Знае ли някой, защо филтрите са два?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Маслени филтри на Спортидж 2000г. 2л. ТДИ
Свий
X
-
От: Маслени филтри на Спортидж 2000г. 2л. ТДИ
Първоначално публикуван от Andik112 Преглед на мнениеКолкото повече толкова повече. Така по схемичката да не би да е за малото за охлаждане на буталата през дюзите.[ATTACH=CONFIG]263181[/ATTACH]
Коментар
-
От: Маслени филтри на Спортидж 2000г. 2л. ТДИ
Аз съм ги виждал (сменял) но от положението им малко може да се разбере ( не се виждат маслопроводите в блока). Знам че единия е "байпасен" но ще е интересно някой от корифеите да се произнесе по подробно.0888594828 angel_kik@abv.bg
Коментар
-
Да тупна прахта от темата. Някой имал ли е проблема оригинален байпасен ф-р да не отговаря. Преди, със стария в ръка го намирах. Но вече е дерегистрирана, стои в едно село и трябва да ходя, да свалям, обратно и т.н. Та ако някой е имал такъв случай и си е записал нещо номер, кутийка да пази, да сподели.
Минала е само 400км от последната смяна, но стои от години, само се припалва и то редко. Ако сменя маслото и другия ф.р, дали ще е проблем.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Karushev Преглед на мнениеДа тупна прахта от темата. Някой имал ли е проблема оригинален байпасен ф-р да не отговаря. Преди, със стария в ръка го намирах. Но вече е дерегистрирана, стои в едно село и трябва да ходя, да свалям, обратно и т.н. Та ако някой е имал такъв случай и си е записал нещо номер, кутийка да пази, да сподели.
Минала е само 400км от последната смяна, но стои от години, само се припалва и то редко. Ако сменя маслото и другия ф.р, дали ще е проблем.
Коментар
-
Част от потока подир маслената помпа е отвеждана към байпасния,минава си през него и се повръща в картера. Идеята е да се наслади потребителят на поудължен сервизен интервал + там евентуални ползи от евентuално по-дребните частици,които ще да цикулират из маслото по време на работа(тука според зависи).
Ентусиасти (ако има място,разбира се) слагат допълнителни байпасни,ако няма заводски..."оттичат" ги пак към картера...или в капака на цил.глава,където им е удобно. Загубата на налягане е незначителна,ако се направи грамотно.
Има и варианти с два филтъра в един корпус(пълнопоточен и байпас-ама и двата трабва да са вътре)...или пък едно филтърно тяло (с пълнопоточна и байпасна секция) като мерцедесовите-долу,хартиената медиа,е пълнопоточната. Горе е байпасната (натъпкана е с неочистен памук,парцаля и квото дойде.Някои ги правят и от хартия,де).
https://cdn1.pelicanparts.com/catalo...-25-09-M63.jpg
https://i.imgur.com/loSUKR6.png
Байпасен за sportage 2.0 td на Mann-Hummel (обх.клапан няма.Ням и задържащ,поне mann-овият филтър,де) :
https://www.mann-filter.com/en/catal...tml#dimensions
.............................
Пълнопоточен (обходният клапан отваря на 1 бар) :
https://www.mann-filter.com/en/catal...nn-filter.html
туй за sportage 2.0 td,вижте там кой точно модел е въпросният :
https://www.mann-filter.com/en/catal...splayView=List
А кара ли се талигата?
-
-
Благодаря колега. Кияка се кара около 100+км. на година. Няколко пъти на лов, и два пъти боклук с ремаркето.
Коментар
-
100 км на година само ? A,че то тогаз-веднъж на високосна година смяна на масло...а филтрите чаак там 2028-а,Девлестар...
Ако решите да я разтъпквате повече (грехота е дизел да седи) и ония кучета отгоре не са наложили мждувременно законови запрещения - освен Mann, има и Filtron(те пак са под шапката на Mann) ,байпасен :
https://filtron.eu/website/images/fi...arge/op589.jpg
Зер ,докат дойде време да срещнем и срамим пред генерала, моторът долу още ще си е в чудесно състояние...то,по-скоро за горивната система бих се притеснил повече (припалвайте по-често,ако има възможност,поне веднъж месец,за поне 30 мин. след достигане раб.темп. Масраф ничтожен,а и Грета едва ли ще забележи).
-
-
Припалването е грубо един път седмично, като си отида на вилата. Иначе чесно, филтри Mann и Filtron, не бих сложил на никоя от колите си. Патил съм от Mann на патрол GR Y61, другото съм го отсвирил отдавна, но за байпасен , стига да стане, че нещо май е преработвано в Италия, бих го сложил.Последно редактирано от Karushev; 18-09-24, 21:35.
Коментар
-
...a туй,съизволете,рязко се различава от моя опит с Mann...но какво да се прави.
Mahlе/Knecht и Hengst са решили да спрат производата...то и с тие геополитически ветрове ,де ги брулят,разбираемо е. Mann-Hummel са се разкрачили по всички континенти,та могат прави ко си искат.
Ей тука някои други възможности :
https://www.autodoc.bg/search?keyword=OP+589
Къдя са дялани всъщност "японските" -един Бог знае.
-
-
Има ли поленов филтър кия спортидж К00? Чета противоречиви мнения. В нета се предлага такъв. Бил зад жабката, но като я свалих, виждам пластмасова кутия с три винта отпред, които може да се отвият с много къса отвертка, или Г-образна. При пуснат вентилатор на макс, се чуват високи обороти, но духа много слабо.
Коментар
-
99% няма (винаги има ентусиасти кои...нали).
Не е първица недобросъвестни търгаши да ся опиват да пробутат нещо ,за което има 0 техническа възможност да бъде изобщо употреблено.
Зад трите винта може би тихомълком се спотайва "макЕдонското знаме".
Иначе и там се набиват листя,косми от домашни любимци,нокти от гризачи и отстъци от периодичната демократична преса...смазка помага за елиминиране досадни шумове...може помогне и за оборотите. Аз бих досадил на тие 3 винта,ако имам време.
-
-
Има и други сериозни доказани търговци, които го предлагат. https://www.autodoc.bg/rezervni-chas...542-2-0-td-4wd
Коментар
-
...други,пак сериозни търговци, в продължение на години любезно предлагаа дистрибуторна капачка за om602...то само те да са и само това да е ,с мед да ги поливаш .
Един поглед във въздуховодите няма никак да навреди...погледнете,почистете,нищо работа.
Но ако да би се заимал фабричен филтър,капачето му щеше да се държи от пружинна скобичка...щипчици...изобщо -нещо за брзо сваляне.
Ей туй лапе показва :
https://www.youtube.com/watch?v=IxWAxnz-xUE
-
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар