А нещо с телбод хванато или с тел овързано нямаше ли? Между другото идеята е страхотна. И без това повечето българи обичаме да си лежим под колите и да ги поправяме с подръчни средства , тук пиронче, там телче и хопаааааа...
Колата, която е изложена в ТУ е ПРОТОТИП. Тя е от пласмаса и е доста нескопосано сглобена. Истинската кола е една червенка, която изглежда според мен доста добре. Аз се нядявам, този модел да излезне на пазара, и да бъде евтиния Смарт, примерно както е Логана на Клиото. Много е лесно да се оплюва и да се критикува, но момчетата са положили труд и са създали нещо, според мен интересно. А това, че били копирали и т.н. - ми ако се замислите, всяка една нова кола, прилича на поне още 3 други. Не бъдете такива песимисти, а подкрепяйте такива начинания. Защото, тези момчета, ще бъдат смукнати от Мерцедес, и там ще си дават идейки за нови моделчета и нито ще чуете за тях, нито ще имате възможност да ги оплювате как били копирали и т.н.
Асене, нека да отидат в Мерцедес и да правят нещо свястно, по-добре е вместо да се излагат с това. Защо се гледа толкова повърхностно на нещата не мога да разбера, не го ли разбирате че това е поредния кьорфишек, или ви е приятно да се залъгвате че все още можем да направим нещо такова? Уви, отдавна са отминали времената когато сме могли да бъдем конкурентоспособни на пазара за автомобили. Сега ако ще правим коли те ще са лиценз на някоя голяма фирма която ще си докара оборудването тук. Всичко друго е са празни приказки от типа на тези в темата за универсалното гориво - звучи добре но е глупост и безсмислица.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Асене, нека да отидат в Мерцедес и да правят нещо свястно, по-добре е вместо да се излагат с това. Защо се гледа толкова повърхностно на нещата не мога да разбера, не го ли разбирате че това е поредния кьорфишек, или ви е приятно да се залъгвате че все още можем да направим нещо такова? Уви, отдавна са отминали времената когато сме могли да бъдем конкурентоспособни на пазара за автомобили. Сега ако ще правим коли те ще са лиценз на някоя голяма фирма която ще си докара оборудването тук. Всичко друго е са празни приказки от типа на тези в темата за универсалното гориво - звучи добре но е глупост и безсмислица.
Какво в случая е "това" и къде е излагането? Българското в тази кола е нейния облик. Всичко друго е Смарт. А дизайна е нещо, което на едни се харесва, а на други не ( като жените ). Така, че не може с лека ръка да кажеш, че за нищо не става. Естествено, че не може да бъде изцяло българска, но мисля, че е реално, да се патентова този и вид, и да се сглобява някъде из България. В най-добрия случай, ще произвеждаме купетата, а всичко друго ще се внася. Та колкото Логана е румънски, толкова и тази кола ще бъде българска.
Дизайна е посредствен, признай го. И пак ще повторя - дизайна не прави колата, вече дадох примера с Пинифарина - като те правят дизайна на Кадилаците от предишните поколения дай да кажем че Кадилак е италианска кола? Нещо не ми се връзва.Искаме да сглобяваме в България сбирщок на базата на Митсубиши Колт с неясен дизайн и това било Българска Кола? Явно нещо не съм в наясно със съвременните разбирания.....
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Аз явно не съм в час, ама ако се прави тук (под прави разбирам всичко между изработка на всички детайли, купе и двигател до сглобяване) и името и е Юнивърс мисля, че трябва да и викат българска (по аналогия с Дачия, на която май и викат че била румънска).
аз пък разбирам малко от авторски права и нещата стоят така. ако тази кола е изцяло измислена унас тогава е българска. ако тук сме направили дизайна а другото е от смарт, това е смат.
ако се случи първото тогава всички автомобилни производители ще ни нападнат и производството ще умре. ако не успеят ще купят завода и проекта и пак ще умре. ако се случи второто тези от смарт /мерцедес и суоч / ще направят такива дела на 'дизайнерите' че света ще им се види тесен и производство няма да има.
ако искаме да се произвежда автомобил унас пътя е друг. започват се разговори с автомобилни производители, които да ни предоставят лиценз за производство и евентуално право да променяме части от автомобила, ако сме решили да се правим на дизайнери.
но така или иначе това няма да се случи защото българия няма промишления потенцял да произвежда автомобили, защото такова производство е рентабилно ако поне 60% от детайлите се правят тук, а това няма как да стане, защото нямаме опит, за разлика от други.
то в този проект е заложен абсурд още в самото начало, дизайна е правен от инжинери
не е истина за 3 дни колко негативизъм е набит в тази тема.
Пирони, мирони, пластмаси, ръбове, мрежи, лепила и техните краш тестове.... Това там е събрана набързо някаква кутийка, която все пак да напомня на случайно и не толкова преминаващите, че момчетата са свършили нещо полезно... А не са били в отсрещното заведение да дремят на кафе, трева, водка и още незнам какво...
Преди няколко месеца в Шоуто на Слави бяха на гости именно тези момчета, дизайнери на въпросното купе - двама студенти...Единият е от Сливен, затова и Лечков е намесен в цялата работа, другия не помня.... Като единият от тях, под 20 годишен младеж, работи като дизайнер за Мерцедес и същия е проектирал настоящия дизайн на джантите на някои нови модели на компанията в които попада мисля и новата S-класа, както и някои отделни детайли по самото купе, беше отдавна, не помня всичко....
Та тогава спомена за този български проект....
Мисля, че това са хора достойни за уважение и мога да им пожелая само успех!
аз пък разбирам малко от авторски права и нещата стоят така. ако тази кола е изцяло измислена унас тогава е българска. ако тук сме направили дизайна а другото е от смарт, това е смат.
ако се случи първото тогава всички автомобилни производители ще ни нападнат и производството ще умре. ако не успеят ще купят завода и проекта и пак ще умре. ако се случи второто тези от смарт /мерцедес и суоч / ще направят такива дела на 'дизайнерите' че света ще им се види тесен и производство няма да има.
ако искаме да се произвежда автомобил унас пътя е друг. започват се разговори с автомобилни производители, които да ни предоставят лиценз за производство и евентуално право да променяме части от автомобила, ако сме решили да се правим на дизайнери.
но така или иначе това няма да се случи защото българия няма промишления потенцял да произвежда автомобили, защото такова производство е рентабилно ако поне 60% от детайлите се правят тук, а това няма как да стане, защото нямаме опит, за разлика от други.
то в този проект е заложен абсурд още в самото начало, дизайна е правен от инжинери
как да нямаме потенциал толкова заводи бездействат а и толкова машини се режат за скраб че ти я бедна фантазията
ТЛК 90 120кв Дайхатсу Ф20 Няма да пия повече .....ама и по малко няма да пия...
аз пък разбирам малко от авторски права и нещата стоят така. ако тази кола е изцяло измислена унас тогава е българска. ако тук сме направили дизайна а другото е от смарт, това е смат.
ако се случи първото тогава всички автомобилни производители ще ни нападнат и производството ще умре. ако не успеят ще купят завода и проекта и пак ще умре. ако се случи второто тези от смарт /мерцедес и суоч / ще направят такива дела на 'дизайнерите' че света ще им се види тесен и производство няма да има.
ако искаме да се произвежда автомобил унас пътя е друг. започват се разговори с автомобилни производители, които да ни предоставят лиценз за производство и евентуално право да променяме части от автомобила, ако сме решили да се правим на дизайнери.
но така или иначе това няма да се случи защото българия няма промишления потенцял да произвежда автомобили, защото такова производство е рентабилно ако поне 60% от детайлите се правят тук, а това няма как да стане, защото нямаме опит, за разлика от други.
то в този проект е заложен абсурд още в самото начало, дизайна е правен от инжинери
Този проект е подкрепен и спонсориран от МЕЦЕДЕС. Т.е. - няма никой за нищо да съди. А това за посредствения дизайн - тази бялата наистина някак си не се набива на очи, но червената мен лично ми харесва много. За съжаление, не можах да я намеря в нета. Снимките съм ги виждал в ТУ.
Адаш, като са я направили да пали и върви и има още какво да се доискусорява , ректора що разправя че щяла да струва 8к евро.- ама това са бая парици и предпочитам на този етап да ги дам за употребявана Ланча Муса отколкото за автомобил, който не се знае къде ще се спука и къде ще почне да скърца. Дизайна лично на мен не ми допада- фаровете са ненушно големи, нито е агресивен, нито е класически, некъв никъв не ми е. Ама аз не разбирам, дори ме скъсаха на 2 изпита и още по-малко имам думата да търся косури. Ама погледнато този автомобил не ме впечатлява и не ме грабва нито с дизайн, нито с характеристики. Нека се има в предвид, че говоря от страната на потребител пред покупката на нов автомобил. Ако и аз се бях бъхтил над колата, щях да мисля малко по друго яче и на такива като мен бих ги призовал да направят нещо по-добро вместо да оплюват колата. Зависи от гледната точка.
Но на практика е неефективно да разработваме изцяло българска кола с което да преоткрием колелото и топлата вода. Даже в първата половина на миналия век и в СССР са се отказали да правят собствени разработки на МПС а са закупили американски лицензи, оборудване, машини и технологии.
А и от друга страна - извинявай ама от тая сапунерка какво мислиш да остане при сблъсък с 50 км/ч?.....
По-миналата седмица бях свидетел на челен удар между Рено 5 и Смарт на кръстовището пред Пирогов. Ако щеш вярвай, но Рендето беше в много по-плачевно състояние. Не, че от Смарта ставаше нещо, но беше по-близо до оригиналната си форма.....
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
По-миналата седмица бях свидетел на челен удар между Рено 5 и Смарт на кръстовището пред Пирогов. Ако щеш вярвай, но Рендето беше в много по-плачевно състояние. Не, че от Смарта ставаше нещо, но беше по-близо до оригиналната си форма.....
smart-а е с феноменални характеристики за безопасност за класа си. дори от горния клас малко коли се справят толкова добре в краш-тестовете. при челен удар в бетонна стена с 60км/ч купето остава практически незасегнато!!! гледал съм ги по тв-то.
Коментар