Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

    От Днешния вестник Стандарт

    Тези високопроходими автомобили не се спират пред нищо и предлагат лукса на лимузина

    Боби Чернев

    Годишната му поддръжка струва колкото употребяван хетчбек, нуждае се от собствена бензиностанция и трябва да влиза на заден ход в центъра на повечето градове, за да може после да излезе. Луксозният всъдеход не се спира пред нищо. Предлага комфорта на лимузина от висш клас и едновременно с това може да тегли двутонен прицеп в най-лявата лента на магистралата. Неуязвим е като танк и минава навсякъде.

    "Ланд Роувър" Range Rover LP (1994-2002)
    Британската кралица държи в гаража си няколко такива автомобила, а първото издание на модела се смята за шедьовър на индустриалния дизайн. Range Rover с право може да се смята за първия луксозен всъдеход в света. Превръща се в икона още с появата си през 1970 г., а бляскавата му кариера продължава под шапката на BMW с втората генерация, пусната на пазара през 1994-та. През първите две години от производството обаче страда от доста недостатъци, които удрят по и без това малко изкуствено надутия му имидж. Препоръчително е тези коли да се избягват.

    Двигатели:
    3947 см3 - 182/190 к.с. (препоръчва се)
    3950 см3 - 185 к.с.
    4553 см3 - 224 к.с.
    4554 см3 - 217 к.с.
    2497 см3 D - 136 к.с.

    Слаби места: в електронния контролен модул, управляващ работата на двигателя, прониква вода и моторът спира; 4,6-литровата версия разходва огромно количество гориво; кошмарна динамика на турбодизеловите версии с двигател на BMW; наличието на теглич говори за тежка обща амортизация; повреди на трансмисията (както механичната, така и автоматичната); течове на масло от диференциалите, скоростната и раздатъчната кутия; прегрели вследствие на течове от охладителната система осемцилиндрови двигатели; изключително скъпа работа по възстановяването на панелите на купето в случай на удар, която е по силите на малцина специалисти по алуминия; силно обезценяване.

    Силни страни: возията може да се смята за еталон, по който конкуренцията да се равнява; аристократичен британски имидж и изисканост; култивирани осемцилиндрови двигатели; алуминиева каросерия, с която ръждата няма никакъв шанс; значително подобрено качество след 1996 г.

    "Nissan" Patrol GR II Y61 (1998-сега)
    Легендарният всъдеход на "Нисан" често може да се мерне в репортажи за мисиите на ООН. Фактът, че хората на Кофи Анан и наследника му Бин Ки Муун го предпочитат, се обяснява лесно с безбожната здравина на конструкцията и великолепната проходимост. В цивилната си версия последната засега генерация на Patrol нагазва смело във водите на лукса и съперничи по комфорт на значително по-скъпи и престижни модели. Много любители на подобни возила го пренебрегват единствено заради свитата моторна гама на европейската версия, която се предлага само с дизелов двигател. Тя обаче е за предпочитане пред мощните бензинови модификации, които по правило са предназначени за Близкия изток, ръждясват като консерви и практически нямат парно.

    Двигатели:
    4479 см3 - 200 к.с.
    4759 см3 - 245 к.с.
    2826 см3 D - 129/130 к.с.
    2953 см3 D - 158/170 к.с. (препоръчва се)
    4169 см3 D - 145/160 к.с.

    Слаби места: неудобен за шофиране в града автомобил с гигантски габарити; дефектна серия 2,8-литрови дизелови двигатели от първата година на производството (спукани цилиндрови глави, прегорели гарнитури); амортизирано силово предаване на много от колите, използвани за теглене на тежки ремаркета; труден старт на дизелите в студено време; повреден турбокомпресор и откази на командващата електроника на трилитровия дизел.

    Силни страни: комфортна возия; тяговити дизели; евтина поддръжка в сравнение с останалите модели в класа; най-достъпният луксозен всъдеход на пазара.

    "Мерцедес-Бенц" G-klasse W461/ W463 (1989-сега)
    Преди зевзеците да започнат да го наричат "гей класа", а мутренският елит да го комплектува в ескорти с еднакви регистрационни номера, всъдеходът на "Мерцедес-Бенц" си беше най-обикновено работно муле на германската армия. W460 се произвежда от 1979 г., но цивил(изова)ната версия с къса и дълга база излезе на пазара десет години по-късно. Ако този автомобил се поддържа качествено, показанията на километража спокойно могат да стигнат седемцифрено изражение. Проблемът е, че това изисква отговорно отношение и средства, които не са по силите на всеки. Препоръчват се колите от 90-те. Преди това G-klasse гние неистово, а от началото на новия век електрониката и проблемите с нея стават все повече.

