Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ с избора на стар джип!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Помощ с избора на стар джип!

    Колеги, баща ми (току що пенсионирал се) ходи из горите често с една лада 50 годишна Лада, обаче започва да го предава вече и иска да си вземе някакъв джип.

    Като пари се гледа нещо, за около 4-5 макс 6 хиляди.

    Не си представяйте някакъв невероятен офроуд, да се катерят скали под невероятни градуси, но около нас терена си е пресечен и си трябва нещо височко по възможност с бавни скорости.

    Проблемът, е че никой от нас никога не е имал нито се е интересувал от джипове, а като гледам парите стигат само за доста стар такъв - по мобилето бих казал за нещо около 2000-ната година. Гледа се да е до 100 коня и на бензин за да се сложи газова.

    Тук ни идват проблема с марка и модел. Някакви хора ми препоръчват Honda Hr-v, Daihatsu Terios, Kia Sportage, Suzuki Vitara и честно казано не знам към какво да се насоча.

    Ако някои може да помогне по метода на отстраняването, да махнем някакви възможности, ще е супер.

    Благодаря предварително!

  • #2
    Джип за тея пари няма живи съученици, ако и той въобще е жив. В момента кола няма читава за толкова, за джип да не говорим. Иначе е пълно с такива теми, почети и ще си изясниш доста неща.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #3
      Аз имах териос, няма бавни и двигателя е само 1,3 83/86 коня което си е малко както и да го гледаш Много е тесен, ако сложиш газова бутилка забравяш за багаж. Ставаше за леки разходки и беше доста добре за градска кола защото е малък и много маневрен но до там.

      Спортидж - бавни имат само първата генерация, малко по големи от териоса. Ако намериш някоя да не е на тор е добро решение. За витарите е същото, за гранд витара предполагам не говориш заради бюджета.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
        Аз имах териос, няма бавни и двигателя е само 1,3 83/86 коня което си е малко както и да го гледаш Много е тесен, ако сложиш газова бутилка забравяш за багаж. Ставаше за леки разходки и беше доста добре за градска кола защото е малък и много маневрен но до там.

        Спортидж - бавни имат само първата генерация, малко по големи от териоса. Ако намериш някоя да не е на тор е добро решение. За витарите е същото, за гранд витара предполагам не говориш заради бюджета.
        Това много ми помага, явно ще се гледат първа генерация на Киа-та и Витарите. Благодаря много.

        Коментар


        • #5
          Да продължи с Ладите баща ти - Нива се нарича джиповидния вариант на Лада. Има и бавни, и постоянно 4Х4. Иначе Киа едно е добър вариант, но ако улучиш най-дългата версия Вагон, която има място за резервна гума под багажника, улесняващо монтирането на бутилка за газ.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            За тия пари Самурай.

            Коментар


            • #7
              Кия Спортидж 1. Имах такава и беше ръждясал само номера на рамата. Самураи и Витари и всичко японско за тия пари е пълен гнилоч. Комфортна возия, евтини части. Става за газ. Има и 90 коня и 128. Мисля, че за тия пари може да се намери нещо читаво. Че ще се хвърлят още е извън дискутиране.
              Да се гледа да НЕ Е от Германия, Швейцария или Австрия. Това, каквото и да търсиш като марка и модел.
              Най-малкото за кЕтайски ръчни хъбове. Защото са или с инерционни, или с вакуумни. В повечето случаи и двата варианта са фира.
              Териоса е колкото Самурая. ХРВ няма "сериозно" 4х4, да не говорим за бавни.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                Да продължи с Ладите баща ти - Нива се нарича джиповидния вариант на Лада. Има и бавни, и постоянно 4Х4. Иначе Киа едно е добър вариант, но ако улучиш най-дългата версия Вагон, която има място за резервна гума под багажника, улесняващо монтирането на бутилка за газ.
                Това не е никак лош вариант. Намират се Ниви за добри пари на по 50-60 х.км., а бащата е свикнал да ремонтира Лада, те повечето части са едни и същи 40 години.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • #9
                  За тия пари може и някой УАЗ да излезе.
                  За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                  0878 79 20 61 Борис

                  Коментар


                  • #10
                    Аз съм пред същата дилема, трябва ми превозно средство с бавни и 4х4, и се чудя за Субару, я Форестър я някоя по-вдигната импреза. Та въпроса е бавните на субарото дали са наистина бавни, като при Витара например.

                    Коментар


                    • bullet_pk
                      bullet_pk коментира
                      Редактиране на коментар
                      Бавните при Субару са нещо 1,25:1. Докато при повечето други джипки са около 2:1

                    • Двигателист
                      Двигателист коментира
                      Редактиране на коментар
                      При старите двулитрови форестър/импреза комби/ легаси комби редукцията е 1,45 , което горе-долу може да свърши работа. Но ако моторът е 2.5 литра, редукцията е 1,2 , което според мен е безмислено. Турбо и седаните нямаха бавни.

                  • #11
                    За тези пари ще е някаква тор.

                    Според мен не се фокусирай толкова върху марка и модел, а гледай най-вече за ръжди ОТДОЛУ, ОСОБЕНО В ЗАДНАТА ЧАСТ. Гледай да не е кърпено и да не е много "обработвано", особено наскоро. Джамбазите много обичат да изпръскат ръждите със спрей шагре и шасито става "като ново" - до първата зима.

                    А дали ще е Фронтера, Витара, Фероза, Спортидж, Терано - важното е да има бавни. Все пак, ако хвърлиш око на нещо, пиши, преди да го купиш.

                    Ако баща ти кара предимно сам и е до 100 кила - Сузуки Джимни е отличен избор. Бръмбъзък е, но мястото за водача и пътника до него е доволно. А като сгънеш задните седалки имаш и багажник.


                    Последно редактирано от bullet_pk; 20-07-23, 20:11.
                    Nissan Terrano 2,7 TDI

                    Коментар


                    • #12
                      Щом до сега се е оправял с Лада, бавните не са чак толкова жизненоважни. Паджерото навремето си го карах на задно и втора бърза из гората, на по-засукани места минавах на 4х4, бавни при баирите. Това без да се завирам където нямам работа.
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • #13
                        Не се насочвайте към определена марка и модел. Задавайте в карса и мобилието сума малко над бюджета и търсете. Макар за тия пари да е трудно намирането на що годе читава машина, не е невъзможно, зависи и какви са ви претенциите и изискванията. Търсете нещо без ръжда или с малко такава, ама след като нямате опит, най-добре като харесате нещо да го види човек който знае какво да гледа.
                        П. П. Читавите (уж) Самураи и те вече надминаха 10 хил. лв.
                        Който търси , намира !
                        Човекът е човек, когато е на път !

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X