Понеже стана жега, реших да съживя климатика на КИА-та. Първата ми работа беше да го заредя с фреон и масло, след което започнах да търся причините за отказ от изпълнение на служебните задължения.
Накратко - фреон има, перката върти, но съединителят не включва. При подаване на напрежение принудително на бобината в колата спокойно могат да се развъждат пингвини, тоест всичко е на шест, но иначе не ще да работи. От бутона за включване отиват 12 волта до оперативната верига на релето, но до силовата - йок! Според долната схема тя би трябвало да се захранва от извод 48 на ECU, но при мене на този извод няма НИЩО - нито кабел, нито контактни пластини на буксата.
ВЪпросът ми е следния - какво би се получило, ако подам напрежение на силовия вход на релето през друго реле или директно от бушон? Би ли могло да се прецака нещо? Аз съм просто жичкаджия и от климатици не отбирам много, затова и търся съвет.
Ето схемата според руснаците, чакам и български тълкувания.
Ето и линк към схемата с по-голям мащаб: http://automn.ru/kia-sportage/jpg/pr...ff/0022_kv.jpg
Накратко - фреон има, перката върти, но съединителят не включва. При подаване на напрежение принудително на бобината в колата спокойно могат да се развъждат пингвини, тоест всичко е на шест, но иначе не ще да работи. От бутона за включване отиват 12 волта до оперативната верига на релето, но до силовата - йок! Според долната схема тя би трябвало да се захранва от извод 48 на ECU, но при мене на този извод няма НИЩО - нито кабел, нито контактни пластини на буксата.
ВЪпросът ми е следния - какво би се получило, ако подам напрежение на силовия вход на релето през друго реле или директно от бушон? Би ли могло да се прецака нещо? Аз съм просто жичкаджия и от климатици не отбирам много, затова и търся съвет.
Ето схемата според руснаците, чакам и български тълкувания.
Ето и линк към схемата с по-голям мащаб: http://automn.ru/kia-sportage/jpg/pr...ff/0022_kv.jpg
Коментар