Моля помогнете.Когато включа климатроника перката тръгва но не винаги.Когато не тръгва започва да се клати на ляво на дясно и святка чекинга.Никои не може да каже какво става.Дайте съвет.Предварително благодаря.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с електрическата перка на Х5 е53 бензин
Свий
X
-
От: Проблем със електрическата перка на Х5 е53 бензин
При Е53 перката се управлява от модула за климатика. Няма резистори за степените като при Е39.
Не я пробвайте директно на 12V!
Другите варианти са:
- намаляло количеството на фреона (има защита и не включва компресора)
- компресора не вдига нужното налягане
- изгорял транзистор в панела за управление на климатика (отговаря и за захранването на сензора замърсяване на въздуха - управлява клапата за автоматична рециркулация на въздуха в купето)
Диагностиката показва състоянието на перката и въпросния датчик (намира се от дясно отгоре на радиатора)
Последно редактирано от tsb_bg; 20-11-15, 10:22.
Коментар
-
От: Проблем със електрическата перка на Х5 е53 бензин
Това значи че не ти работи добре виското, ел. перка се включва само при пуснат климатик. За да си 100 процента сигурен опитай да спреш виското, при работещ двигател,с вестник (картон) навит на руло.Ако го спреш значи е за смянаПървоначално публикуван от ostar Преглед на мнениеКолега много благодаря.Аз също си мислех че не е изгоряла защото когато е загрял двигателя и го изгася тя се включва работи малко до като охлади и спира.Благодаря на всички за помощта .
Коментар
-
От: Проблем със електрическата перка на Х5 е53 бензин
Първоначално публикуван от tsb_bg Преглед на мнениеПри Е53 перката се управлява от модула за климатика. Няма резистори за степените като при Е39.
Не я пробвайте директно на 12V!
Другите варианти са:
- намаляло количеството на фреона (има защита и не включва компресора)
- компресора не вдига нужното налягане
- изгорял транзистор в панела за управление на климатика (отговаря и за захранването на сензора замърсяване на въздуха - управлява клапата за автоматична рециркулация на въздуха в купето)
Диагностиката показва състоянието на перката и въпросния датчик (намира се от дясно отгоре на радиатора)
[ATTACH=CONFIG]839830[/ATTACH]
Здравейте, колата е Х5 Е53 3,0D
виждам че темата е стара, но все пак да попитам има ли някаква схема на самия панел на климатроника или поне кой транзистор гори ?
Случая при мене е следния: Вентилатора беше изгорял и го подмених с нов и сега през диагностиката на двигателния компютър го задействам и си работи,
но климатроника не го управлява и и ми пише точно прекъснат сензор за вреден въздух и допълнително реле вентилатор късо към плюс.
Предварително ви Благодаря !
Коментар
-
От: Проблем със електрическата перка на Х5 е53 бензин
Сензора за замърсен (изгорели газове) въздух който отговаря за автоматичното изключване достъпа на свеж въздух отвън и вклюване рециркулацията на въздуха в купето е малко ерно блокче на гърба на дефлектора зад радиатора от страната на пътника. Кутийката се разглобява и вътре преди сензора има тънко парче дунапрен (филтър) който обикновено е тотално задръстен с прах и трябва да се смени. Не вярвам обаче това да е причината да не включва компресора.
Проверете кръговете за високо и ниско налягане и след това управляващия панел.
За него не съм намирал схеми защото не е предвиден за ремонт и се сменя целия. Различни са според оборудването на автомобила - автоматично, програмируемо или дистанционно управление на климатика, топъл / студен климат, европейско или американско изпълнение (при последното дори буксите са с различна форма и размер).
Двете зони се управляват по отделно но водещата е лявата (шофьорската) и ако се бъгне тя спира всичко.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар