Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Креисерска скорост-при какви обороти?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Креисерска скорост-при какви обороти?

    Эдравейте,съвсем пресен съм във форума Иэчетох всички теми Карам Чероке 2,8 VM 2003г автоматик 150кс Как се иэчисляват максимално високите обороти,при които можем да се движим на дълго,беэ това да е вредно эа автомобила? Все пак и на джипките им се случва да ги карат по магистрала.Чувал съм эа 2/3 от эелените обороти Благодаря предварително!
    ZX-12-R;KLR 650;VULKAN 900;JAWA 350 с кош;JEEP CHEROKEE 2.8;SUBARU IMPREZA

  • #2
    Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

    Можете да проверите къде точно е максимума на въртящия момент на двигателя. Но където и да е скорости над 120км/ч с тази аеродинамика си е чиста загуба на енергия...
    Специално автоматика да знаете че е чувствителен най-вече към прегряване от висока скорост при висока околна температура. Имайте в предвид че за него а и за икономията е най-добре да го карате така че постоянно да е включен lock-up-а. Включването му става след като сте достигнали определени обороти на максималната предавка на автоматика и сте задържали достатъчно време на тях без резки промени... Познава се по рязкото спадане на оборотите с около 300 надолу - все едно че е включена друга скорост...

    Но това което съм написал е по принцип - трябва да проверите точно как е при вашата скоростна кутия...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

      Крейсерската скорост се определя в ТЗ още преди проектирането Американците често я правят 80% от максималната, което е грешка. Много е.

      Коментар


      • #4
        Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        Крейсерската скорост се определя в ТЗ още преди проектирането Американците често я правят 80% от максималната, което е грешка. Много е.
        С едно доуточнение, 80% от максималната по километраж, всъщност автомобила продължава да ускорява и мноого след като е свършил километража
        Направено е да не се изкушават пиндостанците да карат с 200...
        Иначе за автоматика Венци Петров е прав, само да доуточня че все пак при 99% от скоростните кутии хидротрансформатора се блокира при движение с висока скорост и тогава кутията даже си почива (стига да и е добре сметнато охлаждането). Стигало се е до куриозни случаи при теч от кутията при каране с висока скорост по магистрала човекът даже да не разбере че има проблем - ХТ се е блокирал и чак като стигне до някъде където трябва да намали кутията изключи и колата спре...
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

          термина идва от корабите... там крейцерската скорост е "пълен напред"

          по-новите дизели обикновено са до към 4500об/м - 3000-3500об/м са съвсем нормални и приемливи... ако си падате по бавното и икономично придвижване - 2200-2500об/м не повече...
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #6
            Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

            Мислех,че идва от "cruising speed",което у нас се разбира като "икономична скорост". Пълен напред (full ahead) не е икономичен режим на двигатея.
            There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
            No wahalla.

            Коментар


            • #7
              Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

              Не. Крейсерската си е крейсерска. В самолетите, корабите и автомобилите обикновенно тя е и икономичната. Макар че за автомобилите, особено автобусите и камионите икономичната се проектира да е около крейсерската, която пък се избира от други съображения. В частност - от ограниченията на скоростта по шосетата. Тя пък обикновенно е около максималната безопастна нощна скорост.
              В разният безпътен транспорт се определя главно от психофизическите възможности на екипажите на предполагаемия релеф където ще се използва техниката. Например продължителните и хоризонтални и особено вертикални претоварвания над 0,3 же се понасят трудно и уморяват бързо.
              Крейсерската обикновенно се избира в границите 40 - 80% от максималната, за да могат изостаналите да настигат групата и да имат запас от маневрена скорост за аварийни ситуации. Когато е над 80%, движенията по маршрут в група са практически невъзможни.
              Наистина екстремалната техника като кораби и самолети освен пълен ход може да има и форсажни режими. Те са още десетки проценти над дълговременните максимални, но като правило са свързани със спецификата на конкретните образци. Няма общо правило.

