След като беше показан за пръв път на Автошоуто в Женева миналата година, първият напълно електрически Лендровер Дефендер-пикап вече действа на практика. Целта е да се покаже нагледно че електрическите автомобили могат да бъдат толкова издръжливи и работоспособни колкото събратята си с традиционно гориво, но същевремменно са много по-тихи, евтини откъм поддръжка и екологично чисти.
Машината забавлява посетителите на атракцията Eden Project (експериментална градина с растения от цял свят) в Англия като тегли 12-тонно влакче с 60 туристи по 6% наклон. Дейността му в атракциона е да се тестват възможностите на електриката, а също и за да се потвърди че фирмата е поела по пътя на екологията и природозащитата.
Дефендъра работи цял ден с едно зареждане на литиевите батерии. Включва се в ел.мрежата през нощта, което излиза около 2 лири (5лв ? ) на заряд. Самата машина има всички качества и възможности на машините със стандартно гориво, всетеренен преход, постоянно 4WD и максимална скорост от 110км/ч. (Конете му са само 94, но това е достатъчно за специфичните цели с които е създаден този модел)
Системата за Terrain Response е адаптирана специално за електрическия двигател, и позволява с едно зареждане на батерията да се изминат 80км плюс допълнителен резерв от 20км. Батерията позволява 8 часа офроуд каране. За зареждането й са необходими 10 часа, но има и технология за "бързо зареждане" с която времето се намалява до 4ч.
Новите технологии добавят 100кг към тежината на този специфичен модел. Електрическият мотор се помещава в наличния трансмисионен тунел, а голямата батерия е на мястото на двигателя.
Специално за този автомобил в Еden Project е добавена и втора батерия, която освен че удължава времето на работа, също и подобрява стабилността и баланса на тежестта на автомобила.
В механиката на машината са включени последните еко-технологии. Контролът за спускане по нанадолнище регенерира енергията от спирачките. Общо около 80% от кинетичната енергия която автомобилът произвежда, влиза в повторна употреба. При Дефендъра в Eden Project, при всяко спускане по този 6% наклон, до 30kW влизат обратно в акумулатора (което е с 1/3 повече отколкото електрическия лек автомобил Нисан Лийф например).
(При стандартните спирачки енергията от спирането се превръща в топлина докато при регенериращите спирачки енергията се използва. Подобни спирачки ползват електрическите и хибридните автомобили. Регенерираната спирачна енергия се събира по няколко начина: химически в акумулатор, електрически в капацитатор или механически чрез маховик.)
Електрическият Дефендер е създаден по поръчка на един резерват за диви животни в Южна Африка (с идеята че двигателят няма да плаши животните), като са произведени още няколко единични бройки. Общо шест електрически лендровера ще влязат в употреба в услуга на различни организации, които имат нужда от природосъобразен автомобил за пресечен терен, но основната цел е да се тестват способностите на електрическата технология на практика, извън лабораторните условия.
Засега електрическият Дефендер няма да се продава, а ще се ползва само за разработки, разучаване на електрификацията и хибридизацията на бъдещите модели Лендровер.
За пазара в момента се подготвят хибридни возила с логото на Рейндж Ровер и наименованието Рейндж-Е. Първо ще се появи хибриден Рейндж Ровер Спорт, след това Рейндж Ровер и накрая ще има и Диско. (Засега не се споменава дали ще продължат разработките на компактния модел Лендровер LRX, който беше показан като концепция с размерите на VW Голф още през 2008г. )
Лендровер ще се насочи към хибриди които могат да се включват за зареждане в обикновената ел.мрежа. Моделите са готови, но пускането им на пазара се отлага докато бъде изградена съответната инфраструктура в страната (система ел.контакти за зареждането на автомобилите). В момента Лендровер преговаря с английската електрическа компания Еон за създаването на мрежа от заредни точки в страната, включително "бързо зареждане" с което за 20мин батерията ще може да се зареди 80%.
Засега се движат само 5 експериментални хибриди с цел проучване ежедневните навици на автомобилистите. Тези автомобили са базирани на Рейндж Ровер Спорт, с 3л V6 дизелов двигател комбиниран с електрически мотор. При използване само на електричество, автомобилът изминава 30км с максимална скорост от 105км/ч. С включване на стандартния двигател максималната им скорост е 180км/ч.
Очаква се най-рано през 2015г да се появят на пазара ел.Лендровери от серията Рейндж-Е, както и автомобили с удължен пробег. За покупката на машини с ел.батерии ще трябва да се чака още 10 години.