Здравейте!
Ще стане дълго писание, но все пак... Откакто имам колата (Авенсис Т22 2.0 бензин) имам един досаден проблем с тресене на волана, който се проявява в различна степен през годините, но който не с успях да реша (с леки изключения).
Когато купих колата беше с много стари, напукани, износени гуми. Докарах я от Пловдив до София, но вероятно съм карал бавничко, защото я взех без много гледане и не знаех състоянието на окачването. Километража показваше около 150000. Както и де, проверих си я на подемника и не открих проблеми. Веднага купих 4 нови Дънлоп от Медина-мед. Това е началото. При около 110-115 км/ч започва остро трептене на волана, което изчезва над 140-150. Под и над тези скорости всичко е перфектно. Тогава в Медина-мед мериха, балансираха и заявиха, че проблем с техните гуми няма. Отидох в Дунев, където имаха някаква много съвременна техника за баланс. Там казаха, че баланса е грешен, също така въртяха гума спрямо джанта (тогава разбрах, че този метод се наричал „оптимизация“), но и след това тресенето остана, дори и една идея по интензивно. Тогава просто не ми се караше на магистрала с тази кола. Интересното е, че когато дадох два от дънлопите на един колега, той също каза, че е имал някаква вибрация.
Другото интересно е, когато пиеш кафе около колата докато оптимизират, балансират и т.н. да слушаш какво ти казват т.нар. „гумаджии“ относно генезиса на проблема. За медина-мед е ясно, че проблема си в колата, на другите техни колеги хипотезите са различни и звучат горе-долу така: „мани ги тия – „машините им са стари“, или „машините им не са калибрирани“, или „машините им са нови, но те не знаят как да работят с тях“, или „дънлоп винаги са криви, аз предлагам...“, или „в България се внасят дефектни, второкачествени т.н. гуми“. Аз не изключвам никоя от хипотезите им, но оттогава не искам да чувам за Дънлоп, въпреки, че откъм сцепление бяха супер. Питах всеки „гумаджия“ джантите наред ли са. Някои дори и половин не око не хвърляха, но бяха категорични – наред са!
Тогава се ядосах малко и купих 8 нови джанти. Неоригинални, стоманени. Тук е момента да вмъкна, че със зимните комплекти не съм имал подобен проблем, или почти не се усеща. От години за зимни ползвам Гудиър Ултрагрип. Купих и 2 Конти премиум контакт 5. Проблема изчезна... За съжаление този континентал, перфектен като сцепление се износи до маркера за дъжд (3 мм) за под 40000 км и купих Бриджстон Т005. И с него нямах проблем едно лято. Тоест 3 лета (две с конти и едно с бриджстон) беше спокойно, докато не ги сложих за второ лято бриджстона и отново тресене. Гумите ги съхранявам една върху друга, с джанти, напомпани. Как може да се изкриви просто от седене, не знам. Отидоха отзад, а отпред нови конти екоконтакт (нямаше премиум вече на 15 цола). С него е горе долу добре, но със всяко следващо лято става по-зле (сега му е трето лято, последно, защото е износен). Джантите отдавна вече не са нови, а не е като да не нацелвам злобни дупки от време на време, но пък не вярвам, въпреки че са неоригинални да са толкова кашкавалени, или да съм такъв карък и все да кривя гуми.
Друго интересно – на студено и при по-ниско налягане (2 атм), тресенето е по-слабо в сравнение с горещо време и по-високо налягане (2.3 атм).
Относно ходовата част. Не намирам проблеми, освен много лек луфт във вътрешен кормилен накрайник, и вече обаждащи се тампони на предна стабилизираща щанга. Предните амортисьори ги смених преди месец, но заради това, а защото вече един протече. Колата сега е на 360000 км.
Малко ме е яд, че преди време, когато сменях спирачните дискове не сложих един индикаторен часовник да проверя главината за биене, но пък от какво може да се изкриви главина?
Каретата не знам как да ги проверя. Вътрешните са т.нар. трипод. Но пък винаги проблемите с вътрешни карета с които съм се сблъсквал са особен шум и вибрация, но при ускорение, а при мен не зависи от това. Не зависи и от предавката. Има и на 4-та и на 5-та. На 3-та не съм пробвал.
Нямам липсващи неща (демпфери, баланси) по полуоските. Имам опорен лагер на едната, но не го чувам да шуми.
Централните отвори на джантите са за модела, не са по-големи.
Възможно ли е хидравличната рейка да прави това, да изпада в някакъв резонанс? Няма луфт. Течноста съм я сменял.
Ако имате идеи – казвайте.
Ако познавате съвестен гумаджия, който да му се занимава и да каже дали има деформация на гума, или джанта - кажете. Защото за повечето крива джанта означва да прилича на осморка, а не да измери радиално, или челно биене, които явно оказват влияние. Иначе трябва да давам пари за демонтиране от джанта и да мисля за някакъв конусен захват, като на техните машини, който да захвана за универсала на струга и да гледам (меря), но не ми се вярва да няма по-лесен начин.
Весели Празници!
Ще стане дълго писание, но все пак... Откакто имам колата (Авенсис Т22 2.0 бензин) имам един досаден проблем с тресене на волана, който се проявява в различна степен през годините, но който не с успях да реша (с леки изключения).
Когато купих колата беше с много стари, напукани, износени гуми. Докарах я от Пловдив до София, но вероятно съм карал бавничко, защото я взех без много гледане и не знаех състоянието на окачването. Километража показваше около 150000. Както и де, проверих си я на подемника и не открих проблеми. Веднага купих 4 нови Дънлоп от Медина-мед. Това е началото. При около 110-115 км/ч започва остро трептене на волана, което изчезва над 140-150. Под и над тези скорости всичко е перфектно. Тогава в Медина-мед мериха, балансираха и заявиха, че проблем с техните гуми няма. Отидох в Дунев, където имаха някаква много съвременна техника за баланс. Там казаха, че баланса е грешен, също така въртяха гума спрямо джанта (тогава разбрах, че този метод се наричал „оптимизация“), но и след това тресенето остана, дори и една идея по интензивно. Тогава просто не ми се караше на магистрала с тази кола. Интересното е, че когато дадох два от дънлопите на един колега, той също каза, че е имал някаква вибрация.
Другото интересно е, когато пиеш кафе около колата докато оптимизират, балансират и т.н. да слушаш какво ти казват т.нар. „гумаджии“ относно генезиса на проблема. За медина-мед е ясно, че проблема си в колата, на другите техни колеги хипотезите са различни и звучат горе-долу така: „мани ги тия – „машините им са стари“, или „машините им не са калибрирани“, или „машините им са нови, но те не знаят как да работят с тях“, или „дънлоп винаги са криви, аз предлагам...“, или „в България се внасят дефектни, второкачествени т.н. гуми“. Аз не изключвам никоя от хипотезите им, но оттогава не искам да чувам за Дънлоп, въпреки, че откъм сцепление бяха супер. Питах всеки „гумаджия“ джантите наред ли са. Някои дори и половин не око не хвърляха, но бяха категорични – наред са!
Тогава се ядосах малко и купих 8 нови джанти. Неоригинални, стоманени. Тук е момента да вмъкна, че със зимните комплекти не съм имал подобен проблем, или почти не се усеща. От години за зимни ползвам Гудиър Ултрагрип. Купих и 2 Конти премиум контакт 5. Проблема изчезна... За съжаление този континентал, перфектен като сцепление се износи до маркера за дъжд (3 мм) за под 40000 км и купих Бриджстон Т005. И с него нямах проблем едно лято. Тоест 3 лета (две с конти и едно с бриджстон) беше спокойно, докато не ги сложих за второ лято бриджстона и отново тресене. Гумите ги съхранявам една върху друга, с джанти, напомпани. Как може да се изкриви просто от седене, не знам. Отидоха отзад, а отпред нови конти екоконтакт (нямаше премиум вече на 15 цола). С него е горе долу добре, но със всяко следващо лято става по-зле (сега му е трето лято, последно, защото е износен). Джантите отдавна вече не са нови, а не е като да не нацелвам злобни дупки от време на време, но пък не вярвам, въпреки че са неоригинални да са толкова кашкавалени, или да съм такъв карък и все да кривя гуми.
Друго интересно – на студено и при по-ниско налягане (2 атм), тресенето е по-слабо в сравнение с горещо време и по-високо налягане (2.3 атм).
Относно ходовата част. Не намирам проблеми, освен много лек луфт във вътрешен кормилен накрайник, и вече обаждащи се тампони на предна стабилизираща щанга. Предните амортисьори ги смених преди месец, но заради това, а защото вече един протече. Колата сега е на 360000 км.
Малко ме е яд, че преди време, когато сменях спирачните дискове не сложих един индикаторен часовник да проверя главината за биене, но пък от какво може да се изкриви главина?
Каретата не знам как да ги проверя. Вътрешните са т.нар. трипод. Но пък винаги проблемите с вътрешни карета с които съм се сблъсквал са особен шум и вибрация, но при ускорение, а при мен не зависи от това. Не зависи и от предавката. Има и на 4-та и на 5-та. На 3-та не съм пробвал.
Нямам липсващи неща (демпфери, баланси) по полуоските. Имам опорен лагер на едната, но не го чувам да шуми.
Централните отвори на джантите са за модела, не са по-големи.
Възможно ли е хидравличната рейка да прави това, да изпада в някакъв резонанс? Няма луфт. Течноста съм я сменял.
Ако имате идеи – казвайте.
Ако познавате съвестен гумаджия, който да му се занимава и да каже дали има деформация на гума, или джанта - кажете. Защото за повечето крива джанта означва да прилича на осморка, а не да измери радиално, или челно биене, които явно оказват влияние. Иначе трябва да давам пари за демонтиране от джанта и да мисля за някакъв конусен захват, като на техните машини, който да захвана за универсала на струга и да гледам (меря), но не ми се вярва да няма по-лесен начин.
Весели Празници!
Коментар