Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Garmin Dezl - какво е важно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Garmin Dezl - какво е важно

    Колеги, има ли някой с впечатления от новите, камионджийските серии Dezl на Гармин?
    Тенденцията е тази LGV серия да измести предните 5ХХ и 7XX модели.
    Тук са анонсирали новите неща и моля да не се третира като реклама - само в официалният сайт го намерих така представено.

    Налага ми се покупка в някакво обозримо бъдеще и търся по-правилното решение.
    Гледам модели 7-8" размер на екрана.

    Моделите в новата серия виждам, че стават все по-големи, по-лъскави, приличат все повече на таблет.
    Нито една от тези външни характеристики не намирам за привлекателни.
    Освен това изглеждат концептуално нови и вероятно има "детски болести", бъгове.

    Старите, конкретно 78x серията ми допадат повече, по-конвенционални, изглеждат някак по-масивни.
    Все още се предлагат като нови но определено няма да се развиват.
    Освен, че са малко по-евтини в магазин, което не е кой знае колко значимо но се намират и употребявани.
    Така финансовата разликата става по-голяма и придобива по-голямо значение.

    Конкретно въпросът е дали има практична причина да се предпочете устройство от последната серия към към момента?

    Не съм камионджия и наистина не зная кои от новите функционалности са важни и изобщо имат практична насоченост.
    Видът дисплей и наличие на даш камера определено не са. Последното дори предпочитам да го няма в уреда.
    Информация за хардуера не намирам но ако е по-мощен и устройството реагира по-бързо би било фактор.
    Стига разбира се да не е по-бъгаво - тогава всичко останало губи значение.

    Няма информация за OS на новите модели.
    Не че има голямо значение какво има под интерфейса но все пак бих предпочел да не хемороид ос.
    Това колкото да изтроля, те дори и старите са с андроид.

    Потърсих но не успях да намеря тема за "нафтов" гармин или специализирам тираджийски GPS.
    Ta реших да отворя една по тази причина, освен конкретната нужда с конкретната марка.

    Освен това високо ще оценя усилието да запазвате за друго място съвети от типа "купи си китайче" или "инсталирай си софтуер на телефона"

    Враг усраине

  • #2
    А какво е рзличното в навигациите за камиони ?
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • #3
      Избирането на маршрути според спецификата на товар, тегло и размер на камиона.
      Накратко няма да те рутира през път по който нямаш право или физически не можеш да минеш.

      Подобно на специфичните характеристики на Zumo но за употреба с мотор.
      Враг усраине

      Коментар


      • #4
        Къде ще я ползваш навигацията - в БГ или Западна Европа?
        Питам, защото тук в Източна Европа освен параметрите на пътищата друго и да има като екстра (паркинзи, онлайн задръствания или трафик) просто не работи и няма смисъл чисто бюджетно да се харчат пари за нещо, което не работи за теб.
        Иначе софтуера си е Гарминския, имах един приятел с Дезъл 5хх - нямаше оплаквания, не е и звънял да се оплаче после. Естествено не са лични впечатления и не му пазя номера, за да го поразпитам.
        Принципно ъпдейтите се правят с Експреса и ако ще купуваш Гармин само с "доживотно" обновяване на картите. Тогава не би следвало да имаш проблем поне с картите. То всъщност, мисля че няма допълнителен някакъв файл (карта) за камионите, който специално да "носи" параметрите на пътищата. Гледах му навигацията, правих нещо с нея, ама вече не помня - то за това и до сега не писах нищо - от написаното до тук няма много полезно като инфо.
        Nothing comes from nothing...

        Коментар


        • #5
          За Западна Европа основно.

          Последните 2 генерации за които питам имат интегриран WiFi.
          Също така през BT и някакъв софтуер за тамагочи (мобилно устройство) правят допълнителна свързаност.
          Трафик информация и ъпдейти пише, че се минавали през тях.
          Не било задължително вече наличие на комп и гармин експрес.
          И това не е особеност на Dezl - май и новите Nuvi имат такава свързаност. Аз просто не съм пипал "съвременен" Garmin.

