Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Офроуд училище

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Офроуд училище

    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    Това имах предвид, като казах, че нямам намерение да си купувам "учебни пособия" - МТ гуми , дето нито за сняг, нито за сухо шосе с над 80 км/ч не стават. Осведомил съм се по въпроса именно тук в този форум.
    Нещо май не си чел внимателно във форума. Калните гуми - разни и на някои от тях скоростният индекс е 160. Снегът също бива различни видове ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #47
      От: Офроуд училище

      Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
      Иначе бързо схващам
      Разкажи моля те, с две думи- как изкарахте Фронтерата. Доколкото разбирам- Търтея я изкарал на собствен ход- без лебедки, дърпане и т.н.
      Пък, ще мине и като една кратка лекция за "учениците" тук

      Коментар


      • #48
        От: Офроуд училище

        Значи из форума заблуждавате хорицата, щом аз се подведох да си взема зимни гуми, аха... Викаш с едни яки кални гуми цяла зима можех да си вършея и по снега и по шосето, че и през лятото да си "хвъркам" по Боковите магистрали...
        Сега сериозно: предложете терен, кажете кой с какви гуми да идва, туй нЯщУ офф-роуда нЪл не предполага само газене в дълбока кал ?
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • #49
          От: Офроуд училище

          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
          Ами нали затова отивам "на училище" - задача на учителя ще е да прецени джипката и шофьора по какво трасе може да ги "пусне в комплект". Затова попитах - смятате ли сериозно да проведете "училище", в което бих участвал и то не "безвъзмездно" (откъм даване ) или ще бъде за показване на непосветените колко велики офроудъри сте и какви яки джипки сте си спретнали ?
          Първо ученикът трябва да е наясно със себе си какво точно иска. Защото джипките, дори и в стандартен вид, обикновено могат доста повече, отколкото собствениците им предполагат ...
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #50
            От: Офроуд училище

            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
            Защото джипките, дори и в стандартен вид, обикновено могат доста повече, отколкото собствениците им предполагат ...
            Да, ето това горното например ? Имате параметрите на джипката (в подписа и в аватара), отворени диференциали, NV231. Кандидат-ученик съм.
            В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

            Коментар


            • #51
              От: Офроуд училище

              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Значи из форума заблуждавате хорицата, щом аз се подведох да си взема зимни гуми, аха... Викаш с едни яки кални гуми цяла зима можех да си вършея и по снега и по шосето, че и през лятото да си "хвъркам" по Боковите магистрали...
              Сега сериозно: предложете терен, кажете кой с какви гуми да идва, туй нЯщУ офф-роуда нЪл не предполага само газене в дълбока кал ?
              Те зимните са си добри, ама за пътя. Универсална гума НЯМА и не може да има. Всеки си прави избора. Аз моя съм си го направил - БФГ АТ за целогодишно и навсякъде каране. Ама не търся калта, та да се бухна в нея. И в тази връзка - ботушите са ми винаги в колата. Ако има проблемен участък първо го минавам пешком. За сега не ми се е налагало да ме вадят от някъде, а аз доста съм изваждал, нищо, че нямам лебедка.

              Коментар


              • #52
                От: Офроуд училище

                Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                Е,намесим ли и веригите,тя стана една.За какво са ти и кални гуми тогава?
                Нека да разгледаме приложението на джипките, калните гуми и веригите тогава.
                1. Едни хора се екипират за офф-роуд с цел "спорт" - за идеята, за кефа. Тези хора си слагат МТ-гуми. Зимата на асфалт карат много по-внимателно и бавно от другите - защо? Ами ясно е: Асфалтът е средство, за да стигнеш до кефа - калта.
                Защо хората си взимат джип:
                2. е черен (че е с предимство) - пък в една съседна тема се обсъждат предимствата на червения джиБ, подкрепени със снимков материал
                3. синдромът на "по-голямото оръжие" на пътя
                4. по-добър поглед върху пътната обстановка - по-отгоре
                5. "ще ходя за риба" - хоби, косвено свързано с черните пътища
                6. посещавам редовно места, за които ми е необходим по-проходим от обикновеното автомобил.

                Та на въпроса:
                Калните гуми са компромис с асфалта - подходящи са за (1)
                За (2), (3) и (4) е все едно с какви гума са, като за (2) и (3) е важно и гумите да вдъхват "респект".
                За (5) и (6) са по-подходящи шосейни гуми + вериги, като МТ са сериозен компромис.

                И пак по темата:
                Човек трябва да има знанията, за да може да вземе правилно решение: мога ли да мина от тук, какви гуми ми трябват и т.н.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #53
                  От: Офроуд училище

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Първо ученикът трябва да е наясно със себе си какво точно иска. Защото джипките, дори и в стандартен вид, обикновено могат доста повече, отколкото собствениците им предполагат ...
                  ... или, както беше в моя случай - доста по-малко. особено, след като първите няколко пъти са издрапали успешно и точно когато дойде времето да си решат (собствениците), че колата може всичко. А това си е сякаш по-опасно.

                  Обаче идеята си е добра. Съдя по жена ми. Доста се е подрусала по разни жипки, и големи и малки, но като я пуснах сефте на кал (калчица по тукашните разбирания), беше интересна гледка. На снега се наложи просто да сляза от колата и да я оставя сред гората, за да се престраши да подкара Витарката. Е, после беше много доволна от себе си и не ми крещя

                  Забелязал съм и че доста хора без опит се стресират от съвсем безобидни иначе баирчета - вече се спомена за това по-напред в темата. Баирчето за свикналите може да е жив майтап и скука, но за човек, който е карал предимно лека кола по асфалта си е цяло ново изживяване. особено на слизане

                  Поздрави и успех!
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Офроуд училище

                    Аз съм оня с темата за наема на джип. Има една моя история за това как си избрах колело на времето.
                    Наех си за ден, едно оказа се малко, наех си второ ... и така разбрах какво ми трябва.
                    Не че откривам топлата вода но, това с училището и това с наема на джип не са много далечни като идеи.
                    Освен това мога и да се включа със собствен труд, разполагам с добре посещаван сайт за подобни извратенийки.
                    Ако някой все пак се реши да прави такова училище или хората който искат да си купят или искат да покарат чужд джип с инструктор има вариант.
                    ако не можеш да кажеш нещо хубаво, по-добре не казвай нищо..

                    Коментар


                    • #55
                      От: Офроуд училище

                      Ехаа, кални гуми.
                      Ама кви кални гуми?
                      Щото БФГ МТ, Йокохама Геоландер и Силвърстоун м117 са съвсем различни гуми с различни цели

                      Та оставете гумите

                      Те идват след това. Първо трябва да се научи човек да си познава колата.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #56
                        От: Офроуд училище

                        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                        ... Кандидат-ученик съм.
                        И какво точно искаш да научиш?
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Офроуд училище

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Ето ти нагледен пример как се "дават уроци" на по-неопитен колега по време на разходка.

                          https://htftp.offroad-bulgaria.com/V...vo-kariera.avi

                          https://htftp.offroad-bulgaria.com/V..._Eleshnica.avi
                          ...
                          Първото филмче ми хареса повече като място за даване на уроци - второто не ми допадна заради клоните. Ако скоро съм си купил джипката ... доста ще ме заболи като я одера. Вярно, че слизането по таван също не е опция - ама там си мисля, че е ролята на учителя.
                          Иначе относно гумите аз си закупих кални гуми от летния каталог на марката - нямам проблеми нито със скороста нито с преспите, единствено кофти се държи на лед - шуми долу горе колкото някои модели на дачия комби с летни гуми

                          Коментар


                          • #58
                            От: Офроуд училище

                            Много лесен първи урок, като за начало. Всеки може да си го оттренира сам.
                            Слагате едно паве, камък, тухла някъде на ливадата. После се опитвате да минете през него със всяка една от гумите. Това на предна и на задна. После същото упражнение при завой на 90 градуса.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Офроуд училище

                              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                              Много лесен първи урок, като за начало. Всеки може да си го оттренира сам. ...
                              Идеята не е лоша. Много е добре човек да може уверено да прекара гумите през точно определено място.
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Офроуд училище

                                Първоначално публикуван от komisar Преглед на мнение
                                Разкажи моля те, с две думи- как изкарахте Фронтерата. Доколкото разбирам- Търтея я изкарал на собствен ход- без лебедки, дърпане и т.н.
                                Пък, ще мине и като една кратка лекция за "учениците" тук
                                Ами добре, надявам се само да не е много извън темата.
                                Една снимка на баира на който закъсах - от тази пролет е - малко е стара, но друга нямам:
                                http://i1016.photobucket.com/albums/...a/DSC01859.jpg
                                Трябваше да се издрапа нагоре - има път и "надолу", но има (според мен голям) риск да не спреш и да вирнеш галошите.
                                Засилката нямаше особено значение, ето 2 снимки на завоя за онагледяване:
                                http://i1016.photobucket.com/albums/...a/DSC01860.jpg
                                http://i1016.photobucket.com/albums/...a/DSC01858.jpg
                                Със и без засилка нагоре тръгвах с еднаква скорост. Към средата на баира има една бабуна - там е вратата на комшиите - успях до там да издрапам.

                                Търтея огледа първо баира и после гумите и ми каза:
                                "Добре, аз не виждам причина фронтерата да не може сама да издрапа нагоре."
                                Дадох му ключовете да се опита той - така или иначе фронтерата трябваше да се качи до някъде и после да се издърпа (ако е необходимо).
                                Без засилка той качи целия баир без последните 2-3 метра на собствен ход. Там с помощта от останалите (разклатиха я настрани) и със силна миризма на изгоряла гума изкара и завоя.
                                Направи ми впечатление, че под неговото управление фронтерата се движи много по-динамично и без да губи темпо в сранение с мен. Цялата кола играеше наляво-надясно но вървеше нагоре и не спираше. На мястото, на което аз закъсах 7-8 пъти, той премина като само малко му падна динамиката на изкачването.
                                Ние с Ники (turbo d) седяхме долу на старта и аз коментирах:
                                (Аз) Ето тук аз закъсвам...
                                (Ники) Но той още се движи...
                                (Аз) %@№$%@№$ не е истина! Верно ще я изкара на собствен ход!
                                (Ники) Е, чужд джип се вади по-лесно от собствен.

                                Аз продължавам да мисля, че нямаше да мога да я изкарам сам. Всъщност ми липсват години опит в калта - да я усещам - нещо което го има Търтея. Смятам да наваксам Дали ще е със съботно-неделни разходки, дали ще е с платено обучение - аз ще се науча.

                                След като придобия опит, вече ще знам до колко ми е притеснителен другия път - надолу. За сега ме плаши - в сухо време слизам там без проблеми. Предпочитам да закъсам с джипката както е на 4 колела и да дойде някой като Търтея да я извади на собстен ход, отколкото да я обърна по таван, или да отнеса някоя друга вила, не дай си боже с цялото ми семейство вътре.

                                Надявам се написаното от мен да е полезно.
                                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X