Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна само на сегменти мнения

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна само на сегменти мнения

    В случая става въпрос за мотор на ауди 2.0 16V бензин. Проблема е че гори масло и напоследък в големи количества, а започна да цапа и свещи. Замериха компресията на цилиндрите 12.5 на всички а и самата кола си върви прекрасно.

    Смятах да сменя само сегментите и лагерите понеже това ще стане без да се сваля мотора а само главата и картера. Обаче от доста места чувам че това е греешка понеже цилиндрите в момента са придобили някъква форма и като сложа новите ще стане боза.

    Знам че най-добре е да се шлайфа всичко обаче цената не ме устройва, а и колата така си върви но е дразнещо.

    Благодаря за мненията
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г..

  • #2
    До: Смяна само на сегменти мнения

    А сменя ли гумички? Да не е от тях? Виж и да нямаш задръстен маслоуловител на картерните газове и да си смуче през него. Промий го и пробвай.

    Можеш да ги смениш само тях, естествено. Но резултата не е сигурен. Ако не успеят да олегнат резултата може да е и по-зле от в момента. В тая връзка, защо не смениш само маслосъбирателните сегменти? Там олягането не е толкова критично, и май по-лесно ще се наместят.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Смяна само на сегменти мнения

      Най-общо, щом има компресия, вероятно не са сегментите за бой. Уж има маслообиращи и компресионни, но трябва хубава причина за да са износени различно.

      Другите места, откъдето масло тече към цилиндрите, са стъблата на клапаните и отдушника на картера - за тях sparkybg ти е казал.

      Коментар


      • #4
        До: Смяна само на сегменти мнения

        Мой приятел имаше проблем с такава кола.Тръгна по ред гумички,сегменти, водачи и не се оправи -така я продаде.
        Нормата за този двигател е 1.5 л на 10000 км.ако не се лъжа.На него му харчеше 3 и вървеше като луда.
        Маслените сегменти основно са два типа-съставен и цял.На този двигател поначало поставят съставни пръстени и те имат този недостатък ,че са по- малко динамични от целия и когато стане на повече километри отведнъж започват да пускат масло нагоре.

        Коментар


        • #5
          До: Смяна само на сегменти мнения

          Сменял съм на "Трупър" сегменти и биелни лагери + гумички на клапани и т.н. гарнитури и семеринги - става и то добре. Вземат се нормални, не първи ремонт (ако има).
          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

          Коментар


          • #6
            До: Смяна само на сегменти мнения

            Става и няма проблем.Но нещата се решават за период от 20-30 000км.Правил съм го и има голям резултат.В момента гори масло и отам уплатнява цилиндрите и върви като змей,с исключение когато е много загряла и на баир.Смени сигментите,гумичките и ако имаш възможност напасвай клапаните и смени водачите.Разработия добре и внимателно,щото сега цилиндрите имат все пак малка елипса и е нужно да се напаснат сигментите по-тях.Това става за около 1500км.Успех.

            Коментар


            • #7
              До: Смяна само на сегменти мнения

              Ако има ясно изразен ръб на цилиндъра в ГМТ, по добре да не се сменят само сегменти. Трябва да се премерят и леглата им в буталото, да не са се разширили извън допуските. Лошото е, че за да се види това трябва да се разглоби двигателя.

              Коментар


              • #8
                До: Смяна само на сегменти мнения

                За да провериш,дали цилиндрите имат ръб,стига само да свалиш главата на мотора.

                Коментар


                • #9
                  До: Смяна само на сегменти мнения

                  Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                  За да провериш,дали цилиндрите имат ръб,стига само да свалиш главата на мотора.
                  +1 въртиш леко коляновия вал докато буталото слезе в долна мъртва точка и гледаш ръб, стени на цилиндъра, да няма нещо надрано, личи ли си "хонинга", може (аз го немога ) да се измери диаметъра на цилиндрите (надълго и напречно) и т.н.....
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смяна само на сегменти мнения

                    Благодаря на всички до тук!

                    "Разработия добре и внимателно,щото сега цилиндрите имат все пак малка елипса и е нужно да се напаснат сигментите по-тях.Това става за около 1500км"

                    А дали изобщо ще се напаснат? Няма ли опасност да не придобият същата форма и колата да спре и да върви.
                    Навремето май на москвичите пълнеха цилиндрите с керосин, отпускал сигментите ли незнам. Чували ли с те за това?

                    Относно свещите се чудя понеже оригиналните са с дълга резба, обаче са от малките. Дали има малки свещи с по-къса резба мисля си че ако отдалеча свеща от буталото ще има ефект.
                    088455338две
                    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
                    Джамбазов 2010г..

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смяна само на сегменти мнения

                      Свещта трябва да си е тази която е по предписание на производителя.Искрата се подава в точно определно място за да може цялата горивна смес в цилиндъра да изгори по едно и също време без да детонира.
                      Колата на колко години е и с какъв пробег.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смяна само на сегменти мнения

                        Първоначално публикуван от Jivko Преглед на мнение
                        Дали има малки свещи с по-къса резба мисля си че ако отдалеча свеща от буталото ще има ефект.
                        Зависи какъв ефект търсиш. Ще има отрицателен ефект.
                        При свщите тенденцията е ако е възможно искроподаването да става възможно най-в центъра на горивовъздушната смес в горивната камера.Така че пътя на горивния фронт да е еднакъв и минимален във всички посоки.На практика това разбира се е трудно постижимо.
                        Ако не ме лъже паметта,Бош даже имаха специална серия с електрод изнесен с 1мм. по-напред.
                        Слагайки по-късата свещ,на практика я скриваш в отвора с резбата.
                        Но и обратния вариант не е добър.Дори и по-дълга свещ да стане и да не удря в буталото,то по часта от резбата която ще стърчи в камерата се образува нагар и после няма отвиване.
                        А колкото до сегментите,най-големия ти риск е ако се е образувал ръб и новия компресионен сегмент бие в него.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смяна само на сегменти мнения

                          Първоначално публикуван от Jivko Преглед на мнение
                          ... Дали има малки свещи с по-къса резба мисля си че ако отдалеча свеща от буталото ще има ефект.
                          Ще има следните три ефекта:

                          1. Ще прибавиш обем към горивната камера, оттам ще намалее степента на сгъстяване и ефективността на двг - ще върви по-малко и ще грее повече

                          2. Ще се промени формата на горивната камера, оттам - кривата на оптималния момент на запалването. Понеже реалната крива нямаш лесен начин да я коригираш, виж резултата от т.1

                          3. Ще прогорят витките на резбата, до които свещта не стига и ще съберат нагар. После няма да ти е лесно да навиеш правилната свещ.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смяна само на сегменти мнения

                            Това с късата резба е стар трик да не цапа свещите с масло,докато продадеш колата.Не го прави
                            Калин Владов,09РСПБЗН

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смяна само на сегменти мнения

                              Това на москвичите от едно време не е керосин а газ за осветление. Източва се маслото, без да се маха филтъра, буталата се прекарват горе-долу на средно положение, отвиват се свещите и в цилиндрите до горе се налива газ. Под картера (без да е завъртяна пробката) се слага една тавичка да събира газта, която евентуално ще изтече. Като изтече някакво количество, се изсипва обратно в цилиндъра, от който е изтекло. Така докато спре да тече, обикновено отнема часове. Накрая си сипваш старото масло и палиш за да промие двигателя. Пуши, та не се трае, ама нема `се пуашиш! После ново масло с нов филтър и готово!
                              Методът НЕ ПОМАГА при износени цилиндри! Също НЕ ПОМАГА и при износени сегменти. ПОМАГА само при запечени от нагар сегменти, заседнали в каналите на буталата. Просто газта отмива нагара и сегментите се отпускат.
                              Това обаче се правеше едно време. Сега има модерни добавки, които вършат същата работа - сипваш я преди смяната на маслото, палиш и оставяш да работи 20-30 мин. на място. После ново масло, нов филтър, желателно и друга добавка с дълготрайно действие и готово. За добавки най-добре да си избереш фирма - официален представител, че има всякакви ментета. Пак действа САМО при запечени сегменти. Във всичи други случай си трябва ремонт.
                              А за смяната на вида свещи, освен описаните от колегите проблеми, има и още нещо - като ги изтеглиш навън освобождаваш място в горивната камера. От там и компресията ще ти падне. При всички случай не е добре да ги променяш.
                              Успех!

                              P.S. Чак сега видях, че това за компресията, колегата Ясен вече го е написал.
                              088/при нужда от помощ, или компания за бира/7908759

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X