Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Grand Cherokee ZG 2.5TD проблем с вървежа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Grand Cherokee ZG 2.5TD проблем с вървежа

    Здравейте колеги,

    Историята ми не е никак кратка и не мисля да я съкращавам. Моля без обиди и въпроси от типа защо си го купил това, защо си правил еди кво си. Грешките вече са направени от моя страна, направил съм си изводите, сега моля за съвети за решения. Закупих Jeep Grand Cherokee ZG 2.5 TD 116 к.с. Limited миналата година началото на октомври. Около 2-3 месеца колата нямаше проблеми. Влезе в един сервиз за обслужване на раздатка - лагери и семеринги (раздатката е 249) и смяна на аксиален лагер на съединителя. Колата до този момент малко трудно палеше, но палеше и си вървеше. При този ремонт бяха сменени и горе гарнитура на капака на клапаните и маркучите за обратна нафта защото течеше. Ремонтът там траеше около месец, тъй като не откриха части за раздатката тук и чакахме частите от америка. Междувременно беше свален и прегледан маховик семеринг на вала, и притискателен и феродов диск на съединителя. Както ми каза старият собственик съединителя беше сменян скоро, но лагера или не го бяха сменили или беше нещо дефектирал. Междувременно бе направен и стартера, тъй като някой път дефектираше. До този момент колата нямаше проблеми с вървежа, но след това се появиха и паленето стана още по-трудно и почти невъзможно без да се задърпа колата на въже, след което изпушваше отзад доста и след като загрее се нормализираше и палене и всичко, освен вървежа й и че няма никакъв ряз колата (знам, че е спъната, но например при пълна газ на място и трябваха около 5-6 секунди да си напълни оборотите и ги пълни до към 3500), а преди можеше да си пробоксува гумите и си се пълнеше нормално. Човека ми каза, че няма общо, с нещата, които са правени, било възможно да е от тва, че е седял дълго време и може да се е запушил да го покарам малко и ще се оправи. Да, но проблемите те първа започваха, с този "майстор" се изпокарахме тъй като колата не се отпуши естествено, а продължи да си прави същите магарии, той ми върна част от парите, които бяха за положения от него труд и от там се почна ходене по мъките. Дойде пролетта. Реших, че му е време отново да отида този път при диагностик. Междувременно джипа на таблото си изписваше една грешка Coolant Sensor Bad, но всички ми твърдяха, че това е нормално. Закарах го при един човек с диагностика, който знам, и съм чувал от доста места, че е доста добър в областта си. При което той я закачи на бош система за диагностика и останови следните две неща:
    1. ГНП (електрическо): има предварение 30 градуса.
    2. Въпросният сензор същност не е да не е било проблем, защото реално дава някви доста високи температури към компютъра и човека ми обясни, че трябва да се смени, защото може би му бърка горивата.

    Добре потърсих дизелджия, който да настрои ГНП-то. Отново през съвети на този и онзи стигнах до едно момче, изглеждаше обещаващо, каза ми ще те приема след две седмици, защото сме пълни. Викам си лал сигурно човека ще помогне явно е добър. Оставих му колата ден по-рано да изтине да види какво прави.

