Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за 4х4

    Един може би глупав въпрос, но...
    Ако джипа е с механични хъбове(В моят случай Опел Фронтера), и при незаключени предни хъбове включа 4H или 4L задният мост ще работи ли на бавни през демултипликатора?

  • #2
    До: Въпрос за 4х4

    ДА!
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за 4х4

      да

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за 4х4

        да.

        Но повишаваш риска от сдъвкване на задния диференциал.

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за 4х4

          Значи ако искам да слезя примерно по заледен баир на скорост мога да включа 4L без да слизам да заключвам предния, нямам предвид да го карам на ръчка някъде, а просто да ползвам двигателя за спирачка, има ли опасност за карантиите?

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за 4х4

            КОЛЕГА, тя Фронтерата като е на двойно иска да върти задница по леда надолу , не можеш си представи в какво премеждие може да се вкараш ако се опиташ да направиш гореспоменатото. Добре че свърши зимата. Заключвай си хъбовете и си свиркай. Пък ако са ти неудобни ръчните да ти ги сменя за моите автоматични- хи хи това е на майтап.
            Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

            А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за 4х4

              Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
              Значи ако искам да слезя примерно по заледен баир на скорост мога да включа 4L без да слизам да заключвам предния, нямам предвид да го карам на ръчка някъде, а просто да ползвам двигателя за спирачка, има ли опасност за карантиите?
              Не. Няма опасност, двигателят като спирачка създава скромен въртящ (т.е. спирачен) момент.

              Не съм сигурен, за кола без междинен диф, кое е по-добре на хлъзгаво спускане - да включиш или да не включиш предния мост. Май по-добре да не го включваш, иначе зорлем ще пробуксуваш/провлачиш някое колело.

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за 4х4

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Не. Няма опасност, двигателят като спирачка създава скромен въртящ (т.е. спирачен) момент.
                Това не го разбрах нещо, доколкото ми е известно се препоръчва особенно при хлъзгаво спускане да се кара на скорост, и то на бавни, без или с минимално използване на спирачките. Няколко пъти ми се е случвало по при спускане на спирачки без колата да бъде на скорост тя да стане по-трудно управляема отколкото когато включа 4х4 и спускам на 2-ра без никакви спирачки. Става въпрос за доста стръмно и хлъзгаво спускане, но не да слезя от Драгалевци до София примерно, ами за няколко стотин метра.

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за 4х4

                  Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
                  Това не го разбрах нещо, доколкото ми е известно се препоръчва особенно при хлъзгаво спускане да се кара на скорост, и то на бавни, без или с минимално използване на спирачките. Няколко пъти ми се е случвало по при спускане на спирачки без колата да бъде на скорост тя да стане по-трудно управляема отколкото когато включа 4х4 и спускам на 2-ра без никакви спирачки. Става въпрос за доста стръмно и хлъзгаво спускане, но не да слезя от Драгалевци до София примерно, ами за няколко стотин метра.
                  Имах предвид следното:

                  Когато двигателят работи под товар, създава някакъв въртящ момент, който трансмисията предава на диференциалите след няколко умножения. В режим ниски, този въртящ момент може да създаде проблеми на диференциала. Затова, се препоръчва в ниски да включваш и двата моста, за да си поделят въртящия момент. Правилото не е абсолютно, а само препоръка.

                  Когато двигателят работи като спирачка, той създава някакъв спирачен момент, който е много по-малък от въртящия момент под товар. Ето защо, съвсем няма проблеми да ползваш спирачен режим на двигателя в ниски предавки и с един мост.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за 4х4

                    Спускането на скорост само на заден мост и то на ниски създава ефект на котва образно казано. Но остава възможността прените колелета да загубят управляемост поради по ниското сцепление с настилката, особено ако натиснеш спирачка и колелетата блокират. Тогава и да въртиш волана колата те ще продължи направо със завъртяни настрани гуми. Изпробвано е .Ако спускаш на двойно първо имаш по голямо сцепление от двата моста, второ по трудно ще ти блокират предните колела ако леко подпираш със спирачка което ти гарантира запазване на управляемост и трето при евентуално подаване на газ ще накараш колата ти да тръгне във посоката в която гледат гумите. Имай в предвид , че всяко рязко подаване и по скоро рязко отнимане на газта на хлъзгав участък води до загуба на сцепление тъй като гумите когато си на ниски рязко намаляват оборотите и колата тръгва като шейна, докато отново не подадеш газ за да възстановиш сцеплението и управляемостта. Всичко това съм го изпитал на гърба си затова ти го споделям. Фронтерата си изисква обяздване докато се кротне в ръцете ти.

