Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Всъдеходът, моят приятел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Всъдеходът, моят приятел

    КОНСУЛТ

    Всъдеходът, моят приятел

    "Форд" Maverick

    И-НЕТ СНИМКИ



    Класическата рама, ръбатият дизайн и грубата мощ винаги ще привличат купувачи

    Боби Чернев

    Всъдеходът обикновено е скъп, тежък, неповратлив, лаком и не на последно място грозен. Поддръжката на возило с толкова комплексна механика изисква неоправдано много средства в очите на повечето автомобилисти. Реалните му преимущества могат да се използват в силно ограничен брой ситуации, в които се попада извънредно рядко, а на всичко отгоре понякога са по силите дори на обикновен SUV. Въпреки това не са никак малко и хората, които държат на класическата рамна конструкция, масивната изработка, наистина високата проходимост и грубото усещане за сигурност, която популярните "паркетни" джипки никога няма да създадат. На вторичния пазар само няколко от моделите обаче са по джоба на обикновения мераклия и заслужават интереса му.


    "Нисан" Terrano II/"Форд" Maverick (1993-2006)
    До началото на 90-те години никой трезвен автомобилист не вярваше, че в Испания могат да се правят качествени и надеждни коли. Твърдата убеденост в пагубното влияние на сиестата върху индустрията се пропука едва след като в "Сеат" влязоха немски шефове, а "Нисан" и "Форд" взеха решение да произвеждат общ модел с повишена проходимост на базата на първото поколение Terrano в Барселона.
    Близнаците Terrano II и Maverick поднесоха една от най-приятните изненади в класа на достъпните всъдеходи. Моделът се оказа много сполучлив и солидно изработен, вкара "Форд" в групата на отличниците по надеждност, а "Нисан" сне модела през 2006 г. от производство само за да освободи място на поточните линии за Pathfinder.
    Независимо от факта, че двойката Terrano II/Maverick се смята за един от най-безпроблемните всъдеходи на вторичния пазар. Все пак към покупката трябва да се подхожда с повишено внимание - поправките на дефектирала трансмисия могат да излязат солено.

    Двигатели:
    2389 см3 - 116/118/124 к.с.
    2663 см3 D - 100 к.с.
    2664 см3 D - 100/125 к.с. (не се монтира на "Форд" Maverick, препоръчва се)
    2953 см3 D - 154 к.с. (не се монтира на "Форд" Maverick)

    Слаби места: капризна електрическа инсталация; повреди на трансмисията; къс живот на лагерите в главините; нестабилно пътно поведение на асфалт заради високия център на тежестта; твърда возия.

    Силни страни: един от автомобилите с най-малко повреди според статистиките на германските технически служби; отлично съотношение между цена и качества; безупречна антикорозионна подготовка; солидна изработка; изключително надеждна механика.

    "Джийп" Cherokee (1984-2001)
    Само ирационалната любов към славното минало може да обясни защо на пазара в продължение на 17 години се предлага автомобил с дизайн от времето на Роналд Рейгън, с конструкция на пикап и обтекаемост на тухла "четворка".
    Стряскащото дълголетие на Cherokee логично предполага надеждност и здравина, която не бива да бъде подлагана на съмнение. В същата посока накланя везните и мачовският имидж на модела, чиито класически форми отхвърлят всякакво подозрение относно качеството на съдържанието. В действителност обаче Cherokee има доста бурна биография, част от която са "Рено", GM и най-сетне "Крайслер". На пазара определено има доста по-способни и практични всъдеходи, които се трошат значително по-рядко и се поддържат по-лесно. Ако все пак решението за покупка не подлежи на разколебаване, то изборът задължително трябва да падне върху четирилитрова версия с двойно предаване и всячески да се избягва хилавият френски дизел с 87 к.с.

    Двигатели:
    2464 см3 - 118/122/127/130 к.с.
    3960 см3 - 173/178/184/190/192 к.с. (препоръчва се)
    3964 см3 - 178/184 к.с.
    2068 см3 D - 87 к.с. (не се препоръчва)
    2499 см3 D - 115 к.с.

