Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

    Здравейте!
    Тази сутрин тръгвам за работа, отключвам бетонния гараж за да взема Пежото от подписа ми ( комби ), оставено там в петък вечерта и замръзвам: Стъклото на задната врата пръснато на сол, парченца на всякъде. Какви ли мисли ( като се почне от грабеж та се свърши с гръм ) не ми минаха през главата. По-късно я огледах, не забелязах нищо да липсва, алармата си беше включена и не беше реагирала.
    След кратка консултация с необходимия човек, последвана от оглед, снимки и не малко писане при застрахователя го закарах в сервиз да му сменят стъклото. Какво беше учудването ми, когато в сервиза ми казаха, че миналото лято са сменили много стъкла, всичките на задни врати - пръснати ей така дето се вика от нищото ( оставяш вечерта читав автомобил, на сутринта вече стъклото е на сол без видими белези от насилие ), за това лято все още били малко като бройка...
    Казано е:
    -"Обичай ближния",
    щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

  • #2
    От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

    На мен ми се случи както си пиехме кафе на барчето и колата беше на метри от нас, стъклото на шофьорската врата се пръсна от самосебе си- просто му дошло времето
    На сърбела майката му е чесането.
    Борислав Борисов Русе О885 О37815

    Коментар


    • #3
      От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

      Ако говориш за тези малките стъкла (неподвижните) а не за прозореца който се вдига и смъква - нищо учудващо. Ако е било залепено накриво от завода (или ако е сменяно и е лепено накриво), или ако просто колата е минала през живота си през достатъчен брой дупки в достатъчно натоварен вид (та да мръдне мъъъничко каросерията и да усуче стъклото) - работата е тръгнала.

      Не е съвсем рядко явление при автомобилите с голяма остъклена площ и не-японски/не-немски произход.

      PS След кратка проверка в стари френски форуми - познат дефект при някои бройки, но говорят за голямото задно стъкло, не за това на вратите. Чувствителност към резки температурни разлики съчетана с грешка при поставянето от завода.
      Последно редактирано от Goblin; 07-06-11, 22:41.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #4
        От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

        Стъклото е коварен материал, в това отношение. То по определение носи вътрешни напрежения, а конкретно на автомобилното, някои от вътрешните напрежения нарочно му се създават. Освен автомобилни стъкла, известни са и само-чупещи се кристални чаши - ей така, както си седят.

        Разбира се, усукванията на рамката, температурните промени и всякакъв друг стрес провокират това явление. Но може и да се пръсне съвсем само.

        Коментар


        • #5
          От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

          Ако стъклото е с елдвигател е възможно и ако изключвателя на мотора не сработи, натиска също да е помогнал. Иначе Ясен е прав /както обикновено/ - при закаляването на стъклата се получават вътрешни напрежения, които водят до състоянието "на сол". Напрежения има и преди закаляването, а със закаляването понякога просто стават прекалено много и е въпрос на време ...
          Nothing comes from nothing...

          Коментар


          • #6
            От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

            Съжалявам, явно съм се изразил подвеждащо. Става въпрос за стъклото на "петата" врата, т.е. вратата на багажника.
            Днес сутринта си я взех от сервиза с ново стъкълце. Иначе за старото изпитвам едни съмнения - както беше се пръснало, забелязах в единия му край 10-тина см. отлепен черния силикон ( с който е било залепено ) от металната основа. Преди пръскането не съм забелязал никакво видимо отлепяне.
            Възможно е да се е пръснало от това отлепяне, възможно е от натрупано напрежение при отваряне/затваряне на тази врата ( евентуално някакво усукване ), от друсане и т.н. Както и да е!
            Вече е оправено всичко, но от цялата случка ми остана първоначалния шок.
            Казано е:
            -"Обичай ближния",
            щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

            Коментар


            • #7
              От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

              Първоначално публикуван от alex_serviz Преглед на мнение
              ми остана първоначалния шок.
              Ти пък. Колите се чупят, това им е основно свойство. Каквото и да разправят производителите.

              Коментар


              • #8
                От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                Щом е задното стъкло - заводски дефект при лепенето. За съжаление ще е трудно да го докажеш, освен ако нямат "recall" по сериен номер.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Ти пък. Колите се чупят, това им е основно свойство. Каквото и да разправят производителите.
                  Изненадата, че отключвам заключен гараж и срещу мене зейва пръснатото стъкло беше огромна.
                  Тази сутрин отключих гаража с някакъв страх от подобна гледка.
                  Казано е:
                  -"Обичай ближния",
                  щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Щом е задното стъкло - заводски дефект при лепенето. За съжаление ще е трудно да го докажеш, освен ако нямат "recall" по сериен номер.
                    Няма проблеми, сумата е поета от каското!
                    Казано е:
                    -"Обичай ближния",
                    щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                      Докато пътувах ми се пръсна задно стъкло на служебната. Беше студено, обяснихме си го с нагревателя.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                        Проблема е страничните усуквания на купето по нашите хубави пътища.
                        Разликата топло- студено не им влияе толкова. Ако си огледате стъклата ще видите че имат надписи "темперирано" преди да се заложи всяко стъкло се темперира и температурните колебания се свеждат до минимум, още в завода производител.
                        Усукванията са толкова големи на купето, че най простия експеримент може да ви убеди в това. Карайте автомобила и свалете предното (шоф. стъкло) и хванете с ръка рамката на вратата, като застъпите с пръсти конзолата на предното стъкло, като ръката ви трябва да е от външната страна все пак. Карайки по неравен терен ще се изумите как купето се гъне и ще го усетите с ръката ви много ясно. Пръскането на стъкла се явява след като се натрупат вътрешни напрежения в метала или конструкцията на купето. А на нашите родни дупки усукванията са ненормални. Дори качване на един дозер може да ви обърка тотално колко "меки" са новите автомобили. Старите са доста по здрави и доста по тежки..... и т.н. и т.н и не се гънат като макарони по дупките.
                        Даже преди години на един от нашите рали пилоти, ми разказваше как като кара автомобила и се вижда ясно как купето се гъне спрямо "клетката"
                        Който оцелее ще закусва!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                          Така е, температурната разлика сама по себе си не може да пръсне стъклото.
                          В комбинация с усуквания, и особено - с грешно залепване на стъклото от самото начало - проблемите се натрупват.

                          За усукванията - преди двайсетина години бях чел някъде че при първите пистови изпитания на Пирели Дзеро върху серийни автомобили (когато от Пирели решават да пуснат специално разработената за Ферари Ф40 "Zero" серия и в размери за "по-обикновени" автомобили), не били редки случаите на спукани и/или разлепени предни стъкла. Сцеплението било прекалено добро уж.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            Така е, температурната разлика сама по себе си не може да пръсне стъклото.
                            Ще ме извиняваш, шефе, ама лично съм виждал как се пука предно стъкло на Патрол ГР. Както си седеше лятото на припек и собственикът му реши да му измие предното стъкло с вода от сонда, забучена на 8 метра дълбочина. Горкият Патрол се сдоби с една прекрасна пукнатина почти пресичаща стъклото през средата с къси разклонения в ляво и в дясно.

                            Колкото до усукванията на купето гледам, че автомобилни производители редовно се фукат колко по-устойчив на усукване бил новия модел спрямо стария.
                            Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пръснато стъкло на задната врата ей така, от "нищото"

                              Виноват. Имах предвид температурни разлики причинени от нагревателя на стъклото при студено стъкло.

                              Шотландски душове, ударни температурни промени и мерак естествено могат да му видят сметката без проблем.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X