Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За GPS 60СSХ и батериите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За GPS 60СSХ и батериите.

    На скоро се наложи да разглобя дистанционите на телевизорите че не работеха хубаво при натискане на бутоните. И както знаете с времето се натрупва както прах така и мъзга от батериите или така както се нарича лепкават течност между платката и гумираната клавиатура. Но най вече има доста от тази лепкава мъзга. Която най вероятно се образува от продължително застояване на едни и същи батерии. Та ми възникна въпроса дали ако когато с месеци не се ползва GPS-са и батериите са в него ще се получи същото мазоло. Когато не го ползваме за по дълъг период от време (2-3 месеца) да го оставям ли с или да бъде без батерии?

  • #2
    До: За GPS 60СSХ и батериите.

    Със, даже и да са разредени. Малко - малко, ама подпират вътрешната му батерия, колкото да не си забрави настройките.
    Лепкавата мъзга в клавиатурите не е от батериите, а от атмосферната влага.

    Коментар


    • #3
      До: За GPS 60СSХ и батериите.

      Благодаря за отговора. А аз винаги съм си мислил че тази мъзга се образува от батериите.

      Коментар


      • #4
        До: За GPS 60СSХ и батериите.

        Също така принципно е хубаво ако уреда няма да се използва за доста дълъг период от време батериите да се извадят от него. Особено ако са обикновени те имат свойството да протичат ако са със съмнително качество и тогава вече наистина става голямо мазало

        Коментар


        • #5
          До: За GPS 60СSХ и батериите.

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Със, даже и да са разредени. Малко - малко, ама подпират вътрешната му батерия, колкото да не си забрави настройките.
          Лепкавата мъзга в клавиатурите не е от батериите, а от атмосферната влага.
          60CSX няма вътрешна батерия. Не е проблем да стоят извадени батериите произволно дълго време

          Коментар


          • #6
            До: За GPS 60СSХ и батериите.

            Алкалните и NiMH батерии не протичат. Най-обикновените (наричат се солеви) протичат като се изтощят, а акумулаторните NiCD - когато си поискат. Тези два вида не препоръчвам за употреба и по други причини.

            GPS без батерии може да се съхранява произволно дълго време, но пък после произволно дълго време (до 15 минути) ще търси сигнал от спътниците. Не знам за конкретния модел, но някои имат легло за батерийките, отделно от останалия (херметичен) корпус. Там протичането е относително безопасно.

            Коментар


            • #7
              До: За GPS 60СSХ и батериите.

              А, забравих да напиша, че отделението за батериите на 60-ката е напълно отделено от вътрешното, в което е разположена гумената клавиатура + контактите на платката.

              От друга страна клавиатурата осигурява херметичност от вода и влага на вътрешното отделение, така че описания от тебе сценарии няма как да се получи. Нито има как да влезе влага, нито пък може да влезе някаква течност откъм батериите.

              Преди няколко месеца ми отказа барометричния сензор на 60CSx и отворих машинката с идея за ремонт. Да спомена, че до тогава беше ползвана 2.5 години във зверски условия - многократно изтърван, охлузван, печен, мокрен, държан на сняг, дъжд, високи и ниски температури. Е, вътре беше като нов

              Коментар


              • #8
                До: За GPS 60СSХ и батериите.

                Мда съгласен съм с вас.
                Наистина отделението за батериите е херметизирано и не може да достигне влага и други работи до вътрешността, подобно е изолирно и леглото при етрексите ама влагата май може да си влезе през слота за SD картата, там не знам как стоят нещата може и той да е херметически отделен. Между другото да най обикновените батерии протичат и точно тогава макар и да не могат да протекат навътре в корпуса то контактните пластинки за батериите със сигурност се рязаждат което също е проблем.
                Дидо2 това че няма вътрешна батерия е интересно, защото повечето приемници работещи с Сърф 3 си имат една такава малка вътре която служи временно запаметяване на информацията свалени от спътниците при смяна на батериите освен вече ако тази инфомация не е запаметена в някаква междинна ЕПРОМ.

                Коментар


                • #9
                  dido2, 60CSx има вътрешна батерия

                  ... снимка тук
                  http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=78779
                  Последно редактирано от Ясен; 23-04-10, 15:36. Причина: огромна снимка, линк е по-добре

                  Коментар


                  • #10
                    До: За GPS 60СSХ и батериите.

                    Да, наистина има батерия - не съм обърнал внимание преди време.

                    Коментар


                    • #11
                      До: За GPS 60СSХ и батериите.

