Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KIA, закупена с мерак

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: KIA, закупена с мерак

    Маншончета - по размер. Лошото е, че старите са набити върху шарнира. Имат отлят метален пръстен в гумата, който е набит.Такива няма да намериш да се продават. Мястото където е набит маншона е със заоблена форма и няма каналче, в което да се захване скобата на новото маншонче.

    Макар, че един колега се похвали, че е успял да ги стегне някак ...

    Втулките се правят по размер. Мястото, където лагеруват (чашата на карето) често е доста изядено. Трябва да се оправи на струг и вече по новия размер да се направят втулките. Но ти всъщност си от София, защо не идеш при Соти да ти ги направи? Идеята е негова и знае точно как става.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #17
      От: KIA, закупена с мерак

      За хъбовете...Това са капачките на Фабричните вакуумни хъбове/не се бъркай/....щом ще ги ползваш от време на време-/и ако всичко им е здраво и само са обърнати вътре/,направи си ги с болтче шестица-при мене беше по същия начин,като я купих бяха обърнати пружините вътре и ми бяха постоянно зацепени.
      Изчетох доста и после си ги направих с разпробиване на капачката,но отдолу/вътре/ изрязах по една ламаринена шапка и я сложих между капачката и гумената мембрана за вакума,така че като навиваш-болта да трие в ламарината,а не в гумата. Спестяваш едни 400-500лв.
      Shuanghuan S Ceo 2.4i/128Hp
      Краси
      "машината обича Ласка,грижливо гледане и Смазка"

      Коментар


      • #18
        От: KIA, закупена с мерак

        ........-И оставаш в най-яката кал,ако си с правилните 31-ци!!!
        П.П.Тези преправки вършат работа с щатни или около щатния размер гуми,но с такъв размер КИА-та е до никъде,тъй че рано или късно пак отиваме на "АВМ"-ми и по-голям размер гуми.
        Прикачени файлове
        Последно редактирано от Янко Желязков; 08-08-16, 18:40.

        Коментар


        • #19
          От: KIA, закупена с мерак

          Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
          ........-И оставаш в най-яката кал,ако си с правилните 31-ци!!!
          П.П.Тези преправки вършат работа с щатни или около щатния размер гуми,но с такъв размер КИА-та е до никъде,тъй че рано или късно пак отиваме на "АВМ"-ми и по-голям размер гуми.
          ОК,съгласен!
          Shuanghuan S Ceo 2.4i/128Hp
          Краси
          "машината обича Ласка,грижливо гледане и Смазка"

          Коментар


          • #20
            От: KIA, закупена с мерак

            Отдавна не съм писал тук. Обслужих масла, филтри, ремъци, ангренажен ремък, ролка, водна помпа, антифриз. Ангренажният ремък беше оригиналният – разтегнат и с износени зъби. Трябвало е да се смени на 100 000 км., а километражът показва 146 000 км. Сменени иглените лагерчета, предни накладки, лагерите и семерингът на едната предна главина, всички амортисьори(предните се движеха свободно), биелетки, долните шарнири, задно спирачно цилиндърче, компресор климатик, вакуумни маркучи, горивен филтър с тялото и помпичката. Всичко, каквото сваляхме си беше оригиналното и отговаряше на километрите. Явно това са реалните километри. Купих нов акумулатор Banner 77 Ah. Оказа се, че алтернаторът зарежда много слабо. Реших да не го ремонтирам, а да го сменя с друг – от Гранд Витара. Накратко - всички характерни проблеми за модела са налични. Задната чистачка не работеше. Ключът за задната чистачка имаше механичен проблем, който оправих, но чистачката не тръгна. Проверих моторчето – работи. Тръгнах по кабелите – разглобих всичко от моторчето до ключа, включително свалих таблото и кормилото. Всички букси бяха добре. Накрая се оказа, че кабелът е прекъснал в дебел кабелен сноп под кормилото, вляво. Какво ли не се случва по този свят! Байпасирах прекъсналия участък и вече имам работеща задна чистачка. Сложих гуми А/Т 215/75R15. Смених клаксона.
            Нямам много време за колата и нещата вървят бавно, но ще станат. Остава да затапя ЕГР-а, проверка на клапаните и свещите, смяна на гарнитурата на капака на клапаните, монтаж на модул дневни светлини, камера за заден ход и ръчни хъбове. Нямаше предпазни ламарини под двигателя. Купих само предната – за да не влизат билките при ремъците.
            Препоръчайте ми дизелджия, който да прегледа помпа и дюзи – пуши повечко. Има едно прекъсване при слабо натоварване и подозирам, че ще мина по пътя на механичната помпа.
            KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

            Коментар


            • #21
              От: KIA, закупена с мерак

              При положение, че нямаш време, доста неща си свършил. Дай една снимка с новите гуми.
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #22
                От: KIA, закупена с мерак

                Дизелджия - Боби - 0895 556662
                Той ми смени моята с механична, ама с твоята може и да се пребори.

                Коментар


                • #23
                  От: KIA, закупена с мерак

                  Ето как изглежда:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:037678221.jpg
Прегледи:1
Размер:100.3 КБ
ID:5738696

                  Реших да сваля ЕГР-а и да го затапя. За отвиването на неудобните болтове използвах стандартен звездогаечен ключ, на която „звездната“ част е под ъгъл. Отвиха се лесно – италианците скоро бяха пипали там. Клапанът беше затворен. Като надувах с уста се чуваше съскане. Реших за по-сигурно да го затапя с ламаринка. Използвах ламарина с дебелина 1 мм. Такава имах. Сложих я между тялото на клапана и металната тръба, като я намазах с паста за уплътняване на ауспуси. Не забелязах промяна в поведението на двигателя. Сложих мрежички на отворите за входящия въздух за купето, както и цилиндричен филтър на турбинката на вентилатора на парното(по ноу-хау на Пенчо). Сложих ръчни хъбове(от Колос). Както писах в друга тема – смених ГНП с механична помпа(при Боби). Колата тръгна по-добре. Двигателят вече чувствително реагира на натискането на педала на газта. Монтирах камера за заден ход. Сложих я по средата на панела, предпазващ резервната гума. Монитора го монтирах над огледалото за обратно виждане. Добре се получи.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:037665718.jpg
Прегледи:1
Размер:75.6 КБ
ID:5738697

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:037665717.jpg
Прегледи:1
Размер:65.0 КБ
ID:5738698

                  Имаше една счупена пластмасова дръжка, поради което ги смених с метални. За да се запази оригиналната основа на дръжката(легенчето), която е с цвета на купето, се наложи малко да изрежа и поизпиля основата. И това добре се получи. Колата добре си върши работата, за която съм я взел.

                  Обичам всичко по колата да е наред и да не се притеснявам, че може да ме остави на сред нищото. Чуваше се малко почукване откъм клапаните и реших да я закарам на реглаж. Като свалихме капака, се оказа че два изпускателни клапана са доста вкопани. Един повдигач беше доста износен и имаше хлабина в гнездото. От там е било чукането. При това положение най-правилното решение е пълен ремонт на главата. Ще бъдат прегледани и ремонтирани: водачи на клапаните; легла на клапаните; самите клапани; повдигачи; шлайф на главата; хлабините ще бъдат вкарани в норми. В крайна сметка, след пробег към 150 000 км., няма начин да няма отклонения от заводските норми. Тези отклонения ще се развиват в отрицателна посока. Разумно е да не се чака достигането на аварийна ситуация, а да се възстановят навреме. Празниците ще забавят работата, но след тях ще стане.
                  KIA Sportage 2000 TD - 2000г.

                  Коментар


                  • #24
                    От: KIA, закупена с мерак

                    Ти си мераклия човек,аз не бих се вкарал в такъв филм за главата.
                    Направо ти завиждам,за усърдието с което си правиш Киата.
                    Успех!
                    А един колега казва, че нещо което работи не се пипа!
                    .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                    Киа спортаж2000тди 98г
                    Ауди А3 1.9ТДИ
                    Каравана Аdria 390Q

                    Коментар


                    • #25
                      От: KIA, закупена с мерак

                      Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                      Ти си мераклия човек,аз не бих се вкарал в такъв филм за главата.
                      Направо ти завиждам,за усърдието с което си правиш Киата.
                      Успех!
                      А един колега казва, че нещо което работи не се пипа!
                      Ами като трака - значи че не работи добре!
                      Следващата стъпка, след подминаване на странни тракания, чукания, скърцания и клатения е пътна помощ или линейка.

                      Коментар


                      • #26
                        От: KIA, закупена с мерак

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        Ами като трака - значи че не работи добре!
                        Следващата стъпка, след подминаване на странни тракания, чукания, скърцания и клатения е пътна помощ или линейка.
                        Ако само клапаните чукат малко,не е болка за умиране.
                        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
                        Киа спортаж2000тди 98г
                        Ауди А3 1.9ТДИ
                        Каравана Аdria 390Q

                        Коментар


                        • #27
                          От: KIA, закупена с мерак

                          Първоначално публикуван от georgipetkov64 Преглед на мнение
                          Ако само клапаните чукат малко,не е болка за умиране.
                          За да няма умиране - трябва лекуване.

                          Коментар


                          • #28
                            От: KIA, закупена с мерак

                            Дано попаднеш на съвестен майстор на глави.Аз не попаднах и глава която отдавна е извън допустим размер-(челосвана многократно) ми я прие с думите:"Ще стане на практика нова".Е стана-да с резултат 16.5 атм. компресия и след няма и 8000км. пълна щета на мотора.Та внимавай на кой се доверяваш,колега и ако главата е извън допуск в никакъв случай не се подлъгвай по ремонти.П.П.За цената,която платих не ме питай, защото ще ти стане лошо......-ето го и крайния резултат!

                            Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                            Коментар


                            • #29
                              От: KIA, закупена с мерак

                              Да подчертая,че всичко горе написано се отнася за бензинова КИА!!!

                              Изпратено от моят Lenovo P1a42 с помощта на Tapatalk

                              Коментар


                              • #30
                                От: KIA, закупена с мерак

                                Янко, всичкото това е от скъсан клапан.
                                Едва ли има пряка връзка с високата компресия, освен ако не е имала детонационно горене.
                                Панайот Бърдарски
                                0887 60 77 22

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X