Доста дълго си мисля как да си добавя такава екстра към старата Хонда. Проблемът в случая е, че в рая за авточасти (Щатите) всички ЦРВ са стандартно оборудване с круз. Явно в тая голяма страна с прави празни пътища без дупки, това е абсолютно необходимо. В резултат не се продават афтърмаркет китове, но пък ги има отделните оем чаркалъци поотделно.
Та нека в тая тема дискутираме какво изисква в основни линии инсталацията на автопилот (круз) на автомобил, който е без такава екстра. В общи линии има:
1. Модулатор (Actuator). Това е механичната част, която се слага някъде при двигателя и дърпа жилото на газта за колите, при които има жило (тези преди 2006 година например)
2. Датчици (Sensors). Има допълнителни сложени към съединителя и газта с цел като се натисне някой от двата педала да изключва автопилота. Предполага се, че сигнал за спирачката се взема от стандартния датчик.
3. Компютър (Control Unit). Май винаги компютърът за автопилота е отделен от основния компютър на колата.
4. Бутони (Switches). Бутоните, с които се управлява автопилота.
Някой успявал ли е да се справи с всичко това и да се снабди с автопилот към старата кола? Гледам в Ибей, че има куп готови китове за какви ли не модели, но не са ми ясни доста неща.
1. Дали производителите винаги влагат окабеляването, когато моделът по принцип е предлагал автопилот за някои от нивата на оборудване.
2. Как основният компютър на колата разбира, че вече има круз? Нужно ли е въобще да разбира и има ли някаква взаимодействие между компа на колата и този на автопилота.
3. Какви са рисковете при домашна инсталация на подобно нещо?
Та нека в тая тема дискутираме какво изисква в основни линии инсталацията на автопилот (круз) на автомобил, който е без такава екстра. В общи линии има:
1. Модулатор (Actuator). Това е механичната част, която се слага някъде при двигателя и дърпа жилото на газта за колите, при които има жило (тези преди 2006 година например)
2. Датчици (Sensors). Има допълнителни сложени към съединителя и газта с цел като се натисне някой от двата педала да изключва автопилота. Предполага се, че сигнал за спирачката се взема от стандартния датчик.
3. Компютър (Control Unit). Май винаги компютърът за автопилота е отделен от основния компютър на колата.
4. Бутони (Switches). Бутоните, с които се управлява автопилота.
Някой успявал ли е да се справи с всичко това и да се снабди с автопилот към старата кола? Гледам в Ибей, че има куп готови китове за какви ли не модели, но не са ми ясни доста неща.
1. Дали производителите винаги влагат окабеляването, когато моделът по принцип е предлагал автопилот за някои от нивата на оборудване.
2. Как основният компютър на колата разбира, че вече има круз? Нужно ли е въобще да разбира и има ли някаква взаимодействие между компа на колата и този на автопилота.
3. Какви са рисковете при домашна инсталация на подобно нещо?
Коментар