Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал спрямо джипове които нямат?
Свий
X
-
До някъде е същото. При завой предните колела изминават повече път от задните, съответно не бива да се въртят с еднакви обороти, и точно затова служи диференциала.
Ето ти що е то диференциал за начало(на аватара ми също е снимка на диф).
И вече за доста напреднали, малко усложнен, самоблокиращ (при използваните в раздатка има и съвсем прости, а и със спирални зъби - Торсен, и с цилиндрични и...абе за начало ти е повече от достатъчно):
ПП: Като се блокира, просто върти и двата изходни вала с еднакви обороти, което е равнозначно на раздатката с изключващ се мост, като на най-проста уазка...Т.е с твърдо включващо се 4х4, които не бива да се движат в този режим по твърди настилки, и затова се наричат на английски парт-тайм.Последно редактирано от cecoa1; 04-01-20, 22:09.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
С включен блокаж на междинния диференциал няма разлика между парт тайм и фул тайм.
Като се отключи-парт тайма става като жигули и москвич, а фул тайма си остава 4х4, но вече с възможност за различни обороти на двата моста. Нещо което се случва при всеки завой, и именно заради това е измислен този вариант-с диференциал между мостовете. При твърд път никак не е добре да има твърда връзка между двата моста, и това е постигнато с междинния диференциал.Има ли желание-има и начин!
- 1 like
Коментар
-
То щом си стигнал до бавни-значи вече си минал през 4х4 бързи, и не ти се получава.
А изискването за задължителен преден мост за бавни е заради по-големия въртящ момент който се предава. И ако той се оадне само на задния мост0ще има прекомерно натоварване само на него, и са възможни проблеми. А като и двата моста участват в секса-вероятността за повреди е по-малка.
Въпреки, че на Франко бях махнал един там чоп и можеше да си включва и бавни само на заден мост, и нищо не е случваше от това. Ама защото карах бавно и внимателно, без газИма ли желание-има и начин!
- 1 like
Коментар
-
Разликата е , че при блокаж на междуосевия диф , разпределението на въртящия момент е твърдо 50 на 50 , отпред и отзад .
Докато при фул тайма , разни муфи и т.н. не е точно по-равно .
А главното предимство е , че рядко се ползва , в повечето случаи всичко е механика и знаеш почти на 100 % , че е изправно и работи ( точно защото се ползва рядко и няма електроника ) .Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?Животът е харизан кон според мен...
Теди
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
За съжаление при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и вадиш лопатата, ако я имаш. Ако - не, вадиш тел. и звъниш на тракторист. Т.
יעבור
«И това ще мине»
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение... при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и ...
Ние не сме неутрални!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
При заключен междинен диф и хлъзгав терен върти поне едно колело отпред и едно отзад.
Всички умни системи като забуксуват правят каквото си знаят, което понякога не е най доброто и вместо да излезеш от калта затъваш повече.
Въпреки че специално за Дискавъри 2 автомат при повечето офройд занимания (специално при мен) не се налага заключване на междуосев диф щото тракшън контрола (умната система) работи адекватно докато работи де .
Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар