Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

    Първоначално публикуван от hhris08 Преглед на мнение
    Добър вариант би бил и ЛР Дискавъри .

    като това, мернах го наскоро
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #17
      От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      От доста четене тук съм останал с впечатлението, че е с несиметричен диференциал, разпределящ въртящия момент в съотношение 60/40, преден/заден мост и с вискомуфа в паралел(за самоблокиране в някаква степен). http://www.offroad-bulgaria.com/show...57#post2772157
      Преди време си дръпнах и ръководството - некъв компактен диференциал ги прави нещата http://s018.radikal.ru/i517/1206/1a/e14712adcdae.png (от тук http://forum.santafe-autoclub.ru/lof...hp/t11415.html)

      ПП: И в съчетание със сравнително безпроблемен дизел(като за комън рейл), а и изгледах някой и друг клип, плюс че руснаците са я избрали да я правят в техен завод, даже след смяната на модела (като СФ Класик)... Абе като цяло ми се поиздигна доста в очите тази колица.
      Добре.Няма междуосев планетарно-сателитен диф...има виско,"вързано" за предния...
      0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

      Коментар


      • #18
        Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

        Има планетарен междуосев диф. Full time.

        http://m.awdwiki.com/en/hyundai/
        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
        Drag Grand Canyon Daily
        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
        LZ1JYM

        Коментар


        • #19
          От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          Въпроса за бюджета е основен. Иначе по-добро нещо от голяма Тойота (80-ка например) или всеки фулсайз американец (Тахо, Събърбан, Експедишън, Дюранго) няма. Всичко друго става но е вид онанизъм.
          Всички от изброените са екзотики. Не че са лоши сигурно. Какво му е на Гранд Черокито примерно?
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #20
            От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

            Колеги, много благодаря за вашите компетенти коментари, в голяма полза са ми и продължавам да чета.
            За санта фе-то първата генерация съм чел само хубави неща, лошото е, че няма бавни при този джипове, знам, че има муфа, която разпределя мощността към задните колела при забуксуване на едно от предните. Както казвате за теглото, от преди време, знам, че влекача трябва да е значително по-тежък. Лека кола под 1400-1500 собствено тегло не е много добре. Продължавам да чета и да умувам по въпроса.

            Да споделя един интересен сайт, който намерих за теглене на каравани: http://www.towcar.info/

            Mil68 - видях я онази английска красавица, честита да ти е!

            Коментар


            • #21
              От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

              Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
              Добре.Няма междуосев планетарно-сателитен диф...има виско,"вързано" за предния...
              Соти... Междуосевия е вграден в предния. Вдигни някое на два крика и пробвай. Явно не си чел линковете. В раздатката влизат три вала. Два кухи и един плътен, който просто минава през нея. Първо го пробвай, да видиш, че е така. После разгледай схемата и ще ти стане ясно. Ако някога разглобяваш скорости на такова, съвсем ще го видиш и на практика, но не в раздатката, а в диференциала.

              И за да съм в темата... Санта фе не се различсава по задвижване от Субару AWD. Дори има плюс, че се самоблокира в голяма степен при нужда междуосевия диф. Системата е на Щайер-Даймлер-Пух. Основния му плюс е, че е сравнително икономичен, здрав и непретенциозен, а и достатъчно тежък.
              Минус тук е, че няма бавни.
              Тези с бавни и фул тайм, са дизели и по-големи бензин.
              Последно редактирано от cecoa1; 06-12-15, 19:25.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #22
                От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                Субаруто също има муфа в междуосевия.
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #23
                  От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                  За какво са тези бавни за теглене на каравана, по черно през Родопите ли ще минавате? Питането ми е сериозно, каравана съм теглил един път по магистралата, не ги разбирам нещата.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                    По принцип трябват ако искаш да я задърпаш през плажа например. Иначе ако ги ползваш по-често значи вероятно си избрал неподходящия влекач. Аз например платформа (~700кг) плюс аварирала кола на нея (~ 2000кг) тегля без да се замислям и никога не бих прибягнал до бавни, не че ги нямам. Но аз съвсем целенасочено съм избрал автомобил който да става за теглене на тежки товари. Какъв - в представянето на джипките ни ги има и двата.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Соти... Междуосевия е вграден в предния. Вдигни някое на два крика и пробвай. Явно не си чел линковете. В раздатката влизат три вала. Два кухи и един плътен, който просто минава през нея. Първо го пробвай, да видиш, че е така. После разгледай схемата и ще ти стане ясно. Ако някога разглобяваш скорости на такова, съвсем ще го видиш и на практика, но не в раздатката, а в диференциала.
                      .
                      Щом казваш...преди 2 седмици свалях раздатка на Санта Се 2000г 2,7 В6,автомат.От предния диф,там където се зацепва РК излизат 2 вала.Един кух,с външен шлиц,който предава движение към раздатката и един плътен,който се явява дясна полуоска.В раздатката има 3 вала със зъбни колела-2 напречни с ПЧ и един пиньон за към кардана.Автомата не съм разглобявал и ако има нещо в предния диф-там ще да е...гледам по схемите...дават го да има,ама май...
                      П.П. По желание на клиента,премахнах кухия вал и колата си върви на предно.И върви повече...
                      0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                        Не знам, щом няма три вала... Но пък 2000г казваш... Модела се води навсякъде 2001-2006г. Може да е нещо необичайно, или да го пише като изключение за баш този мотор или скорости, или до определени години. Или да е като с маховика на дизела - квот' имали, това сложили.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #27
                          От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                          Първоначално публикуван от hhris08 Преглед на мнение
                          Добър вариант би бил и ЛР Дискавъри .
                          Даммм...Става...
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Discoand van.jpg
Прегледи:1
Размер:89.6 КБ
ID:5694398
                          Виден столичен ихтиолог

