Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самоносеща конструкция - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Самоносеща конструкция - предимства и недостатъци

    Здравейте! Нов съм, скоро си купих Нива и прочетох, че купето и било самоносеща конструкция - какво означава това??? Благодаря!

  • #2
    купето е като на лек автомобил, няма шаси(рама), нарича се още монокок
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

    Коментар


    • #3
      Значи че всичко се крепи на ламарините.
      Кво природата, кво техниката. Всичко е едно и също. Има гръбначни, те си имат скелет. Аналогът е каруцата, камионите с рами, параходите, повечето самолети. Има разни с екзоскелетони. Насекоми, костенурки, танкове, Ил-2. А има ей такива - самоносещи. Всички съвременни леки коли, къщите, безгръбначните чиновници. Всеки детайл от корпуса подпира другите, в крепенето участват и големите агрегати. Каквото и да махнеш - всичко се срутва. Голямата файда заради която се прави всичкото е теглото. Като ширпотреба - висока технологичност и значи ниска себестойност.
      Не го вземай навътре. Помни че не бива УАЗовете да те вадят с ряз, и няма да имаш ядове. Полека-лека с лопатата и малко с УАЗ. Нищо няма да се откъсне.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Значи че всичко се крепи на ламарините.
        Кво природата, кво техниката. Всичко е едно и също. Има гръбначни, те си имат скелет. Аналогът е каруцата, камионите с рами, параходите, повечето самолети. Има разни с екзоскелетони. Насекоми, костенурки, танкове, Ил-2. А има ей такива - самоносещи. Всички съвременни леки коли, къщите, безгръбначните чиновници. Всеки детайл от корпуса подпира другите, в крепенето участват и големите агрегати. Каквото и да махнеш - всичко се срутва. Голямата файда заради която се прави всичкото е теглото. Като ширпотреба - висока технологичност и значи ниска себестойност.
        Не го вземай навътре. Помни че не бива УАЗовете да те вадят с ряз, и няма да имаш ядове. Полека-лека с лопатата и малко с УАЗ. Нищо няма да се откъсне.
        До преди този пост аз (наивника) си мислех че знам кое кое е, но сега вече тотално съм объркан

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Значи че всичко се крепи на ламарините.
          Кво природата, кво техниката. Всичко е едно и също. Има гръбначни, те си имат скелет. Аналогът е каруцата, камионите с рами, параходите, повечето самолети. Има разни с екзоскелетони. Насекоми, костенурки, танкове, Ил-2. А има ей такива - самоносещи. Всички съвременни леки коли, къщите, безгръбначните чиновници. Всеки детайл от корпуса подпира другите, в крепенето участват и големите агрегати. Каквото и да махнеш - всичко се срутва. Голямата файда заради която се прави всичкото е теглото. Като ширпотреба - висока технологичност и значи ниска себестойност.
          Не го вземай навътре. Помни че не бива УАЗовете да те вадят с ряз, и няма да имаш ядове. Полека-лека с лопатата и малко с УАЗ. Нищо няма да се откъсне.
          А дано
          Мерси разбрах това което исках!
          Нов въпрос на тази тема - само нивата ли е с такава конструкция?

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от kondalini Преглед на мнение
            ...
            Нов въпрос на тази тема - само нивата ли е с такава конструкция?
            Не, повечето "Паркетници" - по-новите и по-лъскави машинки са също самоносещи, както и почти всички леки автомобили

            Коментар


            • #7
              Тя беше първата на света. Сега това е преобладаващият клас - паркетници. По същество вдигнат лек автомобил с някакви всъдеходни възможности. По днешната терминология таргет групата е гъзета, по тогавашната - виладжии. Последният километър от асфалта до заветната цел. Недостигащото до пълноценен джип е нямането на рама. Това веднага ликвидира живучестта и всякакви възможности да е влекач.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Тя беше първата на света. Сега това е преобладаващият клас - паркетници. По същество вдигнат лек автомобил с някакви всъдеходни възможности. По днешната терминология таргет групата е гъзета, по тогавашната - виладжии. Последният километър от асфалта до заветната цел. Недостигащото до пълноценен джип е нямането на рама. Това веднага ликвидира живучестта и всякакви възможности да е влекач.
                И все пак чувам доста добри отзиви за проходимостта на нивата...или бъркам???

                Коментар


                • #9
                  Проходимостта и джиповостта са различни неща ...
                  Много неща са проходими. Въпросът е какво правим след като вече сме се закопали. Колкото по-як джипът, толкова по-далече ще се тътриш за трактор. Той ще те извади. Работата е може ли да оцелее само там където се е замъкнало. И може ли да помогне на другите като себе си.
                  В Русия и Германия има бесни състезания с Ниви. Няма да повярваш на очите си. Но после цялото автомобилче се прави всъщност наново. А на УАЗове правиш само агрегатите) Ако не ходиш на състезания не правиш нищо, няма нужда. Рамните джипове може микроскопични, но конструктивно са камиончета. И разбира се са по-корави.

                  Коментар


                  • #10
                    ок, мерси за отговорите

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      Тя беше първата на света. Сега това е преобладаващият клас - паркетници. По същество вдигнат лек автомобил с някакви всъдеходни възможности. По днешната терминология таргет групата е гъзета, по тогавашната - виладжии. Последният километър от асфалта до заветната цел. Недостигащото до пълноценен джип е нямането на рама. Това веднага ликвидира живучестта и всякакви възможности да е влекач.
                      имаш грешка колега, първите самоносещи жипки са джип и се казват чероки

                      важен съвет е да не я теглиш за мостовете защото после трябва да я сглобяваш наново
                      drive alive

                      Коментар


                      • #12
                        Ъхъ. И от коя година?
                        За мостовете не може да теглиш никого, не само самоносещите.

                        Коментар


                        • #13
                          незнам точно, 60 и някоя или 70 та там някаде, но сега като разрових има много стейшън уагъни от преди това, които са без шаси, но те не са толкова популярни като модел, а и не блестят с качества. трудно е да се каже коя е първата самоносеща жипка. факта е че не е много удобна за тунинг и не е идиото устойчива, но ако се експлоатира правилно си е много удобна
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14
                            виж сега, пак се отклоняваме , аме нейсе... предшественика на черокито е вагониер (ваги) и е на шаси. черокито е от 83 ли, 85 ли, там някъде, а нивата е преди това, мисля от 70-тте, така че смело може да се приеме за родител на клас унибоди тръкове (паркетник) а тези за които споменаваш са леки коли от 60-тте, повечето от тях на шаси.
                            Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                            http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                            http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от митко Преглед на мнение
                              виж сега, пак се отклоняваме , аме нейсе... предшественика на черокито е вагониер (ваги) и е на шаси. черокито е от 83 ли, 85 ли, там някъде, а нивата е преди това, мисля от 70-тте, така че смело може да се приеме за родител на клас унибоди тръкове (паркетник) а тези за които споменаваш са леки коли от 60-тте, повечето от тях на шаси.
                              нов въпрос-на кое викате паркетник?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X