          Но като знам колко време отнема да дръпне сити навигатора през интернет с гармин експрес, не мисля, че на някой ще му хрумне да го прави през мобилни данни.
          Ъпдейт на картите имам предвид но те и тираджиите не са "всеки"


          НЗ, аз гледам в линка горе маркираните възможности като "НОВО" и имам усещането, че част от тях ги е имало в по-старите модели.
          Например "Трафик на живо, прогноза за времето..." както и "Truck Parking Europe" ги е имало и преди, поне в 780/785!
          Може да има промяна във някаква функционалност но типично маркетингово го представят като ново.

          Дори гласовият асистент не е новост в последната генерация, както е представен.

          А популярните маршрути за камиони подозирам, че е нещо като "curvy roads" при Zumo.
          Тоест "гъша хуйня" пречупена през призмата на маркетинг специалистите!

          Това че може да се ползва в портрет е ОК, 800 например има възможност за RAM mout пък аз тези стойки ги ползвам къде ли не.
          Само в кенефа май не съм заковал "ябълка"
          Така че това със закрепването също е ОК въпреки, че... Не виждам нужда да плесна такъв плочник на мотора или кола в последствие.
          Най-малкото защото си имам Зумо и Нуви, последно защото ще изглежда като безвкусна шега.

          Не зная само за какво са тези забежки по мега-яки и големи дисплеи.
          Това е уред за навигация, не може да се гледа порно дори на последните и не разбирам за какво са им толкова качествени "кинескопи".
          Явно помага в продажбите.


          P.S:

          Между другото аз не съм сигурен къде стои точно информацията за ограниченията в картата.
          Например височина на надлез, ограничение за тегло и другите специфики, които са валидни за камиони.
          Дали е в отделен файл или в самата карта?
          Подозирам, че тази информация си я има в CN, просто само FW инсталиран на камионджийските устройства я ползват.

          И в тази връзка всеки Dezl имал профил за нормално шофиране.
          При него не взема предвид ограниченията за камиони и си рутира както всеки друг.
          Тоест може да се ползва със всичко но остава гротеско големият размер и съответно високата цена.





          Последно редактирано от Esper; 04-03-21, 17:04. Причина: Допълване
          Враг усраине

          Коментар


          • #6
            Съвременен Гармин при нас в БГ можеш да му се радваш на дизайна и да ползваш много малка част от "екстрите".
            За новите модели мога да кажа, че забиват по-малко, т.е. работят добре (тези, които са ми попадали де - Нюви, Драйв, Зумо и един Дезъл 7 инча за разкош).
            Големият екран аз си го обяснявам с това, че при камиона стъклото е по-далече и съответно да виждаш какво ти показва навито по-добре. А може и екрана да е пропорционален на дължината на превозното средство
            Мале, като се сетя как подскача кабината като влезеш в дупка, къде ще изхвърчи това нави и какво ще стане с екрана, тоя големия... Ама вие горките си нямате дупки, тъй че това няма поне да го мислиш
            Инфото за камионите е в картата (височина на мостовете, тип на пътя и т.н.) - аз съм 99% сигурен, че са в картата, но това за паркингите може да е на отделен имидж файл, както е за хотелите, ресторантите и т.н. Форскуер май беше (не го ползвам, та за това и зор да се сетя как се казваше). Тъй че това ще е при теб "Truck Parking Europe". DKV то аз го виждам през ПОИ, ама ъпдейт на цените на горивото - това не знам как става...
            Ако имам едно такова ще го хвана кое къде е, ама ...
            Той в кола тоя Дезъл с тоя екран 8 или 10 инча - не знам колко предно стъкло ще ти остане та да виждаш и на пътя какво става...
            Гласовите команди - на английски, немски, френски и др. западни езици - нали знаеш? Иначе на английски работят и то прилично добре - пробвал съм - там няма значение модела.
            Nothing comes from nothing...

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от ISG Преглед на мнение
              ...
              Гласовите команди - на английски, немски, френски и др. западни езици - нали знаеш? Иначе на английски работят и то прилично добре - пробвал съм - там няма значение модела.
              Знам само, че офлайн гласови команди са гола вода.
              Уж хардуер, уж ядра, ток г0ри като да прави нещо но ако няма "биг брадър" някъде там, горе да слуша обикновено не разбира дори да го повикаш по име
              НЗ де, не говоря за Гармин а по примцип.
              То не случайно "сиренето" просто не работи без нет.
              нЕма смисъл само да се излага.
              Вероятно и с гласовият асистент на хемороид устройствата е дъ сейм шит.


