Здравейте off-roaders,
Нямам никакъв опит с off-road шофиране на 4х4 автомобил, за моите 30 години живот. Подготвям се да се сдобия с някакъв високо проходим автомобил. От прочетеното във форума оставам с впечатление че най-подходящ за мен ще е мицубиши паджеро къса база с ляв волан.
Тъй като нямам никакъв опит извън асфалта и ще ползвам машината за първи стъпки в калта - жена куче и аз някъде извън пътя със скаричка и мръвки искам да задам следните въпроси:
1. Part time 4x4 е когато въртящия момент от двигателя са предава към предната и задната ос 50/50, което предполага че 4х4 се използва само на бавни предавки извън пътя, което изглежда като липса на диференциал между предната и задната ос. В зависимост от марката на машината на бързи предавки се задвижват или предните или задните колела, правилно?
2. Full time 4x4 е когато въртящия момент не се предава 50/50 към предната и задната ос, а в зависимост от пътните условия, което позволява задвижване на 4-те колела и при високи предавки, правилно?
3. Блокажа на диференциала е когато механично диференциала е принуден да предава еднакъв въртящ монент на колелата свързани към него, правилно?
4. Торсен диференциал - някакъв сложен механизъм който познава колелото със сцеплението и предава въртящ момент повече към него, ако обаче едното колело е във въздуха то се върти, а другото със сцеплението не, правилно?
5. Раздатъчна кутия на кое се казва и за какво служи?
6. Нещото наречено хъбове не го разбирам?
7. Торсен и LSD едно и съшо ли е?
Ще се равам ако някой предложи образователни линкове.
От София съм. Четох интересни теми за местонст наричана Рио де Лайнарде. Къде се намира това чудо? Бих се радвал да се присъединя към вашите забавления, за сега само като публика, докато не се оборудвам с някое 4х4.
Като постижение мога да кажа че с едно рено клио ходих да търся мечките на Бриджит Бърдо, които така и не видях, но пък горския с Нивата беше учуден че вижда рено клио в тия местности и ме посъвева да се връщам.
Колегите ми ме базикат че колкото по-хубав джип си взема, толкова повече ще трябва да вървя пеш да търся трактор да ме вади! Дали са прави?
Нямам никакъв опит с off-road шофиране на 4х4 автомобил, за моите 30 години живот. Подготвям се да се сдобия с някакъв високо проходим автомобил. От прочетеното във форума оставам с впечатление че най-подходящ за мен ще е мицубиши паджеро къса база с ляв волан.
Тъй като нямам никакъв опит извън асфалта и ще ползвам машината за първи стъпки в калта - жена куче и аз някъде извън пътя със скаричка и мръвки искам да задам следните въпроси:
1. Part time 4x4 е когато въртящия момент от двигателя са предава към предната и задната ос 50/50, което предполага че 4х4 се използва само на бавни предавки извън пътя, което изглежда като липса на диференциал между предната и задната ос. В зависимост от марката на машината на бързи предавки се задвижват или предните или задните колела, правилно?
2. Full time 4x4 е когато въртящия момент не се предава 50/50 към предната и задната ос, а в зависимост от пътните условия, което позволява задвижване на 4-те колела и при високи предавки, правилно?
3. Блокажа на диференциала е когато механично диференциала е принуден да предава еднакъв въртящ монент на колелата свързани към него, правилно?
4. Торсен диференциал - някакъв сложен механизъм който познава колелото със сцеплението и предава въртящ момент повече към него, ако обаче едното колело е във въздуха то се върти, а другото със сцеплението не, правилно?
5. Раздатъчна кутия на кое се казва и за какво служи?
6. Нещото наречено хъбове не го разбирам?
7. Торсен и LSD едно и съшо ли е?
Ще се равам ако някой предложи образователни линкове.
От София съм. Четох интересни теми за местонст наричана Рио де Лайнарде. Къде се намира това чудо? Бих се радвал да се присъединя към вашите забавления, за сега само като публика, докато не се оборудвам с някое 4х4.
Като постижение мога да кажа че с едно рено клио ходих да търся мечките на Бриджит Бърдо, които така и не видях, но пък горския с Нивата беше учуден че вижда рено клио в тия местности и ме посъвева да се връщам.
Колегите ми ме базикат че колкото по-хубав джип си взема, толкова повече ще трябва да вървя пеш да търся трактор да ме вади! Дали са прави?
Коментар