Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно климатика на Спортидж

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно климатика на Спортидж

    Понеже стана жега, реших да съживя климатика на КИА-та. Първата ми работа беше да го заредя с фреон и масло, след което започнах да търся причините за отказ от изпълнение на служебните задължения.
    Накратко - фреон има, перката върти, но съединителят не включва. При подаване на напрежение принудително на бобината в колата спокойно могат да се развъждат пингвини, тоест всичко е на шест, но иначе не ще да работи. От бутона за включване отиват 12 волта до оперативната верига на релето, но до силовата - йок! Според долната схема тя би трябвало да се захранва от извод 48 на ECU, но при мене на този извод няма НИЩО - нито кабел, нито контактни пластини на буксата.
    ВЪпросът ми е следния - какво би се получило, ако подам напрежение на силовия вход на релето през друго реле или директно от бушон? Би ли могло да се прецака нещо? Аз съм просто жичкаджия и от климатици не отбирам много, затова и търся съвет.
    Ето схемата според руснаците, чакам и български тълкувания.
    Ето и линк към схемата с по-голям мащаб: http://automn.ru/kia-sportage/jpg/pr...ff/0022_kv.jpg
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Въпрос относно климатика на Спортидж

    Добре де, явно така не се получава, ще задам въпроса по друг начин - по-практично насочен и разделен на подвъпроси:

    1.Защо климатикът (съединителя на компресора) включва и изключва през определени интервали?
    2.Кой датчик определя този цикъл on-off на компресора?
    3.Ще се прецака ли нещо, ако компресора бачка нонстоп 10-15 минути?

    Ясно е, че управлението на климатика от "компютъра" си е ташак - автоклиматиците доста предхождат компютрите, ясно е че става дума за някакво реле свързано и съответно управлявано от някакъв датчик - за налягане, за температура или нещо подобно. Е, ако знам какво именно управлява този цикъл, ще ми е по-лесно да се ориентирам в решението на проблема.

    Поздрави!

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно климатика на Спортидж

      По схемата, която си дал, а и изобщо, трябва да има поне един термостат и един пресостат. Термостатът да следи зададената температура, а пресостатът да следи за опасно налягане след компресора. То може да се получи поради запушване, презареждане с фреон или масло, недостатъчно обдухване на кондензатора и/или изпарителя. Освен това електроника следи съединителят да включва компресора при ниски обороти на двигателя. Това е логиката най-грубо.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно климатика на Спортидж

        Климатика е доста сложно нещо, за мен. Най- добре отиди на майстор, проблема ти няма да е голям.Ако не разбирам не пипам, че стават големи бели.
        .Карам бавно стигам бързо. А...ма не всеки път.
        Киа спортаж2000тди 98г
        Ауди А3 1.9ТДИ
        Каравана Аdria 390Q

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно климатика на Спортидж

          Щом си жичкаджия ..
          Чети си схемата. Компа за упрвление на ДВГ-то ти дава маса на релето .. на управляващата намотка .. А то си клати съединителя.
          Е .. колко други елемента са вързани към него чудо .. по тази схема ...
          Още два крака ... искане за включване и ... разрешение .. което зависи от два датчика ..
          Помисли защо некой не ти разрешава.
          От мен толкова!

          Другото ти го е подсказал Паджеровода!
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно климатика на Спортидж

            Е, преборих го в крайна сметка. Просто схемата в руския сайт не е напълно вярна и ме обърка.Освен изводите на компютъра има и сгрешени цветове на кабелите. Та затова съгласно инструкциите на колегата Паджеровод проверих пресостата и термостата и като се оказаха читави - просто тръгнах "по жицата" , която ме докара до едно реле с прецакана силова верига. Смених го с известна преработка заради подреждането на крачетата и всичко си тръгна.

            Благодаря за помощта на отзовалите се!

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно климатика на Спортидж

              Браво! Тайно подозирам, че и при мен има нещо не наред, ама надали ще мога да се справя като теб Ще трябва помощ
              Николай
              VITARA 1.6, 93 къса кабр
              КИА СПОРТИДЖ 2.0 бен, 2002

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно климатика на Спортидж

                Първоначално публикуван от Любо Димитров(lama69) Преглед на мнение
                2.Кой датчик определя този цикъл on-off на компресора?
                Освен изредените неща, чисто информативно - при доста коли има и реле за изключване на компресора при рязко натискане на газта над определено положение за да се облекчи ускоряването.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно климатика на Спортидж

                  Сега вече ти е хладничко...
                  Как се е прецакало нямам идея, климатика без фреон не е оставян. Ако искаш да те слуша прегледай го и го зареди догодина пак.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X