С интерес заразглеждах новата карта 4.90 с очакване да видя един още по-добър и развит продукт, плод на колективните усилия на разработчици и потребители. Вместо това с огорчение открих че комерсиализмът и меркантилността не са простили и на този положителен замисъл. Картата е задушена от рекламна информация. Реклами имаше и в предишните версии, но новата карта е направо поразена от тях. Реших да хвърля едно око как изглеждат някои познати квартали в новата версия. Вместо обичайния картов пейзаж за миг си помислих че GPS-а ми е започнал да лови ефирна телевизия. Пред очите ми изникнаха реклами на всевъзможни банки и магазини. Реклами на Германос, на Уни Кредит Булбанк, Happy Bar & Grill, Техномаркет, Технополис и какво ли още не! Улици и топографска информация почти не се виждаше. В един прозорец в сравнително голям мащаб (на GPSMap 60CSX) преброих най-малко 11 обекта. Всички се показват с търговските си логота, неестествено големи, несъразмерни и покриващи всичко друго. Пробвах да включа функцията declutter (изчистване на детайли) - не помогна. Увеличих още мащаба - нищо. Офисите на Уни кредит в този район са много нагъсто и покриват целия пейзаж. А ресторанта Happy Bar & Grill е показан с оригиналното си квадратно лого което покриваше 4 преки и един булевард! Ще рече човек че е градския стадион! Иди навигирай в таква среда. Всичко е силно разочароващо! Уверен съм че картата има много силни страни, най-малкото защото е наследник на предишните версии, за които може да се каже само добро. Но пътя по който са поели разработчиците ще ги изкара до това потребителите да се ориентират към безплатните версии - не защото там има повече, а защото има по-малко! Проблемът има и чисто търговско измерение - потребителите на тези карти са си платили. И не са платили да гледат реклами, а да ползват продукта! Според приетите търговски практики безплатните продукти имат реклами, за да се издържат, а платените продукти са изчистени от тези тежести. В БГ пак е обратното. Мога да приема че има рекламна политика, която допринася за развитието на продукта, но не мога да се примиря когато това е за сметка на качеството и функционалността.
Ч.А.
Ч.А.
Коментар