Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
				
					Свий
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Благодаря, момчета!
 Темата и въпроса бяха много полезни за мен, защото поради физически проблем мога да карам само автоматик. Никога не бях превключвала от D на N, поради причината, че когато пускам и махна кракът от газта, колата си върви. Преди време човек, който работеше като автомонтьор ми каза, че можело да се преминава при пускане на баир от D на N и това не пречело на колата и аз започнах да го използвам, но след прочетеното тук даже няма и да ми хрумва да го използвам!!!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Цецо,разкажи повече за тези кутии. В градския транспорт непрекъснато ръчкат на ,,N''. Засилят малко и изключват от скорост.Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнениеВиден столичен ихтиолог
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Принципно в градския транспорт (не го ползвам, но пък познавам работещи там (не са шофьори)) не им дреме за кутията. Директно икономията ще добие финансово изражение. Ако и се е..е мамата на кутията не ще да е за сметка на шОфера.Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....
 
 тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Същата инструкция я пише и при механичните скоростни кутии - свързано е точно с безопасността - опасност от загуба на управление, невъзможност при нужда да ускориш и т.н. ( или прегряване на спирачки при определени случаи)...Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнениеВ упътването на Тусона пише да не се спуска надолу на N щото било опасно, не уточнват за кого е опасно, но аз и без това не го правя и никога не съм го правил /от 2007г. на 5 коли с авт. скорости/: не виждам смисъл
 Но предполагам и при механична скоростна кутия ви се е случвало да изключите на неутрална в момента на движение... Важното е всичко да се прави с ум и умисъл...
 
 П.С. преди малко включих един по-комплексен адаптер за колата и гледах параметрите на кутията...
 При предавка D в покой на входа на кутията двигателя даваше 40-60Нм въртящ момент ... Слипа на торка логично си бе празния ход - 700rpm...
 При N двигателя даваше около 15-20Nm, и слипа (разликата на входа и на изхода на торк-конвертора) бе само 15-20rpm... Т.е. усещанията се потвърдиха и с измерванията...Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
 Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 В софийския градски автотранспорт, кутиите са общо четири-пет вида.Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеЦецо,разкажи повече за тези кутии. В градския транспорт непрекъснато ръчкат на ,,N''. Засилят малко и изключват от скорост.
 Voith Diwa са най-разпространени, всички MAN-ове, включително 126-те нови, както и голямата част от Мерцедес Конекто са с такива кутии. С нея бяха и последните Икаруси с автоматични кутии, както и недоразумението Чавдар-МАН (141), но при тях е само с три степени, а при по-новите е четиристепенна.
 Кутията има много предимства, и сравнително малко недостатъци. Конструкцията и позволява хидротрансформатора на кутията да изпълнява и функциите на хидродинамичен ретардер (с две или три степени) в режимите когато е нужно. При другите кутии ретардера е отделен агрегат. Осигурява плавно движение и превключване, по-проста и с по-малко части, но за сметка на по-малкия брой предавки. Сравнително по-здрава и издържаща на изключването от скорост спрямо другите(може би само Мерцедесовата кутия на старите O305 разработка от 70-те години е по-издръжлива, но тя е много специфична).
 Всички кутии от модела са с електронно управление, ползват и съответен диагностичен софтуер. Недостатък е малкия брой предавки и леко завишен разход заради големия интервал, в който работи хидротрансформатора преди да се блокира при потегляне. На практика на първа скорост хидротрансформатора не се блокира (лок ъп), което е до около 25км/ч. 6-степенните кутии на ZF изреждат 2-3 предавки до 30км/ч и много по-рано свързват механично мотора с трансмисията.
 
 Това е сухата теория....А практиката е горе-долу както казва Стоян, подробностите от мен.
 
 Истина е, икономията на гориво се плаща на шофьорите (в общия случай, има и изключения) по доставни цени.
 Нормите за разхода на гориво, са различни за всеки модел автобуси и за всяка съответна линия на която се работи. Икономията се смята общо за целия месец, като се плаща до определен процент от общия разход, а над този процент се нарича "нереална икономия", и не се плаща. От последното произлизат и кражбите на гориво, както и от опасенията от намаляване на нормите(което от известно време е уж гарантирано да не се случва с цел и спиране на кражбите).
 Толкова за мотивацията, по-долу ще дам и примерни цифри към нея.
 
 Чисто технически, изключването от скорост и правилното използване на инерцията, както и някои други (не свързани с техниката) фактори, водят до икономисване на гориво.
 И да, изключването от скорост вреди и на най-здравите кутии. Или по-точно, голяма част от вредите са от неправилно включване след изключването.
 Макар, че си зависи от конкретните начини на управление, има и сухи цифри - например има автобуси(два-три) на милион километра, без ремонт на кутията, гарантирано карани без да се изключва от нови. Всички останали имат по един-два ремонта(някои и доста повече) на кутия за същия пробег.
 От друга страна лично съм си правил експерименти, и съм установил че при определени условия разликите са наистина значителни. От максимум 10-15% икономия без изключване, до близо 35% с изключване, при сравними условия. Което се явява към 300-400лв чиста разлика в заплатата, плюс стотина лева за фирмата, ако не се краде, които покриват ремонт на кутията на 7-8 години. Не че последното е от значение за шофьора, той работодателят и без това го ощетява с други неща. А в борбата за икономия шофьорите се борят и в извънработно време за доброто техническо състояние на поверената им техника, щото иначе икономия няма. Като караш друг, а не зачисления ти автобус, пак няма икономия... Та като цяло, системата с плащане на икономията, има ползи и за шофьорите и за работодателя, макар и да се реализират и измерват по различен начин.
 