    Между временно поръчах и Coolant Sensor-а. Дойде след 2 седмици и него сменихме. Колата излезе от при този майстор и реално имаше подобрение. Вече палеше от по-малко въртене и не пушеше чак толкова малко по-добре и се движеше, но не пак нямаше нищо общо с това, което беше като го взех. Отново започнах да си блъскам главата тук и там, тъй като колата е непродаваема в този си вид и в същото време никой не може да ми помогне. И така мина се още малко време до 30-ти септември, когато оново реших да видя дали някой не може да ми помогне... Всички казват мотор, дюзи, помпа, свещи, релета... и т.н. дойде време отново да ходя на майстор. Имам уговорка с майстор до София, казаха ми, че бил добър дизелджия и се занимавал с такива "произведения на изкуството". Ставам рано, щастлив и с надежда, че най-после някой може да ми оправи колата. Отивам в заветния час, той поглежда и ми вика тва с електрическа или механична помпа е? Казвам електрическа. А той ми вика - Е то такива аз не ги правя, варианта е да ти я сменя с механична и тогава да търсим проблема... Викам добре не можа ли да ми зададеш въпроса по телефона, ами ме разкарва... Отново смръщих вежди, и си пътувам към работа и изведнъж гледам дизел сервиз на Бош, викам чайкай пък да влезна да питам. Влизам, адски добро първо впечетление. Веднага колата на диагностика. Огромен сервиз, около мен се събраха четири-пет майстора, викам бре... Между другото и след смяна на даткичка пак колата си даваше Coolant Sensor Bad. Та диагностика им хвана проблема уж. Вика ей тука пиновете на буксата са се разхлабили не знам си кво. И стегна ги и изведнъж... на компютъра се появи температурата, на която реално работи колата. Викам бре тук може да свършат работа, обаче казват ГНП-то е с много голям аванс трябва да е на 3 градуса, а то е на 30. Ще трябва да го видим. Казвам добре. Обадиха се в същия ден с диагноза, че трябва да го свалят и да го презацепят. Колко пари? 450 лева. Добре. Обаждат ми се казват така и така имаш такъв и такъв проблем с ГНП-то ремонта ще му излезе още 150 лева. Викам добре. След около седмица го качиха събраха и колата пак същата работа. Айде от там ще отварят глави. Отворихме главите смяна на повдигачи на пръти гарнитури термостати шлайфане, проверка на дюзи, свещи... и т.н. и т.н и заветно чакане до миналата сряда... и сума от около 2000 лева запалихме колата. Значи пали от раз, само как подуши ключа. Покарахме я, всичко точно ама пак няма силата да пробоксува. Закачаме я на диагностика и пак казва че при 3 градуса ГНП е на 30 градуса. Започват да се съмняват в бош диагностиката. Намират диагностик със няква диагностика за JEEP оригинална. Отиваме в петък закачаме колата и какво до сега сме знаели, че помпата има предварение онази диагностика казва закъснение???? УТФ?!!? Човека от другия сервиз казва оставете ми я за няколко часа да си поиграя да и оправя аванса. Колко пари? 200 лева, ако я оправя.... викам добре. Прави струва... звънят към 4 и половина след обяд и казват, ами не стана. Трябва да свалим ГНП-то да видим какъв е проблема... И кво аз трябва да си плащам само да си свалям и качвам ГНП-та... Е аз да не съм рокфелер. Са работя работя... Ама в крайна сметка... нали... после ще кажат, че и те трябва да отворят главите... И така омагьосан кръг. Общо взето онези тръгнаха по пътя на тези... Сега обаче, колата трябва да си се върне в сервиза, в който я ремонтираха... Как ще стане това... Не знам те ще си се оправят междусервизно, надявам се... Сега обаче, главния сервиз дето ми я ремонтира иска да ми сменят компютъра. Сега там бил проблема. Ама компютъра бил вързан за имобилайзера, та ключар трябвало. Ключара ми иска грубо около 100 лева. Значи сега да се вземе компютър Х брой пари + 100 лева за ключар и да не стане и + 100 лева за ключар да ми върне моя комп и тоя да го върнат. значи още общо 200 лева евентуално на вятъра. И в петък докато местихме колата от единия сервиз в другия, пак си изписа грешка Coolant Sensor Bad. Някой може ли да ми помогне какво се случва с тази кола моля ви? Наистина вече се отчайвам ;(

    И още нещо, което забравих да спомена. Колата ходи и в турбо сервиз лятото, където ми отремонтираха турбото та и там 1100 лева.

    Също така колата е обслужвана редовно откакто е при мен. Сменени са масла филтри. Сменен е антифриза, прочистена е охладителната система. Сменени са масла на скорости, раздатка и двата дифа. Сменена е водна помпа. Всичко е сменено.

    Моля ви се наистина без подигравки и без обиди, идеи като продай я на части / върни я на вторични също не се приемат... Питам съвсем сериозно някой има ли идея какво се случва? Не съм дошъл тука да правя реклама или анти реклама на сервизи и майстори. Както виждате абсолютно никой от сервизите и майсторите не е написан с името си.

    Та благодаря предварително, на отзовалите се.

    П.П. Съоалявам, ако не съм уцелил категорията, в която да пусна темата, моля да я преместите, да не я триете.

    Сетих се за още важна информация. Въпросната дюза на първи цилиндър работи на 98 ома при студена кола и сто и нещо ома при загряла. И двата сервиза смятат, че е нормално.

    Датчика на вала, е на 1100 ома. А бош системата казва, че трябва да е между 250 и 500. Да но реално този дачик, който е на колата е за тази кола и това съпротивление му е нормално. Така казаха от Мопър.
    Последно редактирано от kokozimar; 18-11-19, 11:54.

  • #2
    Имаш....електрически проблем, вероятно комбиниран с нещо друго. Сега дали букса, кабел или някоя маса - не знам. но докато ти дава грешката с датчика, нищо не правите. Ако е маса например, нищо чудно всичките ти проблеми да са от нея.

    Дюзата ти е с нормално съпротивление.

    Виж всичките места, където има закачена маса към купе и към мотор, почисти всичко. Ако не се оправи - всички букси и кабели, един по един. И понеже ти дава конкретна грешка - тръгваш от датчика докато стигнеш до компютъра, сантиметър по сантиметър, или поне мериш веригата откъм компютъра, кълчейки жици, букси и т.н.

    Чак когато спре да трупа грешката за датчика, мислете друго. Тя е симптом за електрически проблем, и тия, дето са ти казали че е нормално, най-добре повече не ги питай за нищо. Нормално е на руските кошници постоянно да ти светят лампите. На всичко, дето се прои автомобил, не е нормално.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Здравей колега,

      Благодаря за отговора. Написал съм на тази шефката на сервиза, сега ще пратела жичкаджията им да гледа. Ще държа в течение моментално при някакъв резултат.

