Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За възвратният клапан в маслените филтри

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За възвратният клапан в маслените филтри

    Здравейте колеги, пускам темата само за информация от моя личен опит. Смених комплект ангренажни вериги на джипа, (Гранд Витара). Причината бе изтракване при палене, вероятно старата е била разтегната. Пробег 160000 хил. км. (Слабо място им е). На веригата на валовете има един обтегач, които за мен лично е недомислен, опъва веригата чрез налягането на маслото, но в случай, че налягането падне той се отпуска, тъй като няма законтрящ механизъм. Та смених комплекта, сложих маслен филтър Mahle и ново масло. След 2 дни установявам, че при палене, но не всеки път, чувам същият звук от веригата този път много по-глухо, но го имаше. Започнах да търся причините, защо масленото налягане пада, една от евтините за решаване причини бе именно филтъра. Разгледах отново какви филтри се предлагат за този двигател и установих че повечето филтри нямат такъв клапан който да задържа налягане на маслото след гасене на мотора. Филтъра които бях сложил май също нямаше, в официалният сайт пише ( RSV - ), казах си ще го сменя пък то ще си покаже. Купих MANN с какъвто бях преди това, който има такъв клапан и вече паленето е тихо всеки път.
    Та колеги внимавайте с филтрите, дано да съм полезен на някого.

  • #2
    От: За възвратният клапан в маслените филтри

    Ако не е предвиден филтър с такъв клапан, то най-вероятно клапанът е някъде другаде по мазилната уредба.

    Коментар


    • #3
      Има тука объркване нещо. Авторът на темата има предвид ADBV (anti drain-back valve;RSV),който не позволява оттичане на маслото от филтъра след изгасяне на мотора. Правят се от нитрил или от силикон (бели,черни,оранжеви и пр.на цвят).Обче е грешно да се смята,че "задържат налягане на маслото". Правилно е да се мисли,че "помагат за по-бързото дигане на налягането на маслото в системата след палене"(зер филтърът си седи що-годе пълен след загасяне) с всички положителни от туй последици(като бързо пълнене на обтегача на веригата например).При всички случаи е по-добре да го има .
      Да не се бърка с обходен(байпасен клапан;UGV),който също може да е в самото навиващо се филтърно тяло или във филтърната основа(при патронните филтри)...който пък понякога се взима погрешно за предпазен клапан за повишено налягане.

      Съкр.в каталога на Mann:
      RSV= RuekSchlagVentil (задържащ)
      UGV= UmGehungsVentil (by-pass,обходен)

      Коментар


      • #4
        От: За възвратният клапан в маслените филтри

        Чисто формално, "задържане на налягането" също е правилно. ADBV задържа хидростатичното налягане на масления стълб.

        Коментар


        • #5
          От: За възвратният клапан в маслените филтри

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Ако не е предвиден филтър с такъв клапан, то най-вероятно клапанът е някъде другаде по мазилната уредба.
          Като преглеждах service manual-a мисля, че и в маслената помпа има клапан които играе същата роля.

          Коментар


          • #6
            От: За възвратният клапан в маслените филтри

            Не знаете в какъв филм съм участвал с Тея клапани.

            Във старата фирма имахме над 20 Киа сийд.

            От тях 4 се караха при мен,чисто нови до 20к всичките прескочиха зъби на веригата и срещнаха клапаните.

            Две от тях повториха.
            Няма да казвам колко пари излиза ремонта на нова кола,като само 16 пула бяха по 80 лв.бройката,два нови вала и нови клапани мисля само всумакателните.Нова верига,гарнитури цввт имаше проблем на едната дори.

            Проблема така и не се установи категорично от къде идваше(само ние имахме интерес) единственото което беше със сигурност вярно е че четерите се обслужваха от друга фирма, което обслужване на нова кола беше първа смяна на масло на 15к.

            Един брой такава имам и до днес.

            Та там проблема с масления обтегач е много сериозен,моя сийд не се кара от септември миналата година , защото колите ми станаха много ,но при първа възможност,обмислям смяна на обтегача който има законтрящ механизъм дори.
            Слагам само оригинален филтър,но понякога при палене чувам веригата за половин секунда,а който знае,тоя мотор не се чува как работи ,често като се качвам на Бачково,хората които вървят по пътя на половин метър зад тях не чуват колата.
            Последно редактирано от Roninn; 30-05-19, 07:32.
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #7
              От: За възвратният клапан в маслените филтри

              Много от филтрите или нямат такъв клапан, или не работи добре. По-скоро второто. След смяна на филтъра, известно време лампата за маслото гасне при въртене, но след около 1000-2000км, гасне 2-3 сек след палене. С една дума - ментета, както и всичко в татковината ни.

              Коментар


              • #8
                От: За възвратният клапан в маслените филтри

                Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                ...С една дума - ментета...
                Ми... не е задължително. Такива са си. Пробвани поне 5-6 марки, на всякаква цена, марковите със сигурен произход, върху един конкретен автомобил. Например филтър Bosch, купен директно от Bosch. Та от всичките тия само MANN и оригиналния (пак MANN ама с нисански надписи и тройна цена) се държат еднакво от началото до края. Всички други точно по гореописания начин.

                От друга страна - горивен MANN за същото возило, пак с доказан произход, последния път беше още от магазина с нацепено уплътнение на пробката за източване на вода и очеизвадно по-ниско качество на самата пластмаса, от която е направена пробката, сравнен с MAHLE.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: За възвратният клапан в маслените филтри

                  Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                  обмислям смяна на обтегача който има законтрящ механизъм дори.
                  Точно този законтрящ механизъм е проблема според мен - и нашата служебната беше прескочила един зъб поради голямо разтягане на веригата и неработещ механизъм, но ако го изкараш на ръка да щракне хубаво зъбчето може да кара много, просто не го прави автоматично. От Киа препоръчват подмяната му с подобрен модел!
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #10
                    От: За възвратният клапан в маслените филтри

                    Първоначално публикуван от tabu_bg Преглед на мнение
                    Като преглеждах service manual-a мисля, че и в маслената помпа има клапан които играе същата роля.
                    Това е предпазният клапан за повишено налягане(pressure relief valve; Ueberdruckventil). Не е задължително винаги да е на маслената помпа.

                    -някои двигатели имат и сачмен задържащ клапан в магистралата към ГРМ
                    -силиконовите диафрагмени клапани в маслените филтри са по-държеливи(по-трудно губят еластичност. Абе пак е до производител работата).

                    Коментар


                    • #11
                      От: За възвратният клапан в маслените филтри

                      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                      Много от филтрите или нямат такъв клапан, или не работи добре. По-скоро второто. След смяна на филтъра, известно време лампата за маслото гасне при въртене, но след около 1000-2000км, гасне 2-3 сек след палене. С една дума - ментета, както и всичко в татковината ни.
                      Всички филтри се държат така.
                      Още преди почти 30г. това много ме дразнеше при смяната на маслото на Ладите и съм си играл да сменявам маслени филтри, като тогава неруските си бяха пари, и след известно време пак не държеше възвратният клапан.
                      И в момента ме дразни това като го видя, но това е положението, а и не е фатално.

                      P.S. И за това харесвам тънките масла, защото много бързо се качват в системата при студен старт, особено зимата.

                      P.P.S. Темата е повод после да погледна за колко време гасне лампата на мерцедесовият просташки дизел.
                      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                      Коментар


                      • #12
                        От: За възвратният клапан в маслените филтри

                        Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                        Всички филтри се държат така...
                        ...освен MANN в моя случай, а явно и не само.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          От: За възвратният клапан в маслените филтри

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          ...освен MANN в моя случай, а явно и не само.
                          Може. Аз за почти 30г съм видял само разлика във времето за което възвратният клапан спира да работи и въобще не обръщам внимание на това защото отдавна съм намерил лек за проблема, ако въобще е такъв де.
                          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                          Коментар


                          • #14
                            От: За възвратният клапан в маслените филтри

                            Еми MANN си работи еднакво от първия до последния ден, поне на моето возило. Останалите след втория месец (да не е и след първия) започват да удължават интервала за гасене на лампата, като към 10-те хиляди колометра вече ставаше 3-4 секунди. Това при първо палене или престой над 2-3 часа. При по-къс престой проблем няма.

                            Карам с 5W40 и интервала няма никаква връзка с температурата - и лятото и зимата се държи аналогично.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: За възвратният клапан в маслените филтри

                              Интересно. Такива времена за гаснене на лампата никога не са ми се случвали,дори на дръгливата Нива. Нивата пали докато види ключа, Пикасото(вече бивше) може би правеше около оборот на КВ преди да запали. И при двете коли лампата гасне за по-малко от секунда.
                              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X