Здравейте колеги от скоро съм собственик на Кия спортидж 128 к.с 16v бензинов двигател но оригиналния дебитомер сдаде багажа и немога да намеря заместващ. Пробвах и китайски и прочие даже и втора употреба на бош но проблема все е там. Чека свети и разхода доста висок . Има някаква опция в този случай. Благодаря
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем дебитомер на Кия
Свий
X
-
Първоначално публикуван от Бруслий Преглед на мнениеНе съм , дали компютъра ще го чете.
Коментар
-
Колега аз имах подобен проблем, с бошовия дебитомер отидох в магазина, хората по номера ми извадиха пиербург и заспа като шамар на гъз. Свали го и иди с него в магазина и виж какво ще ти предложат хората. С обд четец от телефона веднага можеш да видиш този който ти дават дали го чете компютъра и дали дава коректни данни.
Поздрави
Коментар
-
Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнениеКолега аз имах подобен проблем, с бошовия дебитомер отидох в магазина, хората по номера ми извадиха пиербург и заспа като шамар на гъз. Свали го и иди с него в магазина и виж какво ще ти предложат хората. С обд четец от телефона веднага можеш да видиш този който ти дават дали го чете компютъра и дали дава коректни данни.
Поздрави
Коментар
-
А грешки чел ли си?
На мен ви светеше чека. Даваше грешка номер 37 - Intake system air leakage. Съответно висок разход на бензин и миризма на суров бензин от ауспуха. Но на газ нямаше никакви проблеми и покарах така доста време.
Ходих по майстори - дебитомер било. Купих китайски - същата работа. Проверявах за неплътности от дебитомера до главата- нищо.
Накрая случайно открих проблема. Моята Кия е била с вакуумни хъбове. Но по някое време, някой преди мен ги е сменил с инерционни. Съответно тръбичката за вакуума на хъбовете беше откачена от вх. колектор и от там е смучело въздух. Затапих отвора, чека изгасна и изчезна миризмата на суров бензин от ауспуха.
Та първо виж дали си с вакуумни хъбове и провери системата за задействането им. Вакуум се взима от задния край на вх. колектор. Пада се под дясната чистачка, на самия колектор щуцер и маркуч 4-5 мм. Доста е завряно и не се вижда лесно. Аз затапих щуцера с тапа за обратната нафта от Голф 2.
Дебитомерът може да си е наред, но смучейки въздух и от друго място, данните които получава компютъра не са верни и сместта отива по дяволите.Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнениеА грешки чел ли си?
На мен ви светеше чека. Даваше грешка номер 37 - Intake system air leakage. Съответно висок разход на бензин и миризма на суров бензин от ауспуха. Но на газ нямаше никакви проблеми и покарах така доста време.
Ходих по майстори - дебитомер било. Купих китайски - същата работа. Проверявах за неплътности от дебитомера до главата- нищо.
Накрая случайно открих проблема. Моята Кия е била с вакуумни хъбове. Но по някое време, някой преди мен ги е сменил с инерционни. Съответно тръбичката за вакуума на хъбовете беше откачена от вх. колектор и от там е смучело въздух. Затапих отвора, чека изгасна и изчезна миризмата на суров бензин от ауспуха.
Та първо виж дали си с вакуумни хъбове и провери системата за задействането им. Вакуум се взима от задния край на вх. колектор. Пада се под дясната чистачка, на самия колектор щуцер и маркуч 4-5 мм. Доста е завряно и не се вижда лесно. Аз затапих щуцера с тапа за обратната нафта от Голф 2.
Дебитомерът може да си е наред, но смучейки въздух и от друго място, данните които получава компютъра не са верни и сместта отива по дяволите.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Бруслий Преглед на мнение
Здравей колега, благодаря за информацията но би ли обяснил как става това с телефона.
Коментар
-
Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
Здравей, напиши OBD II в гугъл и разгледай. Приложението за телефона се казва Torque. Нещо като диагностика за аматьори - четеш грешки, има и живи данни. Аз с моя видях грешката за дебитомера и има опция да чета какво мери дебитомера - мереше 400гр въздух в секунда, което е нереална стойност. Реалното при мен беше около 14гр/сек което показваше новия дебитомер на пиербург. Китайските са боклуци до един - не съм чувал до сега при някого да е работил, включително и при мен.
Коментар
-
Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнениеНе съм с кия. Ако си със старите букси няма да стане най вероятно. Апликацията си работи, трябва ти обд адаптор който да чете компа и да пасва на буксата.
Коментар
-
Ей тук пише как се замерва дебитомера с волтметър:
На пин № 4 трябва да имаш червено-зелен кабел. Подгряваш двигателя и мериш напрежение спрямо маса. На свободен ход трябва да имаш 0,8-1,2V, а при подаване на газ, напрежението трябва да се покачва до 3,5-4V. Аз съм мерил и стойностите ми отговаряха на горното. На другите пинове трябва да имаш маса и +12V. Не мога да намеря какво има на четвъртия пин, по принцип или още една маса, а на някои +5V
Ако тези стойности са ти наред, значи дебитомера работи. Друг е въпросът дали мери коректно, но поне работи. От там нататък - дали корозирали куплунзи на MAF-а или компютъра, дали гъзорък газаджия е направил мизерия, дали самото ECU има някакъв проблем ..?
Моята Кия беше произведена в края на 2000 г, с новия фейс, но със стария куплунг. Така и не намерих кой може да прочете данни от нея. Та съм чел с кламер и миганията на диода.
Тук един показва как се мери:
Nissan Terrano 2,7 TDI
Коментар
-
Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнениеЕй тук пише как се замерва дебитомера с волтметър:
На пин № 4 трябва да имаш червено-зелен кабел. Подгряваш двигателя и мериш напрежение спрямо маса. На свободен ход трябва да имаш 0,8-1,2V, а при подаване на газ, напрежението трябва да се покачва до 3,5-4V. Аз съм мерил и стойностите ми отговаряха на горното. На другите пинове трябва да имаш маса и +12V. Не мога да намеря какво има на четвъртия пин, по принцип или още една маса, а на някои +5V
Ако тези стойности са ти наред, значи дебитомера работи. Друг е въпросът дали мери коректно, но поне работи. От там нататък - дали корозирали куплунзи на MAF-а или компютъра, дали гъзорък газаджия е направил мизерия, дали самото ECU има някакъв проблем ..?
Моята Кия беше произведена в края на 2000 г, с новия фейс, но със стария куплунг. Така и не намерих кой може да прочете данни от нея. Та съм чел с кламер и миганията на диода.
Тук един показва как се мери:
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар