Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Безопастност при джипките

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Безопастност при джипките

    Понеже в доста теми се споменава, че джипките са по-безопасни на пътя за тези които ги карат и за тези които се возят в тях.....
    Интересно за мен и за всички които четат ще е, да споделите опит в какви ситуации по нормалните пътища джипката ви е предпазвала по добре от лек автомобил. За мен това е важно и като аргумент за предстоящата покупка на всъдеход някакъв. И в тази връзка - кои от най-често срещаните джипки втора ръка според вас са и най-безопасни по отношение на активната и пасивна безопасност?


    едит: моля някой модератор да ми оправи правописната грешка в заглавието, че мн се изложих...
    Последно редактирано от Георги Иванов (gorbi); 23-11-07, 23:40.

  • #2
    До: Безопастност при джипките

    Колега, има много добра тема за безопасността тук във Форума,и това коя конструкция е по-надеждна при различни ситуации, говоря за раменни и самоносещи
    sigpic УАЗ-452

    Коментар


    • #3
      До: Безопастност при джипките

      Сигурно се е коментирало това, няма начин.....Но аз и другите лаици като мен, които едвам едвам са захапали въдичката и събират аргументи за и против се нуждаем от простички обяснения, примери от действителността и практиката, конкретни модели и марки...... Мисля че има достатъчно препатили хора тук, които могат да споделят своя опит на разбираем език... Затова публикувам темата в общия форум.... малко за общи приказки...

      Коментар


      • #4
        До: Безопастност при джипките

        Значи, веднъж се прибирам в къщи, и кво да видя ...
        И смяташ че бидейки лаик, тъкмо от кръчмарски разкази ще направиш правилният извод?
        Смело ...
        На мене ми трябваха десетина години да науча криво-ляво за кво са педалите в колата. Но щом ти се отдава ...

        Коментар


        • #5
          До: Безопастност при джипките

          Лаик - по отношениена всъдеходите..... По отношение на автомобилите като цяло - имам над милион и половина километра с лични автомобили изминато..... и въобще хората които посещават тези форуми едва ли за пръв път виждат автомобил Явно нямат предимства точно в тази посока джипките, инак поне 1-2 аргумента дори и при най-голямия мързел и досада някой щеше да измисли...

          Коментар


          • #6
            До: Безопастност при джипките

            Относително е всичко.Зависи за каква безопастност мислиш.Ако е до катастрофа безопастност няма с каквото и да си.Иначе с джипката не пазиш дупките по пътя,не намаляваш като видиш че има дупки,гледаш отвисоко-имаш добра видимост.Можеш да засичаш спокойно леките коли(виждал съм много да го правят)и ти дават път.
            Аз поне за това се сещам сега.
            А,правиш също по малко ремонти защото се чупи по рядко от лека кола и е по здрава-абе има си много предимства

            П.П. Зависи и от джипа-защото има много "кашкавалени" модели и марки.

            Коментар


            • #7
              До: Безопастност при джипките

              открих тази тема сходна само.....
              http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=4488

              Коментар


              • #8
                До: Безопастност при джипките

                Много зависи и какъв е джипа.Нали ти казвам че има и много "кашкавалени" и направени от Виетнамска тел

                Коментар


                • #9
                  До: Безопастност при джипките

                  Елементарната логига е че щом е по-голямо и високо ,значи е по-безопастно.И тук е момента да се САМОУБОРВАМ.Има коли-леки,които са създадени за да бъдат безопасни.Те са по-добри от доста джипове.Устойчивост на пътя.Повечето хубави коли са по-устойчиви от джиповете.Общ въпрос води до общи отговори.Ако се съпоставят обаче модел и марка джип с модел и марка лек автомобил,ще се убедим че безопасността е на кантар в полза на едните или другите.За градски условия,където скоростите са по-ниски е по-безопасно с джип,според мен.Когато казах на съпругата си че с джип е по-безопастно,го сравнявах с тъй наречените дамски коли.МАЛКИТЕ трички,които нито са по-маневрени от Мерцедес,нито по-безопастни,нито са дамски,нито са коли...нито са...
                  Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                  NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Безопастност при джипките

                    Ето един отговор. Миналата Коледа карахме все още Голфа и на 1 кръстовище някакъв пейзан от Правец, минавайки откровено на червено, със засилка и пълна газ тресна голфа отдясно, голфа направил почти пълна окръжност, отивайки на майната си. Столчето на детето е точно там, но да благодаря на Бога, тогава го нямаше. Жена ми се отърва само с огромна уплаха - малкият дявол. Колата отдясно беше на кИфте. Другата кола - опел кадет на моите години. Неговата предница беше скъсена наполовина. Това ни накара да ускорим покупката на джип. Взехме Диско, понеже ни беше стара мечта.
                    Твоята задача в случая - виж колко високо седят пътниците отзад в голф 3 и колко високо в Диско и това ще ти отговори донякъде на въпроса за пасивната безопасност.
                    А активната безопасност - откакто карам джип, скоростта, с която се движа падна с около 20км/ч.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Безопастност при джипките

                      Добрите страни:
                      По високо-имаш по добра видимост.
                      По големи гуми-относително по безопасно превземане на дупки, скок на бурдюр без последствия при засичане (случвало ми се е няколко пъти с цел предотвратяване на ПТП).
                      По голяма маса-помага при камикадзета оборудвани с голф (собствениците на голф да не се обиждат).
                      4х4-при трудни пътни условия помага доста при равни други фактори.
                      По проходим-кърската любов се издига на нови висоти и става доста по достъпна.

                      Лошите страни:
                      По ниска максимална скорост в общия случай (еи ся Quadra ме метна)
                      По голяма маса.
                      По висок център на тежеста.
                      По високи експлоатационни разходи.

                      Ама винаги има по.....(За пример съществува и Урал)

                      Коментар


                      • #12
                        До: Безопасност при джипките

                        това че пределната скорост е по ниска не е непременно недостатък....

                        Коментар


                        • #13
                          До: Безопастност при джипките

                          Голям + според мен е че когато караш джип по трудно те заслепява отсрещната кола вечер. Да не казвам изобщо.
                          [U][I]Land Rover Freelander 2.0 D [/I][/U]

                          Коментар


                          • #14
                            До: Безопастност при джипките

                            Ако говорим за безопастност високата маса е предимство, а не недостатък.

                            Иначе всичко си е ной с две остриета.

                            Основната разлика между лека кола и джип на шаси(не всички са на шаси) е, че когато се блъскаш в нещо, което ще поддаде, например в лека кола, шасито е по-здраво ще имаш по-малко поражения. Деформациите ще са предимно за сметка на "противника". При удър в твърд предмет, като бетонна стена, шасито е недостатък, защото без зони на деформация, които да омекотят...

                            Височината дава предимство на по-добра видимост и т.н., но също така високия център на тежеста означава по-малка стабилност. Тук вече има разни електроники дето могата да те стабилизират, но пак не е като ниска кола със същите екстри. Иначе високата позиция в доста случаи е и по-защитена. Например, ако те удари странично друг джип е съвсем различно дали ще ти изтърбуши вратата или директно през стъклото ще ти вкара един булбар в черепа.

                            Като джипа е кален, надран и т.н. ентусиастите, които те засичат намаляват драстично , но все пак се намират и придобиеш ли самоувереност...

                            Ако изключим разните огромни двигатели, болшинството джипки не са особено пъргави поради теглото си и наложи ли се да се изнасяш бързо от някоя ситуация...

                            Може още много да се изброява, но като цяло изводите са, че при удър с друг автомобил предимството е на страната на джипа, но за сметка на това в болшинството случаи, за да не се пребиеш трябва да се кара по-бавно и вничателно. И да се избягва удрянето в бетонени стени! Задължително!
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Безопастност при джипките

                              ... изводът който правя за себе си до тук от прочетеното, е че за целите на градското движение - джипката е много добър избор от гледна точка на безопасността на управляващия го..... При извънасфалтови условия е ясно - безпорен фаворит... Магистралата и особенно първокласните пътища с крайпътни дървета са местата където джипката е уязвима.... Но пък избягването на заслепяване, проходимостта във висок сняги видимостта при изпреварване донякъде компенсират недостатъците....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X