Предварително се извинявам за дългия пост, но исках да разкажа всичко, защото не знам кое би било от значение и кое е важно за отстраняване на проблема.
Здравейте, колеги!Първо за колата-Киа Соренто 2007г, 2,5 дизел, 170кс автоматик.Проблемът е следният:колата е закупена 2013 година, май месец, нов внос от Италия.В началото абсолютно никакви проблеми с нея-вървеше перфектно, обслужих я както си му е редът-масла и филтъри и тн.Всичко до тук ОК, но колата харчеше масло-около литър на 1000км и турбото леко присвирваше.Ясно ми беше на къде отиват нещата, но предстоеше ходене до морето и реших да отложа и това ми беше грешката.На път за морето колата си вървеше идеално, но малко преди Бургас максималната скорост, която можеше да развие колата рязко падна до около 120км/ч, а преди това без проблеми 160/170.И на връщане вече ад, даже половината път до София в аварийната лента със 60км/ч и около 5 литра долято масло общо.В София ремонт на турбото, защото за ново ми обявиха цена 3660лв., което не си заслужава според мен, чистене на турбо пътища и интеркулер.След ремонта всичко ок, но колата не вървеше все още както преди.Ходих в КИА на диагностика и ми казаха, че клапата на турбото не давала коректни стойности.Свалихме турбото и го занесохме пак за реглаж-казаха че всичко си е ок(в Турбос Хют), качихме го и колата МАЛКО се пооправи, но след известно време пак започна да не върви като хората.След това друг диагностик ми каза че дебита на въздуха бил малко и дебитомера бил прекъсвал, също и датчика на интеркулера бил малко омаслен, изчисти го и колата пак се пооправи, но само за няколко дни.Пак ходих и ми каза, че дебитомера тогава дал добри стойности и нямало нещо, което да дава отклонения(но диагностиката е правена само на място, не в движение!).Сега в момента повече от 2000 оборота не може да вдигне, 60км/ч ги ускорява за около 30 секунди, а максимална скорост е колкото на 5 скорост да развие 2000 оборота и повече не може.А на място си пълни оборотите без проблеми, на диагностиката никакви записани грешки няма. турбото си надува, лостчето на клапана се движи при запалване и форсиране.Не разбирам много от коли и сам няма да се хвана да я ремонтирам, но ако може да ме насочите към нещо, което да му кажа на майстора да огледа, или да ми препоръчате някой, който разбира от тези коли и знае какво да гледа.Казаха ми, че можело катализатора да ми е проблема, махнах го и сложих резонатор, но единствената разлика е, че смърди много на изгорели газове и ще го върна като оправя проблемите.За дебитомера мисля да го разкача и да видя как е без него, за да ми даде някаква насока дали причината може да е в него.И който с каквото може да помогне, нека го направи-ще съм изключително благодарен!!!
Здравейте, колеги!Първо за колата-Киа Соренто 2007г, 2,5 дизел, 170кс автоматик.Проблемът е следният:колата е закупена 2013 година, май месец, нов внос от Италия.В началото абсолютно никакви проблеми с нея-вървеше перфектно, обслужих я както си му е редът-масла и филтъри и тн.Всичко до тук ОК, но колата харчеше масло-около литър на 1000км и турбото леко присвирваше.Ясно ми беше на къде отиват нещата, но предстоеше ходене до морето и реших да отложа и това ми беше грешката.На път за морето колата си вървеше идеално, но малко преди Бургас максималната скорост, която можеше да развие колата рязко падна до около 120км/ч, а преди това без проблеми 160/170.И на връщане вече ад, даже половината път до София в аварийната лента със 60км/ч и около 5 литра долято масло общо.В София ремонт на турбото, защото за ново ми обявиха цена 3660лв., което не си заслужава според мен, чистене на турбо пътища и интеркулер.След ремонта всичко ок, но колата не вървеше все още както преди.Ходих в КИА на диагностика и ми казаха, че клапата на турбото не давала коректни стойности.Свалихме турбото и го занесохме пак за реглаж-казаха че всичко си е ок(в Турбос Хют), качихме го и колата МАЛКО се пооправи, но след известно време пак започна да не върви като хората.След това друг диагностик ми каза че дебита на въздуха бил малко и дебитомера бил прекъсвал, също и датчика на интеркулера бил малко омаслен, изчисти го и колата пак се пооправи, но само за няколко дни.Пак ходих и ми каза, че дебитомера тогава дал добри стойности и нямало нещо, което да дава отклонения(но диагностиката е правена само на място, не в движение!).Сега в момента повече от 2000 оборота не може да вдигне, 60км/ч ги ускорява за около 30 секунди, а максимална скорост е колкото на 5 скорост да развие 2000 оборота и повече не може.А на място си пълни оборотите без проблеми, на диагностиката никакви записани грешки няма. турбото си надува, лостчето на клапана се движи при запалване и форсиране.Не разбирам много от коли и сам няма да се хвана да я ремонтирам, но ако може да ме насочите към нещо, което да му кажа на майстора да огледа, или да ми препоръчате някой, който разбира от тези коли и знае какво да гледа.Казаха ми, че можело катализатора да ми е проблема, махнах го и сложих резонатор, но единствената разлика е, че смърди много на изгорели газове и ще го върна като оправя проблемите.За дебитомера мисля да го разкача и да видя как е без него, за да ми даде някаква насока дали причината може да е в него.И който с каквото може да помогне, нека го направи-ще съм изключително благодарен!!!
Коментар