              Коментар


              • #8
                Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                Забрави да кажеш че форсажните режими могат да са повече от един.
                Например на някои руски изтребители освен "номинальный" "полный" и "максимальный" има още и "черезвычайный"
                3-5 минути такъв форсаж и няколко тона керосин стават на газове а двигателя отива за ремонт...
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                  Благодаря за иэчерпателните отговори
                  ZX-12-R;KLR 650;VULKAN 900;JAWA 350 с кош;JEEP CHEROKEE 2.8;SUBARU IMPREZA

                  Коментар


                  • #10
                    Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                    термина идва от корабите... там крейцерската скорост е "пълен напред"

                    по-новите дизели обикновено са до към 4500об/м - 3000-3500об/м са съвсем нормални и приемливи... ако си падате по бавното и икономично придвижване - 2200-2500об/м не повече...
                    Моя е до 4250об/м и да раэбирам,че 3000 не са много эа дълго Тогава е на 155км/ч
                    ZX-12-R;KLR 650;VULKAN 900;JAWA 350 с кош;JEEP CHEROKEE 2.8;SUBARU IMPREZA

                    Коментар


                    • #11
                      Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                      Първоначално публикуван от ivanko4x4 Преглед на мнение
                      Моя е до 4250об/м и да разбирам,че 3000 не са много эа дълго Тогава е на 155км/ч
                      да, това е без никакви вредни последствия за двигателя...
                      иначе от икономически съображения може би е по-добре да се кара по-бавно...
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                        За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
                        За разхода да си на директна скорост и близо до максималния въртящ момент особено ако не е равен пътя.
                        За гумите колкото по-бавно по-добре.
                        За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
                        За автоматика вече написаха.
                        Май излиза, че постояната скорост е най - добра.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                          Първоначално публикуван от ceko26 Преглед на мнение
                          За джоба най-добре е 130 на магистрала и 90 извън населени места.
                          За разхода да си на директна скорост и близо до максималния въртящ момент особено ако не е равен пътя.
                          За гумите колкото по-бавно по-добре.
                          За двигателя по-вредни са ниските обороти (под 1500) от високите.
                          За автоматика вече написаха.
                          Май излиза, че постояната скорост е най - добра.
                          За разхода е важно да си на най-високата а не непременно на директна предавка. Щото 5-та (пък и 6-та дори вече) не е директна а повишаваща.
                          Освен това мноооого от сериозните двигатели са нискооборотни и 1500 оборота са си вече работен диапазон, който на практика почва от празния ход - така че и помпата е с нужната производителност и масления клин си го има в лагерите...
                          Айде да не съдим с аршините на старите руски автомобили за всичко живо що се търкаля по пътищата сега.
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                            "Айде да не съдим с аршините на старите руски автомобили за всичко живо що се търкаля по пътищата сега."

                            Темата тръгна от Чероке 2,8 VM 2003г автоматик 150кс мина през кораби и самолети а накрая реши ,че всеки трябва да пише точно за американски "камьон".
                            Процентно отношението на собствениците на джипове във форума които имат 6-та (повишаваща) скорост и които нямат според вас какъв е.
                            Хващаш се за дреболий, никой не оспорва знанията ти и не е задължително да коментираш всяко мнение затова е форум да попиташ и да прочетеш резлични мнения.
                            Въпроса на човека беше за обороти за дълго каране , за да кара бързо -не за престой.

                            Коментар


                            • #15
                              Re: Креисерска скорост-при какви обороти?

                              и на старите /японски/ джипове V-та скорост е повишаваща, но според мен колегата с "директна скорост" е искал да каже най-високата предавка, така, че няма нужда да се хващаме за думата...

                              това с 1500-те оборота ми напомня за един образ, дето караше на газ БМВ 535 Алпин до 1800об/мин "за да харчи по-малко"
                              направо ми стана жал за колата за 10-те мин докато се возех при него веднъж...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X