Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Летният термостат - мит или реалност?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Летният термостат - мит или реалност?

    Черока е при Андро за малко профилактика, част от която е и цялостно промиване на охладителната система. Та Андро промива сърцето на звяра с някаква нова немска химия (вярно - много добра) която се налива в охладителната течност и колата се оставя да работи докато двигателя достигне работна температура. Термостата си отворил големия кръг като по учебник на 80 градуса (по показания на уреда на таблото), но Андро видял, че имам един скъсан болт на термостата (нямам идея какъв зор е видял да се скъса) и днес ми каза, че ще го мъчи да го сменя. Аз пък си спомних колко много съм чел във форума за т.нар. летни термостати и си викам - така и така съм разхвърлял кочината, що не взема да го сменя с летен, който отваря под 80 градуса.Звъня в Скорпиона и Вест Ауто - не са чували за такова чудо, даже им стана интересно и провериха за всеки случай в наличните им каталози. Аз обаче за всеки случай звънкам и на Куадра-та да го питам, аджеба виждал ли е такова чудо? Човека ми се смее и ми казва, че навремето искал да поръча такива, но се оказало, че такива няма?!! Та въпроса ми е има ли наистина такова чудо (оригинално) като летния термостат за въпросната марка и модел или става дума за някакъв мит, който много усилено се налага тук. Отчитам възможността, че подобен термостат който става да се сложи на този мотор има, но не е произведен за него. В такъв случай ми е любопитно за каква марка и модел трябва да гледам? Ще се радвам да разнищим тази мистерия..

    Поздрави

  • #2
    От: Летния термостат - мит или реалност?

    Няма "летен" и "зимен". Обикновено поне за повечето японски джипки просто дават 2 варианта. Например при тераното са на 82 и 88 градуса. Вярно, с 88 градусовия зимата е по-добре, но лятото в горещините с пуснат климатик и педала до метала, определено 82 градусовия повече ми харесва, и си останах с него.

    ...ама, не са "летен" и "зимен". Никой няма да седне да сменя термостат по 2 пъти годишно. Обикновено тоя с по-високите градуси е за джипките, предназначени за пазара на държави с по-студен климат, и обратното. Има обаче и изключения. Тераното ми дойде от Италия с оригиналния си 88 градусов термостат. Проверявах и по VIN - излиза си 88 градусов, нищо че се води за регион "южна Европа", отново според VIN-а.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Летния термостат - мит или реалност?

      Никъде по книгите досега не съм прочел да пише-лятото такъв зимата онакъв.Пише само,че термостата трябва да отваря на определени от производителя градуси.
      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
      Grand 3.1TD
      0898 620 306 Стоян

      Коментар


      • #4
        От: Летния термостат - мит или реалност?

        Те по скоро са за страни където е много жега. И радиаторите се правят различни. Даже наскоро един приятел живял в Кувейт ми разправяше, че там било много често срещано да се кара колата в сервиз за "тунинговане" на охладителната система.
        Лошото е че тоя двигател не е много разпространен в Кувейт.

        Коментар


        • #5
          От: Летния термостат - мит или реалност?

          А как да разбера за моя чурук дали има термостат който отваря при по-ниска температура от оригиналния?!! Не вярвам Чероци с италианска кръв да са произвеждани за Близкия Изток или Африка, а по стандартните начини явно няма как да се набара подобен чарк...

          Коментар


          • #6
            От: Летния термостат - мит или реалност?

            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
            А как да разбера за моя чурук дали има термостат който отваря при по-ниска температура
            Термостатите в автомобилостроенето, изобщо, не са много варианти. Вероятно като твоя (на размери) има на десетки други коли.

            Освен това, с малко веща намеса, на повечето може да им се измести работната температура. Само желание да има.

            Коментар


            • #7
              От: Летният термостат - мит или реалност?

              У наше село стандартния термостат се води 195-ца (отваря на 195 по фаренхайт, 90 по целзий), успоредно се продава и 180ца (180 фаренхайт, 82 целзий).

              В гугълчо търси Cherokee 180 thermostat. Гледам че и на световния битак също ги има.

