Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

    Една от идеята е да мога да си я ползвам за екскурзии в чужбина, Алпи, езера и пр., оставяш си караваната на къмпинга и си обикаляш с колата, а това упражнение с кемпер ще бъде по-сложно, особено пък за морето. Бях на къмпинг в Гърция няколко пъти, по-точно на Ситония и като закотвих кемпера една седмица, няма мърдане..., най-близкото населено място бе на около 50-60км.
    Джипа за сега мяй, май отпада, както казвате, 4x4 по асфалт дори и при дъжд няма нужда, а аз в гората с каравана, поне за сега нямам намерение да ходя, ако е толкова голям наклона задното би трябвало да се справи, предното също в зависимост от разпределението на багажа в караваната и като цяло подхода към наклона.
    Последно редактирано от DJ Art; 07-12-15, 23:08.

    Коментар


    • #32
      От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

      Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение
      Позволете да не се съглася.

      По асфалт и големи наклони предното предаване не се справя
      По стръмен наклон надолу с предно даже е по тегаво, отколкото нагоре. Тогава движещия мост има доволно сцепление, но при натискане и отпускане на спирачка става интересно. Докато със задно колебанията се обират по от самосебе си.

      На Кръстова Гора не съм ходил, но си мисля че все пак проблема с наклона нагоре се решава успешно и с повече мощност, стига да не става дума за някакъв екстрем.

      Принципно си прав, но в смисъл, че ако за това изкачване е необходим пълноприводен автомобил с мощност 120 коня, с същия успех би се справил и едноприводен с мощност 170 коня. Е, ако е 170 коня фултайм 4х4 , с сигурност ще изкачи още по голям баир, обаче като че ли става прекалено маниашко и вече се отива на самоцел да се качват баири, а човека просто иска да си дърпа караванката, и след това като я паркира да си свирка и да си гледа кефа.

      А отделно финансовата страна на въпроса. Не знам,може аз да съм прекалено голям циция,но като мисля за нещо,винаги вземам предвид съпътстващите и последващи разходи. Знам лафа - кеф цена няма.
      Обаче защо да си направиш кефа веднъж, ако имаш възможност с същите пари да си го направиш два пъти.


      За Алпите ,без да имам претенции да съм ги обиколил нацяло, мисля че до всеки къмпинг може да се стигне безгрижно с едноприводен автомобил с каравана. Там освен всичко хипотезата да караш на лед или сняг е малко вероятна. А ако има вероятност поради метеорологични усложнения някъде да не може да се стигне с караваната, най вероятно ще има и поставена временна забрана за композиции,независимо дали влекача е 8х8 или марсоход.

      Предимството на караваната наистина е,че можеш да я паркираш и да драснеш накъдето си искаш.
      Но пътуването е тегаво. Хваща те ограничение 80 км/ч на аутобаните в почти всички държави. Да кажем, че не го спазваш толкова стриктно. Но пък има други безброй забрани ограничаващи изпреварването когато си композиция. Отделно цяла Унгария денем е забранено да изпреварваш. Така че при всички слуаи се движиш с скороста на ТИР-овете.

      С кемпер пътуването е по комфортно, но пък като стигнеш наистина си спънат с него. Пък колко да си спънат, в края на краищата си е с габарити на бус. Евентуално само на многоетажни и подземни паркинги няма да може да се включваш. Стига разбира се да не носиш половин тон оборудване,което трябва да разтоварваш на къмпинга, и после на всяко мръдване да трябва да го товариш.

      Коментар


      • #33
        От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

        Много от по-новите генерации 4х4 имат набор от спомагателни за водача системи вкл. и "Теглене на каравана/ремарке" - различни по наименованието си. Дали се казва: Vehicle Dynamics Control System, СИСТЕМА ЗА ДИНАМИЧНА СТАБИЛНОСТ (VSA) или Gespann-Stabilisierungssystem няма голямо значение. Комбинират се със системите за подпомагане на изкачването и спускането.
        Не бих казал, че са излишни...
        Примерно: Следи независимо четирите колела и изчислява
        точния размер на мощността или спирачната сила,
        необходима за възстановяване на контрола, ако
        се губи сцепление. В хлъзгави условия управлява
        въртящия момент и спирачките на всяко колело и
        намалява скоростта до стойност, която позволява
        безопасно пътуване.
        СИСТЕМА ЗА СТАБИЛИЗИРАНЕ НА РЕМАРКЕ
        При теглене на ремарке системата за стабилизиране
        постоянно следи движението на ремаркето по
        отношение на автомобила и ако отрази твърде
        голяма разлика (например при страничен вятър или
        при смяна на лентата за движение), тя се намесва, за
        да предотврати увеличаването на резонанса.
        Чрез регулиране на въртящия момент на двигателя
        и прилагане на точно количество спирачна сила към
        съответните колела, системата връща ремаркето
        обратно в една линия с автомобила.

        Коментар


        • #34
          От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

          Джипките които стават за дърпане на тежки ремаркета и каравани са:

          Mitsubishi pajero
          Nissan Patrol
          Jeep Charoke
          Land Rover
          Toyota Cruiser
          Nissan Terano
          Hyundai Galloper
          Opel Fronter
          Subaru Forester
          Kia Sportage

          За други в момента не се сещат.
          Последно редактирано от sabiqta93; 06-01-16, 21:03.

          Коментар


          • #35
            От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

            Първоначално публикуван от sabiqta93 Преглед на мнение
            Джипките които стават за дърпане на тежки ремаркета и каравани са:

            Mitsubishi pajero
            Nissan Patrol
            Jeep Charoke
            Land Rover
            Toyota Cruiser
            Nissan Terano
            Hyundai Galloper
            Opel Fronter
            Subaru Forester
            Kia Sportage

            За други в момента не се сещат.
            Сигурен ли си за последните 2?
            Сега, не споря, че нямам практически опит все още, но пък по всякакви специализирани сайтове в помощ за избор на "влекачи" за каравана форестърите (по-старите бензинови) излизат като не особено подходящи.
            Мислейки логично, съм склонен да се съглася с това - не са тежки (на фона на останалите SUV), бензинов двигател, който дори себе си не може да задвижи по-динамично, какво остава за ремарке/каравана, нисък въртящ момент, сваляне на прекалено много предавки по баири и т.н.
            Дори Аутбек-а по всякакви показатели се справя по-добре от Форестър. А дори и за него може да се каже, че е добър за теглене...
            Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
            Seat Leon 2007 1.9 TDI

            Коментар


            • #36
              От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

              Колега,има Форестъри с турбинка и доста добре се придвижват. Мисля че ще върши работа за нуждите на човека.

              Коментар


              • #37
                От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                Първоначално публикуван от ivan kom Преглед на мнение
                Колега,има Форестъри с турбинка и доста добре се придвижват. Мисля че ще върши работа за нуждите на човека.
                Че има - има. Но това не променя особено цифрите. Не искам да се приема като заяждане, ама все пак ще е тъпо някой да си купи кола за теглене и после да разбере на собствен гръб, че е имало и по-удачни...
                Ето един пример само - Форестър турбо първа генерация сравнен с прост Пасат Б5.5 комби (продава се един такъв тук в момента). Ами форестъра е по-зле от комбито, което никой дори не е казал в темата, че става за теглене...
                И пак да обясня - не казвам, че не става, то някои и с трабант теглят. Но в тема, в която изрично се търси голям, тежък пълноприводен влекач, за мен Форестъра и подобни бензинови сувоподобни коли не са подходящи.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_24.jpg
Прегледи:1
Размер:75.4 КБ
ID:5698051Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_25.jpg
Прегледи:1
Размер:82.5 КБ
ID:5698050



                Или друг пример - дори да вземем още по-мощния Форестър 2.5XT и го сравним с Волвото от подписа ми - Субаруто пак е по-зле. От лек автомобил. Обаче по-тежък и дизел...съответно излиза, че тегли по-добре.
                Seat Leon FR 2017 1.8 TSI
                Seat Leon 2007 1.9 TDI

                Коментар


                • #38
                  От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                  Субару форестър категорично не е най-удачния автомобил за теглене, ако е с ръчна кутия, заради липсата на бавни и скъпия съединител. Иначе динамика и мощ колкото трябва. Стабилност също.

                  За теглене - автомат с голям двигател на достатъчно тежък автомобил. Другото е без значение.
                  Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                  Drag Grand Canyon Daily
                  Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                  LZ1JYM

                  Коментар


                  • #39
                    От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                    Как да не съм сигурен вече 1 година дърпам каравана 1 тон с Киа Спортаж 2.0 дизел даже тва и е малко дърпа с лекота доста е пъргава.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                      Преди две години бях услужил с Паджерото ми 2-ка, 2.8 Д автомат, на едни приятели. Теглиха катери тип Паракрафт(за парашути) около 10м са дълги и тежат доста, може би около 2,0 тона. Ползваха го, да ги спускат и вадят от водата по бетонен слип. Та от тях знам, че са ги теглили на 4х4 бързи. Справяло се без проблем, имайки в предвид резкия и хлъзгав слип, но при маневрите идвало тясно и трудно се вижда на огледалата. Това като минус за Пахероса го казвам, ще трябва втори огледала. А тяхния влекач беше Нисан Патрул с 4.0 или 4.2 дизелов двигател не съм сигурен, той теглеше Донзи състезателен катер, който тежи многооо..., удавиха го обаче в морето и всичко приключи. Сега ползват пак Патрул ама от по-новите с 2.8 дизел, не са доволни, по тяхните думи съединитела не издържа.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X