От: Изключване от скорост по време на движение на автомат ? Да или Не
Добре де, но за какво са ви всичките тези "гимнастики"? Първо в режим на движение по инерция кутията е доста по-малко натоварена, в сравнение с условията при интензивно ускоряване - режим, за който тя е сметната със съответните запаси и охлаждане. После, когато поставите кутията в подобни условия /движение с 80 - 90 км/ч. и изключен лост в положение N/, знаете ли в този режим, точно кои съединителни пакети /Friction Clutch/ в кутията ще са сработили и кои не, налягането на ATF-а /а и командите от управлението/ към кои точно Pistons ще е насочено, и дали ще е достатъчно? ТCU на кутията отчита едни обороти на входа и други на изхода. Отделно положението на лоста за управление е на N - позиция, при която е предвидено в "мапа" на ТCU, колата да не е в движение с
а да е на място. Не е ли по-вероятно, ако искате автомобилът да се движи по инерция, производителят да е предвидил вариант, това да стане и без да изключвате от D. При 545RFE на Jeep Liberty е достатъчно да натисна за кратко спирачката, след което движението продължава в режим подобен на този при инерция докато не натисна педала за газ отново. Ако искам да "спускам на скорост" т.е. двигателят да служи като моторна спирачка, просто превключвам на по-ниска предавка, а при по-висока скорост натискам бутон OD Off, които се намира отстрани на скоростния лост. Този бутон е предвиден за за изключване на т.н. OverDrive в скоростната кутия. Понеже стана въпрос за този бутон -ето какво пише в User Manual-а за това:
OD Off бутона се използва за изключване на OverDrive предавката /забранява се на ECU за управление на автоматичната кутия да превключва на тази предавка./ Пише също така, че за повечето случаи на градско движение, както и за движение по highway /магистрали/ трансмисията използва електронноконтролираната Overdrive /5-та/ предавка. Изключването /забраняването/ и се препоръчва при heavy load conditions /силно натоварен режим на експлоатация/ примерно, при изкачване на продължителен стръмен наклон, силен насрещен вятър или теглене на тежко ремарке. В този случай се предотвратяват честите безсмислени превключвания на трансмисията /а от там евентуалното прегряване/. Също така се изключва и т.н. Torque-converter-Clutch - съединител, който се намира в Torque-converter-а. Неговата роля е при определени условия /достигане на определена скорост и обороти при дадена предавка/ да свърже твърдо двигателя с входния вал на кутията, като изравни оборотите им.
Но всеки си има своите навици за управление на колата си, както и свои съображения за това. Аз не смятам да споря и да се опитвам да ги променям. Всеки сам може да реши как да си кара колата.
Поздрави!
Първоначално публикуван от Джип3црд
Преглед на мнение
80~90 км/ч
OD Off бутона се използва за изключване на OverDrive предавката /забранява се на ECU за управление на автоматичната кутия да превключва на тази предавка./ Пише също така, че за повечето случаи на градско движение, както и за движение по highway /магистрали/ трансмисията използва електронноконтролираната Overdrive /5-та/ предавка. Изключването /забраняването/ и се препоръчва при heavy load conditions /силно натоварен режим на експлоатация/ примерно, при изкачване на продължителен стръмен наклон, силен насрещен вятър или теглене на тежко ремарке. В този случай се предотвратяват честите безсмислени превключвания на трансмисията /а от там евентуалното прегряване/. Също така се изключва и т.н. Torque-converter-Clutch - съединител, който се намира в Torque-converter-а. Неговата роля е при определени условия /достигане на определена скорост и обороти при дадена предавка/ да свърже твърдо двигателя с входния вал на кутията, като изравни оборотите им.
Но всеки си има своите навици за управление на колата си, както и свои съображения за това. Аз не смятам да споря и да се опитвам да ги променям. Всеки сам може да реши как да си кара колата.
Поздрави!
Коментар