Эдравейте,съвсем пресен съм във форума Иэчетох всички теми Карам Чероке 2,8 VM 2003г автоматик 150кс Как се иэчисляват максимално високите обороти,при които можем да се движим на дълго,беэ това да е вредно эа автомобила? Все пак и на джипките им се случва да ги карат по магистрала.Чувал съм эа 2/3 от эелените обороти Благодаря предварително!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Креисерска скорост-при какви обороти?
Свий
X
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Можете да проверите къде точно е максимума на въртящия момент на двигателя. Но където и да е скорости над 120км/ч с тази аеродинамика си е чиста загуба на енергия...
Специално автоматика да знаете че е чувствителен най-вече към прегряване от висока скорост при висока околна температура. Имайте в предвид че за него а и за икономията е най-добре да го карате така че постоянно да е включен lock-up-а. Включването му става след като сте достигнали определени обороти на максималната предавка на автоматика и сте задържали достатъчно време на тях без резки промени... Познава се по рязкото спадане на оборотите с около 300 надолу - все едно че е включена друга скорост...
Но това което съм написал е по принцип - трябва да проверите точно как е при вашата скоростна кутия...
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнениеКрейсерската скорост се определя в ТЗ още преди проектирането Американците често я правят 80% от максималната, което е грешка. Много е.
Направено е да не се изкушават пиндостанците да карат с 200...
Иначе за автоматика Венци Петров е прав, само да доуточня че все пак при 99% от скоростните кутии хидротрансформатора се блокира при движение с висока скорост и тогава кутията даже си почива (стига да и е добре сметнато охлаждането). Стигало се е до куриозни случаи при теч от кутията при каране с висока скорост по магистрала човекът даже да не разбере че има проблем - ХТ се е блокирал и чак като стигне до някъде където трябва да намали кутията изключи и колата спре...Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
термина идва от корабите... там крейцерската скорост е "пълен напред"
по-новите дизели обикновено са до към 4500об/м - 3000-3500об/м са съвсем нормални и приемливи... ако си падате по бавното и икономично придвижване - 2200-2500об/м не повече...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Мислех,че идва от "cruising speed",което у нас се разбира като "икономична скорост". Пълен напред (full ahead) не е икономичен режим на двигатея.There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
No wahalla.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Не. Крейсерската си е крейсерска. В самолетите, корабите и автомобилите обикновенно тя е и икономичната. Макар че за автомобилите, особено автобусите и камионите икономичната се проектира да е около крейсерската, която пък се избира от други съображения. В частност - от ограниченията на скоростта по шосетата. Тя пък обикновенно е около максималната безопастна нощна скорост.
В разният безпътен транспорт се определя главно от психофизическите възможности на екипажите на предполагаемия релеф където ще се използва техниката. Например продължителните и хоризонтални и особено вертикални претоварвания над 0,3 же се понасят трудно и уморяват бързо.
Крейсерската обикновенно се избира в границите 40 - 80% от максималната, за да могат изостаналите да настигат групата и да имат запас от маневрена скорост за аварийни ситуации. Когато е над 80%, движенията по маршрут в група са практически невъзможни.
Наистина екстремалната техника като кораби и самолети освен пълен ход може да има и форсажни режими. Те са още десетки проценти над дълговременните максимални, но като правило са свързани със спецификата на конкретните образци. Няма общо правило.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Забрави да кажеш че форсажните режими могат да са повече от един.
Например на някои руски изтребители освен "номинальный" "полный" и "максимальный" има още и "черезвычайный"
3-5 минути такъв форсаж и няколко тона керосин стават на газове а двигателя отива за ремонт...Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениетермина идва от корабите... там крейцерската скорост е "пълен напред"
по-новите дизели обикновено са до към 4500об/м - 3000-3500об/м са съвсем нормални и приемливи... ако си падате по бавното и икономично придвижване - 2200-2500об/м не повече...ZX-12-R;KLR 650;VULKAN 900;JAWA 350 с кош;JEEP CHEROKEE 2.8;SUBARU IMPREZA
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Първоначално публикуван от ivanko4x4 Преглед на мнениеМоя е до 4250об/м и да разбирам,че 3000 не са много эа дълго Тогава е на 155км/ч
иначе от икономически съображения може би е по-добре да се кара по-бавно...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
За разхода да си на директна скорост и близо до максималния въртящ момент особено ако не е равен пътя.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За автоматика вече написаха.
Май излиза, че постояната скорост е най - добра.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнениеЗа джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
За разхода да си на директна скорост и близо до максималния въртящ момент особено ако не е равен пътя.
За гумите колкото по-бавно по-добре.
За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
За автоматика вече написаха.
Май излиза, че постояната скорост е най - добра.
Освен това мноооого от сериозните двигатели са нискооборотни и 1500 оборота са си вече работен диапазон, който на практика почва от празния ход - така че и помпата е с нужната производителност и масления клин си го има в лагерите...
Айде да не съдим с аршините на старите руски автомобили за всичко живо що се търкаля по пътищата сега.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
"Айде да не съдим с аршините на старите руски автомобили за всичко живо що се търкаля по пътищата сега."
Темата тръгна от Чероке 2,8 VM 2003г автоматик 150кс мина през кораби и самолети а накрая реши ,че всеки трябва да пише точно за американски "камьон".
Процентно отношението на собствениците на джипове във форума които имат 6-та (повишаваща) скорост и които нямат според вас какъв е.
Хващаш се за дреболий, никой не оспорва знанията ти и не е задължително да коментираш всяко мнение затова е форум да попиташ и да прочетеш резлични мнения.
Въпроса на човека беше за обороти за дълго каране , за да кара бързо -не за престой.
Коментар
-
Re: Креисерска скорост-при какви обороти?
и на старите /японски/ джипове V-та скорост е повишаваща, но според мен колегата с "директна скорост" е искал да каже най-високата предавка, така, че няма нужда да се хващаме за думата...
това с 1500-те оборота ми напомня за един образ, дето караше на газ БМВ 535 Алпин до 1800об/мин "за да харчи по-малко"
направо ми стана жал за колата за 10-те мин докато се возех при него веднъж...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар