Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От независимо към цял мост - размисли и страсти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От независимо към цял мост - размисли и страсти

    Искам да започна с това, че темата за мен е важна, тъй като сериозно обмислям към преминаване от IFS към цял преден мост. Зимата едва ли ще стане, но тамън да събера парите които смятам ще са нужни за това начинание. Започвам с това което си мисля, че знам ( обикновено няма нищо общо с реалността )
    От около година все ту се навивам на нещо подобно, ту се разколебавам, основната причина за разколебаването е незнанието и липсата на опит. Притеснявам се дали ще се справя, колко ще ми струва и колко време ще отнеме.

    Жипа е Great wall hover 2.5 дизел.
    Тъй като 3 link & 4 link окачването изобщо не е в замисъла ми, поради причината че са доста трудни за изпълнение ( според мен ), доста по-скъпи и искат доста пресмятане и проба грешка, докато се достигне желания резултат.
    Насочил съм се към ресорно окачване - по това, което изгледах и изчетох до сега изглежда, че това е евтин, но същевременно достатъчно надежден вариант. Също така, ходове от 1.50м не се търсят, така че за мен това ще е ок. Мостовете ще са от Патрол Y61 със сигурност, единствен компромис би бил с такива от Y60, но май е с барабани отзад, така, че по-скоро отпада.
    Трудна част за мен би било управлението - в момента е с рейка, трябва да стане с кормилна кутия. Не знам дали кормилния прът, който стига в рейката се запазва и просто влиза в кутията или и той се заменя / променя някак си? Ресорите смятам че от УАЗ ще са ок, ако не - някакви тойотовски, поставянето им като цяло ми е ясно. Другия проблем - кардана. Плана е предния мост да иде 7-10см напред, задния 5см назад. Задния може би ще стане с фланец на кардана, за предния не съм сигурен дали е опция толкова дълъг фланец. Как стои въпроса с удължаването? В момента предния е 605мм като има ход до 630-40мм. Ще трябва да стане около 670-80 с ход до 720мм, това при грубо пресмятане какъв би бил хода на ресорно окачване в сравнение със сегашното.
    Цената на начинанието е от основно значение, което грубата ми сметка предсказва около 4000лв
    Оборудвани мостове - 2000
    Ресори - 200-300
    Амортесьори - 400
    Удължаване на кардани - 400
    Кормилна кутия + щанги - 300-400
    Ревизия на мостовете - 300-400
    Консумативи - дискове и т.н - 100лв.

    Времето което смятам, че ще ми отнеме е около 10 пълни дни ( със сигурност ще си пускам отпуска за такъв проект ) и проблема е мястото, но при хубаво време мога и в двора на село.

    Ще се радвам на съвети и мнения и дали това което мисля има нещо общо с истината или съм в тотална заблуда.

    Поздрави,
    Венци

  • #2
    От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

    Първоначално публикуван от vencibull Преглед на мнение
    ... основната причина за разколебаването е незнанието и липсата на опит. ...
    С незнание и липса на опит да се хвърлиш на такава драматична промяна в конструкцията на автомобила?!?

    Y60 и Y61 са на пружини, та ще трябва да им магериш и как да монтираш ресори.
    Ресори за такива пари от продавалник ли ще търсиш да купуваш?

    П.П. И, нали се сещаш, че след такава интервенция колата може и да не може да мине ГТП, а в случай на недай Боже застрахователят да откаже да плати.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

      и целта на упражнението е?
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • #4
        От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

        Я кажи какъв е смисъла на тази промяна?
        Целите мостове дават единствено възможност за по-големи ходове. А вече каза, че такива не се търсят. Всичко друго им е минус. Не случайно вече почти не се срещат в съвременното автомобилостроене.
        Да, има там нещо със здравината, но и при независимото може да се постигне прилична здравина.
        Та аз не виждам смисъл от такава заигравка, освен, ако не е за удоволствие и доказване на способностите.

        А това, че патролските мостове са от пружинно окачване не е никакъв проблем. Изрязват се чашите за пружините, и където трябва се заваряват лапи за ресьорите.
        Обаче това на книга. На практика е пълно с дребни спънки които забавят много проекта.
        Абе голяма заигравка си е, и ако няма някакъв сериозен смисъл-не си заслужава. Да не говорим за това, че пътното поведение ще бъде непредвидимо. То ако ставало толкова лесно, ехеее-нямаше във фирмите правещи коли да има цели отдели занимаващи се точно с тези неща-окачване, поведение при ускоряване, спиране, в завой, след бабуна или дупка, комбинация от всичките тези, и още други фактори.И как да работи амортисьора, кога и какви клапанчета да се отворят или затворят, с какъв дебит да минава маслото...
        Дреболийки...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

          Целта на цялата гимнастика е да се прави по-сериозна машина за офроуд. Ходове се търсят, просто не по 1.50м, в момента хода на независимото окачване е не повече от 30см общо в двете посоки.
          Търси се и здравина, търсят се и по-големи гуми. В момента мисля, че ако сложа повече от 33" ще сменям карета през седмица.
          Незнанието и липсата на опит се поправят с трупането на опит
          Ясно ми е че няма да карам със 120 по магистралата след това занятие. Колкото до техническия преглед - не мисля, че някой в ГТП пункта проверява тоя джип от завода дали излиза с независимо или с ресори. Те в повечето случай спирачките не гледат...
          Ресорите ще са от УАЗ по всяка вероятност, цената на нови е около 140-50лв бройката, поне по това което виждам в сайтовете.

          Решението ми се поражда до голяма степен от факта, че мотора на китаеца е наистина хубав и с малко по бавни мостове ще може да върти 35-37" гуми. Нисанските са 4.625~4.85, а сегашните ми са 3.9
          Алтернативата е да купя директно Патрол, като цената само за придобиване ще е 2-3 пъти по висока от това което планирам за този проект. Отделно и там трябва подмяна на окачване, гуми, ремап и т.н.

          Гледам доста хора са правили подобни интервенции, не откривам топлата вода. Просто търся съвети как да се направи кадърно и грамотно и какви са подводните камъни, най-вече откъм управление и стабилност. Все пак искам да мога да я изкарам на междуградски път и да вдигна 90км/ч

          Станаха много неща в един автомобил, което е трудничко попринцип, но човек докато не опита няма как да знае.

          Коментар


          • #6
            От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

            Тия мостове не мислиш ли да ги облужиш ? Не си ги предвидил в бюджета, а не е малка сума ако е с оригинални части. У60 повечето са с дискове и отзад.


            Коментар


            • #7
              От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

              За обслужване съм писал към 400лв,все мисля че за семеринги и уплътнения трябва да стигнат. Честно каАно нямам представа каква е цената, предполагам съдейки по сегашните.

              Коментар


              • #8
                От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

                Абе не разчитай на това, че на прегледите няма да забележат интервенцията. Забелязват и още как.
                Значи забравяш за легално каране.
                Странен ми е избора на ресьори. Те са си стара технология, и тя неслучайно не се използва вече никъде по леките коли. Замисли се за пружини, не е чак толкова голяма разликата в заигравката.
                И за ресьорите ще трябва да се заваряват допълнителни уши и стойки, и за пружинното окачване ще трябват същите неща. Може би малко повече, но резултатът определено си заслужава.
                Щом не търсиш чак толкова големи ходове-схемата с "пушки" и един панхард е доказана като здравина и практичност. И става много лесно.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

                  Great wall ползват шасито на исузу. Топлата вода я е открил kikoOO темата е ( Фронтерата на kiko00 )
                  МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

                  Коментар


                  • #10
                    От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

                    Не желая да се меся по повод окачвания, но колко кончета е тази велика стена? Защото в кал с голяма гума и малка двигателна мощност си жив мъртвеца, ако не си обут с тракторна шарка. Аз бих помислил за по-голяма мощност и ввъв Вашия случай за смяна на жипката.
                    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                    Коментар


                    • #11
                      От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

                      Разликата между 3.9 и 4.6 колко процента е?


                      Иначе щом си мераклия, скачай.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #12
                        От: От независимо към цял мост - размисли и страсти

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Не желая да се меся по повод окачвания, но колко кончета е тази велика стена? Защото в кал с голяма гума и малка двигателна мощност си жив мъртвеца, ако не си обут с тракторна шарка. Аз бих помислил за по-голяма мощност и ввъв Вашия случай за смяна на жипката.
                        Малко са кончетата - 109, но NM са 300 и не съм изпитвал липса на мощност, особено в гората и на бавни ( 2.6:1 е понижаването ), без значение колко кал е имало по гумите. В плана влиза и ремап на мотора за да се изтискат 30 кончета и 100тина Nm, които мисля ще са достатъчни. Да се има впредвид и че конете на колата са си все още там, все пак е на по малко от 90к км. Смяна на жипката и на мен ми се ще с Патрол и БМВ мотор или ТЛК80, но бюджет няма.

                        Разликата в ПЧ на диференциалите е почти 18%, почти колкото е и разликата между 80см ( 32 инча ) и 94см ( 37 инча ) гуми.

                        На кико0 фронтерата съм изчел темата, обаче ми изглежда сложна процедурата там, както и с тия шокове определено надскача бюджета ми ( може би само шоковете го надскачат )

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X