Здравейте колеги,нов съм във форума но неволята не ми помага,помагайте вие................имам киа спортидж '98 2000td ,зимата разби десен хъб.......поръчах ръчни,да отбележа че жената я кара (не е състезател)та в петък ми звъни вика.......колата заби блокираха и задните колела,педала на спирачките омекнал............свалям и к'во да видя,всичко разбито............ще го сменя НО въпроса е ЗАЩО???????????Какви са причините дайте мнения,че кара детето да не стане фал........
Разпаднали са се задните спирачни челюсти.Изгнили са от ''работа".Както съм писал и в други теми,барабанните спирачки на тази кола са пълна скръб.То не може на двеста-двеста и петдесет хил.км накладките да не са заминали даже наполовина-толкова и спира колицата.Временно решение е смяна на челюсти и цилиндърчета.Правилното е конверсия към дискови спирачки.
Така,като гледам по снимките,е имало яко и продължително триене.Вероятно задържало цилиндърче или жило за ръчна спирачка.Чисти с телена четка(по-добре на песок)после боя(по-добре цинк),нови цилиндърчета и накладки(по-добре дискове) и си ти...
И при мен се случи подобно преди 2 месеца.. отначало помислих, че нещо има замръзнало.. имаше тропане яко /и при мен я караше жена ми/, но като се огледа...
По-късно ми каза, че напоследък не спирала добре, ама кой да каже???
Така,като гледам по снимките,е имало яко и продължително триене.Вероятно задържало цилиндърче или жило за ръчна спирачка.Чисти с телена четка(по-добре на песок)после боя(по-добре цинк),нови цилиндърчета и накладки(по-добре дискове) и си ти...
Соти, дай някакъв линк ако знаеш как става замяната на барабаните с дискове?
Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.
И си прав, и не си. Всеки диск е по добър от барабан, за жалост обаче оригинални задни дискове за JA моделите (1994-2005 г.)май няма. Не зная дали от КМ моделите (2005-2010 г.) не може да се измисли нещо. Тук се надявах на жокер от Соти.
Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.
И си прав, и не си. Всеки диск е по добър от барабан, за жалост обаче оригинални задни дискове за JA моделите (1994-2005 г.)май няма. Не зная дали от КМ моделите (2005-2010 г.) не може да се измисли нещо. Тук се надявах на жокер от Соти.
Защо според теб производителя е сложил барабан отзад а диск отпред? При спиране тежестта минава на предните колела. Представи си че стане номера и поставиш диск натискаш спирачка и почва да блокира задните, кво правим тогава?
Последно редактирано от CarTest™; 17-05-14, 06:27.
Причина: Цитат
Защо според теб производителя е сложил барабан отзад а диск отпред? При спиране тежестта минава на предните колела. Представи си че стане номера и поставиш диск натискаш спирачка и почва да блокира задните, кво правим тогава?
Е сериозно ли ги мислиш тия работи....?!
Точно с барабанни спирачки отзад има по-голяма вероятност да се случи това,което описваш,ако колата няма АБС или пък т.нар. "кантар" отзад-/при по-старите автомобили/!
Та дисковите спирачки осигуряват плавно и надеждно спиране и по-трудно си променят характеристиките даже и при по-бързо каране и съответно интензивно спиране!
При барабанните ситуацията хич не е така-имат гадното свойство да "заклинват" изведнъж,даже и при леко натискане на спирачката,особено когато са студени в резултат на което гумите блокират-/говоря за коли без АБС/.
Освен това прегряват много по-бързо от дисковите при често ползване.
На оф-роуд също са зле-/барабаните задържат кал,вътре всичко става леж..../.
Поне моят опит за 12г. и около 300 000км. с автомобили със задни барабанни спирачки е такъв....
Коментар