Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Свий
X
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Благодаря, момчета!
Темата и въпроса бяха много полезни за мен, защото поради физически проблем мога да карам само автоматик. Никога не бях превключвала от D на N, поради причината, че когато пускам и махна кракът от газта, колата си върви. Преди време човек, който работеше като автомонтьор ми каза, че можело да се преминава при пускане на баир от D на N и това не пречело на колата и аз започнах да го използвам, но след прочетеното тук даже няма и да ми хрумва да го използвам!!!
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеВиден столичен ихтиолог
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Принципно в градския транспорт (не го ползвам, но пък познавам работещи там (не са шофьори)) не им дреме за кутията. Директно икономията ще добие финансово изражение. Ако и се е..е мамата на кутията не ще да е за сметка на шОфера.Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнениеВ упътването на Тусона пише да не се спуска надолу на N щото било опасно, не уточнват за кого е опасно, но аз и без това не го правя и никога не съм го правил /от 2007г. на 5 коли с авт. скорости/: не виждам смисъл
Но предполагам и при механична скоростна кутия ви се е случвало да изключите на неутрална в момента на движение... Важното е всичко да се прави с ум и умисъл...
П.С. преди малко включих един по-комплексен адаптер за колата и гледах параметрите на кутията...
При предавка D в покой на входа на кутията двигателя даваше 40-60Нм въртящ момент ... Слипа на торка логично си бе празния ход - 700rpm...
При N двигателя даваше около 15-20Nm, и слипа (разликата на входа и на изхода на торк-конвертора) бе само 15-20rpm... Т.е. усещанията се потвърдиха и с измерванията...Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеЦецо,разкажи повече за тези кутии. В градския транспорт непрекъснато ръчкат на ,,N''. Засилят малко и изключват от скорост.
Voith Diwa са най-разпространени, всички MAN-ове, включително 126-те нови, както и голямата част от Мерцедес Конекто са с такива кутии. С нея бяха и последните Икаруси с автоматични кутии, както и недоразумението Чавдар-МАН (141), но при тях е само с три степени, а при по-новите е четиристепенна.
Кутията има много предимства, и сравнително малко недостатъци. Конструкцията и позволява хидротрансформатора на кутията да изпълнява и функциите на хидродинамичен ретардер (с две или три степени) в режимите когато е нужно. При другите кутии ретардера е отделен агрегат. Осигурява плавно движение и превключване, по-проста и с по-малко части, но за сметка на по-малкия брой предавки. Сравнително по-здрава и издържаща на изключването от скорост спрямо другите(може би само Мерцедесовата кутия на старите O305 разработка от 70-те години е по-издръжлива, но тя е много специфична).
Всички кутии от модела са с електронно управление, ползват и съответен диагностичен софтуер. Недостатък е малкия брой предавки и леко завишен разход заради големия интервал, в който работи хидротрансформатора преди да се блокира при потегляне. На практика на първа скорост хидротрансформатора не се блокира (лок ъп), което е до около 25км/ч. 6-степенните кутии на ZF изреждат 2-3 предавки до 30км/ч и много по-рано свързват механично мотора с трансмисията.
Това е сухата теория....А практиката е горе-долу както казва Стоян, подробностите от мен.
Истина е, икономията на гориво се плаща на шофьорите (в общия случай, има и изключения) по доставни цени.
Нормите за разхода на гориво, са различни за всеки модел автобуси и за всяка съответна линия на която се работи. Икономията се смята общо за целия месец, като се плаща до определен процент от общия разход, а над този процент се нарича "нереална икономия", и не се плаща. От последното произлизат и кражбите на гориво, както и от опасенията от намаляване на нормите(което от известно време е уж гарантирано да не се случва с цел и спиране на кражбите).
Толкова за мотивацията, по-долу ще дам и примерни цифри към нея.
Чисто технически, изключването от скорост и правилното използване на инерцията, както и някои други (не свързани с техниката) фактори, водят до икономисване на гориво.
И да, изключването от скорост вреди и на най-здравите кутии. Или по-точно, голяма част от вредите са от неправилно включване след изключването.
Макар, че си зависи от конкретните начини на управление, има и сухи цифри - например има автобуси(два-три) на милион километра, без ремонт на кутията, гарантирано карани без да се изключва от нови. Всички останали имат по един-два ремонта(някои и доста повече) на кутия за същия пробег.