    Двигатели:
    2298 см3 - 126 к.с.
    2299 см3 - 122 к.с.
    2960 см3 - 170 к.с.
    3199 см3 - 210/215 к.с.
    4966 см3 - 296 к.с.
    5439 см3 - 354/476 к.с. (AMG)
    2497 см3 D - 94 к.с.
    2685 см3 D - 156 к.с.
    2874 см3 D - 95/120 к.с.
    2996 см3 D - 113/177 к.с.
    3449 см3 D - 136 к.с. (препоръчва се)
    3996 см3 D - 250 к.с.

    Слаби места: течове на масло от почти всички компоненти на силовото предаване; амортизирана кормилна уредба; износени спирачни накладки и дискове; изпуснали амортисьори; "увиснали" и ръждясали панти на вратите; повреден компресор на турбодизеловите модификации; завишена консумация на масло при бензиновите модификации; разтегната ангренажна верига; висок разход на гориво при всички модификации; неудобен достъп до купето и странна позиция на водача; разочароваща управляемост; заяждат релсите на люка, а централният подлакътник се троши; неизправности по електрооборудването на колите, произведени след 2000 г.; кошмарни цени на резервните части; компрометиращ имидж.

    Силни страни: единственият модел от този клас с три блокируеми диференциала в серийното оборудване; изключителна здравина и надеждност на механиката; класически дизайн; гарантирана ликвидност на вторичния пазар.

    "Тойота" Land Cruiser 100 J10 (1998-сега)
    Известен като Amazon на някои пазари, Land Cruiser 100 се появи в Европа след успешното превъплъщение на предшественика му 80 като "Лексъс" GX450. Колкото и хвалби да позволява речниковият запас, този автомобил никога няма да получи адекватно висока оценка. Достатъчно е да се спомене, че единственият конструктивен недостатък - дефектиращият преобразувател на въртящия момент в турбодизелите с четиристепенна автоматична трансмисия от 1998 г. - предизвиква мълниеносна реакция от "Тойота" и отстранен във всички продадени коли за сметка на компанията. Вледеняващи са само цените на употребяваните екземпляри и мъките изобщо да се попадне на обява за продажба.

    Двигатели:
    4663 см3 - 235/238 к.с.
    4164 см3 D - 204 к.с. (препоръчва се)

    Слаби места: гигантски автомобил, който се управлява трудно в града; разходът на бензиновия двигател не пада под 16 литра на 100 км пробег, горна граница не съществува; замърсяване на задните сензори нарушават работата на активното окачване; черният цвят на маслото в автоматичната скоростна кутия е сигурен белег, че автомобилът е теглил тежко ремарке или каравана най-вероятно се налага смяна на преобразувател на въртящия момент, много висока цена дори по стандартите на класа.

    Силни страни: несъмнено най-качественият луксозен всъдеход в света; чудовищен ресурс на механиката; превъзходни двигатели с изобилие на мощност и въртящ момент; абсолютно безупречна изработка; високо ниво на пасивната безопасност; най-слабо обезценяващият се модел в класа.


    Цени на четирите най-престижни всъдехода от висшия клас на възраст до 10 години в зависимост от модификацията:*
    "Ланд Роувър" Range Rover, 1998 г. : 24 000 - 36 300 лв. (нов: 107 970 - 163 102 лв.)
    "Nissan" Patrol, 1998 г.: 20 700 - 29 000 лв. (нов: 53 170 - 71 166 лв.)
    "Мерцедес-Бенц" G-klasse, 1998 г.: 32 200 - 46 800 лв. (нов: 106 758 - 141 988 лв.)**
    "Тойота" Land Cruiser 100, 1998 г.: 37 300 - 40 300 лв. (нов: 102 104 - 103 128 лв.)
    * По данни от "Ойротакс Шваке"
    ** Без моделите на AMG



    Nissan Patrol GR

    И-НЕТ СНИМКИ




    Mercedes-Benz G-klasse

    И-НЕТ СНИМКИ




    Toyota Land Cruiser 100

    И-НЕТ СНИМКИ

  • #2
    Re: Властелини на всички пътища (статия в Стандарт за 4х4)

    Първоначално публикуван от jorko Преглед на мнение
    От Днешния вестник Стандарт

    Тези високопроходими автомобили не се спират пред нищо и предлагат лукса на лимузина
    ...

    Луксозният всъдеход не се спира пред нищо. Предлага комфорта на лимузина от висш клас и едновременно с това може да тегли двутонен прицеп в най-лявата лента на магистралата. Неуязвим е като танк и минава навсякъде.
    За лукса и за хубавата возия на шосе съм сигурен. Виж, в това "минава навсякъде", "не се спират пред нищо" имам определени съмнения и доде не го видя, не го вярвам ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      Re: Властелини на всички пътища (статия в Стандарт за 4х4)

      Я, абсолютно същата статия я има и в днешния Сега.

      Коментар


      • #4
        Re: Властелини на всички пътища (статия в Стандарт за 4х4)

        На това му се вика мултипликация. Или вестниците нямат с кво да си запълнят страниците, или нямат пари да плащат щото им падат тиражите. И двете неща са показателни!
        ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

        Коментар


        • #5
          Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

          Много , много се извинявам.
          Статията наистина е от вестник СЕГА
          Сутрин чета двата вестника и съм се объркал

          Извинявайте

          Коментар


          • #6
            Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

            Първоначално публикуван от jorko Преглед на мнение




            W460 се произвежда от 1979 г., но цивил(изова)ната версия с къса и дълга база излезе на пазара десет години по-късно.










            Този Боби мЧернев ,мен ако питате ,дори не е виждал такива автомобили.Иначе нямаше да пише глупости.Излиза ,че съм си купил муле от немската армия.
            B+

            Коментар


            • #7
              Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

              Защо ми се струва че такава статия имаше и във в.АвтоТруд Явно някой добре препечелва издавайки една статия през няколко месеца
              о 88 з 417 оо 4 - Стоян

              Коментар


              • #8
                Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                Такава статия всеки може да напише. А автора със сигурност ги е виждал само на снимка защото от изброените само ЛР има пътно поведение близко до лимозините. Еи така с копи пасте се създава имидж. Разбира се има и много верни неща но всичките са много по обстоино коментирани тук.

                Коментар


                • #9
                  Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                  Да, вярно, че избора му не е отличен като говори за най-висок лукс SUV.

                  Предишната ми кола беше Пежо 607 (2004г.) с все екстри и спокойно мога да кажа, че туарега нищо не му липсва от пежото, та дори има и някои допълнителни изпълнения на новата техника. Пък остави настрана пространството и това, че минавам където ми се иска без да се замислям в града. Няма дупки, няма локви, а хидравличното окачване може да вози както ниско долу и твърдо за по-спортно каране, така и бая високо където пътя изобщо не го усещаш на трибуквието.

                  С две думи мога да се съглася до някъде със статията, но избора на возила не е правен от професионалист. Не може да говори за модел 90-а и преди това като всъщност иска да емфазира на комфорта който доближава лимузина най-висок клас. Истински комфортните SUV-та са набор 2003 насам.
                  VW Touareg V10, 5000cc

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                    Е пак не си прав - качи се на десет годишен Линкълн Навигатор и ще забравиш за Туарега...
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                      не мисля. Качи се на най-добрия туарег и ще забравиш за линкълна

                      многозонен климатик, телевизор (дори в огледалата ), ел. каквото се сетиш, навигация, сензори за каквото се сетиш, безключов вход и запалване.. измисли го - има го.

                      Не, шегата настрана, той и линкълн не споменава, а предимно по-офроуд машини.
                      VW Touareg V10, 5000cc

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                        Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнение
                        измисли го - има го.
                        Да бе да, нямаш електрически стъпенки
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                          Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнение
                          Няма дупки, няма локви, а хидравличното окачване
                          имаш предвид пневматичното
                          В момента пияният гръцки народ се опитва да фокусира дългия лист със сметката, който му подава все по-изнервеният европейски сервитьор. А махмурлука тепърва предстои...

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Властелини на всички пътища (статия във в. Стандарт за 4х4)

                            .. и това го има
                            VW Touareg V10, 5000cc

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Властелини на всички пътища (статия в Стандарт за 4х4)

                              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                              За лукса и за хубавата возия на шосе съм сигурен. Виж, в това "минава навсякъде", "не се спират пред нищо" имам определени съмнения и доде не го видя, не го вярвам ...
                              колега, ти искаш да минава "отникъде" - т.е. където въобще не е предвидено да се минава с автомобил...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X