Здравейте,
От 2 месеца насам съм се ориентирал към нов автомобил, по-конкретно SUV с light offroad abilities или така наречените crossovers.
Текущата ми кола е Mitsubishi Galant 2.5 V6 99', но от известно време съм си наумил че следващата ми кола ще е 'джипче'.
Почти бях се навил да си взема Hyundai Santa fe V6 2.7, но след дълго ходене по автокъщи, нещо започна да ми прилича прекалено много на сапунерка.
После си харесах Lexus RX300, но не ми харесва колко е постно посредата.
Тъй като си поставих доста изисквания към автомобила, възможните избори не са много.
Въпросните изисквания са:
- До 8000 лв.
- След 2001г.
- Хубав външен вид (пример: Хюндай Санта Фе няма много симпатична муцуна и форми)
- Приличен интериор (пример: Хонда CR-V има интериор като на автомобил от 95'; Lexus rx300 има прекалено постен интериор)
- По възможност да не е дизел (виж по-долу)
- Ако е автоматик, да е типтроник (по-старите автоматици са прекалено тромави и недоизмислени)
- Да е надежден (да не ме оставя на пътя)
- Да няма космическа поддръжка (пример: Mercedes-Benz ML)
Поради ограничените резултати, изглежда ще е Kia Sorento (2002-2004)
Естествено няма как да бъде лесен избора, затова текущата ми дилема е соренто 2.5 дизел или 3.5 бензин. По принцип щях по-бързо да реша, ако не беше толкова равностойна 'битката'.
Бензин 3.5 V6:
Минуси
- Много висок разход (18-20 градско)
- Ангренажния ремък не е верижен (за такъв голям двигател е добра идея да е малко по-подсигурен)
- Автоматика е обикновен (4 скорости), а и никой не може да ми гарантира колко е здрава скоростната кутия и хидравличния съединител
Плюсове
- 196 коня ще го направят малко по-подвижен
- Може да му се сложи газова уредба (надявам се да е под 2000лв.)
Дизел 2.5:
Минуси
- На всички е известно че дизела е малко по-сложен като конструкция, и съответно има повече неща които могат да издъхнат, и на повечето ремонта/подмянта им влиза в четирицифрените суми (дюзи, помпа, турбо, дпф филтър)
- Не съм пробвал как върви, но 140 коня за 2100 кг. ми се струва, че ще е малко тромав
Плюсове
- Приемлив разход (10-12 градско)
- Ръчна скоростна кутия
Всякакви идеи и препоръки са добре дошли. От месец и половина вече обикалям, гледам, преценявам и чета, и не мога да реша.
От 2 месеца насам съм се ориентирал към нов автомобил, по-конкретно SUV с light offroad abilities или така наречените crossovers.
Текущата ми кола е Mitsubishi Galant 2.5 V6 99', но от известно време съм си наумил че следващата ми кола ще е 'джипче'.
Почти бях се навил да си взема Hyundai Santa fe V6 2.7, но след дълго ходене по автокъщи, нещо започна да ми прилича прекалено много на сапунерка.
После си харесах Lexus RX300, но не ми харесва колко е постно посредата.
Тъй като си поставих доста изисквания към автомобила, възможните избори не са много.
Въпросните изисквания са:
- До 8000 лв.
- След 2001г.
- Хубав външен вид (пример: Хюндай Санта Фе няма много симпатична муцуна и форми)
- Приличен интериор (пример: Хонда CR-V има интериор като на автомобил от 95'; Lexus rx300 има прекалено постен интериор)
- По възможност да не е дизел (виж по-долу)
- Ако е автоматик, да е типтроник (по-старите автоматици са прекалено тромави и недоизмислени)
- Да е надежден (да не ме оставя на пътя)
- Да няма космическа поддръжка (пример: Mercedes-Benz ML)
Поради ограничените резултати, изглежда ще е Kia Sorento (2002-2004)
Естествено няма как да бъде лесен избора, затова текущата ми дилема е соренто 2.5 дизел или 3.5 бензин. По принцип щях по-бързо да реша, ако не беше толкова равностойна 'битката'.
Бензин 3.5 V6:
Минуси
- Много висок разход (18-20 градско)
- Ангренажния ремък не е верижен (за такъв голям двигател е добра идея да е малко по-подсигурен)
- Автоматика е обикновен (4 скорости), а и никой не може да ми гарантира колко е здрава скоростната кутия и хидравличния съединител
Плюсове
- 196 коня ще го направят малко по-подвижен
- Може да му се сложи газова уредба (надявам се да е под 2000лв.)
Дизел 2.5:
Минуси
- На всички е известно че дизела е малко по-сложен като конструкция, и съответно има повече неща които могат да издъхнат, и на повечето ремонта/подмянта им влиза в четирицифрените суми (дюзи, помпа, турбо, дпф филтър)
- Не съм пробвал как върви, но 140 коня за 2100 кг. ми се струва, че ще е малко тромав
Плюсове
- Приемлив разход (10-12 градско)
- Ръчна скоростна кутия
Всякакви идеи и препоръки са добре дошли. От месец и половина вече обикалям, гледам, преценявам и чета, и не мога да реша.
/ и филтри .Остана за смяна само антифриза. Не беше моя автомобил с 4х4 но си казах ,че винаги мога да го продам след като си харесам Range или Grand . На следващия месец ми се "окоти" съединителя и комплекта с маховика на LuK и труда ми стъпи почти кръгло две хиляди. Мислех че е доста но след кратка справка с другите марки разбрах че съм доста под тях като цена.Смених и долната помпа на съединителя за смешна цифра, която и не помня. Засичах му градско /само във Велико Търново, карам до работа 2,5км и обратно 3км. Стопляше двигателя преди да угася, никога не е успявал да влезе в режим/ 12,6л /100км като пробата бе извършена на една и съща колонка на EKO и първо се пълни до преливане и после след 100км пак се пълни до преливане.По същия начин засякох и извънградското, при 2300-2500 оборота=105/115км/ч дава разход 8л/100км Сега миналия петък (03. юли 2015г. б.а) се прибирах нервно от София за Търново от командировка, когато всички столичани си отиваха на село и не бе лесно да се поддържат 130-140 км/ч при 3000 оборота и разхода бе почти 9л/100км но пък изпреварвах доста лесно/само при мисълта че трябва да изпреваря и вече бях тръгнал, та искам да споделя че за килограмите си и аеродинамиката на морски контейнер , има доста добра динамика/.Мисля че ако карам извънградско по правилник ще сляза на 7,5л . Синът ми кара служебен Range та помолих да направя една проба с тази машина и останах леко разочарован:
За мен е перфектната комбинация от 4Х4, обем на купе и багажник, динамика на пътя, като и финансова страна на нещата не са отчайващи.
Коментар