              PS: Оказва се, че за някои хора идеята да ползват 7 цола навигация извън стандартният монтаж и то извън камион не е чак толкова извратена.
              Щом RAM са направили специална стойка за 7хх...

              А може пък някой да се е сетил, че магнитното закрепване в Източна Европа не е много издържано текнически

              Забавлявам се все пак с мисълта че ако плесна това на мотора ше получа като бонус и активен уиндшилд.

              А ако го пробвам на скутера (и той си има ябълка) има вероятност да не мога да държа кормилото с 2 ръце - просто няма да остане място



              Последно редактирано от Esper; 05-03-21, 04:39.
              Враг усраине

              Коментар


              • #8
                Купих един дизел 780 втора ръка.
                Цената беше повече от разумна предвид факта, че в момента тествам.
                Конкретният уред имаше няколко драскотини по екрана но по никакъв начин не пречат.
                Дори не се виждат на запален дисплей.

                Карам няколко дни с активен профил за камион.

                Не бих казал, че картата тук е много актуална във спецификите.
                Например не иска да ме рутира през северната тангента на София понеже според картата има ограничение до 10 тона там.
                Такъв знак няма и очевидно е глупост.
                Ако беше вярно ДАЙ нямаше да има нужда от друго финансиране: там е ТИР до шибан ТИР!

                Това е най-фрапиращата грешка, има и доста други.

                Въпрос: Има ли смисъл да се купи OFRM карта за България?
                В смисъл тя съдържа ли въобще информация за тонаж, височини на мостове и др?
                И дали може да се приеме, че е поне с идея по-актуална от CN в тези параметри?

                Дано в Европа да е по-адекватна картата.

                Обаче и да е актуална ми казаха примерна особеност: Имало места със забрана над 10 тона но само за транзитно преминаване. При товаро-разтоварни дейности тази забрана не е валидна и го пишело под знака.
                В този случай имам подозрение, че навигацията пак няма да рутира правилно.
                Едва ли тази особеност я има в картата.
                Едва ли ще вземе предвид, че аз ще товаря в района.

                В профил за автомобил забележки няма.
                Работи невероятно бързо, изчертаване на картата, преизчисляване - всичко!
                Не съм виждал друг гармин да работи така бързо.

                Очаквах, че ще е гротески голям като размер но май е приемливо.
                Обаче модела е 7” води се от малките, в кола е на границата да е смешно.

                Стойката е магнитна, стои без забележки.
                Бутоните за сила на звука по някакво странно хрумване са на гърба на уреда.
                Пробвах ги неколкократно без да придържам дивайса с 3 пръст - стои стабилно и не пада.

                Прави ми впечатление, че онлайн трафик информацията работи.
                Много далеч по всичко е от вазата/хухъля но все пак я има.

                До сега не е забил нито веднъж въпреки хемороида отдолу.

                Ъпдейтва си всичко през WiFi, през SmartLink софтуера на телефон получава само известия и трафик информация.
                Естествено може да се ъпдейтва както всяко друго Гармин устройство и с Garmin Express през хуйесби и компютър.

                Има си мейл клиент и някакъв уеб браузър, през WiFi може да се ползва като таблет с ограничени възможности.
                Когато не навигира може да се ползва и завъртян в портрет.
                В режим навигация - само ландскейп, като може и на 180 градуса.
                Допълнителен софтуер не е предвиждано да се инсталира върху хемороида - няма ап стор.
                Може би ръчно apk пакети през файловия мениджър ще може ако някой е ентусиаст за това.

                SmartLink софтуера за iOS имам подозрения, че е сакато написан или кофти имплементиран.
                Утре ще взема хемороид базиран телефон с инсталиран същият софтуер да видя как ще се държи.

                Основната идея му е грубо казано следната: Да се прехвърлят координати или адрес от телефона към навигацията с един цък.
                Примерно получаваш адрес на телефона, може да го погледнеш в хухъл мапс, да се направи евентуално корекция и с едно цъкане отива в гармина.

                Само че в ябълката софтуера ползва някакъв ограничен вариант на епълските карти.
                Ограничен понеже няма възможност за сателитен изглед.
                Инсталирах допълнително хухъл мапс но не ще да ползва нея.
                Остава вариант с коли/пастет да преглеждам адреса в двата картографски продукта и след това да се връщам в SmartLink ап за да го пратя на Гармина.