      Коментар


      • #4
        Не се обиждай , но хора като теб хранят подобни боклуци по сервизите , тези боклуци търсят проблема като сменят всяка част докато го открият. Имал съм случай при който искаха да свалят помпата , че избягала центровката , категорично отказах и сам открих проблема - малка капка вода на грешното място. От тогава при проблем с мой автомобил , отделям един-два дни за да опозная горивната и запалителната система , и си решавам проблема. Последния случай беше с двигател VM , но по-новия от твоя 2.8. Твоя двигател има ли датчик за входящия въздух , ако е замърсен или има прекъснат кабел , двигателя пали , но е много муден и дори гасне ако е силно зацапан.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #5
          Здравей,

          Електрониката на въздушния път е само дебитомера. Няма други датчици.

          П.П. Не се обиждам, но реално колата е при мен от година и два месеца, а проблема го има от около година горе / долу. Реално практически нямам познанията да се справя с този проблем, честно и откровенно си го казвам, чел съм на много места, пробвал съм какво ли не и къде ли не... Сега едно момче, ми каза, че целият проблем на тази кола идва от ГНП-то, че нещо го сбърква електрониката или да се отмести още един зъб напред и би трябвало да се оправи или да търся друга такава помпа, от такава кола, която е ударена, но може да се запали и да се види как работи.

          Коментар


          • #6
            Ако колата действително е с ГНП и не е комън рейл, както и ако твоят познат е прав за проблемите от ГНП-то, то навремето(2007-10 години) тези проблеми на ГНП-то ги оправяха за по 150-160 лева.Всички БМВ-та, фолксвагени, може би мерцедеси имаха подобен проблем.За аудитата не съм сигурен.

            В От мръсният дизел у нас се получаваше замърсяване на механичната част на ГНП-то, наслояваше се боклук от горивото и се появяваха смущения в подаването на гориво от помпата към двигателя, защото имаше нещо като "игла" която се движела с няколко хиляди "трептения" в секундаВВ  при подаване на горивото, при което "ложата"/к"канала" където се движи тази "игла" се замърсява и тя не може да изпълнява коректно подаването на гориво, такова каквото е зададено от компа.
            В Това води до неравномерна работа на двигателя и загасване.Особено не натоварен когато е двигателя при изчакване на кръстовища на свободен ход.

            =============================================================================

            Независимо да проблемът е горният описан от мен или не си допуснал две основни грешки:

            1. Не си положил достатъчно усилия да търсиш и намериш качествен автотехник който да разбира от проблемите на този автомобил, не само чрез познати, а най-вече чрез интернет.

            2. прекарал си колата си през една камара "разбирачи", всеки от които се е изсрал в нея и ти я е харизал след това...
            не се знае дали и колко още проблеми има добавени към вече съществуващият.


            Пиша горното, не за да си правя гаргара с теб, а за ти посоча къде грешиш и да си поправиш грешките.

            Ако е само замърсяване се поправя с почистване на ГНП-то.За VW голф беше около 160лв с гаранция 1 година най-вече поради мръсното гориво.

            Ако е износено ГНП-то = ново.

            Да не говорим, че в такива "случайни" сервизи някой може да си хареса я ГНП,В  я друга част от автомобила и да ги смени с амортизирани...Някои автотехници си "заработват" допълнително за сметка на клиенти -прелетни птици които един ден са тук, друг ден са там ...

            В 

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от kokozimar Преглед на мнение
              Здравейте колеги,

              . Човека ми каза, че няма общо, с нещата, които са правени, . Реших, че му е време отново да отида този път при диагностик.

              гледам дизел сервиз на Бош, викам чайкай пък да влезна да питам. Влизам, адски добро първо впечетление. Та диагностика им хвана проблема уж. Вика ей тука пиновете на буксата са се разхлабили не знам си кво. . Отворихме главите смяна на повдигачи на пръти гарнитури термостати шлайфане, проверка на дюзи, свещи... и т.н. и т.н и заветно чакане до миналата сряда... и сума от около 2000 лева запалихме колата. Значи пали от раз, само как подуши ключа.

              . Колата ходи и в турбо сервиз лятото, където ми отремонтираха турбото та и там 1100 лева.

              . Всичко е сменено.
              .
              Няколко мисли ми минават през главата след като прочетох споделеното.......
              Вероятно първите механици са прави ,че не е проблема от тяхна дейност (освен ако някой проводници не са пострадали-идеята за ел. проблем ,но след толкова гледане след това да е открито) и съвпадението във времето им коства............

              В Бош сервиза (въпреки подобренията) без значение от крайния резултат - няма как да се дигат "гири".............

              -След като почти тотално прегледан двигател (реновиран) пак създава проблеми се сещам за - Повишено съпротивление в генерацията, -Повишено съпротивление в горивопровода, - проблем в ГНП- аванса и порция та гориво, -проблем в управлението-компа.
              Да се започне с генерацията, продухване на горивната магистрала (понякога има филтри поставени и в щуцери), смяна с друг компютър и чак на края с нов преглед на ГНПто (приемам ,че поне това са направили като хората в Бош сервиза)

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X