Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КИА Соренто трудно завива режим 4WD Hi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КИА Соренто трудно завива режим 4WD Hi

    Отскоро имам Соренто. Абсолютен начинаещ съм при автомобилите 4х4. Имам въпрос защо в режим 4WD Hi колата завива мнооооого трудно. Сякаш едновременно с подаването на газ, е натисната и спирачката.
    Това нормално ли е?

  • #2
    От: КИА Соренто трудно завива режим 4WD Hi

    Кратко преглеждане на Форума ще покаже около хиляда места с обяснение защо е така. А като за начало - не го прави повече, за да не си докараш скъп ремонт. Преден мост се включва само на терен, на който колата без него не върви.

    Коментар


    • #3
      От: КИА Соренто трудно завива режим 4WD Hi

      Първоначално публикуван от if40 Преглед на мнение
      Отскоро имам Соренто. Абсолютен начинаещ съм при автомобилите 4х4. Имам въпрос защо в режим 4WD Hi колата завива мнооооого трудно. Сякаш едновременно с подаването на газ, е натисната и спирачката.
      Това нормално ли е?
      Най-общо казано, защото при кола с 4х4 part time мямаш междуосев диференциал в раздатъчната кутия, който да позволи колелата на предния и задния мост, както и всяко едно колело на мостовете, да се въртят с различни обороти и да изминават различен път в завоя. Вътрешните колела в завоя са принудени да се завъртят със същите обороти като външните, или иначе казано - да превъртят на място, а това натоварва доста трансмисията и има голяма вероятност нещо да се счупи.
      Ето и цитати от една тема, в която Венцислав Петров е писал на тема Диференциали
      Защо въобще е нужен диференциала? При произволен завой пътя на колелото, което е от вътрешната страна на завоя е по-кратък от пътя, който изминава външното (по радиуса) колело. В резултат на това ъгловата скорост на въртене на вътрешното колело трябва да е по-малка от тази на външното колело.
      При автомобилите с предаване на всички колела обикновено с диференциали са оборудвани и двата моста а често може да има и диференциал между мостовете. (при автомобилите 4х4) Последният е необходим за постоянното движение с включени два моста и предаване на четирите колела. В случая е важен факта че при завой колелата на предния и задния мост изминават различни пътища.
      Междуосевия диференциал служи за предаването на въртящият момент от скоростната кутия към двата водещи моста с различни ъглови скорости. Такава схема с три диференциала се явява едно от най-разпространените решения за автомобилите 4х4 (Full time 4WD).
      Затова, както е писал Ясен -
      не го прави повече, за да не си докараш скъп ремонт
      Предния мост при 4х4 part time автомобили се включва само на сняг, кал, пясък, трева и т.н. Това са все места, където колелата лесно могат да превъртат на хлъзгавия терен и липсата на централен междуосев диференциал не е проблем. На сух терен - асфалт, утъпкана суха повърхност, където колелата има добро сцепление и не могат да превъртат в завой, се кара само на един мост /2WD/
      Поздрави!
      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
      First impression is not always true. Get inspired.
      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
      Reading is sooo boring, unlike writing!

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X