                          Коментар


                          • #28
                            От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                            Aз каравани не съм теглил никога, но за сметка на това постоянно ми се налага да тегля най различни ремаркенца, от половин до три тона. Преди време се е случвало и доста по големи да дърпам.

                            Че да си дам моите 5 стотинки по темата.

                            По асфалт 4x4 e АБСОЛЮТНО излишно. Теглил съм и в дъжд, и в сняг, и в киша. Няма абсолютно никакъв проблем.
                            Теглил съм над 2000 км дистанция с форестър, теглил съм същият маршрут и с бус с предно. Крайният ефект е еднакъв - нито стигаш по бързо,нито си по малко изморен,нито си усетил някаква по сериозна разлика в управляемостта.

                            Щом става дума за каравана, предполага се че няма да решиш да ходиш на излет с нея,когато е обявено бедствено положение зимата. Най сериозният метеорологичен проблем при теглене е ВЯТЪРА,но там предаването не помага изобщо. Мощноста на влекача има много по голямо значение. А най голямо значение в такива случаи има задкормилното устройство.

                            Ако държиш да теглиш с нещо 4х4 - няма проблем, но имай предвид, че това води до по големи разходи ( осезаеми) , и на гориво, и на консумативи, и на поддръжка, а ползите ще са единствено в твоята глава.

                            За извън асфалт - караваната предполага много внимателен подбор на маршрут. Големият проблем е не дали влекача ще успее да преодолее някое препятствие, а дали караваната няма да се саморазпадне докато се преодолява препятствието. Ако разгледаш как са направени караваните - едно не особено здраво леко шаси, а нагоре съвсем олекотена самоносеща конструкция, като най стабилните детайли от нея са дървени летвички.

                            Бавните скорости са екзотика, биха били полезни най вече ако мощността на влекача не достига. Ако не искаш да мислиш за скорости и съединител много по удобният вариант е автоматик.

                            Най важното за тегленето е височената на влекача. Трябва да бъде адекватна на височината на ремаркето. Ако влекача е много по нисък от ремаркето, аеродинамиката си казва думата, получава се много неприятен ефект - ремаркето почва да действа като вятърна спирачка. Това води до загуба на скорост, повишен разход,и мъка за двигателя и за шофьора. Най приятно се тегли с бус, другият вариант е достатъчно висок джип или ван. В тези случаи всичко над 130 к.с. е подходящо за влекач на караваната,която описваш. Принципът е като при Мечо Пух - колкото повече - толкова повече.

                            Дали дизел, или бензин - не мога да дам мнение,защото не се сещам да съм теглил с бензин. Всеки случай с бензин ще е болезнено финансово,което е достатъчен довод в полза на дизела, поне за мен.

                            Лично аз предпочитам да тегля с задно, а не с предно. Това обаче мисля че субективно, просто имам навик от камион.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              Всички от изброените са екзотики. Не че са лоши сигурно. Какво му е на Гранд Черокито примерно?
                              Аз съм точно с тази комбинация - Гранд Чероки 5.2 със каравана 900 кг или платформата с бегачката с тегло около 3 тона . Общата позволена маса за теглене на цялата композиция е 5500 кг и джипа се справя перфектно със задачата си . Последно ходене с платформата до Копаоник на Сърбия Трофи - 1000 км със среден разход 20 газ , средна скорост 80 км/ч , при теглене на караваната единственото нещо което не харесвам е лошата аеродинамика на караваната защото е стар модел . Та според мен автора на темата е добре да се насочи към Гранд Чероки 5.2 или 4.7 ако иска да тегли караваната с машина 4Х4 при условията които е изброил

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:12238401_10205412514139109_205960292489651503_o.jpg
Прегледи:1
Размер:99.9 КБ
ID:5694440
                              VEREYA MOTORSPORT TEAM

                              Коментар


                              • #30
                                Запитване за Part time и AWD при теглене на каравана

                                Първоначално публикуван от wert Преглед на мнение
                                .............
                                По асфалт 4x4 e АБСОЛЮТНО излишно.
                                Позволете да не се съглася.
                                Колегата иска да тегли по планински пътища а Вашите твърдения са верни за магистрали и първокласни пътища.
                                Примерно да речем последното качване преди Кръстова Гора при сухо време. Там лек автомобил с предно не може да извлачи 1 тон каравана.
                                Законите на физиката са ясни, при наклон нагоре сцеплението към предния мост намалява прогресивно с увеличаването на наклона.

                                Бих формулирал моето твърдение така:
                                По асфалт и големи наклони предното предаване не се справя

                                Поздрави
                                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                                VW Golf VI variant
                                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X