Намерил съм си четири еднакви гуми,единственото нещо е че две от тях са малко по износени.Това ще е проблем ли за раздатката когато съм включил и предното?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Разлика в гуми,питане..
Свий
X
-
От: Разлика в гуми,питане..
Ако не го включваш често, т.е. караш предимно на 2х4, може. Ако ходиш много из гората на 4х4 - не е желателно, натоварва раздатката, ослушвай се за "ръмжене". Условие е и все още да имат 70% от дълбочината на грайферите. Ако са износени на 50% - не може. В сервиз могат да мерят грайферите в милиметри, не разчитай на измерване "на око".
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
На мен(Витара) ми се спука задна гума и сложих по малка и по широка от другите 3.. 205/70/15, а останалите 3 са 195/80/15... има ли проблем, понеже гумаджиите ми казаха ,че не е от значение...и ако сложа за предни 205 /70/15 ,а отзад оставя 195/80/15...какво ще стане ?!Последно редактирано от vozi; 08-01-14, 21:12.
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
Това на каква машина? кола, джип парт тайм, джип фул тайм, косачка, самолет?
На така зададен въпрос никой не може да ти отговори.
По принцип има изписано какво става ако гумите са с различен диаметър, дори мисля че в тази тема е описано.I'm not Lost, I'm Discovering !
088 три 3 четири 0 94 нула - Филип
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
На Сузики Самурай от тия с дисковите спирачки 1.0 набор на застаряваща студентка съм карал задни зимни Мишелин и предни някакви всесезонни.Драскаше както из баирите на Боровец така и по яко/ до фаровете при засилка /заснежени улички в покрайнините на София.До последно му работеше раздатката,2 години тормоз като за евтина джипка,дърпал съм си и Патрулите с него на сухо,никви нерви.
Не го препоръчвам обаче освен ако нямаш 2-3 други резервни.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
Възможни проблеми: ABS ще работи не съвсем коректно (въпросното колело се движи с малко по-високи обороти от другите); ще имаш проблем и с диференциала ако имаш различни гуми на един и същ мост - постоянно ще 'върти' в една посока... Дали ще изздържи повере - никой не може да ти каже.
Ако имаш ESP - същия ефект както при ABS...
Разбира се при стар автомобил тези ефекти са малко приглушени - нито се юркаш с висока скорост, 'на ръба', нито леко ръмжене в диференциала ще те притесни... Раздатката щом се включва рядко - може и да не е проблем.
Раздатка ли е или моста се включва с някаква муфа?
Защото ако е муфа там също са възможни проблеми - кашкая е с електрически управляема муфа - пакет съединители. И при малка разлика в оборотите по мостове този пакет съединители (заради различни гуми или различно износване), въпреки, че е 'отлепен', пак има известно триене/превъртане на този пакет съединители.
Затова например при кашкая в книжката пишат - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО еднакви гуми по мостове и РАЗМЯНА гумите на преден/заден пост на всеки 5х.км, за да се поддържат гумите с еднакъв диаметър/износване...
P.S. Горното - в отговор на vozi... Иначе за 4 еднакви гуми - бих сложил износените на моста, който износва по-малко гумите и нататък - каквото сабя покажеПоследно редактирано от slowtraveler; 10-01-14, 08:28.Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение...Това на каква машина? кола, джип парт тайм, джип фул тайм, косачка, самолет?
На така зададен въпрос никой не може да ти отговори.
......
Ама много ше ми е интересно , ако машината се окаже колесен багер . Не за друго , а да питам "отговорилите" къде му е ESP-то.
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнениеВъзможни проблеми: ABS ще работи не съвсем коректно (въпросното колело се движи с малко по-високи обороти от другите); ще имаш проблем и с диференциалаако имаш различни гуми на един и същ мост - постоянно ще 'върти' в една посока
Ако имаш ESP - същия ефект както при ABS...
Разбира се при стар автомобил тези ефекти са малко приглушени - нито се юркаш с висока скорост, 'на ръба', нито леко ръмжене в диференциала ще те притесни... Раздатката щом се включва рядко - може и да не е проблем.
Раздатка ли е или моста се включва с някаква муфа?
Защото ако е муфа там също са възможни проблеми - кашкая е с електрически управляема муфа - пакет съединители. И при малка разлика в оборотите по мостове този пакет съединители (заради различни гуми или различно износване), въпреки, че е 'отлепен', пак има известно триене/превъртане на този пакет съединители.
Затова например при кашкая в книжката пишат - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО еднакви гуми по мостове и РАЗМЯНА гумите на преден/заден пост на всеки 5х.км, за да се поддържат гумите с еднакъв диаметър/износване...
P.S. Горното - в отговор на vozi... Иначе за 4 еднакви гуми - бих сложил износените на моста, който износва по-малко гумите и нататък - каквото сабя покаже
Коментар
-
От: Разлика в гуми,питане..
Първоначално публикуван от vozi Преглед на мнениетова не ми е ясно... как в една посока?!Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар