Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странно палене...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странно палене...

    Колеги, не се отнася за 4х4, но не получих адекватен отговор в ситроенския форум.
    Двигателя е XUD-9TE.

    От известно време на студено (сутрин), а напоследък и понякога на топъл двигател, ми се случва да запали накриво мотора.
    Накриво, в какъв смисъл.
    Като завъртя на стартер, стрелката на оборотомера подскача до края на скалата и като запали се връща на нула.
    Звукът е като на ангренажен ремък, прескочил поне два зъба.
    Тракането е ужасно.
    Не мога да преценя дали трака помпата, или клапани.
    Съответно гася, паля пак и си отива на нормалните 950-1000 оборота ако е топъл и 1000-1100, ако е студен.
    Звукът си е нормалния вече.


    В началото, когато ми се появи проблема, ми се случи от недоглеждане да я покарам километър- два в странния режим.
    Колата пак си върви но пуши повече.
    Пушека е черен.
    Съответно спрях, запалих пак и си продължих.
    Пушенето изчезна.
    Никога не ми е правила димни завеси, освен ако не я сритам подобаващо и турбото не се е развъртяло.
    Не ми гори масло.
    Подгревните свещи ги сменях по-лани и пали от четвърт оборот. Особено студена.
    Подгрева си работи.

    Колега от форума на Ситроен изказа мнение, че проблема е по-скоро електрически. Дава повече предварение на помпата. Препоръча да проверя куплунгите на самата помпа и релетата за подгрев.

    От ония дни, разкачих и проверих трите букси и ги почистих с контакторен спрей, както и всиочки бушони и релета в двигателния отсек.
    Феноменът стана по-рядък, но веднъж на десетина паленета, пак се появява.

    Някакви идеи?
    Благодаря!

    ПП:
    Акумулатора ми е на по-малко от година. Стартера върти бодро, както винаги си е въртял.

    ПП2:
    Помпата е Бош.
    Последно редактирано от TigerHunter; 28-10-14, 22:30.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    От: Странно палене...

    Нещо задържал ЕГР?

    Коментар


    • #3
      От: Странно палене...

      Не го знам дори къде се намира, но ще проуча.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Странно палене...

        На мен ми се е случвало на Бензинов Форд Фокус това със стрелката и то като станеше по студено , но при мен бяха всички стрелки по таблото .Оказа се калпав акумулатор и при палене не стигаше и ток до компютъра и паленето беше някак странно и колата се държеше малко странно в началото.След като го смених нещата се оправиха .Но не съм сигурен , че това което описваш може да е от проблемен акумулатор, но не пречи да пробваш с друг

        Сега видях , че си писал че акумулатора е нов.Явно е друго.
        Последно редактирано от ilko_o; 29-10-14, 19:28. Причина: добавяне
        Ford Bronco II 2.9 V6
        Уаз 469Б
        Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 125
        0899846606

        Коментар


        • #5
          От: Странно палене...

          Единствено стрелката на оборотомера.
          Маймунджилъците при слаб акумулатор ги знам.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            От: Странно палене...

            А не знам дали при слаб или при калпав , но при мен бе така в продължение на година и чак след това акумулатора умря.
            Ford Bronco II 2.9 V6
            Уаз 469Б
            Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 125
            0899846606

            Коментар


            • #7
              От: Странно палене...

              Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
              Колеги, не се отнася за 4х4, но не получих адекватен отговор в ситроенския форум.
              Двигателя е XUD-9TE.

              Дава повече предварение на помпата.
              Помпата е Бош.
              Хубав съвет са ти дали в онзи форум Една от буксите дето си разкачал е за авансатора дето ти създава тия ядове.Намира се най долу в помпата и от боклуци в самата помпа може да блокира или да е трудно подвижно.

              Коментар


              • #8
                От: Странно палене...

                Какво мога да направя в този случай?
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #9
                  От: Странно палене...

                  Ами сваляне и почистване на помпата.Тъкмо и уплътненията ще смениш ,че тия помпи имат навика и да текват.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Странно палене...

                    Благодаря!
                    Ще видя какво може да се направи.
                    На мен ми се случва да препикае от маркучето под мембраната когато е много студено.
                    Някакво пръстенче било, но трябвало да се сваля поне главата на помпата, за да се смени.
                    Май ще търся помпаджия, макар че и така мога да я карам.
                    Your conscience is all you can take to your grave.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Странно палене...

                      Я виж нещо от тези неща дали няма да ти свърши работа. Помпата е BOSCH VE.

                      http://xud9te.free.fr/Download/Sauve...%20edc15c2.pdf
                      http://peugeot.mainspot.net/wiring306/xud9te.shtml (и твоята мисля е такава).
                      http://www.dieselevante.it/fuelpumps...p1=BOSCH&p2=VE
                      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Странно палене...

                        Благодаря, Стояне!
                        Първия линк е за HDI система. Моят е обикновен ТД с кулер 90 коня.
                        От електрики по коли и слаби токове хабер нямам.
                        Мисля обаче, че колегата е прав за авансатора.
                        Вероятно задържа отворен, след като му се изключи плюса и при палене остава включен.
                        След като пробвам втория път, вероятно се връща и колата си пали нормално.
                        Явно около самата капсула е замърсено.
                        Ще го мисля, но това ми се вижда най-логично.
                        Your conscience is all you can take to your grave.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Странно палене...

                          Развитие по темата.
                          Не съм ремонтирал помпата, но тъй като проблема зачести (случва се да я паля по 3-4 пъти, докато запали нормално), я закарах на един познат в Сервиз Бош.
                          Диагностиката е показала грешка в датчика на коленовия вал, за оборотите.
                          Датчика е сменен, грешката е изчистена, но проблема си остава.

                          Втора грешка, която не са могли да изчистят е свързана с дефектирала умна дюза.
                          Доколко може да има връзка?
                          Цената на умна дюза (около 600лв) ме отказва окончателно от смяна, освен ако не потърся втора употреба.
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Странно палене...

                            Такааа...
                            Явно ще се окаже, че проблемът наистина е свързан с дефектирала умна дюза.
                            Ето какво открих в нета. Не става въпрос за същия двигател а за принципа на работа.

                            http://kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=5539

                            И по точно, цитирам поста:


                            "В тая кола модула управлява само динамичния аванс.Следи се дюза тпс,разходомер ,заради екологията.
                            Когато има проблем авариино авансатора отваря канала и колата детонира.
                            Решението е разчленява се кабела на авансатора едното на маса ,другото постоянен + след контакт,(примерно от стоп клапана).
                            Естествено презацепваме ГНП с едно зъбче.Това е изпитано на много каруци ,с подобни системи на ДЕЛФИ DPC с ел авансатор. "
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Странно палене...

                              Здравей колега , понякога подобни записани грешки не винаги означават , че проблема е в този или онзи датчик , а в някой сцепен маркуч или уплътнение ( ти имаш и теч от помпата ) , запушена горивна система , което води до нарушаване на работата на самата помпа съответно компа си прави някакви интерпретации и записва грешки . Например въздухът в помпата пречи на авансатора , който му трябва определено вътрешно налягане за да работи правилно - компа отчита обаче грешка в авансатора и впоследствие и умната дюза понеже не се изпълнява исканото от компа ... а всъщност причината е въздух в помпата или недостиг на гориво . Така , че огледай маркучите , най добре сменяй с нови и уплътненията на помпата ако все още тече. Не съм специалист @ майстор , просто минах по този път като си взех Тераното преди година - добавки , бензин , смяна на маркучи , четене във форума и накрая избуших и една цедка на входа на ГНП... Успех

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X