Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Някой да е чувал за економайзер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Някой да е чувал за економайзер

    Аз четох във форума за разходите на гориво на различните автомобили. всичко е много хубаво обаче дайте ми акъл как да си определя разхода на гориво на моя си автомобил. Понеже по груби сметк исе движа между 8 и 15 на 100. На някои леки автомобили има електронни економайзери които във всек иедин момент ти показват точния разход на гориво.
    Та питанката ми е има ли таквиа и за тойота 4runner дизел? И ако има от къде мога да си набавя и кой може да ми я монтира качествено?
    Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
    Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
    ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

  • #2
    Икономайзер (или иконостат в зависимост от конструкцията) е устройство за обогатяване на гориво-въздушната смес при мощностни режими на карбураторните двигатели и няма нищо общо с разходомер.
    А вие вероятно се интересувате именно от разходомер. Качествени дебитомери за моментен и среден разход са относително скъпи и сложни устройства, затова ще ви предложа няколко не толкова елегантни на относително прости метода.
    За получаване на точен среден разход е необходимо да зареждате пълен резервоар в продължение но по-голям период от време (колкото повече време, толкова по-малка грешка) и да си водите статистика за километри и количество. Аз например на един от служебните автомобили си бях направил една екселска таблица и там вече 30000 км се записва горивото. Добре е при този метод да ви е точен километража и да не лъжат много на колонката от която зареждате.
    Вторият метод ми харесва повече. Необходими са ви тръбопроводи за гориво и подходящ съд, прецизно разграфен. Аз използвах шише от минерална вода, което разграфих през 25 мл. Ако горивоподкачващата помпа не е в резервоара е лесно – просто свързваш подаването на гориво от шишето, като не забравяте, ако има обратен дебит към резервоара да го включите към измерителния съд. Избирате си някъде равен сух път и сравнително безветрие и фиксирате някаква постоянна скорост с която изминавате примерно 10 км. По изразходеното гориво получавате сравнително точни данни за разхода на 100 км с постоянна скорост. Добре да направите измерването в двете посоки, защото колкото и равен да изглежда един участък от пътя, може да има реално лек наклон.
    Може да се използва за проверка на разход в града. Недостатък е, че в купето мирише на гориво по време на теста, а е необходим и втори човек, който държи шишето и отбелязва опорните точки на измерването.
    Ако подкачването се осъществява с помпа потопена в резервовара става по-сложно, но не невъзможно – просто в шишето трябва да се постави подходяща електрическа помпа.
    Метода е относително прост и доста точен, ако уредите за измерване на скорост и разстояние в автомобила работят правилно.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Двигателист
      ...
      Метода е относително прост и доста точен, ако уредите за измерване на скорост и разстояние в автомобила работят правилно.
      което ще рече оригинален размер гуми и т.н. По-добре е пробега да се премери с жи-пи-ес

      Икономайзер /точно така му казваха/ имаше и на заставите едно време един наш познат на времето, в малоумното си желание да не "влиза в червеното", не беше успял да се изкачи по Ситняково към ТВ-кулата
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        Благодаря.
        Номера с разграфената тубичка го знам - някога сме го учили в механото. Аз така ще си определя разхода - еднократно при определени ситуации. Но ми се щеше да мога да получавам постоянно информация.[/quote]
        Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
        Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/


          което ще рече оригинален размер гуми и т.н. По-добре е пробега да се премери с жи-пи-ес

          Икономайзер /точно така му казваха/ имаше и на заставите едно време един наш познат на времето, в малоумното си желание да не "влиза в червеното", не беше успял да се изкачи по Ситняково към ТВ-кулата
          Прав си за GPS.
          Иначе въпросното у-во (и досега не мога да си обясня, защо много хора го наричаха икономайзер) съм го виждал в доста стари соц.бензинови автомобили (и не само соц.), но на практика не става за отчитане на моментен разход. Представлява вакуумметър, който отчита разреждането в пълнителният тръбопровод на двигателя. Логиката (в случая погрешна, защото е валидна за една предавка) е по-малко отворена дроселна клапа – по-голямо разреждане-зелена зона, повече отворена клапа-по-малко разреждане-червена зона... Единствената полза от този уред е, че получавате информация за положението на дроселната клапа и то когато тя е една. При двукамерен карбуратор положението съвсем се скапва, защото при до започване на отваряне на втората клапа уреда е вече почти в червената зона, въпреки, че режима е икономичен, а последващото отваряне на втора камера предизвиква само още едно леко допълнително отклонение, в смисъл натискането на педала за газ не се отразява пропорционално от вакуумметъра при двукамерен карбуратор.
          Преди време си направих експеримент с автомобил с такъв индикатор на таблото – движение с постоянна скорост 80 км/ч, на трета, четвърта и пета предавка. На трета стрелката беше плътно в зелената зона, доста притворена дроселна клапа и честота на въртене на двигателя около 4000 об/мин. На четвърта (около 3000 об/мин) стрелката също беше в зелената област , но по-близо до бялото поле. На пета предавка (2000 об/мин) – ваккумметъра вече показва средата на скалата (бяло). И къде мислите, че беше най-нисък разхода – естествено на пета...
          Да не говорим, че при неустановени режими си се забиваше в червеното.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Двигателист
            ...
            Да не говорим, че при неустановени режими си се забиваше в червеното.
            реалният разход при "неустановени режими" си е доста странен - ту е 15-20/100, ту е "0" /когато спираш или дори само върнеш газта/

            моментното следене на разхода е абсолютно безполезно - единствено средния разход носи някаква полезна информация...
            Не е важно да знаеш колко ти харчи първите 50метра след светофара, важното е на края на седмицата да дръпнеш чертата и да знаеш "изминал съм Х км с У литра гориво". За целта пълниш "до капачката" минаваш 300 или 500км /колкото повече, толкова по-малка е грешката/ и пак пълниш "до капачката"... Второто зареждане ти дава разхода!

            Това с тръбичките, тубите и тем подобни измишльотини е за хора, борещи се с безработицата
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
              Първоначално публикуван от Двигателист
              ...
              Да не говорим, че при неустановени режими си се забиваше в червеното.
              реалният разход при "неустановени режими" си е доста странен - ту е 15-20/100, ту е "0" /когато спираш или дори само върнеш газта/

              моментното следене на разхода е абсолютно безполезно - единствено средния разход носи някаква полезна информация...
              Не е важно да знаеш колко ти харчи първите 50метра след светофара, важното е на края на седмицата да дръпнеш чертата и да знаеш "изминал съм Х км с У литра гориво". За целта пълниш "до капачката" минаваш 300 или 500км /колкото повече, толкова по-малка е грешката/ и пак пълниш "до капачката"... Второто зареждане ти дава разхода!

              Това с тръбичките, тубите и тем подобни измишльотини е за хора, борещи се с безработицата
              Да, не се изразих правилно, "под неустановени" имах предвид с положителен мощностен поток. Прав си, че при принудителен празен ход разхода обикновенно е нула.
              Иначе по метода на тубичката просто за себе си можеш да добиеш представа за разход при постоянна скорост и да го сравниш с дадения от производителя (сега май се нормира на 90 и 120 км/ч). Все пак повечето стари автомобили нямат индикация на таблото от маршрутен компютър.

              Коментар


              • #8
                в реалния живот никога не караш с точно 90 /или 120/, по равен път и т.н.
                По метода със зареждането и при голямо желание и търпение /да караш предимно с 90 например/, може горе-долу да се засече тоя разход при едно пътуване по магистрала - примерно София-Пловдив-София... Още повече, затворения маршрут елиминира изкачванията и спусканията...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  По спомени на някои Трабантите и Варбурзи имаше оргинални витлови дебитомери подкачени към горивната система. Това е уред изключително прост и безпогрешен за моментния разход.

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Иван Алексиев
                    По спомени на някои Трабантите и Варбурзи имаше оргинални витлови дебитомери подкачени към горивната система. Това е уред изключително прост и безпогрешен за моментния разход.
                    Точно така ! При това със светодиодна индикация
                    Лошото в случая е , че става дума за дизел , а там има " обратна нафта "

                    Коментар


                    • #11
                      Бе, дай ми два такива, и ще имаш реалния разход. От три години търся и не намирам(((

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Стефан
                        Бе, дай ми два такива, и ще имаш реалния разход. От три години търся и не намирам(((
                        Отиваш в автосервиз трабант варбург над хладилника отдясно след лукойла и питаш за 2 такива и те ти продават срещу 3-4 лв. или нещо подобно, там е пълно с разглобени трабанти
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #13
                          Опа! Още утре.
                          Къде е това - на шосето, или някъде навътре дето беше Мототехниката?

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X