Накратко разказ за случката:
В петък вечер /19 Х/ чакахме на жп прелеза на Трявна и докато мине влака загасих джинката /Диско/. Мина влака, вдигнаха бариерите, въртя ключа и чувам само 1 смразяващо "вуп". И пак, и пак... Наши приятели бяха от по-рано там, повикахме ги да ни дадат ток. Дадоха ни, но ефекта беше същия. Приятелите ни дръпнаха до най-близката бензиностанция, която е първата след прелеза и собственикът и се обади на негов познат /Иван/ , който имал сервиз. Иван ни консултира по телефона, но след като нямаше никакъв ефект дойде и ме дръпна до сервиза. В събота хората от сервиза се занимаваха цял ден с джипката и около 18-19ч. беше готова. Какво разбрах от всичко това и защо го пиша:
1. Без да съм Диоген, намерих Хора!
2. Проблемът не беше нито в тока, нито в стартера, а в разбит заден лагер на генератора, който блокираше ремъка и т. н.
3. Лагер, малко по-голям от монета от 1 лев и струващ 1,85лв. спря Диското от движение.
4. Акумулаторът на Диското е с ляв плюс, гледано, когато полюсите са към гледащия. Инъче на всички западни коли стандарта е да са с десен +.
Въпроси:
1. Понеже, явно ремъкът, задвижващ генератора се е товарил доста, а и аз го понатоварих с опитите за палене, трябва ли да го сменя?
2. Да очаквам ли скоро и предният лагер на генератора да "свърши земния си път"? Механиците ми казаха, че засега е безпроблемен.
3. Има ли смисъл да се носят като резервни части на път комплект от лагерите, без които колата не може, ремъци и въобще - по-разширен набор от резервни части. Въпросът ми е провокиран и от факта, че в събота и неделя вероятността да се намери каквато и да е резервна част из малките градове и селца е нищожна.
Акумулатор за ЛР 72Ач с ляв плюс в Мото Пфое струва 470лв. Ни повече, ни по-малко.
Стартер за Диско "98 300tdi - 470лв.
Не благодарих на собственика на бензиностанцията, а съм му задължен. Това ще коригирам при следващото ходене в Трявна.
Координатите на Иван - Сервиз "СТИБО". Тел. 0677 24 51 GSM 0898 50 63 78. Иван е запален ендуроджия.
Това е. Ще се радвам на повече отговори на въпросите ми, както и на разсъждения за случката. Благодаря!
В петък вечер /19 Х/ чакахме на жп прелеза на Трявна и докато мине влака загасих джинката /Диско/. Мина влака, вдигнаха бариерите, въртя ключа и чувам само 1 смразяващо "вуп". И пак, и пак... Наши приятели бяха от по-рано там, повикахме ги да ни дадат ток. Дадоха ни, но ефекта беше същия. Приятелите ни дръпнаха до най-близката бензиностанция, която е първата след прелеза и собственикът и се обади на негов познат /Иван/ , който имал сервиз. Иван ни консултира по телефона, но след като нямаше никакъв ефект дойде и ме дръпна до сервиза. В събота хората от сервиза се занимаваха цял ден с джипката и около 18-19ч. беше готова. Какво разбрах от всичко това и защо го пиша:
1. Без да съм Диоген, намерих Хора!
2. Проблемът не беше нито в тока, нито в стартера, а в разбит заден лагер на генератора, който блокираше ремъка и т. н.
3. Лагер, малко по-голям от монета от 1 лев и струващ 1,85лв. спря Диското от движение.
4. Акумулаторът на Диското е с ляв плюс, гледано, когато полюсите са към гледащия. Инъче на всички западни коли стандарта е да са с десен +.
Въпроси:
1. Понеже, явно ремъкът, задвижващ генератора се е товарил доста, а и аз го понатоварих с опитите за палене, трябва ли да го сменя?
2. Да очаквам ли скоро и предният лагер на генератора да "свърши земния си път"? Механиците ми казаха, че засега е безпроблемен.
3. Има ли смисъл да се носят като резервни части на път комплект от лагерите, без които колата не може, ремъци и въобще - по-разширен набор от резервни части. Въпросът ми е провокиран и от факта, че в събота и неделя вероятността да се намери каквато и да е резервна част из малките градове и селца е нищожна.
Акумулатор за ЛР 72Ач с ляв плюс в Мото Пфое струва 470лв. Ни повече, ни по-малко.
Стартер за Диско "98 300tdi - 470лв.
Не благодарих на собственика на бензиностанцията, а съм му задължен. Това ще коригирам при следващото ходене в Трявна.
Координатите на Иван - Сервиз "СТИБО". Тел. 0677 24 51 GSM 0898 50 63 78. Иван е запален ендуроджия.
Това е. Ще се радвам на повече отговори на въпросите ми, както и на разсъждения за случката. Благодаря!
Коментар