Обява

Свий
Няма добавени обяви.

BMW X3, бензин, автоматик, 2017г

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • BMW X3, бензин, автоматик, 2017г

    Привет колеги, интересува ме конкретно за BMW X3, само бензин, автоматик, 2017г, всичко което трябва да знам, слаби места, какво да гледам, кой бензинов двигател е най-безпроблемен, ще се радвам на всякакво актуално инфо особено от колеги които карат такъв или са имали BMW X3.

    Моля ви, колеги без излишен хейт, ще се радвам да ми пишат тези от вас които лично са карали или са имали конкретното BMW X3, бензин 2017г.?

  • #2
    Според ChatGPT:

    BMW X3 (G01 е от 2017 нататък, но ти може би имаш предвид края на F25 или началото на G01 — ще обясня за двата), бензин, автоматик, 2017 година — това е отличен избор, но както при всяка употребявана кола, има неща, които трябва да следиш внимателно. Ето всичко важно, което трябва да знаеш:
    📅 Коя генерация е X3 2017?
    • F25 – второ поколение, произвеждано от 2010 до 08.2017.
    • G01 – трето поколение, от 08.2017 насетне.

    Забележка: Ако е произведена преди август 2017, колата е F25. След това – G01. Това е важно, защото платформата, двигателите и проблемите са различни.
    🔧 Най-надеждни бензинови двигатели (F25 & G01)

    F25 – бензинови мотори:
    1. xDrive20i (2.0L, 184 к.с., N20/N26/B4
      • Най-добрият от F25: B48 (след 2015 г. го заменя N20)
        • Проблеми на N20: верига (особено преди 2015), турбо.
        • B48 – по-надежден: добра термоуправление система, решени проблеми с веригата.
    2. xDrive28i – същият 2.0 мотор, но с повече мощност. Същите забележки.
    3. xDrive35i (3.0L, 306 к.с., N55)
      • Много надежден двигател, но:
        • Следи за:
          • Утечки от капака на клапаните
          • Проблеми с инжектори (рядко)
          • Маслени течове
      • Добро звучене и мощност.

    G01 – бензинови мотори:
    1. xDrive20i – 2.0L B48
    2. xDrive30i – пак 2.0L B48, но с 252 к.с.
    3. M40i – 3.0L B58 (360+ к.с.)
    • B48 (2.0)най-безпроблемен, модернизиран, масово използван в много модели. Добра икономия, сравнително евтина поддръжка.
    • B58 (3.0) – също много надежден, един от най-хвалените редови 6-цилиндрови турбо мотори на BMW.

    ⚠️ Слаби места (F25 & G01):

    F25:
    • Вериги на N20 (до 2015) – да се избягва ако не е сменяна.
    • Електроника/мултимедия – бъгове с iDrive.
    • Турбо лаг/дефекти при по-стари модели.
    • Окачване – втулки, тампони след 100К км.
    • Автоматична скоростна кутия ZF – здрава, но иска смяна на масло (на всеки 60-80 хил. км), макар BMW да казват "lifetime".
    G01:
    • Сравнително по-малко проблеми (по-модерна кола).
    • Електроника – сензори, iDrive (ако не е ъпдейтнат).
    • B48 и B58 – проверка за течове около турбото и капака на клапаните.
    • Внимание към 48V хибридна система (ако има такава) – скъпа за ремонт.

    🔍 Какво да гледаш при покупка:
    1. Пълна сервизна история.
    2. Сменено масло на скоростната кутия?
    3. Проверка за течове от турбо, капак на клапаните, картер.
    4. Слушане за шумове от двигател при студен старт.
    5. Работа на климатик, iDrive, камери, парктроник.
    6. Скенер за грешки (ISTA/D или други OBDII) – при оглед.
    7. Окачване – тропане, неравномерно износени гуми.
    8. Тест драйв – плавна смяна на предавки, няма вибрации.

    ✅ Кратка препоръка:
    B48 X3 20i/30i (F25/G01) ✅✅✅✅ Най-балансиран, добър избор
    B58 M40i ✅✅✅✅✅ Мощен и здрав, но по-скъпа поддръжка
    N20 X3 20i (F25 до 2015) ❌❌❌ Проблеми с вериги



    Може ли да се счита за достоверна тази информация от ChatGPT?

    Коментар


    • #3
      Преди да си купя настоящата кола се бях се спрял точно на такъв баварец. Качих се на двулитровия х30 и слязох почти веднага- смешна динамика за автомобил като БМВ. Взех един м40i, карах го около седмица- вървеше осезаемо по- добре от предходната недомислица- все пак е трилитров. Почти бях решил да го плащам и изневиделица ми дадоха за проба едно RSQ3. Качих се, направих едно кръгче и повече не слезнах от него.
      Та, направи едно кръгче и с такъв автомобил, ако ти изпадне- почти един и същ клас са с бавареца, но вървенето е уау…
      08седемшест5едно513четири

      Коментар


      • Еделвайс
        Еделвайс коментира
        Редактиране на коментар
        P.C. Сега преглеждах с този двигател M40i, гледам че са от 2018г и цените им надхвърлят бюджета ми, този от 2017г 306 коня М35 ако не се лъжа 3000 кубика, не е ли читав?

        Щом съм доволен как дърпа и изпреварвам бързо при нужда с 23 годишната ми Фронтера с 205 коня, би трябвало да е доста по-динамичен X3 с 306 коня?

      • Вальо
        Вальо коментира
        Редактиране на коментар
        Аз карах седмица този с 360 коня. Не върви никак зле, но е далеч от RSQ-то, като спортно усещане, а разликата е незначителна- аудито е 370 коня, обаче тоя петак вади звук и динамика (особено по криволичещ път), какъвто бавареца няма. Х3 е по- скоро за магистрала, от колкото за завои, където пък всяка Х5- ца или Q7-ца го отвяват. Помисли за какво точно ти трябва: ако е за магистрално шпорене - вземи Х5 или Q7, ако обаче искаш кеф и усещане като в рали автомобил ти трябва друго. Тея идеи за 3в1 няма да проработят.

      • Еделвайс
        Еделвайс коментира
        Редактиране на коментар
        Всъщност ми трябва почти само за магистрално и семейно каране с две деца, спортното каране не ми е приоритет, стига ми да мога да изпреварвам при нужда за бързо и кратко време, рядко карам в града и не навъртам повече от 4000 км годишно, затова не ме плаши по-високия разход само на бензин и ще имам по-малка амортизация на колата.

        X5 -цата пак ми е над бюджета за тези от 2017 г., затова съм се спрял на X3, защото ако си харесам и купя, трябва да имам едни свободни минимум поне 6К лева само за обслужвания и за нови гуми, да не говорим че почти сигурно и веригата ще е за смяна а само за смяна на веригата цените започват от 3-4К лева, затова търся X3 до 35 К лева, X5 читавите започват от 45 К лева говорим за 2017г. което ми надхвърля бюджета.

        Качвах се на X3 да видя как е като усещане вътре в купето, спрямо Фронтерата не е толкова широка и е с по-нисък таван но е съвсем прилично и седалката е по-удобно позиционирана спрямо Фронтерата, X5 е по-голяма и по-добър избор, но все пак трябва да се съобразя с възможностите си и съответната подръжка, затова се спрях на X3.
        Последно редактирано от Еделвайс; Днес, 05:47.

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X