Някой сменял ли е тампони между купето и рамата? Цялото купе ли се вдига, разкачат ли се кабели и тръбички? Купил съм оригинални тампони - 16 бр. (8 горни и 8 долно) сега събирам оферти от "майстори", варират от 80 до 300 лева само за труд. Виждам, че не е много сложно и за това отварям темата. Възможно ли е да се сменят на паркинга с крик? Благодаря предварително, ако някой има снимки моля да ги покаже.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Свий
X
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Аз се бях наюрил да ги сменям есента, но отложих за напролет. Тук има хора, които са ги сменяли, но в сервизи.
Най-големия член е да успееш да отвъртиш гайките, без да скъсаш шпилките. Особено задните редовно са сериозно запекли. Аз обмислях вариянт да използвам замразяващ спрей или гайкорез, с който направо да срежа гайките и после да сложа нови.
Иначе руснаците си ги сменят сами пред блока.
Ей тука един сладур пише, че е отвил всички гайки, после е повдигнал едната страна на купето и е сменил, след това другата. Пише, че е откачил казанчето на Хидравликата, гърловината на резервоара и е свалил броните. Аз не съм сигурен, дали е нужно да се свалят броните, подозирам, че може да се наложи да се откачи кормилния прът. Но не мога да съм сигурен, докато не го направя.Nissan Terrano 2,7 TDI
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
През тия тампони се захващат болтовете на купето към опорите на шасито. Тия тампони трябва да раздалечават купето от шасито на 5-7 мм и да обират финните вибрации. С годините горните тампони се сплескват и купето ляга върху шасито, т.е. опира метал в метал. Напрактика колата друса повече по павета и фини неравности. Долните тампони могат да се разпаднат и тогава се получава гадно хлопане по едри неравности.
Виж линка от горния ми пост. На първата снимка са старите тампони. А на третата се виждат монтиран нов тампон и как е отделено купето от шасито.
На Кията, хубавото е, че тампоните са само гумени (то не е гума, едно бяло такова) и нямат метални втулки. За това купето само се вдига, слагат се новите тампони и га-а-аз. На някои други джипки, тия тампони са гумени с метални втулки. Съответно като се разпаднат, трябва да се избиват някак старите, ръждясали и спекли втулки и да се набиват новите. Което е много гадно.Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Упражнението е подобно на боди лифта и съм го правил на Ферозата. Няма проблем да се повдигне първо едната, после другата страна.
Със шпилките се внимава, както и разни кабелчета. Едва ли е необходимо чак разкачане на кормилни прътове и гърловини и брони. Повдигаш съвсем малко, колкото да сложиш новите тампони.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Аз си ги сменях сам, не е лесно. Болтовете са дълги и са едно цяло с купето. Свалят се броните, тръбата за зареждане . Моите тампони бяха изгнили. Горните тампони са еднакви като на витара.Bertone freeclimber 1.8 115hp
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
На тия болтове гайките са запекли много и трябва да се отвиват внимателно, с много напаване ще се скъсат болтовете.
Наи добре е да се развият с нагряване. Става да се сменят пред блока ,като развиеш гайките трябва да повдигнеш купето, вдига се на здраво място където няма да се огъне ламарината може да стане и с щатния крик с малки дървени трупчета.
Вдигаш малко и сменяш един по един, тампоните са 8 два зад предните фарове, два зад предните гуми, два пред задните гуми и два пред задната броня. Успех колега.
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
На този линк който е дал Павлин,братушката е разкачал и гърловината на горивопровода и бронята предната,задната не се вижда дали е разкачена,и щом така са го правили,значи се налага Сашо.Но като гледам какво им е състоянието на старите,значи не е лошо да се провери и на нашите машини какво им е състоянието,и ако се налага смяна!И щом братушката с 3 талпи и 2-3 крика ги сменява пред блока,значи не е чак толкова сложно>Преди интервенцията на единия ден киснеш с нафта,на другия с спрей против ръжди,ако не става режеш кайките със зеге с нож за метали почистваш с телена четка на бормашина резбите и пристъпваш към основната дейност по подмяна.Рускии человиек,даже си беше вземал тампони от газела,реже ги на две и му стават два тампона,което си е идея,ако оригиналните са ,много скъпи!!!
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Сега... В началото се говореше за шпилки, не за болтове. Аз лично не съм заглеждал как са. Ако са шпилки навити в заварени гайки за купето или гредичките му, (както са най-задните на Ферозата) то аз бих сторил всичко възможно да ги развия с помощта на контрагайка и да ги заменя с подходяща дължина болтове. Ако са болтове, то наистина се налага да се повдига по-високо с произтичащите от това разкачания на камара неща.
Ако са болтове заварени за купето, то това решение е тотална недомислица. То не е като да липсват недоклатени решения по тази кола. Мое мнение.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
Аз също не съм се заглеждал,защото за сега ми се налага да гледам други неща,но следващия път качвам ли я на канал,ще се загледам и от интерес,а и да видя дали са много смачкани тия тампони при мен!
Коментар
-
От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.
И аз ги сменях, че този в краката на пасажера беше се смазал и удряше метал в метал. Оригиналните тампони не са скъпи, но болтовете са много дълги и трябва сериозно повдигане на купето и махане на броните и тръбата за зареждане. И въпреки това кабелите доста се опъват и звука от това не е много приятен за ухото. Поради тази причина по едно време приложих друга тактика. Сцепих горните тампони, надянах ги на болта странично и пак ги залепих. Досега 15 000 км не са мръднали, а я покарвам и офроуд. Ама, те и няма къде да отидат, защото чашката на леглото, където лягат е с такава форма че не могат да излязат като се стегнат.Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
SSang Yong Kyron 2.0xdi
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар