Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с тресене при определена скорост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с тресене при определена скорост

    Здравейте!

    Ще стане дълго писание, но все пак... Откакто имам колата (Авенсис Т22 2.0 бензин) имам един досаден проблем с тресене на волана, който се проявява в различна степен през годините, но който не с успях да реша (с леки изключения).

    Когато купих колата беше с много стари, напукани, износени гуми. Докарах я от Пловдив до София, но вероятно съм карал бавничко, защото я взех без много гледане и не знаех състоянието на окачването. Километража показваше около 150000. Както и де, проверих си я на подемника и не открих проблеми. Веднага купих 4 нови Дънлоп от Медина-мед. Това е началото. При около 110-115 км/ч започва остро трептене на волана, което изчезва над 140-150. Под и над тези скорости всичко е перфектно. Тогава в Медина-мед мериха, балансираха и заявиха, че проблем с техните гуми няма. Отидох в Дунев, където имаха някаква много съвременна техника за баланс. Там казаха, че баланса е грешен, също така въртяха гума спрямо джанта (тогава разбрах, че този метод се наричал „оптимизация“), но и след това тресенето остана, дори и една идея по интензивно. Тогава просто не ми се караше на магистрала с тази кола. Интересното е, че когато дадох два от дънлопите на един колега, той също каза, че е имал някаква вибрация.

    Другото интересно е, когато пиеш кафе около колата докато оптимизират, балансират и т.н. да слушаш какво ти казват т.нар. „гумаджии“ относно генезиса на проблема. За медина-мед е ясно, че проблема си в колата, на другите техни колеги хипотезите са различни и звучат горе-долу така: „мани ги тия – „машините им са стари“, или „машините им не са калибрирани“, или „машините им са нови, но те не знаят как да работят с тях“, или „дънлоп винаги са криви, аз предлагам...“, или „в България се внасят дефектни, второкачествени т.н. гуми“. Аз не изключвам никоя от хипотезите им, но оттогава не искам да чувам за Дънлоп, въпреки, че откъм сцепление бяха супер. Питах всеки „гумаджия“ джантите наред ли са. Някои дори и половин не око не хвърляха, но бяха категорични – наред са!

    Тогава се ядосах малко и купих 8 нови джанти. Неоригинални, стоманени. Тук е момента да вмъкна, че със зимните комплекти не съм имал подобен проблем, или почти не се усеща. От години за зимни ползвам Гудиър Ултрагрип. Купих и 2 Конти премиум контакт 5. Проблема изчезна... За съжаление този континентал, перфектен като сцепление се износи до маркера за дъжд (3 мм) за под 40000 км и купих Бриджстон Т005. И с него нямах проблем едно лято. Тоест 3 лета (две с конти и едно с бриджстон) беше спокойно, докато не ги сложих за второ лято бриджстона и отново тресене. Гумите ги съхранявам една върху друга, с джанти, напомпани. Как може да се изкриви просто от седене, не знам. Отидоха отзад, а отпред нови конти екоконтакт (нямаше премиум вече на 15 цола). С него е горе долу добре, но със всяко следващо лято става по-зле (сега му е трето лято, последно, защото е износен). Джантите отдавна вече не са нови, а не е като да не нацелвам злобни дупки от време на време, но пък не вярвам, въпреки че са неоригинални да са толкова кашкавалени, или да съм такъв карък и все да кривя гуми.

    Друго интересно – на студено и при по-ниско налягане (2 атм), тресенето е по-слабо в сравнение с горещо време и по-високо налягане (2.3 атм).

    Относно ходовата част. Не намирам проблеми, освен много лек луфт във вътрешен кормилен накрайник, и вече обаждащи се тампони на предна стабилизираща щанга. Предните амортисьори ги смених преди месец, но заради това, а защото вече един протече. Колата сега е на 360000 км.

    Малко ме е яд, че преди време, когато сменях спирачните дискове не сложих един индикаторен часовник да проверя главината за биене, но пък от какво може да се изкриви главина?

    Каретата не знам как да ги проверя. Вътрешните са т.нар. трипод. Но пък винаги проблемите с вътрешни карета с които съм се сблъсквал са особен шум и вибрация, но при ускорение, а при мен не зависи от това. Не зависи и от предавката. Има и на 4-та и на 5-та. На 3-та не съм пробвал.

    Нямам липсващи неща (демпфери, баланси) по полуоските. Имам опорен лагер на едната, но не го чувам да шуми.

    Централните отвори на джантите са за модела, не са по-големи.

    Възможно ли е хидравличната рейка да прави това, да изпада в някакъв резонанс? Няма луфт. Течноста съм я сменял.




    Ако имате идеи – казвайте.
    Ако познавате съвестен гумаджия, който да му се занимава и да каже дали има деформация на гума, или джанта - кажете. Защото за повечето крива джанта означва да прилича на осморка, а не да измери радиално, или челно биене, които явно оказват влияние. Иначе трябва да давам пари за демонтиране от джанта и да мисля за някакъв конусен захват, като на техните машини, който да захвана за универсала на струга и да гледам (меря), но не ми се вярва да няма по-лесен начин.

    Весели Празници!

  • #2
    Първите ти думи бяха - тресене във волана. Най-близо до него е рейката. Не знам каква е тази фиксация към гумите, но за мен това е влошена геометрия + луфт някъде(и в рейката също) от което самата рейка опитва да компенсира и тресе.

    Коментар


    • #3
      Имах подобен случай , с една вибрацийка . След проверка на баланс на гумите , прегледах ходовата част (шарнири...) , после сходимост на колелетата (на приятел, от нова, едното колело бе със сантиметри пред другото) , съмнявах се и в раздатката и в всичките тампони по скоросна кутия и раздатка и ги смених...........и накрая се оказа скъсан тампон на двигателя . Погледни ги , от доста време ги пълнят с гелчета и на око седи омазнено , ако не се е скъсал мноо отдавна .
      TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

      Коментар


      • didooo
        didooo коментира
        Редактиране на коментар
        п.п и рейките се хващат с тампони за купето , които също заминават , особено при джипоприличащи возила

    • #4
      Провери много внимателно накрайниците и реката за луфтове на подемник или стойки някой да държи волана, ти да клатиш колелото ляво-дясно.
      Изтървал амортресьор също много кофти и за кратко време прецаква гумите по дължина. Ефекта при определена скорост е все едно си в БДЖ от Враца за Мездра.

      Коментар


      • #5
        Много отдавна,имах вибрации на предницата на колата-никой майстор не можа да оправи.Накрая един вика:-Мисля че ти е изметната лявата полуоска,намери си друга от някоя морга.Объркаха,и ми дадоха друга от моргата,после със старата в ръка,мерене,гледане-намериха.След смяната,проблемът се реши...

        Коментар


        • #6
          Благодаря за мненията! Отговарям доколкото мога:

          Паджеровод, не намирам хлабини, освен единия вътрешен накрайник, както писах, но той е отскоро, а преди 210000 км, когато пак си го имаше проблема, съвсем не намирах луфтове. Гребена също няма недопустим луфт, рейката не тропа. Тропащите тампони на предната стабилизираща щанга няма да ги коментирам, защото според мен нямат отношение към проиблема. Каретата на кормилния вал също са наред. Геометрия съм регулирал 3 пъти за този пробег. 2 пъти сам, когато сменях шарнирни болтове, третият при преопоръчани колеги, преди две седмици, когато смених предните амортисьори. Никога и на двете апаратури не е имало някакви аномалии, акто не говоря само за сходимост, а и за страничен наклон и за надлъжен наклон на шенкелната ос. Задния мост също е в норми.


          didooo, проблеми с геометрията няма. Тампоните... Горния хидравличен го свалям и оглеждам на всеки 100000 км, когато сменям ангренажният ремък. Изглежда наред без пропадане, или омасляване. Долния е гумен и не е скъсан.
          Тампоните на рейката не съм ги гледал в интерес на истината. Ще ги погледна, макар да не се усеща някакво тропане оттам.


          Никола, не намирам хлабини, освен малко (но това както писах е отскоро) на единия вътрешен накрайник, Външни накрайници, шарнири са за здрави. Амнортисьорите са нови, на две три седмици (предните). Никога не съм имал каквото и да е нераномерно износване на предни, или задни гуми.


          krassitch, както писах карета нямам идея как да проверя. За смяна на полуоски, много ще ми е скъпо, затова засега се въздържам.






          Коментар


          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            Само прът на полуоската ми смениха,без карета,по спомен,50-на лева.Предполагам,може да ги проверят на струг дали са изметнати,или някакъв стенд за кардани...

        • #7
          Аз имах подобен проблем при определена скорост от криви предни дискове. При градско каране почти не се усещаше.
          Grand Cherokee WJ
          Dodge Caliber
          E 430 4-matic-T(S210)
          GLK

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Да, възможно е, особено ако има и проблемен спирачен апарат. Но при мен не е такъв случая. Когато я купих беше с криви дискове и тресеше зверски при спиране. Когато смених дисковете с нови, тресенето при спиране изчезна, но другото си остана.

        • #8
          Когато сменяхте дисковете, почистихте ли лицето на главината където ляга диска?
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Перфектно бях почистил главината.

        • #9
          Зет ми имаше същия проблем с тресенето при подобни скорости. Фиат Стило. Оказа се тампон на двигателя. Сменя го, но докато не сложи оригинален, не се оправи. Вероятно има разлика в твърдостта.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Усеща основно на волана (ъглово, по обръча). Мисля, че при повредени тампони ще се усеща повече на купето.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Точно на волана го усещаше и зетя. Вика, изтръпват ми ръцете като карам по-дълго. Много неприятно.

        • #10
          Имах подобен проблем с Хонда ЦРВ и се оправи след смяна на вътрешно трипод каре с чашата.
          Но тресеше само при тяга.На Черокито ми тресеше около 120км/ч и се оправи с баланс на гумите,но там тресеше и при тяга и по инерция.

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            При мен не зависи от натоварването, затова и се ослушвам да сменям карета.

        • #11
          Записах си час в един гуми/джанти сервиз, за който не чух отрицателно мнение. Натоварването им е сериозно, защото около 20-ти Април ми записаха час за 10-ти Май
          Ще пиша какъв е резултата.

          Коментар


          • #12
            Баланс вече само при официалните гумаджии-Примекс,Диана и т.н...защото ми омръзна да давам на кварталните гумаджийчета пари на вятъра,а няма кой да им калибрира машините.

            Коментар


            • #13
              Реши ли се проблема?
              Grand Cherokee WJ
              Dodge Caliber
              E 430 4-matic-T(S210)
              GLK

              Коментар


              • Двигателист
                Двигателист коментира
                Редактиране на коментар
                Намаля значително след последния баланс. Но не е решен. Карам така. Между впрочем препоръчвам сервиза за баланс. Много съвестно работят. Мият гумите, почистват главините, стягат с динамометричен... Та така.

            • #14
              Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
              Намаля значително след последния баланс. Но не е решен. Карам така. Между впрочем препоръчвам сервиза за баланс. Много съвестно работят. Мият гумите, почистват главините, стягат с динамометричен... Та така.
              За кривини и деформации по гумите огледаха ли внимателно? Вчера и аз ходих за баланс на предните гуми на джипа, и освен че сложиха по 30гр, се оказа, че едната е доста крива. Та няма да спре да тресе, докато не си купя други.
              Grand Cherokee WJ
              Dodge Caliber
              E 430 4-matic-T(S210)
              GLK

              Коментар


              • #15
                Първоначално публикуван от Пламен С Преглед на мнение

                За кривини и деформации по гумите огледаха ли внимателно? Вчера и аз ходих за баланс на предните гуми на джипа, и освен че сложиха по 30гр, се оказа, че едната е доста крива. Та няма да спре да тресе, докато не си купя други.
                Да. Сигурни са, че в гума, или джанта няма проблем. По неизвестни за мен причини искаха да разменят предни със задни. От това изчезна лекото теглене вдясно, което си знаех, че е от гумите, защото със зимните го няма, а и със старите летни го нямаше. Имам познати, които също имат леко дърпане, именно от гуми и то не някакви евтини китайски, което за гума първо качество е малко странно за мен, но факт...
                Какти и да е... засега спирам с търсенето на проблема. Вече и задните амортисьори са нови, защото с препълнен багажник единия изтечене напълно за броени километри.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X