 А чисто практически, да се научиш да караш максимално икономично, спазвайки разписания правила и пр. съвсем не е лесно и се иска усет, опит и ако може теоритични познания.
 Колко от вас могат да изключат от скорост така, че инерцията да им стигне точно до стоп-линията на светофара?! А при различен наклон(на изкачване)?! А при различен товар в автомобила?! А колко го правят дори да могат?!
 Да кажем, че като последовател на школата на "пианистите"(в автобусите скоростите се управляват с бутони, та от там прозвището), ги бях поусвоил тези и други неща. Освен че знам и къде какви наклони има в половин София, дори и на наглед равни места 
 Малко хора ще ми повярват, че от Зимният дворец в Студентски град(София), след кратка засилка се стига по инерция до басейна на Дианабад. После от Семинарията до Университета се налага на едно-две места да се ускорява съвсееем лекичко и за кратко, естествено като се знаят всички светофари и пр. И за това разстояние даваха около 5 литра и нещо нафта.
 Ломско шосе, Сточна гара, Цариградско шосе...и по много от кварталите, запомняш наклони, светофари, особености... Гледаш да запазиш всяка част от вложената кинетична енергия, понякога превръщайки я в потенциална и обратното.
 
 При новите автобуси е малко по-различно, тях мисля че не ги изключват, но и икономията и поддръжката не са на описания от мен принцип, поне за тези на газ. Освен това с климатиците в тях през лятото, каквото и да е нормиране на разхода е сложна и неблагодарна работа.
 
 ПП: Извинения за дългия пост...Това са нещата от кухнята...макар да не съм вече в нея.Последно редактирано от cecoa1; 11-06-17, 16:49.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Точно онзи ден се возих на един автобус на първата седалка и се чудих защо шофьора постоянно цъкаше на неутрална. Сега вече ми е ясно, благодарности за информацията What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one. What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Те голяма част от "щракащите", си щракат без много да знаят кога и какПървоначално публикуван от swartalf Преглед на мнениеТочно онзи ден се возих на един автобус на първата седалка и се чудих защо шофьора постоянно цъкаше на неутрална. Сега вече ми е ясно, благодарности за информацията   
 А на мен безсмислените действия при шофиране, ми се набиват като тръни когато се возя... Изкривяване, кво да се прави.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Този пост е останал без отговорПървоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнениеКогато се чака на светофар,положението на лоста как трабва да е?Да се държи на спирачка и D,или на N?Масово такситата с Киа автоматиците държат на спирачка и боравят само с педалите?Това правилно ли е?
 
 поздрави Наистина, има светофари по 90 сек, кое е по-добре? D-N?
							
						Николай Наистина, има светофари по 90 сек, кое е по-добре? D-N?
							
						Николай
 VITARA 1.6, 93 къса кабр
 КИА СПОРТИДЖ 2.0 бен, 2002
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Четох много , гледах много ....Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнениеНа ,,D" e краткия отговор....
 Когато, и ако евентуално , се сдобия с такова недоразумение (АСК - не дай боже) .... Ще си я карам както съм си карал до сега всичките коли .
 Колкото може + малко отгоре и от мен.
 
 Няма една утрепана , сервизните неща са си на време и всичко е точ.
 
 ДВЕ , "ДВЕ" коли Волво 940 . Едната 92 - 4 скорости +овердраив , другата 96 - 5 степенна . И с двете поне по 300 х км.(Второто повече...)
 Когато има сервизно обслужване - няма проблеми при експлоатация. Тия коли не умряха....още ги карат ...чакат ги ....ама няма да дочакат.
 
 И продължавам да бъда тъп и упорит .
 N позиция е използваема!
 
 Има си причина да я има в отметката на джойстика.
 Ама не само да минаваш ГТП.
 Относно другото - дайте сравнителни данни :
 Кой, кога, и как е карал, и с каква скорост и в какъв режим... и т.н. Трябва да се направи сравнение!
 Щото аз съм сигурен , че ако реша , ще убия всяко АСК , без да мародерствам на N позицията , за по малко от 3 месеца!
 Пробвайте ме с едно ново ...за ваша сметка!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
 
 Все тая. На кутията и е все тая дали си на паркинга пред мола и си спрял за 10 минути или на светофара за две минути. Ще спести няколко капки гориво, но колко са такива светофари за деня?! Освен това, винаги има някаква, макар и малка вероятност кутията да не включи поради някаква причина. Най-малкото ако дадеш газ от припряност, преди да е включила, може да не иска да включи или поне да чака да паднат оборотите(а даже и да включи няма да и е приятно и полезно).Първоначално публикуван от vuk varna Преглед на мнениеТози пост е останал без отговор Наистина, има светофари по 90 сек, кое е по-добре? D-N? Наистина, има светофари по 90 сек, кое е по-добре? D-N?
 
 А на последния пост - съвсем не е лесно да убиеш нов, здрав автомат, ако го караш само на D. Особено пък за три месеца.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
 Коментар
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

 
			
			
		







Коментар