Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем дебитомер на Кия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем дебитомер на Кия

    Здравейте колеги от скоро съм собственик на Кия спортидж 128 к.с 16v бензинов двигател но оригиналния дебитомер сдаде багажа и немога да намеря заместващ. Пробвах и китайски и прочие даже и втора употреба на бош но проблема все е там. Чека свети и разхода доста висок . Има някаква опция в този случай. Благодаря

  • #2
    Пита ли в Базис М?

    Коментар


    • #3
      Не съм , дали компютъра ще го чете. Механика как че ако не е бош пак ще е така, за мен няма логика ако параметрите са еднакви. Възможност за повреден компютър има ли. Благодаря

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Бруслий Преглед на мнение
        Не съм , дали компютъра ще го чете.
        Ами питай. Те и днеска работят.

        Коментар


        • #5
          Колега аз имах подобен проблем, с бошовия дебитомер отидох в магазина, хората по номера ми извадиха пиербург и заспа като шамар на гъз. Свали го и иди с него в магазина и виж какво ще ти предложат хората. С обд четец от телефона веднага можеш да видиш този който ти дават дали го чете компютъра и дали дава коректни данни.
          Поздрави

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
            Колега аз имах подобен проблем, с бошовия дебитомер отидох в магазина, хората по номера ми извадиха пиербург и заспа като шамар на гъз. Свали го и иди с него в магазина и виж какво ще ти предложат хората. С обд четец от телефона веднага можеш да видиш този който ти дават дали го чете компютъра и дали дава коректни данни.
            Поздрави
            Здравей колега, благодаря за информацията но би ли обяснил как става това с телефона.

            Коментар


            • #7
              А грешки чел ли си?

              На мен ви светеше чека. Даваше грешка номер 37 - Intake system air leakage. Съответно висок разход на бензин и миризма на суров бензин от ауспуха. Но на газ нямаше никакви проблеми и покарах така доста време.

              Ходих по майстори - дебитомер било. Купих китайски - същата работа. Проверявах за неплътности от дебитомера до главата- нищо.

              Накрая случайно открих проблема. Моята Кия е била с вакуумни хъбове. Но по някое време, някой преди мен ги е сменил с инерционни. Съответно тръбичката за вакуума на хъбовете беше откачена от вх. колектор и от там е смучело въздух. Затапих отвора, чека изгасна и изчезна миризмата на суров бензин от ауспуха.

              Та първо виж дали си с вакуумни хъбове и провери системата за задействането им. Вакуум се взима от задния край на вх. колектор. Пада се под дясната чистачка, на самия колектор щуцер и маркуч 4-5 мм. Доста е завряно и не се вижда лесно. Аз затапих щуцера с тапа за обратната нафта от Голф 2.

              Дебитомерът може да си е наред, но смучейки въздух и от друго място, данните които получава компютъра не са верни и сместта отива по дяволите.
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                А грешки чел ли си?

                На мен ви светеше чека. Даваше грешка номер 37 - Intake system air leakage. Съответно висок разход на бензин и миризма на суров бензин от ауспуха. Но на газ нямаше никакви проблеми и покарах така доста време.

                Ходих по майстори - дебитомер било. Купих китайски - същата работа. Проверявах за неплътности от дебитомера до главата- нищо.

                Накрая случайно открих проблема. Моята Кия е била с вакуумни хъбове. Но по някое време, някой преди мен ги е сменил с инерционни. Съответно тръбичката за вакуума на хъбовете беше откачена от вх. колектор и от там е смучело въздух. Затапих отвора, чека изгасна и изчезна миризмата на суров бензин от ауспуха.

                Та първо виж дали си с вакуумни хъбове и провери системата за задействането им. Вакуум се взима от задния край на вх. колектор. Пада се под дясната чистачка, на самия колектор щуцер и маркуч 4-5 мм. Доста е завряно и не се вижда лесно. Аз затапих щуцера с тапа за обратната нафта от Голф 2.

