Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Минимален ли е разхода при максимален въртящ момент?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Минимален ли е разхода при максимален въртящ момент?

    На моето бертоне 1.6 в оригиналната книжка пише, че мах върт момент е при 2750 оборота, и че харчи най-малко при 90км в час 7,5 /3100об/. Но пък на мотора М40в16 на бмв мах въртящ момент е при 4250об. , което е приблизително 120 км/h , а в тази същата книжка тогава разхода е най-голям 12,5. Мъгла.
    Какви са вашите наблюдения и мнения?
    Bertone freeclimber 1.8 115hp

  • #2
    Ако е стационарен двигател, тогава би трябвало да е най-икономичния режим при константно натоварване. Обаче при автомобил влияние оказват предавателните числа на трансмисията и аеродинамиката.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      ако караш по равен път с равномерна скорост 40-50км на 4та предавка /на ~1500 оборота ще си някаде/ ще ти дате разход 3-4 литра на 100 бензин

      пробвано е така е
      ама трудно се издържа

      Коментар


      • #4
        Така е, защото съпротивлението на въздуха е много по-малко, респ. натоварването не е константно а е функция от увеличаването на скоросттта.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          настройките на мотора на бмв при различните марки е различно в зависимост от нуждите на производителя.справка тдс мотора на бмв при опел,тейдж ровър и бмв има различни настройки.най-вероятно така е и при бертонето.на джипките им трябва по-голям въртящ момент на ниски обороти,а на една тройка бмв високи обороти без особено значение на въртящия момент.
          В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

          Коментар


          • #6
            според теб по какъв начин се сваля въртящия момент при по-ниски обороти
            Bertone freeclimber 1.8 115hp

            Коментар


            • #7
              малко ми се виждат тези обороти за един бензинов мотор но това дето го пишат в книгите не винаги е вярно нито пак има два еднакви двигатела....
              аз ше дам пример с мойтa джипка в едно списание четоx една проба на една машина дето измерва мошноста на мотора не знам как се казва на балгарски ама жимнито два максималниа вартяш момент на 2600обо а по книга е на 2000обо...
              на скоро сложиx чип тунинг за да се подобри мошноста на ниски обо искаx да е карам на тест но 120€ ми се видияxа многко за да разбера колко точно е...
              аз мискля че до 100км/ч ще е наи икономичен джипа от там на горе вече сапротивлението с ваздyxа е много голимо и не моге да се постигне икономичност ва разxода на гориво....
              поздрави....

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от sapporo
                според теб по какъв начин се сваля въртящия момент при по-ниски обороти
                не се сваля въртящия момент а се променя неговата крива.всички мотори на бмв вграждани в ленд ровър(а те са 3)се подлагат на такава заводска промяна.
                В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                Коментар


                • #9
                  някакъв пример за проманата на кривата, разбира се ако си запознат. Възможно ли е ограничаване на въздуха от дросела към ресивъра, да промени кривата
                  Bertone freeclimber 1.8 115hp

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от kraz
                    ако караш по равен път с равномерна скорост 40-50км на 4та предавка /на ~1500 оборота ще си някаде/ ще ти дате разход 3-4 литра на 100 бензин

                    пробвано е така е
                    ама трудно се издържа

                    Виждам как УАЗ-ката ще даде разход от 4 на 100 км ако ще и с 20 да караш.
                    Луд умора нема,само се поти!!!

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от sapporo
                      някакъв пример за проманата на кривата, разбира се ако си запознат. Възможно ли е ограничаване на въздуха от дросела към ресивъра, да промени кривата
                      имах предвид че това се прави в заводски условия и обуславя разликите в различните марки.не съм запознат дали може да се направи корекция в последствие.Ама що не в някоя фирма за чиптунинг.
                      В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                      Коментар


                      • #12
                        при мен това е направено и не можем да си го обясним защо, мина ни през акъла за въртащия момент при ниските обороти. Така си стои това ограничение и смятам скоро да го махна.
                        Споделете вашите наблюдения, ако имате такива.
                        Bertone freeclimber 1.8 115hp

                        Коментар


                        • #13
                          Здравейте,
                          Много се спекулира с това понятие максимален въртящ момент. Наистина при бензинов двигател около зоната на максималния момент е минимума на специфичният разход на гориво (не на часовия!), но това може да се прояви, както спомена Куадра при стационарни агрегати. Иначе самота величина максимален въртящ момент (която се споменава в каталозите) се нормира при пълно натоварване на двигателя (пълен газ) и аналогията с определени скорости на движение е некоректна. Графиките на мощност и момент като функция на обороти в рекламните проспекти също са такива – външна скоростна х-ка на двигателя (максимално натоварване). Какво имам предвид – ако караш с 80 км/ч и 2750 об/мин и пълен газ (на някой баир вероятно) ти наистина се движиш в оборотите на макс. момент, ако обаче си караш по равното с 80 км/ч и понеже за да поддържаш тази скорост ти вероятно натискаш педала 20-30% изобщо не си мисли, че отново си в зоната на максималния момент за тези обороти, напротив той е в по-ниски обороти или общо казано колкото по-малко е натоварването на двигателя толкова пиковата стойност (върха на кривата) се измества към по-ниска честота на въртене. Казаното е валидно за бензинови ДВГ, за дизелите нещата се определят от регулатора (едно-, дву- или всережимен).
                          Така, че няма смисъл да се тормозиш с криви на моменти и мощности – краз го каза колкото бавно караш толкова малко харчиш (ако имаш нерви), т.е. кривата на разхода на гориво по равна отсечка в зависимост от скоростта на движение си е възходяща крива (разбира се, ако си в работните зони на всяка предавка, а не с 30 на 5-та, където разхода може и да е повече отколкото с 30 на 3-та).

                          Коментар


                          • #14
                            никой не се тормози с криви или с разходи, просто се коментира. Трудно се намират равни пътища и трудно се кара само на 1500 оборота.
                            Bertone freeclimber 1.8 115hp

                            Коментар


                            • #15
                              sapporo , изместването на макс. въртящ момент в различни оборотни диапазони , при един и същи двигател се постига като:
                              -промяна на дължината и формата на всмукателния колектор.
                              -промяна на алгоритъма на запалването.
                              -промяна на алгоритъма на впръскване на горивото.
                              -промяна на фазите на газоразпределението.
                              Най често е съвкупност от тези фактори , прави се заводски , при стендови изпитания и не е много лесна операция.Промяната му автоматично се отразява на всички други параметри на двигателя.
                              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                              Суперскан България www.decbg.com
                              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X