Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

    Някой сменял ли е тампони между купето и рамата? Цялото купе ли се вдига, разкачат ли се кабели и тръбички? Купил съм оригинални тампони - 16 бр. (8 горни и 8 долно) сега събирам оферти от "майстори", варират от 80 до 300 лева само за труд. Виждам, че не е много сложно и за това отварям темата. Възможно ли е да се сменят на паркинга с крик? Благодаря предварително, ако някой има снимки моля да ги покаже.

  • #2
    От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

    Аз се бях наюрил да ги сменям есента, но отложих за напролет. Тук има хора, които са ги сменяли, но в сервизи.

    Най-големия член е да успееш да отвъртиш гайките, без да скъсаш шпилките. Особено задните редовно са сериозно запекли. Аз обмислях вариянт да използвам замразяващ спрей или гайкорез, с който направо да срежа гайките и после да сложа нови.

    Иначе руснаците си ги сменят сами пред блока.

    Ей тука един сладур пише, че е отвил всички гайки, после е повдигнал едната страна на купето и е сменил, след това другата. Пише, че е откачил казанчето на Хидравликата, гърловината на резервоара и е свалил броните. Аз не съм сигурен, дали е нужно да се свалят броните, подозирам, че може да се наложи да се откачи кормилния прът. Но не мога да съм сигурен, докато не го направя.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

      А какви са признаците за смяна на тампоните? Вибрации, удари...какво се усеща?
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

        През тия тампони се захващат болтовете на купето към опорите на шасито. Тия тампони трябва да раздалечават купето от шасито на 5-7 мм и да обират финните вибрации. С годините горните тампони се сплескват и купето ляга върху шасито, т.е. опира метал в метал. Напрактика колата друса повече по павета и фини неравности. Долните тампони могат да се разпаднат и тогава се получава гадно хлопане по едри неравности.

        Виж линка от горния ми пост. На първата снимка са старите тампони. А на третата се виждат монтиран нов тампон и как е отделено купето от шасито.
        На Кията, хубавото е, че тампоните са само гумени (то не е гума, едно бяло такова) и нямат метални втулки. За това купето само се вдига, слагат се новите тампони и га-а-аз. На някои други джипки, тия тампони са гумени с метални втулки. Съответно като се разпаднат, трябва да се избиват някак старите, ръждясали и спекли втулки и да се набиват новите. Което е много гадно.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

          Упражнението е подобно на боди лифта и съм го правил на Ферозата. Няма проблем да се повдигне първо едната, после другата страна.
          Със шпилките се внимава, както и разни кабелчета. Едва ли е необходимо чак разкачане на кормилни прътове и гърловини и брони. Повдигаш съвсем малко, колкото да сложиш новите тампони.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

            Аз си ги сменях сам, не е лесно. Болтовете са дълги и са едно цяло с купето. Свалят се броните, тръбата за зареждане . Моите тампони бяха изгнили. Горните тампони са еднакви като на витара.
            Bertone freeclimber 1.8 115hp

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

              На тия болтове гайките са запекли много и трябва да се отвиват внимателно, с много напаване ще се скъсат болтовете.
              Наи добре е да се развият с нагряване. Става да се сменят пред блока ,като развиеш гайките трябва да повдигнеш купето, вдига се на здраво място където няма да се огъне ламарината може да стане и с щатния крик с малки дървени трупчета.
              Вдигаш малко и сменяш един по един, тампоните са 8 два зад предните фарове, два зад предните гуми, два пред задните гуми и два пред задната броня. Успех колега.

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

                На този линк който е дал Павлин,братушката е разкачал и гърловината на горивопровода и бронята предната,задната не се вижда дали е разкачена,и щом така са го правили,значи се налага Сашо.Но като гледам какво им е състоянието на старите,значи не е лошо да се провери и на нашите машини какво им е състоянието,и ако се налага смяна!И щом братушката с 3 талпи и 2-3 крика ги сменява пред блока,значи не е чак толкова сложно>Преди интервенцията на единия ден киснеш с нафта,на другия с спрей против ръжди,ако не става режеш кайките със зеге с нож за метали почистваш с телена четка на бормашина резбите и пристъпваш към основната дейност по подмяна.Рускии человиек,даже си беше вземал тампони от газела,реже ги на две и му стават два тампона,което си е идея,ако оригиналните са ,много скъпи!!!

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

                  Сега... В началото се говореше за шпилки, не за болтове. Аз лично не съм заглеждал как са. Ако са шпилки навити в заварени гайки за купето или гредичките му, (както са най-задните на Ферозата) то аз бих сторил всичко възможно да ги развия с помощта на контрагайка и да ги заменя с подходяща дължина болтове. Ако са болтове, то наистина се налага да се повдига по-високо с произтичащите от това разкачания на камара неща.
                  Ако са болтове заварени за купето, то това решение е тотална недомислица. То не е като да липсват недоклатени решения по тази кола. Мое мнение.
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

                    Аз също не съм се заглеждал,защото за сега ми се налага да гледам други неща,но следващия път качвам ли я на канал,ще се загледам и от интерес,а и да видя дали са много смачкани тия тампони при мен!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на КИА спортич -2000 TDI 1999 г.

                      И аз ги сменях, че този в краката на пасажера беше се смазал и удряше метал в метал. Оригиналните тампони не са скъпи, но болтовете са много дълги и трябва сериозно повдигане на купето и махане на броните и тръбата за зареждане. И въпреки това кабелите доста се опъват и звука от това не е много приятен за ухото. Поради тази причина по едно време приложих друга тактика. Сцепих горните тампони, надянах ги на болта странично и пак ги залепих. Досега 15 000 км не са мръднали, а я покарвам и офроуд. Ама, те и няма къде да отидат, защото чашката на леглото, където лягат е с такава форма че не могат да излязат като се стегнат.
                      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                      SSang Yong Kyron 2.0xdi
                      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X