                Дебитомерът може да си е наред, но смучейки въздух и от друго място, данните които получава компютъра не са верни и сместта отива по дяволите.
                Здравей колега и благодаря за отговора. Да чека свети и грешката която дава е 36 . С ръчни хъбове съм и всичко по колекторите е затапено.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Бруслий Преглед на мнение

                  Здравей колега, благодаря за информацията но би ли обяснил как става това с телефона.
                  Здравей, напиши OBD II в гугъл и разгледай. Приложението за телефона се казва Torque. Нещо като диагностика за аматьори - четеш грешки, има и живи данни. Аз с моя видях грешката за дебитомера и има опция да чета какво мери дебитомера - мереше 400гр въздух в секунда, което е нереална стойност. Реалното при мен беше около 14гр/сек което показваше новия дебитомер на пиербург. Китайските са боклуци до един - не съм чувал до сега при някого да е работил, включително и при мен.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение

                    Здравей, напиши OBD II в гугъл и разгледай. Приложението за телефона се казва Torque. Нещо като диагностика за аматьори - четеш грешки, има и живи данни. Аз с моя видях грешката за дебитомера и има опция да чета какво мери дебитомера - мереше 400гр въздух в секунда, което е нереална стойност. Реалното при мен беше около 14гр/сек което показваше новия дебитомер на пиербург. Китайските са боклуци до един - не съм чувал до сега при някого да е работил, включително и при мен.
                    Твоята кия коя година е? Защото моята е 98 и буксата е от старите. Дали тази апликация ще може да е чете. Благодаря

                    Коментар


                    • #11
                      Не съм с кия. Ако си със старите букси няма да стане най вероятно. Апликацията си работи, трябва ти обд адаптор който да чете компа и да пасва на буксата.



                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
                        Не съм с кия. Ако си със старите букси няма да стане най вероятно. Апликацията си работи, трябва ти обд адаптор който да чете компа и да пасва на буксата.



                        Проверих колега но всички четат след 2000 та . Ще трябва да тъся механик който може да е прочете май. Четох някъде че се заменя компютъра. Ако някой може да помогне с информация. Благодаря

                        Коментар


                        • #13
                          Ей тук пише как се замерва дебитомера с волтметър:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:MAF_Kia.jpg
Прегледи:163
Размер:61.2 КБ
ID:6541450

                          На пин № 4 трябва да имаш червено-зелен кабел. Подгряваш двигателя и мериш напрежение спрямо маса. На свободен ход трябва да имаш 0,8-1,2V, а при подаване на газ, напрежението трябва да се покачва до 3,5-4V. Аз съм мерил и стойностите ми отговаряха на горното. На другите пинове трябва да имаш маса и +12V. Не мога да намеря какво има на четвъртия пин, по принцип или още една маса, а на някои +5V

                          Ако тези стойности са ти наред, значи дебитомера работи. Друг е въпросът дали мери коректно, но поне работи. От там нататък - дали корозирали куплунзи на MAF-а или компютъра, дали гъзорък газаджия е направил мизерия, дали самото ECU има някакъв проблем ..?

                          Моята Кия беше произведена в края на 2000 г, с новия фейс, но със стария куплунг. Така и не намерих кой може да прочете данни от нея. Та съм чел с кламер и миганията на диода.

                          Тук един показва как се мери:

                          Nissan Terrano 2,7 TDI

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
                            Ей тук пише как се замерва дебитомера с волтметър:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:MAF_Kia.jpg
Прегледи:163
Размер:61.2 КБ
ID:6541450

                            На пин № 4 трябва да имаш червено-зелен кабел. Подгряваш двигателя и мериш напрежение спрямо маса. На свободен ход трябва да имаш 0,8-1,2V, а при подаване на газ, напрежението трябва да се покачва до 3,5-4V. Аз съм мерил и стойностите ми отговаряха на горното. На другите пинове трябва да имаш маса и +12V. Не мога да намеря какво има на четвъртия пин, по принцип или още една маса, а на някои +5V

                            Ако тези стойности са ти наред, значи дебитомера работи. Друг е въпросът дали мери коректно, но поне работи. От там нататък - дали корозирали куплунзи на MAF-а или компютъра, дали гъзорък газаджия е направил мизерия, дали самото ECU има някакъв проблем ..?

                            Моята Кия беше произведена в края на 2000 г, с новия фейс, но със стария куплунг. Така и не намерих кой може да прочете данни от нея. Та съм чел с кламер и миганията на диода.

                            Тук един показва как се мери:

                            Благодаря колега, ще пробвам.

                            Коментар


                            • #15
                              По неизвестният кабел върви сигнала за температура на въздуха.
                              FORD Maverik-2,3L, AWD, XLT-2 броя

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X