На Маздата съм си правил експерименти - никаква разлика... Нито във вървеж, нито в разход. Явно добре компенсираше...
Обаче Астрата съм я пробвал само веднъж със 100октана (Шел) преди 20-на години - направо УМРЯ... Едва стигнах от Варна до Бургас, и на първата бензиностанция заредих 95 малко да се поразреди... Докато не свърши това гориво - бе мъка...
Преди 20 г тази кола може да е била астра Ф или чисто нова астра Г. Да не говорим че имат поне 6 модела бензинови мотори. Моторите с C на астра ф имат ръчен(!) октан-коректор ,всичко останало е на кнок сензори. Иии,много свежо инфо,кой шел да знаем да го избягваме?
Аз зареждам най-често шел в пауър рейсинг 100 и разхода ми е с 1.5-2 литра по-нисък от колкото други премиум горива(колата не е проектирана за 95 макар че съм зареждал в Турция понеже друго няма). Да подчерта, че разхода е засечен на колонка пълен-празен и по идентичен маршрут.
Преди 20 г тази кола може да е била астра Ф или чисто нова астра Г. Да не говорим че имат поне 6 модела бензинови мотори. Моторите с C на астра ф имат ръчен(!) октан-коректор ,всичко останало е на кнок сензори. Иии,много свежо инфо,кой шел да знаем да го избягваме?
Астрата си бе G (1.6XEL)... Експеримента с маздата бе преди 4г...
Тестовете - с няколко резервоара пълно/пълно заедно с контролно записване на БК по познат дълъг извънградски маршрут, преминаван многократно..
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Колега, имах същата Витара, Купих я нова и я карах до 93000км.
Спомням си че когато я взех от Шоурума и питах с какъв бензин да зареждам, тогава търговите ми казаха обикновен бензин А95.
Ама нали нова кола и започнах да наливам Шел пауър, ОМВ макс моушън итн премиум горива. В последствие съм сипвал всякакви типове бензин ( от големи вериги разбира се) и разлика няма.
2.0 двигателя е слаб за това купе и си трябват обороти.
Предполагам си знаеш но да те питам следните неща:
По книжка на 30000 км. се прави реглаж на клапаните. Те не са с хидравлични компенсатори и трябва да се регулират.
Свещите също по книжка ги дават на 100000 смяна, аз моите ги смених на 80 и си бяха заминали.
Приемам че нямаш АГУ, не си го написал. ( Ако имаш реглажа на клапаните се прави по-често дори)
Къде зареждаш в Козлодуй ? Ако зареждаш на Косаня, моментално спри. Там не продават бензин а кондензат омешан с нещо подобно на бензин.
Веднъж на един мото събор сипах 100 октанов в пистовия ми мотор и до Радецки започна да прекъсва и изгасна. Бензина имаше миризма на АМВ.
В София съм сега, тъй като тук работя и от тук сипвам. Свещите са сменени с иридиеви по книжка (NGK). Газ няма, а за реглажа знам че се прави, обаче за сега не съм открил свествен сервиз за тая работа. Щом си имал такъв автомобил, би ли споделил сервизи от които си доволен ?
Здравей, Не съм ремонтирал нищо по колата. за 93000 км само свещи, масла и филтри. Смених и акумулатора на втората зима, защото оригиналния не беше адекватен. Миркат са добър сервиз. Там ми правиха реглаж на клапаните на 30000 и след това на 75000.
Коментар