Темата тръгва от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=187724 Понеже ми писна да се занимавам с него, а и всички които са наясно с материята казват, (майстори и колеги)че е голям боклук та реших да го сменя с такъв от друг автомобил. Повечето по "големи" работилници в София ми казаха, че няма друг вариант и толкова, явно не им се занимаваше или не знаят или и двете.
В понеделник свалих моя хубавец и тръгнах на обиколка по "Симеон". Вече почти се бях отчаял от нежеланието на търговци и майстори да изкарат някой лев и гледам едно малко сервизче с 10 алтернатора на витрината, мръсни стъкла и дограма от миналия век. Даже щях да го подмина защото ми се стори, че не работи, но видях, че вътре има човек. Викам си: -ще вляза и тук да ме сиктердоса пък после ще мисля къде да го нося на ремонт моя.
Влязох и обясних на човека какви са ми болежките. За мое учудване той влезе в склада, рови 10-15 мин. и о чудо измъкна друг различен от моя, но с същите габарити, захвати и най-важното много сходна вакум-помпа. Каза,че е от Нисан Патрол -90 амперов. За съжаление табелката с данните е почти изтрита и единственото което се вижда е надписа Мицубиши (той каза, че на Патролите били такива). Различията бяха в ремъчната шайба и щуцерите на вакум-помпата. Последваха още 10-15 минути ровене из резервните части и се намери и шайба и щуцери като за мен.
След 30 мин. бях вече при колата и започнах монтажа. Оказа се, че шината на оптегача на ремъците идва къса както и самите ремъци. освен това буксата и плюса идват от към двигателя, но това не е проблем. Оригиналните ремъци са размер 10Х1113. След замяната сложих 10Х1150, но те влизат трудно. Нямах време да обикалям и да търся, но мисля, че 10Х1175 ще му дойдат екстра.
Ето снимка на оригиналния алтернатор и на новия а това са им вакум-помпите.
Така изглежда вече монтиран:
Цената на целия масраф е: 160 лв.-алтернатор, 15 лв.-ремъци, 4-5 човеко-часа труд (от мен). Предишния ремонт на стария алтернатор беше 70 лв. (диоден блок) който изкара точно 1 година, като преди това въпросния явно беше ремонтиран от стария собственик.
Стига толкова за сега. Ако се сетя още нещо ще добавям.
В понеделник свалих моя хубавец и тръгнах на обиколка по "Симеон". Вече почти се бях отчаял от нежеланието на търговци и майстори да изкарат някой лев и гледам едно малко сервизче с 10 алтернатора на витрината, мръсни стъкла и дограма от миналия век. Даже щях да го подмина защото ми се стори, че не работи, но видях, че вътре има човек. Викам си: -ще вляза и тук да ме сиктердоса пък после ще мисля къде да го нося на ремонт моя.
Влязох и обясних на човека какви са ми болежките. За мое учудване той влезе в склада, рови 10-15 мин. и о чудо измъкна друг различен от моя, но с същите габарити, захвати и най-важното много сходна вакум-помпа. Каза,че е от Нисан Патрол -90 амперов. За съжаление табелката с данните е почти изтрита и единственото което се вижда е надписа Мицубиши (той каза, че на Патролите били такива). Различията бяха в ремъчната шайба и щуцерите на вакум-помпата. Последваха още 10-15 минути ровене из резервните части и се намери и шайба и щуцери като за мен.
След 30 мин. бях вече при колата и започнах монтажа. Оказа се, че шината на оптегача на ремъците идва къса както и самите ремъци. освен това буксата и плюса идват от към двигателя, но това не е проблем. Оригиналните ремъци са размер 10Х1113. След замяната сложих 10Х1150, но те влизат трудно. Нямах време да обикалям и да търся, но мисля, че 10Х1175 ще му дойдат екстра.
Ето снимка на оригиналния алтернатор и на новия а това са им вакум-помпите.
Така изглежда вече монтиран:
Цената на целия масраф е: 160 лв.-алтернатор, 15 лв.-ремъци, 4-5 човеко-часа труд (от мен). Предишния ремонт на стария алтернатор беше 70 лв. (диоден блок) който изкара точно 1 година, като преди това въпросния явно беше ремонтиран от стария собственик.
Стига толкова за сега. Ако се сетя още нещо ще добавям.
Коментар