Малко предистория,поради самофорсиране и достигане на обороти на място над 3 500-4000 на Спортиж 2000 куб.1996 год 8 клапана,бензин сменихме МПХ и оборотите заспаха.При старт на студен мотор достигат 1500 и постепенно стигат около 800 на работна температура.Двигателя работи чудесно,стабилни обороти но при потегляне и ускорение особено на малките предавки се явява ужасно пресецване,разтрисане,задържане и постепенно ускорение.Мотора не глъхне,не се чувства някакво товарене или прекъсване.С майстора проверихме кабели,нови свещи,дебитомер,вакуми и компдиагностика и нищо-всичко е ОК.Разкачиха един по един датчици,почистиха букси и пак същото положение.Има съмнение,че смуче вуздух и дроселира но от къде?Утре ще свалят дузите и пак ще пробваме.Моля, ако имате идеи споделете.Аз съм от Видин и тук тези автомобили не са много популярни.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Пореден проблем със Спортиж
Свий
X
-
От: Пореден проблем със Спортиж
Колега , а катализатор има ли, да не би да е задръстен?
Бензинов филтър сменял ли си?
Ако не е от там проблема, най лесно се проверява дали дърпа въздух с някакъв спрей, примерно WD 40, спрей за почистване на карбуратори или от мещо от сорта дето гори. Пръскаш около съмнителното място , докато мотора работи и ако си покачи оборотите, значи от там смуче. Тя би трябвало и с дебитомер да е , да не би да е замръсен, виж в нисан подфорума има добро описание как се чисти от Sparky.
Коментар
-
От: Пореден проблем със Спортиж
Привет на всички отзовали се,разбира се и на всички прочели темата.Почистихме с шпей инжекциона,Лъки Моли добавка в резервоара и нещата почти ОК.Придръпваше още малко затова запушихме едното мъркуче на някакъв вакумрегулатор.Намира се от ляво на мотора точно под дьзите.Ще снимам и ще кача,оборотите ги държи стабилни,ускорява нормално.Катализатора е свален и има резонаторно гърне,ново задно гърне.Дебитометъра е почистен.
Коментар
-
От: Пореден проблем със Спортиж
В крайна сметка е дефектирал Изпълнителния Клапан за Рециркулация на Отработените Газове.Въпрос-може ли да се игнорира или да се почисти? В момента съм откачил маркучето към него и съм го затапил/маркучето/ с един болт а клапана е отворен.
Коментар
-
От: Пореден проблем със Спортиж
Като предварително се извинявам продължавам да питам:мога ли да затапя EGR клапана с някаква гарнитура и какво да очаквам като поведение на двигателя.Сега само съм изолирал маркучето към него а той е отворен.Ако го изолирам с ламаринка нямали да се покачи налягането в колекторната тръба?
Коментар
-
От: Пореден проблем със Спортиж
Тъй като никой от колегите с кия не отговаря..
Никога не съм се бъзикал с кия, ама ако наистина клапана е повреден и стои отворен , то по добре е да пробваш да го изолираш. Няма как да ти вдигне налягане в колектора, то там има вакуум/при работещ мотор/, при неработещ атмосферно налягане. По новите двигатели си управляват клапана през цялото време , ама не вервам твоята да е от тях.
Очаквай само положителни промени от подобна манипулация. Това, че си изолирал управляващия вакуум , ако клапана е заседнал в отворено положение - нищо не си направил. Тя си бърка постоянно смесообразуването, вкарва постоянно изгорели газове във всмукателния колектор. Ти сваля ли го клапана, видя ли го , че наистина стои отворен. Ако е така , то ремонт няма, или търсиш друг , който работи/ако ти пука толкова за екологията, която без катализатор не знам как ще стане/ или най - добре го затапвай. Вариант А-цяла гарнитура за ауспуси , която да затвори пътя на изгорелите газове към клапана/ малко несигурно, може гарнитурата да прегори след време и да почне да прави пак магарии/. Вариант Б- заварка/херметична/ на клапана и после го ползваш само за тапа. Вариант Ц-изработване на фланец , гарнитурки-най приличен начин , но по - скъп. Пиши как е протекло след отстраняване на проблема. Поздрави от Швеция!
Коментар
-
От: Пореден проблем със Спортиж
Днес реших и изрязах гарнитура по профила на клапана но без отвори/алуминиева ламаринка около 1.5 мм/ и я монтирах между колекторите и калапана.По този начин няма как да проникнат изгорели газове в смукателния колектор.Резултат- осезаемо по-добро ускорение,без пресецване и тресене.Ще видя разхода как е и пак ще пиша.Имате ли впечатления от гумите FEDIMA-FRONTEIRA? Какъв най-голям размер мога да монтирам на киата но без лифт? Благодарско на всички отзовали се!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар