Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой с опит в претапициране на тавани, търся лепило

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някой с опит в претапициране на тавани, търся лепило

    Не можах да намеря раздел за съвети при такива универсални ремонти на коли, ако има да ми преместят темата. Искам да опитам да залепя малко парче провиснала тапицерия на тавана на една кола и някой ако знае кое лепило е най-подходящо моля да ми препоръча. Плана е лепилото ако не помогне с частичното залепяне, то да мога да го използвам след това за пълно претапицириане на тавана понеже вече усещам как ще ми кажете, че шанса да се проваля със закърпването е голям. План А е да закърпя положението, ако не стане план Б е цялостно претапициране със същото лепило така че трябва да е добро за такава цел. Аз нямам никакъв опит и от малкото ми търсене досега намерих ето това: https://www.emag.bg/lepilo-za-tapice...eviews-section има коментари на хора които уж за тавани са го ползвали.

    Потърсих и за ориентировъчни цени за услугата на лека кола но не намерих актуални, може и това да споделите ако сте ползвали скоро.

  • #2
    Ц200 лепило...бяло...и в никакъв случай прома,хелметекс и подобни....виж в форума на VW ,за марката претапицирането на таван е спорт.

    Не питай от къде знам за промата.....
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #3
      Да, ама Ц200 е водоразтворимо и хигроскопично. После като дръпне влага през надупчената тапицерия избиват гадни петна. И аз имах много ядове някога. След това на два тавана изхвърлих тапицерията и покрих с течен каучук с цвят по RAL и се получи добре и вечно.

      Коментар


      • #4
        Точно “Хелмевект“ е лепилото. Имам приятел тапицер,който от много гдини работи таваните с него.Има и други на спрей и за пръскане с пистолет,но това работи-доказано.Задължително почисти кората от остатъци от стария дунапрен! Със скочбрайт става лесно,но и по-твърда четка за дрехи и хавлия вършат работа Успех!

        Пс. Лепилото се маже много тънко и се чака няколко минути леко да дръпне преди да се лепи,иначе има опасност да избие през плата.
        Последно редактирано от nikaro; 22-12-25, 09:04.

        Коментар


        • #5
          Всички претапицират с "хелметексоподобни", обикновено на спрей. Лично съм доволен от 3M, но най-доволен съм от едно, което продават в склада за дунапрен на ул.5010 (ако помня добре) в София. Розово е на цвят, с идеята да се вижда къде колко си напръскал.

          Wurth май също ставаше, Forch категорично не ставаше.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #6
            Лепило на спрей е най-добре, но аз бих пробвал на малки участъци с качествено двойно-залепващо тиксо, например Теса.Би трябвало да залепи здраво

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
              Лепило на спрей е най-добре, но аз бих пробвал на малки участъци с качествено двойно-залепващо тиксо, например Теса.Би трябвало да залепи здраво
              Категорично НЕ, особено ширпотребска Tesa. От жеката се разтича и става пълно мазало. Правил съм я тая грешка с едни сенници преди доста време.

              Има 3M-ско "лепило на лист" - това е лепилен слой без никаква основа. В zalepi.bg се продава. Ако се комбинира с грунд за двойнолепящи лепенки хваша здраво но.... то пък извъхва след време на такива места. Не е правено за лепене на пропускливи неща.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                Най-често "плата " за таван е лицева част и дунапрен, общо около 3-4 мм дебело.
                За да провисне тавана, дунапрена се разпада на прах и лицевата част провисва.
                За да оправиш участък трябва да изчегърташ остатъците от дунапрена от основата и от гърба на лицевата част, без да я деформираш.
                Но при последващо залепване си личи разликата в дебелините, а и много скоро и останалата част от дунапрена се скапва.
                Според мен е по-смислено да си демонтираш тавана и "на масата" да залепиш нов плат.

                Коментар


                • #9
                  Зависи каква е каляската, по-скоро материала на тавана. Нвремето на Опел Вектра най-накрая се наканих да сваля всичко. Там е една картонена (или подобен материал) кора, върху нея е залепен плата. Както казаха по-горе, той е с дунапрен. Дунапрена изгаря с времето и става на прах. Свалих, изчистих го, че го изпрах и в пералнята, някаква материя като кожа. След това с лепило от типа на хелмитекс го лепнах на кората, послед обратно на тавана. Първоначално не бях впечатлен, набръчкано, абе не ме кефеше. До другата сутрин, лепилото изсъхнало и плата се опънал по кората идеално. Иначе 23-та година претапицираха една служебна кола, с люк, взеха 450 лв.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                    Зависи каква е каляската, по-скоро материала на тавана. ....
                    Не само материала на тавана. На много каляски тавана се вади след сваляне на джам. Преден или заден. Примерно, моята.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • Asen Kushlev
                      Asen Kushlev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Това вече е извратено. Дано поне тавана не е като на VW или стар Опел, и да си изкара живота на колата.

                    • sparkybg
                      sparkybg коментира
                      Редактиране на коментар
                      Нищо извратено няма. Говорим за пикап с двойна кабина (мисля) - през вратите не може да излезе, отзад няма как, щото няма 5-та врата. И съответно трябва да махаш като минимум задния джам, стига и от там да минава. Иначе - предния.

                      Представи си намирмер Жигула, ама с таван тип "кора" като на сегашните. Няма от къде да го изкараш.

                    • Asen Kushlev
                      Asen Kushlev коментира
                      Редактиране на коментар
                      На Опел Вектра А седан си го вадих през вратите. Там е с някаква картонена кора, зор ама си излезе и влезе.

                  • #11
                    Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
                    Според мен е по-смислено да си демонтираш тавана и "на масата" да залепиш нов плат.
                    Категорично, стига да може да го извадиш от колата.

                    В общия случай или е картон, или е някаква лека форма на слепени нишки ала стъкломат, последното май на по-новите коли.

                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #12
                      От месец насам,при нас,дойде бензиново чероки ....над двата сенника ,има разлепено около 4 пръста към предния прозорец...къде го има този спрей
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                        къде го има този спрей
                        В ИТТ и Каммартон има със сигурност.
                        Ford Maverick II 2.3 XLT
                        Ford Mondeo MK5

                        Коментар


                        • #14
                          И при мен в гаража.
                          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                          Вальо. О888 557Ч7Ч
                          Silverado 1.3 i

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                          Зареждам...
                          X