    Слаби места: скромно багажно пространство; проблемни автоматични скоростни и раздатъчни кутии; повреди на климатичната инсталация; течове на масло от диференциалите, раздатъчната кутия и трансмисията; повреди на цилиндровата глава на 2,5-литровия турбодизел VM до 1997 г.; износени спирачки на турбодизеловите модификации; повредена водна помпа; течове на масло и охладителна течност при турбодизеловия мотор; слаб изпускателен колектор; ходова част с ограничен ресурс; скъпа поддръжка.

    Силни страни: класически автомобил с неувяхващ героичен имидж; солидно и изключително устойчиво на усукване шаси; каросерия с по-скромни, но и по-удачни за ежедневна употреба габарити; здрав и мощен четирилитров шестак.

    "Мицубиши" Pajero (1991-2004)
    Преди да се еманципират и окрупнят спестяванията си, влагани днес в G-klasse, родните мутри признаваха само Pajero. Японската легенда от пустинните рейдове до Дакар обаче определено заслужава почитта, с която го удостояват любителите на приключенията извън пътя.
    Второто издание на модела се смята за един от най-сполучливите всъдеходи, произвеждани някога. Справя се добре не само на пресечен терен, а и в ежедневието. Малкото му конструктивни недостатъци са отстранени в самото начало на производството. Запазен екземпляр може да осигури на собственика си дълги години абсолютно безметежна радост от шофирането на истински всъдеход.

    Двигатели:
    2972 см3 - 150/177/181 к.с. (препоръчва се)
    3497 см3 - 194/208/245 к.с.
    2477 см3 D - 99 к.с.
    2835 см3 D - 125 к.с.

    Слаби места: износена кормилна уредба; амортизирана трансмисия на модификациите с 2,5-литров турбодизел и 3-литров бензинов двигател; течове на масло от скоростната кутия; проблемна запалителна система на дизеловите версии; корозирала ауспухна система; тежки последствия при скъсване на ангренажен ремък; разтегната верига на раздатъчната кутия; висока цена.

    Силни страни: класика в жанра на автомобилите с повишена проходимост; надеждна механика с огромен ресурс; качествена изработка и много добра защита против корозия; моделът се оказа толкова сполучлив, че "Мицубиши" го върна на конвейера две години след старта на производството на третата генерация.

    "Хюндай" Galloper II (1998-2003)
    Pajero си изгради реноме още с първото издание на модела от 1981 г. и корейците просто нямаше как да не се възползват от дългогодишното си сътрудничество с "Мицубиши" в сегмента на возилата с повишена проходимост. През 1991-ва "Хюндай" започна лицензно производство на прочутия всъдеход с уговорката да не го продава на пазари, на които японците предлагат оригинала. Седем години по-късно обаче Galloper бе префасониран и цъфна в Европа под марката HDPIC (Hyundai Precision and Industry Co).
    Маркетинговият камуфлаж свърши работа за пред "Мицубиши", но изобщо не промени същността на автомобила. Под леко променените ламарини на Galloper II се мъдри все същото Pajero от 1981 г., в което всъщност няма нищо лошо предвид цената. Всъдеходът на "Хюндай" предоставя може би най-достъпната възможност да се притежава возило от такъв клас, макар от днешна гледна точка да изглежда безнадеждно остарял в конструктивен план, а от надеждността и качеството да има какво да се желае.

    Двигатели:
    2972 см3 - 141/161 к.с. (препоръчва се)
    2476 см3 D - 99 к.с.
    2477 см3 D - 105 к.с.

    Слаби места: незадоволителна антикорозионна подготовка; проблемни дизелови двигатели - деформации на цилиндровата глава заради прегряване, дефекти на турбокомпресорите и горивните помпи; повреди по електрическата инсталация; скоростни кутии с непредвидима продължителност на живота; протекли радиатори на охлаждането;

    Силни страни: ниска цена; богато серийно оборудване; здрави и непретенциозни бензинови двигатели; относително евтина поддръжка по стандартите на класа; архаична, но проверена и доказала се с времето механика.

    "СангЙонг"/"Деу" Musso (1993)
    Марката "СангЙонг" определено експериментира с прага на естетическата търпимост на всеки още от началото на 90-те, когато възлага на британския дизайнер Кен Грийнли външността на новия си всъдеход, а пък той намира вдъхновение в грациозното животно носорог.
    Musso продължава да се произвежда с незначителни ретуши в дизайна вече 14 години, три от които с емблемата на "Деу". Най-привлекателно за купувачите е обстоятелството, че механиката на модела носи германски гени. Двигателите и голяма част от периферните възли на Musso се сглобяват по силата на лицензионно споразумение с "Мерцедес-Бенц". Изкушените обаче не бива да се успокояват прекомерно с тевтонското потекло на модела. През 90-те качеството на корейската продукция не бе такова, каквото е сега, и под носорога винаги трябва да се търси хипопотам.

    Двигатели:
    2295 см3 - 140/150 к.с.
    3199 см3 - 220/247 к.с.
    2299 см3 D - 80/100/101 к.с.
    2874 см3 D - 95/120/140 к.с. (препоръчва се)

    Слаби места: повреди на американските автоматични трансмисии заради загуба на масло; течове на масло от двигателя; повреди на компресора при турбодизелите; дефекти на фабричния имобилайзер; пропуснала гарнитура на цилиндровата глава на 3,2-литровия двигател и турбодизелите; незадоволително ниво на сглобката и качеството на материалите в салона; дефекти на скоростните кутии.

    Силни страни: ярка индивидуалност на дизайна; просторен и ергономичен салон; богато серийно оборудване; надеждни двигатели по германски лиценз с огромен ресурс; комфортна возия и предсказуемо пътно поведение.

    "Опел" Frontera A/B (1992-1998/1998-2005)
    В средата на 90-те "Опел" се оказа един от лидерите на европейския пазар на автомобили с повишена проходимост, без да има каквито и да било традиции. Заслуга за това обаче имаха най-малко конструкторите от Рюселсхайм. За да запълнят пробойната в моделната гама на марката, възникнала с нарастващата популярност на SUV-модата, шефовете от GM взеха решение в Германия да започне производството на "Исузу" Amigo, образец 1988 г.
    Правилното ценово позициониране и нелошите експлоатационно-потребителски качества помогнаха на Frontera да се продаде в огромни количества. Все пак моделът определено отстъпва пред конкуренцията по фактора надеждност. Евтиният сервиз в съчетание с ниските цени на резервните части донякъде компенсира недобрата репутация на модела. При покупка е препоръчително да се избягват екземпляри от първото поколение за сметка на коли, произведени след 1998 г.

    Двигатели:
    1998 см3 - 115/116 к.с.(Frontera A)
    2198 см3 - 136 к.с. (Frontera A/B)
    2410 см3 - 125 к.с.(Frontera A)
    3165 см3 - 205 к.с. (Frontera B)
    2171 см3 D - 115/120 к.с. (Frontera B)
    2260 см3 D - 100 к.с. (Frontera A)
    2499 см3 D - 115/116 к.с. (Frontera A)
    2771 см3 D - 113 к.с. (Frontera A)

    Слаби места: пропуснала гарнитура на цилиндровата глава и чувствителен ангренажен ремък при 2,2-литровия дизелов мотор; износена кормилна уредба; дефектни контролери на антиблокиращата система; слаба антикорозионна подготовка; проблемна осветителна инсталация; повреди на хидравликата на волана; корозия на спирачната система; дефектирала ламбда сонда на бензиновите модификации; къс живот на генератора; повреди на турбокомпресора на 2,5-литровия дизел.

    Силни страни: един от най-евтините всъдеходи на вторичния пазар; сравнително ниски експлоатационни разходи и относително евтина за джип поддръжка; значително подобрено качество на изработката на колите, произведени след 1998 г.


    Цени на шест от най-популярните модели с повишена проходимост на възраст 8 години в зависимост от модификацията:*
    "Хюндай" Galloper, 1999 г. : 13 800 - 19 300 лв. (нов: 35 484 - 48 654 лв.)
    "Нисан" Terrano II, 1999 г. : 15 700 - 24 400 лв. (нов: 41 920 - 58 588 лв.)
    "Джийп" Cherokee, 1999 г. : 13 300 - 17 400 лв. (нов: 51 118 - 66 458 лв.)
    "Мицубиши" Pajero, 1999 г. : 17 300 - 27 000 лв. (нов: 47 948 - 71 980 лв.)
    "СангЙонг"/"Деу" Musso, 1999 г.: 14 600 - 22 800 лв. (нов: 39 778 - 75 620 лв.)
    "Опел" Frontera, 1999 г.: 12 700 - 20 300 лв. (нов: 43 102 - 67 286 лв.)
    * По данни от "Ойротакс Шваке"

    Резултати от краш-тестовете по данни на EuroNCAP за пасивна безопасност:
    "Хюндай" Galloper ("Мицубиши" Pajero 1982-1990) - 2/5
    "Нисан" Terrano II/"Форд" Maverick - 2/5
    "Джийп" Cherokee - 3/5
    "Мицубиши" Pajero - 3/5
    "СангЙонг"/"Деу" Musso - n/a
    "Опел" Frontera - 3/5



    Jeep Cherokee

    И-НЕТ СНИМКИ




    Mitsubishi Pajero

    И-НЕТ СНИМКИ




    Hyundai Galloper





    SsangYong Musso

    От Вестник Стандарт

  • #2
    Браво за труда, но това са пълни глупости, тия весникарчета с това copy paste никога не пишат нищо свестно, прочетох само за фронтера но ми е достатъчно...... има 2 верни неща от цялата информация
    no signature no problems

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от fanatic
      Браво за труда, но това са пълни глупости, тия весникарчета с това copy paste никога не пишат нищо свестно, прочетох само за фронтера но ми е достатъчно...... има 2 верни неща от цялата информация
      Бързо почвай да пишеш вестници, че да ограмотиш народа
      http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

      Коментар


      • #4
        Аз не съм от грамотните и знаещите както добре ти е известно ама тия простотий ги четат хора дето са виждали фронтера по улиците и като решат да си купуват и викат абе тя е в полу-разпад за кво да я взимам а съвсем не е така.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от fanatic
          Браво за труда, но това са пълни глупости, тия весникарчета с това copy paste никога не пишат нищо свестно, прочетох само за фронтера но ми е достатъчно...... има 2 верни неща от цялата информация
          Абсолютно съм съгласен. Поздравления за jorko, че споделя с потребителите тук материали, които е намерил, но почти всичко писано в българската преса е в стил "АвтоТруд" и тотално неадекватно. Такъв род статии са по-скоро за раздела "Хумор, поздравления..."

          Коментар


          • #6
            За съжаление си напълно прав.
            http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

            Коментар


            • #7
              Тва го е писал асолютен невежа , например 2.2 дизел Фронтера не е с ремък , а с верига.
              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
              Суперскан България www.decbg.com
              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

              Коментар


              • #8
                Браво на човека?Ама той дали е управлявал някога "Фронтера",че чак толкова да знае по въпроса,или го е прочел от някъде това нещо което е написал за тях?????А пък за евтините разервни части - малко се съмнявам дали е така както мисли или го е чул от някой?

                Коментар


                • #9
                  Ха ха ха,Фронтера и евтина подръжка ха ха ха......ами то само един дръглив преден мигач който винаги може да бъде счупен струва 90лв.,само оргинален и 10 работни дни доставка.Ааа забравих,че на втора употреба няма никъде/поне в южна България/.а аритметиката показва,че 2бр. супени мигачи=само 180лв.-голяма евтиния.А 10 дни докато дойдат няма каране,защото с акция светлина стойността и ще се качи завидно.И това за някакви мигачи,ами нещо по-сериозно..........
                  NISSAN FOREVER
                  -----------------------------------------------------------------------------
                  Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Всъдеходът, моят приятел

                    Колега, остави ги тия щуротии на вестникарите - и те деца 'ранат. То Чероки-то само заради дизайна се продава, да знаеш . А щуротията за слабите дизели на Галопер ........... мога да те запозная с няколко собственика на такива машинки и ще ти кажат точно обратното /от личен опит все пак, за разлика от писачите/. Да се върнам на Чероки /извинявам се/. Това за проблема с авт. СК ............ Автомата е нещо много специфично и малко са хората, които умеят да си служат правилно с него. Аз мога да ти дам пример с няколко АМГ-та и Ауди А8-ци, които смениха СК в ранна детска възраст . Я да видим къде пише, че МБ, или Ауди имат слаби скорости? То ако ще и Г55 АМГ да е, като му се падне кретен да го гази горката кола няма да изкара и от ден до пладне. Преди много години, във вестника, в който работех хороскопите ги пишеше зам. главния редактор . Изводите са твои. На добър път!
                    Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                    Само DIESEL !!!

                    Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Всъдеходът, моят приятел

                      Последна публикация - преди три години и три месеца...
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X