              Вече до колко ти трябва конкретно за българския климат и кой точно модел трябва за твоя - ти си знаеш. Ако си се заинатил пиши, ще ти пратя, само ми трябват точните данни за модела, зер бос съм по темата.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                От: Летният термостат - мит или реалност?

                Мит е, може би е насаден от джамбазите или пишман майсторите?!
                Като продавач на авточасти често ми търсят и "по-студен" датчик за включване на вентилатора на радиатора. На стандартния (двустепенен, двускоростен) датчик, първа степен включва на 93 градуса и изключва на 85 градуса, втора степен (по-висока скорост) е от 102 градуса. А клиентът иска нещо на около 80-82градуса при положение, че термостатът му отваря на 87 градуса!
                Много трудно ги убеждавам, че не е добра идея да сложат този датчик, защото перката ще се в ключва в момента в който отвори термостата. Е, ако много настояват... аз съм там за да продавам части все пак!
                ПС: Да поясня, че говоря за Ауди, Фолксваген. Там термостатите са на 87 градуса-за повечето мотори, а 1.3/ 1.4 и (1.6) кубика са на 84 градуса.

                Коментар


                • #9
                  От: Летният термостат - мит или реалност?

                  Ето и моите 5 ст. по въпроса
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...EE%F1%F2%E0%F2

                  Коментар


                  • #10
                    От: Летния термостат - мит или реалност?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Термостатите в автомобилостроенето, изобщо, не са много варианти. Вероятно като твоя (на размери) има на десетки други коли.

                    Освен това, с малко веща намеса, на повечето може да им се измести работната температура. Само желание да има.
                    Абе желание има, ама поне на мен вещината нещо ми куца... Като се вземе предвид и колко сме чувствителни на тема прегряване - да не взема да убия любимеца си в бокса!?! Ще е тъжно ако умре на някой светофар, а не в гората.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Летният термостат - мит или реалност?

                      Имаше една много интересна тема от Carburettor относно прегряването на тези двигатели и мерките които могат да се вземат по въпроса. Ако не ме лъже паметта ставаше въпрос за помпа която да движи охладителната течност няколко минути след гасенето му, с което се избягваше някакъв "навик" на тези двигатели да кривят главата ако ги изгасиш когато са юнашки загрели.

                      А, ето я. Май става въпрос за друг модел. Ти я прегледай де...
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #12
                        От: Летният термостат - мит или реалност?

                        Това за гората е друга тема.Казват му тунинг.Има си
                        фирми които ги произвеждат и продават.Като допълнителни охладители за маслото на двигателя и скоростите,перки с променен ъгъл на лопатките и т.н.
                        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                        Grand 3.1TD
                        0898 620 306 Стоян

                        Коментар


                        • #13
                          От: Летният термостат - мит или реалност?

                          Гоблин, благодаря за линка! Знам я темата още от както е пусната (за моя двигател става дума). По-принцип нямам особени проблеми с температурата, да не кажа никакви. Просто ми стана любопитно относно тези термостати, а до тука само Спарки даде някакъв конкретен отговор изхождайки от личен опит. Мисля, че темата ще е интересна и ще спести доста свободни съчинения в тази посока...

                          Поздрави
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 13-07-11, 21:12.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Летният термостат - мит или реалност?

                            Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                            Това за гората е друга тема.Казват му тунинг.Има си
                            фирми които ги произвеждат и продават.Като допълнителни охладители за маслото на двигателя и скоростите,перки с променен ъгъл на лопатките и т.н.
                            По една случайност моя е малко тунингован и си има охлаждане на маслото и други екстри, но не съм пуснал темата да се хваля..

                            Коментар


                            • #15
                              От: Летният термостат - мит или реалност?

                              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                              ...просто ми стана любопитно относно тези термостати...
                              Мисля че цялата дандания е резултат от многобройните решения налични за бензиновите варианти в САЩ. Там едно че има райони където такъв термостат си е полезен, друго че има модели като SRT8 където май пак е полезен.

                              И, по-липса на limp home системи като при V8 Northstar на кадилаците, си играят с термостати
                              (Limp Home беше една гениална системка при тези двигатели но, по ирония на съдбата или по чисто американска немарливост, май именно тези двигатели най-много страдат от проблеми с охлаждането )
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X