                      Всъщност тези не са прости батерийки, а са акумулаторни батерийки. Общо взето работят ~5 години без никакъв проблем. След това вече се ресетва всичко при сямна на основните батерии. И в GSM-ите има такива, и в джобните компютри. Не е болка за умиране ако не работи вече.

                      Така или иначе при оставен за месеци апарат той трябва да "ходи до Вашингтон, за да събере спътниците".

                      На мен ми се е налагало да разпоявам такава батерийка на първия ми Sirf3 GPS, понеже се опитах да му сложа нов фърмуер, но с някаква програмка, която не беше точно за моя модел. Та в някакъв френски форум прочетох, че единственото спасение е да се махне тази батерия и да се дадат накъсо контактите на платката - за всеки случай.

                      Аз лично не смея да държа батерии. Протичали са ми невероятно скъпи марки (най-мразя Duracell, защото от 4 броя 3 бяха се изцъркали, а 4-тата като я хванах да я дърпам се спука в ръката ми). Ако се случи такова нещо, и още не е кристализирала киселината - обършете я и насипете по металните части сода (натриев бикарбонат) малко да я неутрализира. Никога не можете да обършете контактите перфектно, няма как да ги измиете също.. Имам чувството че това от батериите разяжда и злато Протичат и NiMH акумулатори, но от прегряване при зареждане (това няма как да стане в GPS-а).

                      А за гумените уплътнения - много добре им действа малко смазване със силиконова смазка. Мога да дам пример само с Колорадото, при което уплътнението на батериите се плъзга по капака. При него едно намазване хем улеснява слагането и махането на капака, хем херметизира още по-добре уплътнението.

                      Коментар


                      • #12
                        До: За GPS 60СSХ и батериите.

                        Първоначално публикуван от ynopum Преглед на мнение
                        Всъщност тези не са прости батерийки, а са акумулаторни батерийки. Общо взето работят ~5 години без никакъв проблем. След това вече се ресетва всичко при сямна на основните батерии. И в GSM-ите има такива, и в джобните компютри. Не е болка за умиране ако не работи вече.

                        Така или иначе при оставен за месеци апарат той трябва да "ходи до Вашингтон, за да събере спътниците".

                        На мен ми се е налагало да разпоявам такава батерийка на първия ми Sirf3 GPS, понеже се опитах да му сложа нов фърмуер, но с някаква програмка, която не беше точно за моя модел. Та в някакъв френски форум прочетох, че единственото спасение е да се махне тази батерия и да се дадат накъсо контактите на платката - за всеки случай.

                        Аз лично не смея да държа батерии. Протичали са ми невероятно скъпи марки (най-мразя Duracell, защото от 4 броя 3 бяха се изцъркали, а 4-тата като я хванах да я дърпам се спука в ръката ми). Ако се случи такова нещо, и още не е кристализирала киселината - обършете я и насипете по металните части сода (натриев бикарбонат) малко да я неутрализира. Никога не можете да обършете контактите перфектно, няма как да ги измиете също.. Имам чувството че това от батериите разяжда и злато Протичат и NiMH акумулатори, но от прегряване при зареждане (това няма как да стане в GPS-а).

                        А за гумените уплътнения - много добре им действа малко смазване със силиконова смазка. Мога да дам пример само с Колорадото, при което уплътнението на батериите се плъзга по капака. При него едно намазване хем улеснява слагането и махането на капака, хем херметизира още по-добре уплътнението.
                        Не мога да разбера, от къде си намерил батерии, още повече Дюрасел с киселина в тях?
                        Мисля, че отдавна не се продават. С малки изключения, разбира се
                        Да не са били Dupasell?
                        Да добавя: още си работят прекрасно, нищо, че са били годни до посочената на картинката година. Купувани са в далечната 2000г.
                        Фенера го ползвам основно през отпуската лятото.
                        Прикачени файлове
                        Последно редактирано от Пенчо; 23-04-10, 17:22. Причина: допълнение

                        Коментар


                        • #13
                          До: За GPS 60СSХ и батериите.

                          Батериите дойдоха от Америка към един калкулатор Texas Instruments, чистак нови и работещи, можеше да им се мери напрежението със стискане с пръсти. Не знам кога са били произведени, но такова синхронно да ми се изходят - поне значи че от батерия до батерия почти няма разлика.

                          Иначе и аз имам едни такива "вечни" от Панасоник. Вече не помня в кое дистанционно са, но като свършат на някое батериите - търся това с панасониците, и ги пъхам в свършилото - и то си работи. Имам чувството че от 10 години го правя това, но май са по-малко.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X