Искам да започна с това, че темата за мен е важна, тъй като сериозно обмислям към преминаване от IFS към цял преден мост. Зимата едва ли ще стане, но тамън да събера парите които смятам ще са нужни за това начинание. Започвам с това което си мисля, че знам ( обикновено няма нищо общо с реалността )
От около година все ту се навивам на нещо подобно, ту се разколебавам, основната причина за разколебаването е незнанието и липсата на опит. Притеснявам се дали ще се справя, колко ще ми струва и колко време ще отнеме.
Жипа е Great wall hover 2.5 дизел.
Тъй като 3 link & 4 link окачването изобщо не е в замисъла ми, поради причината че са доста трудни за изпълнение ( според мен ), доста по-скъпи и искат доста пресмятане и проба грешка, докато се достигне желания резултат.
Насочил съм се към ресорно окачване - по това, което изгледах и изчетох до сега изглежда, че това е евтин, но същевременно достатъчно надежден вариант. Също така, ходове от 1.50м не се търсят, така че за мен това ще е ок. Мостовете ще са от Патрол Y61 със сигурност, единствен компромис би бил с такива от Y60, но май е с барабани отзад, така, че по-скоро отпада.
Трудна част за мен би било управлението - в момента е с рейка, трябва да стане с кормилна кутия. Не знам дали кормилния прът, който стига в рейката се запазва и просто влиза в кутията или и той се заменя / променя някак си? Ресорите смятам че от УАЗ ще са ок, ако не - някакви тойотовски, поставянето им като цяло ми е ясно. Другия проблем - кардана. Плана е предния мост да иде 7-10см напред, задния 5см назад. Задния може би ще стане с фланец на кардана, за предния не съм сигурен дали е опция толкова дълъг фланец. Как стои въпроса с удължаването? В момента предния е 605мм като има ход до 630-40мм. Ще трябва да стане около 670-80 с ход до 720мм, това при грубо пресмятане какъв би бил хода на ресорно окачване в сравнение със сегашното.
Цената на начинанието е от основно значение, което грубата ми сметка предсказва около 4000лв
Оборудвани мостове - 2000
Ресори - 200-300
Амортесьори - 400
Удължаване на кардани - 400
Кормилна кутия + щанги - 300-400
Ревизия на мостовете - 300-400
Консумативи - дискове и т.н - 100лв.
Времето което смятам, че ще ми отнеме е около 10 пълни дни ( със сигурност ще си пускам отпуска за такъв проект ) и проблема е мястото, но при хубаво време мога и в двора на село.
Ще се радвам на съвети и мнения и дали това което мисля има нещо общо с истината или съм в тотална заблуда.
Поздрави,
Венци
От около година все ту се навивам на нещо подобно, ту се разколебавам, основната причина за разколебаването е незнанието и липсата на опит. Притеснявам се дали ще се справя, колко ще ми струва и колко време ще отнеме.
Жипа е Great wall hover 2.5 дизел.
Тъй като 3 link & 4 link окачването изобщо не е в замисъла ми, поради причината че са доста трудни за изпълнение ( според мен ), доста по-скъпи и искат доста пресмятане и проба грешка, докато се достигне желания резултат.
Насочил съм се към ресорно окачване - по това, което изгледах и изчетох до сега изглежда, че това е евтин, но същевременно достатъчно надежден вариант. Също така, ходове от 1.50м не се търсят, така че за мен това ще е ок. Мостовете ще са от Патрол Y61 със сигурност, единствен компромис би бил с такива от Y60, но май е с барабани отзад, така, че по-скоро отпада.
Трудна част за мен би било управлението - в момента е с рейка, трябва да стане с кормилна кутия. Не знам дали кормилния прът, който стига в рейката се запазва и просто влиза в кутията или и той се заменя / променя някак си? Ресорите смятам че от УАЗ ще са ок, ако не - някакви тойотовски, поставянето им като цяло ми е ясно. Другия проблем - кардана. Плана е предния мост да иде 7-10см напред, задния 5см назад. Задния може би ще стане с фланец на кардана, за предния не съм сигурен дали е опция толкова дълъг фланец. Как стои въпроса с удължаването? В момента предния е 605мм като има ход до 630-40мм. Ще трябва да стане около 670-80 с ход до 720мм, това при грубо пресмятане какъв би бил хода на ресорно окачване в сравнение със сегашното.
Цената на начинанието е от основно значение, което грубата ми сметка предсказва около 4000лв
Оборудвани мостове - 2000
Ресори - 200-300
Амортесьори - 400
Удължаване на кардани - 400
Кормилна кутия + щанги - 300-400
Ревизия на мостовете - 300-400
Консумативи - дискове и т.н - 100лв.
Времето което смятам, че ще ми отнеме е около 10 пълни дни ( със сигурност ще си пускам отпуска за такъв проект ) и проблема е мястото, но при хубаво време мога и в двора на село.
Ще се радвам на съвети и мнения и дали това което мисля има нещо общо с истината или съм в тотална заблуда.
Поздрави,
Венци
Коментар