Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Каква работа върши блокажа на междуосовия диференциал спрямо джипове които нямат?
Свий
X
-
До някъде е същото.При завой предните колела изминават повече път от задните, съответно не бива да се въртят с еднакви обороти, и точно затова служи диференциала.
Ето ти що е то диференциал за начало(на аватара ми също е снимка на диф).
И вече за доста напреднали, малко усложнен, самоблокиращ (при използваните в раздатка има и съвсем прости, а и със спирални зъби - Торсен, и с цилиндрични и...абе за начало ти е повече от достатъчно):
ПП: Като се блокира, просто върти и двата изходни вала с еднакви обороти, което е равнозначно на раздатката с изключващ се мост, като на най-проста уазка...Т.е с твърдо включващо се 4х4, които не бива да се движат в този режим по твърди настилки, и затова се наричат на английски парт-тайм.Последно редактирано от cecoa1; 04-01-20, 21:09.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
С включен блокаж на междинния диференциал няма разлика между парт тайм и фул тайм.
Като се отключи-парт тайма става като жигули и москвич, а фул тайма си остава 4х4, но вече с възможност за различни обороти на двата моста. Нещо което се случва при всеки завой, и именно заради това е измислен този вариант-с диференциал между мостовете. При твърд път никак не е добре да има твърда връзка между двата моста, и това е постигнато с междинния диференциал.Има ли желание-има и начин!
- 1 like
Коментар
-
То щом си стигнал до бавни-значи вече си минал през 4х4 бързи, и не ти се получава.
А изискването за задължителен преден мост за бавни е заради по-големия въртящ момент който се предава. И ако той се оадне само на задния мост0ще има прекомерно натоварване само на него, и са възможни проблеми. А като и двата моста участват в секса-вероятността за повреди е по-малка.
Въпреки, че на Франко бях махнал един там чоп и можеше да си включва и бавни само на заден мост, и нищо не е случваше от това. Ама защото карах бавно и внимателно, без газИма ли желание-има и начин!
- 1 like
Коментар
-
Разликата е , че при блокаж на междуосевия диф , разпределението на въртящия момент е твърдо 50 на 50 , отпред и отзад .
Докато при фул тайма , разни муфи и т.н. не е точно по-равно .
А главното предимство е , че рядко се ползва , в повечето случаи всичко е механика и знаеш почти на 100 % , че е изправно и работи ( точно защото се ползва рядко и няма електроника ) .Който търси , намира !
Човекът е човек, когато е на път !
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?Животът е харизан кон според мен...
Теди
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
За съжаление при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и вадиш лопатата, ако я имаш. Ако - не, вадиш тел. и звъниш на тракторист. Т.
יעבור
«И това ще мине»
Коментар
-
Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение... при надлъжен кантар, който е доста по често срещан, споменаваш някоя майка и ...
Ние не сме неутрални!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от gydi Преглед на мнениеКаква работа върши блокажа на междуосовия диференциал? След като много джипове нямат междуосов дифериницал но раздатката прехвърля движението към предния(задния) диференциал това не е ли едно и също ?
При заключен междинен диф и хлъзгав терен върти поне едно колело отпред и едно отзад.
Всички умни системи като забуксуват правят каквото си знаят, което понякога не е най доброто и вместо да излезеш от калта затъваш повече.
Въпреки че специално за Дискавъри 2 автомат при повечето офройд занимания (специално при мен) не се налага заключване на междуосев диф щото тракшън контрола (умната система) работи адекватно докато работи де.
Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар