Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

    Днес разсъждавахме с един колега по този въпрос та за това го поставям на обсъждане. Интересувам се от различните мнения.
    Хипотетичната ситуация е следната:
    Автомобилът е Дискавъри 1 ( не че това е най-важното, но го постулирме, защото е full time 4х4)
    Поради повреда се демонтира единия кардан ( преден или заден). Включва се блокажа на централния диференциал и се кара така.


    Следват основните въпроси.
    1. Има ли технически ограничения да се направи? (Според мен не.)
    2. Би ли довело това до проблеми в други възли и детайли?
    3. При условие че единия мост не е движещ, има ли ограничения в скоростите на движение, например на асфалт? (Според мен не би трябвало да има)

    Надявам се хората с опит и познания да се включат.
    Само моториста знае защо кучето си показва главата през прозореца.

  • #2
    До: Хипотетично: каране само с един кардан

    На "Крайслер Вояджър AWD" е правено и проблеми няма... а и на съседа ""робур"-а е така без преден кардан, ама е камион
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      До: Хипотетично: каране само с един кардан

      Не е нужно да зацепваш централния диф, а само лостчето в ляво не напред и става за прибиране при свален кардан,но не става за постоянно каране щото примерно имаш износване на гумите на водещия мост.Пробвал съм за около 100 км.... става
      [SIGPIC][/SIGPIC]
      DISCO 1-200TDI-бял...

      Коментар


      • #4
        До: Хипотетично: каране само с един кардан

        Правил съм с Нива, два пъти, точно този сценарий (повреда в предния мост) и веднъж повреда на задния кардан. Общо така съм минал повече от 1500км. Не съм забелязал други проблеми, освен дълбока промяна в управляемостта на колата в завои. Има и малка разлика в поклащането на купето при потегляне от място.

        Разбира се, от общи съображения не трябва да се опитваш да претовариш останалия работещ мост. В частност, не е мъдро дълго да се движиш на първа ниска предавка или да теглиш ремарке/повреден автомобил. Аз съм го правил, мислил съм си че внимавам и засега няма проблеми, но въпреки това не е мъдро.

        Коментар


        • #5
          До: Хипотетично: каране само с един кардан

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          ...Дълбока промяна в управляемостта на колата в завои...
          Имай предвид, че ефектът е много страшен - позната кола, свикнал си с нея, влизаш в мокър завой и си мислиш, че си далеч от границата на занасяне, а колата прави пирует без да се замисли. Имал съм 1-2 трудни момента.

          Коментар


          • #6
            До: Хипотетично: каране само с един кардан

            Първоначално публикуван от grgeorgiev Преглед на мнение
            ...Поради повреда се демонтира единия кардан ( преден или заден). Включва се блокажа на централния диференциал и се кара така.
            .
            Карал съм така доста време и километри. Единственото което трябва да спазваш е да не претоварваш рязко моста при потегляне т.е. потегляй плавно. Също недей да теглиш други автомобили или да товарш много тежко.

            Първоначално публикуван от Бате Мите Преглед на мнение
            Не е нужно да зацепваш централния диф, а само лостчето в ляво не напред и става за прибиране при свален кардан,но не става за постоянно каране щото примерно имаш износване на гумите на водещия мост.Пробвал съм за около 100 км.... става
            Мите, тука нещо се омешахме. Не разбрах какво имаш предвид с "зацепваш централния диф" . Дифа трябва да се заключи т.е. зацепваш заклюващата муфа.
            Гумите на задвижващия мост наистина ще се износят повече. За сметка на това, пък няма да ги износваш толкова на свободния мост.


            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Имай предвид, че ефектът е много страшен - позната кола, свикнал си с нея, влизаш в мокър завой и си мислиш, че си далеч от границата на занасяне, а колата прави пирует без да се замисли. Имал съм 1-2 трудни момента.
            + 1 . Разлика в поведението на автомобила.

            Коментар


            • #7
              До: Хипотетично: каране само с един кардан

              Това с износването всъщност е положителен ефект (ако останеш само на заден мост). В кола с междуосев диф предните колела винаги се износват повече и трябва периодично да ги разменяш със задните.

              Коментар


              • #8
                До: Хипотетично: каране само с един кардан

                Ако пък сваления кардан е бил разбалансиран или си имал износено каре на същия, то и вибрациите също ще изчезнат.

                Коментар


                • #9
                  До: Хипотетично: каране само с един кардан

                  Е това е една от тъпотиите на фултайма. Ако е разнебитена и РК, ще караш с една ръка на нейния лост, или няма да караш изобщо.
                  Особени технически ядове нямаш, всички са карали така по много. Но.
                  Ако ти остане само предния мост, колата става опасна, заради излишната управляемост. Курсовата устойчивост, особено в завой, вече е никаква. Като го имаш предвид, просто караш и не се тревожиш. Само внимаваш. Досадно е, нищо повече. Най-много да се обърнеш на завоя на шосето с превишена скорост, или да строшиш полуоските в някоя яма.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Хипотетично: каране само с един кардан

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    Е това е една от тъпотиите на фултайма. Ако е разнебитена и РК, ще караш с една ръка на нейния лост, или няма да караш изобщо.
                    Особени технически ядове нямаш, всички са карали така по много. Но.
                    Ако ти остане само предния мост, колата става опасна, заради излишната управляемост. Курсовата устойчивост, особено в завой, вече е никаква. Като го имаш предвид, просто караш и не се тревожиш. Само внимаваш. Досадно е, нищо повече. Най-много да се обърнеш на завоя на шосето с превишена скорост, или да строшиш полуоските в някоя яма.
                    Интересно виждане - аз само с преден мост не съм опитвал да се пребия така, както само със заден. Но да, като го знаеш, не е страшно.

                    Я кажи какво ще правиш на парт-тайм с разнебитена РК, ако останеш без заден мост? Точно, ще караш с ръка на лоста.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Хипотетично: каране само с един кардан

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      ...аз само с преден мост не съм опитвал да се пребия така, както само със заден. Но да, като го знаеш, не е страшно...
                      Пробвал съм и двата варианта. Нямах усещането ще се пребия...Може би, защото Диското е тежко и със слаб двигател.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

                        А па Нивата е лека с още по-слаб двигател. Просто се случи да бързам и да карам с "предварителни" навици. На мокро. И се постреснах, ако и да не загубих посока.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

                          С парттайм ще караш с ръка на лоста в 50% от случаите, понеже излита само предното. Или в 25%, понеже вероятността да я строшиш е по-малка.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

                            Добре при парт тайма,да предположим че задният кардат е счупен,махнал си го,местиш лоста на раздатката на 2h или 4h и тръгваш?
                            Какво става от тук на нататък?


                            Поздрави

                            Коментар


                            • #15
                              До: Хипотетично при full-time 4x4: каране с 1 кардан (поради повреда). Последици?

                              За парт-тайма не знам, но за фултайма - знам - винаги, когато има каре за смяна свалям целия кардан и докато дойде карето си карам само на един кардан. До сега не съм имал проблеми, като естествено винаги съм карал с едно (карданче по-малко) наум!
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X