От друга страна лично съм си правил експерименти, и съм установил че при определени условия разликите са наистина значителни. От максимум 10-15% икономия без изключване, до близо 35% с изключване, при сравними условия. Което се явява към 300-400лв чиста разлика в заплатата, плюс стотина лева за фирмата, ако не се краде, които покриват ремонт на кутията на 7-8 години. Не че последното е от значение за шофьора, той работодателят и без това го ощетява с други неща. А в борбата за икономия шофьорите се борят и в извънработно време за доброто техническо състояние на поверената им техника, щото иначе икономия няма. Като караш друг, а не зачисления ти автобус, пак няма икономия... Та като цяло, системата с плащане на икономията, има ползи и за шофьорите и за работодателя, макар и да се реализират и измерват по различен начин.
А чисто практически, да се научиш да караш максимално икономично, спазвайки разписания правила и пр. съвсем не е лесно и се иска усет, опит и ако може теоритични познания.
Колко от вас могат да изключат от скорост така, че инерцията да им стигне точно до стоп-линията на светофара?! А при различен наклон(на изкачване)?! А при различен товар в автомобила?! А колко го правят дори да могат?!
Да кажем, че като последовател на школата на "пианистите"(в автобусите скоростите се управляват с бутони, та от там прозвището), ги бях поусвоил тези и други неща. Освен че знам и къде какви наклони има в половин София, дори и на наглед равни места
Малко хора ще ми повярват, че от Зимният дворец в Студентски град(София), след кратка засилка се стига по инерция до басейна на Дианабад. После от Семинарията до Университета се налага на едно-две места да се ускорява съвсееем лекичко и за кратко, естествено като се знаят всички светофари и пр. И за това разстояние даваха около 5 литра и нещо нафта.
Ломско шосе, Сточна гара, Цариградско шосе...и по много от кварталите, запомняш наклони, светофари, особености... Гледаш да запазиш всяка част от вложената кинетична енергия, понякога превръщайки я в потенциална и обратното.
При новите автобуси е малко по-различно, тях мисля че не ги изключват, но и икономията и поддръжката не са на описания от мен принцип, поне за тези на газ. Освен това с климатиците в тях през лятото, каквото и да е нормиране на разхода е сложна и неблагодарна работа.
ПП: Извинения за дългия пост...Това са нещата от кухнята...макар да не съм вече в нея.Последно редактирано от cecoa1; 11-06-17, 15:49.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Точно онзи ден се возих на един автобус на първата седалка и се чудих защо шофьора постоянно цъкаше на неутрална. Сега вече ми е ясно, благодарности за информациятаWhat Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнениеТочно онзи ден се возих на един автобус на първата седалка и се чудих защо шофьора постоянно цъкаше на неутрална. Сега вече ми е ясно, благодарности за информацията
А на мен безсмислените действия при шофиране, ми се набиват като тръни когато се возя... Изкривяване, кво да се прави.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнениеКогато се чака на светофар,положението на лоста как трабва да е?Да се държи на спирачка и D,или на N?Масово такситата с Киа автоматиците държат на спирачка и боравят само с педалите?Това правилно ли е?
поздравиНиколай
VITARA 1.6, 93 къса кабр
КИА СПОРТИДЖ 2.0 бен, 2002
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНа ,,D" e краткия отговор....
Когато, и ако евентуално , се сдобия с такова недоразумение (АСК - не дай боже) .... Ще си я карам както съм си карал до сега всичките коли .
Колкото може + малко отгоре и от мен.
Няма една утрепана , сервизните неща са си на време и всичко е точ.
ДВЕ , "ДВЕ" коли Волво 940 . Едната 92 - 4 скорости +овердраив , другата 96 - 5 степенна . И с двете поне по 300 х км.(Второто повече...)
Когато има сервизно обслужване - няма проблеми при експлоатация. Тия коли не умряха....още ги карат ...чакат ги ....ама няма да дочакат.
И продължавам да бъда тъп и упорит .
N позиция е използваема!
Има си причина да я има в отметката на джойстика.
Ама не само да минаваш ГТП.
Относно другото - дайте сравнителни данни :
Кой, кога, и как е карал, и с каква скорост и в какъв режим... и т.н. Трябва да се направи сравнение!
Щото аз съм сигурен , че ако реша , ще убия всяко АСК , без да мародерствам на N позицията , за по малко от 3 месеца!
Пробвайте ме с едно ново ...за ваша сметка!
Коментар
-
От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Първоначално публикуван от vuk varna Преглед на мнениеТози пост е останал без отговор Наистина, има светофари по 90 сек, кое е по-добре? D-N?
А на последния пост - съвсем не е лесно да убиеш нов, здрав автомат, ако го караш само на D. Особено пък за три месеца.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар