Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал спрямо джипове които нямат?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал спрямо джипове които нямат?

    Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
    Мото братство Хищници

  • #2
    Ми не е.
    Прочети за какво е предназначен междуосовия диференциал и за какво раздатъчната кутия.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      Как прехвърля точно?
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #4
        До някъде е същото. При завой предните колела изминават повече път от задните, съответно не бива да се въртят с еднакви обороти, и точно затова служи диференциала.
        Ето ти що е то диференциал за начало(на аватара ми също е снимка на диф).


        И вече за доста напреднали, малко усложнен, самоблокиращ (при използваните в раздатка има и съвсем прости, а и със спирални зъби - Торсен, и с цилиндрични и...абе за начало ти е повече от достатъчно):


        ПП: Като се блокира, просто върти и двата изходни вала с еднакви обороти, което е равнозначно на раздатката с изключващ се мост, като на най-проста уазка...Т.е с твърдо включващо се 4х4, които не бива да се движат в този режим по твърди настилки, и затова се наричат на английски парт-тайм.
        Последно редактирано от cecoa1; 04-01-20, 21:09.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Всеки път като го гледам това клипче и другите от поредицата, ми се приисква да си купя Шевролет
          Не знам през годините какво се е объркало и защо сега няма такива реклами.

      • #5
        Чрез блокирането на междуосевия диференциал, фул тайм возилата имитират парт тайм, когато е нужно. Тоест, като се окопаеш или окантариш някъде, имаш две боксуващи колела по диагонал, вместо само едно, като при фул тайма.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #6
          С включен блокаж на междинния диференциал няма разлика между парт тайм и фул тайм.
          Като се отключи-парт тайма става като жигули и москвич, а фул тайма си остава 4х4, но вече с възможност за различни обороти на двата моста. Нещо което се случва при всеки завой, и именно заради това е измислен този вариант-с диференциал между мостовете. При твърд път никак не е добре да има твърда връзка между двата моста, и това е постигнато с междинния диференциал.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #7
            Бива да добавим и малкото неудобство, че доста парт тайм джипки изискват да си включил предния мост, за да ползваш бавните, и ако нямаш хъбове си прецакан.

            Коментар


            • #8
              То щом си стигнал до бавни-значи вече си минал през 4х4 бързи, и не ти се получава.
              А изискването за задължителен преден мост за бавни е заради по-големия въртящ момент който се предава. И ако той се оадне само на задния мост0ще има прекомерно натоварване само на него, и са възможни проблеми. А като и двата моста участват в секса-вероятността за повреди е по-малка.
              Въпреки, че на Франко бях махнал един там чоп и можеше да си включва и бавни само на заден мост, и нищо не е случваше от това. Ама защото карах бавно и внимателно, без газ
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Представи си най-простата ситуация, теглиш значително по-тежко от твоя джип МПС по асфалт и не искаш да си прахосваш съединителя.Защо да не караш на 1ва бавна и хем да е по-плавно потеглянето, хем да не тормозиш така съединителя.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Абе знам бе.
                Опитвам се да обясня защо е измислено да е така.

            • #9
              Разликата е , че при блокаж на междуосевия диф , разпределението на въртящия момент е твърдо 50 на 50 , отпред и отзад .
              Докато при фул тайма , разни муфи и т.н. не е точно по-равно .
              А главното предимство е , че рядко се ползва , в повечето случаи всичко е механика и знаеш почти на 100 % , че е изправно и работи ( точно защото се ползва рядко и няма електроника ) .
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Това за момента не е така, но ако почнем да го изясняваме, ще объркаме питащия.

              • cnc82
                cnc82 коментира
                Редактиране на коментар
                Съгласен за момента .

            • #10
              Разпределя по равно ъгловата скорост, а не въртящия момент, но това сме го бистрили безброй пъти.
              Има и механични фул тайм раздатки без никакви муфи и пак 50/50 при блокаж на дифа.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнение
                Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
                На практика е едно и също-фул-тайм с блокиран междуосев диференциал е 50/50 отпред и отзад, парт-тайм с включването на предния мост е същото. Съвременните джипоподобни имат електронно управляема фрикционна муфа, която се задвижва от обикновена ъглова предавка от предния диф. При включване на така наречения блокаж електромагнит блокира фрикциона и предава равна тяга между мостовете, докато прегрее или развиеш повече от 30 км/час.
                Животът е харизан кон според мен...

                Теди

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнение
                  Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
                  На практика върши работа при напречно "окантарване" на джипката, когато или предно или задно колело остане във въздуха, попадне на чист лед или в много рядка кал, тогава блокажът предава движението към моста, който има сцепление и излизаш от ситуация. За съжаление при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и вадиш лопатата, ако я имаш. Ако - не, вадиш тел. и звъниш на тракторист. Това е накратко. Не е нещо велико, но помага в някои ситуации.

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение

                    За съжаление при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и вадиш лопатата, ако я имаш. Ако - не, вадиш тел. и звъниш на тракторист. Т.
                    Това ако нямаш блокаж на диференциала/диференциалите.
                    יעבור
                    «И това ще мине»

                    Коментар


                    • #14
                      Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
                      ... при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и ...
                      цъкаш копчето на блокажа ...

                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • Джоу (x3mrjoe)
                        Джоу (x3mrjoe) коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ше чакаме Неволята.

                      • Чавдар (V93)
                        Чавдар (V93) коментира
                        Редактиране на коментар
                        Лебедка, помощ от приятел и т.н. В краен случай - тепаш за трактор/виетнамка или каквото там се намира наблизо.

                      • Джоу (x3mrjoe)
                        Джоу (x3mrjoe) коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ако е в по-нормано време може, но след 17:00-18:00, когато другите варианти са се изчерпали, читав тракторист ...

                    • #15
                      Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнение
                      Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
                      Като заключиш междуосевия казваш (задаваш механично) на джипката какво да прави и толкоз.

                      При заключен междинен диф и хлъзгав терен върти поне едно колело отпред и едно отзад.


                      Всички умни системи като забуксуват правят каквото си знаят, което понякога не е най доброто и вместо да излезеш от калта затъваш повече.


                      Въпреки че специално за Дискавъри 2 автомат при повечето офройд занимания (специално при мен) не се налага заключване на междуосев диф щото тракшън контрола (умната система) работи адекватно докато работи де .



                      Land Rover Discovery II, V8 4.0
                      VW Golf VI variant
                      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X