                    Поздрави!
                    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за 4х4

                      Спокойно, няма да се счупи. То автоматичните хъбове така си работят, когато се спускаш и ползваш двигателя за спирачка, те се самоизключват и реално спускаш само на задно. Разликата е, че с тях като подадеш газ ще се включат и макар и с малко закъснение предните колела ще станат управляеми, докато с изключени ръчни хъбове и само на задно може да стане много весело, например задницата да те изпревари, особено ако условията се толкова ужасни, че дори първа от бързите ти идва бърза...
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос за 4х4

                        Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                        Спокойно, няма да се счупи. То автоматичните хъбове така си работят, когато се спускаш и ползваш двигателя за спирачка, те се самоизключват и реално спускаш само на задно. Разликата е, че с тях като подадеш газ ще се включат и макар и с малко закъснение предните колела ще станат управляеми, докато с изключени ръчни хъбове и само на задно може да стане много весело, например задницата да те изпревари, особено ако условията се толкова ужасни, че дори първа от бързите ти идва бърза...
                        Ей тука не мога да се съглася. Конкретно за Фронтерата. Автоматичният хъб се изключва само при смяна на посоката на въртене на полуоската. При положение че имаме реално твърда връзка във раздатката между преден и заден мост даже и при изключена скорост в следствие триенето задните колелета се въртят със същите обороти както и предните, респективно полуоските им. От което следва , че предната полуоска продължава да получава въртящ момент от задните колелета а не от двигателя защото той е изключен. Но ефекта на зацепване на хъба е на леце. Автоматечният хъб на Фронтерата може да се отцепи във това положение само ако предното колело започне да се върти със по- високи обороти , което е невъзможно или теоретично би се получило ако задните колелета забавят своето въртене или спрат. Говорим за ситуацията при спускане със изключени скорости и зацепено двойно предаване. Тоест бихме могли да провокираме нещо подобно ако опънем ръчната спирачка, но нали се сещате какво ще стане тогава. Това го давам за пример за да онагледя донякъде обясненията си.
                        Пак повтарям че това е положението при Фронтерите. За други джипове със автоматични хъбове не се ангажирам да твърдя гореспоменатото.
                        Не напразно след изключване на двойното трябва да се даде назад за да се разкачат хъбовете от полуоските иначе продължават да се въртят със тях независимо че вече няма подаван въртящ момент към полуоските.
                        Това от мен.
                        Бъдете здрави!
                        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос за 4х4

                          Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                          Говорим за ситуацията при спускане със изключени скорости и зацепено двойно предаване.
                          В момента имам тежък махмурлук и ми е мъка да си представя ситуацията, за която говориш, но дори да си прав, това няма нищо общо с темата. Тук говорим за случая когато спускаш с включена скорост и използваш двигателя за спирачка, тогава не той, а гумите въртят полуоските и автоматичните хъбове изключват.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос за 4х4

                            При спускане автоматичните хъбове изключват(и при фронтерата). А това за задния ход след изключване на предния мост е за сигурност.
                            Направи един прост тест. Вдигни предницата и завърти предния кардан. (Не е необходимо да е включен предния мост от раздатката.)
                            Хъбовете зацепват, независимо от посоката на въртене. След това завърти колелото. - отцепват...
                            Това беше една от причините да си сложа ръчни.
                            Последно редактирано от Scrapheap; 23-03-08, 17:06.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос за 4х4

                              Не знам , аз карам Фронтерата от доста време, номера с повдигането отпред съм го правил и това което съм писал по горе е на базата на лични наблюдения и опит по баирите. Нямам намерение да споря , нито да убеждавам някого. Просто споделям опит.
                              Но замислете се дали конструкторите са толкова прости , че да оставят такъв огромен конструктивен недостатък , та автоматичните хъбове да се изключват при спускане при положение че това е един основен режим при експлоатацията на всеки джип. До сега ние с Фронтерите с автоматични хъбове да сме се избили докато пускаме на бавни по баирите.

                              Бъдете здрави!
                              Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                              А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X