                Изглежда ми каруцарско та затова искам да видя SmartLink как ще изглежда и през андроид платформата.

                Хем ми харесва като дивайс хем имам подозрение, че ще трябва да се ползва в режим на обикновена навигация.
                Което ако се окаже вярно го обезмисля.
                Мога да си ползвам със същият успех и Зумо-то!
                Враг усраине

                Коментар


                • #9
                  Аз пък ползвам 465 който е прадядото на тия. И на по-малките улички в ОРФМ ми обяснява че не не било препоръчително за камион защото нямало камионски данни за пътя.
                  И понеже камионът ми всъщност е по документи лека кола, си го карам в режим лека кола.

                  В темата пиша главно защото ми е любопитно какво повече могат по-новите. Дезл имат и някаква кемперска версия с друг софтуер и същите цифри в модела.

                  Безжичните неща ме изнервят когато важни работи зависят от тях, затова камерата се сполучи да е жична. 7" дисплей вместо огледало.


                  п.п. ааа, не знам защо пренебрегваш големия дисплей. Големият дисплей е по-лесен за употреба във всякакви ситуации. Ако има къде да го сложиш ама в товарния транспорт обикновено има.

                  Коментар


                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Аз зная какво прави вазата, казвам, че няма никаква разумна причина да я ползваш върху Garmin устройство.
                    Wase можеш да стартираш и върху нокия с фенерче (образно казано) докато Гармин софтуера за навигацията и картите работят само върху техен уред.
                    Да инсталираш ваза на гармина, освен ако не е само с образователна цел е малко като чупиш орехи с него.

                    APRS Droid съм ползвал за тракване и споделяне през RF с радиостанция.
                    Основно с мотора, после купих отделен APRS Tracker на Byonics.
                    Пробвал съм APRS проследяване през таблет с хемороид - работеше доста добре, изцяло във фонов режим, не хабеше много трафик.
                    И не се сещам да съм имал някакъв фундаментален проблем с този софтуер.
                    Хубаво е да се вмъкне, че APRS е система, която може / е редно да се използва само от лицензирани радиолюбители, тоест необходим е инициал.
                    Току що инсталирах последната версия от apk пакет върху гармина, тези дни ще пусна трак да видим в aprs.fi какво ще се появи.
                    Обаче ако се появи най-малкото подозрение, че пречи директно го махам от там и пускам водата.

                    Гармин в тази версия на Dezl имат собствено вградено приложение за тракинг на движението и проследяване.
                    Достъпен е само в профил за камион и все още не съм тествал как работи, тоест по какъв начин споделя следата.
                    Идеята е диспечер да знае къде си в даден момент но мисля, че можеш да споделяш и със семейството си местоположение.
                    Тоест едва ли изисква специализиран софтуер от другата страна.

                    Моето мнение, е че не е правилно GPS уреда да се кичи с допълнителен софтуер от предвиденият.
                    Колкото с по-малко странични и второстепенни неща се товари - толкова по-добре ще прави основното.
                    Това е и основната причината да не са предвидили възможност за сваляне на приложения директно от Google Play.
                    Всеки, дори аз ползваме допълнително смат телефон или таблет където може да се инсталира всичко, което GPS навигацията няма.
                    Все пак това се продава като навигация за камион а не като таблет.

                    Това поне е моето виждане, аз никога не съм харесвам мултифункционални устройства.

                  • LZ2BVB
                    LZ2BVB коментира
                    Редактиране на коментар
                    Esper коментира: ''Моето мнение, е че не е правилно GPS уреда да се кичи с допълнителен софтуер от предвиденият.
                    Колкото с по-малко странични и второстепенни неща се товари - толкова по-добре ще прави основното.''
                    Всеки сам решава какво да прави с уредите си, аз не виждам причина да се ограничавам сам в използваемостта на уреда. Това не вреди на основното предназначение и няма как то да работи по-зле. Ако ще се ползва като стандартна навигация не виждам никакъв смисъл да се набиват допълнителни пари за функционалност, която няма да се ползва.

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тракинг- през APRSDroid работи.
                    Стига да не се ръчка повече от това да траква.
                    При опит да се извика карта от софтуера казва нещо, че гугъл стор не е активен за това устройство, при затваряне гърми програмата и трябва да се пусне отново.
                    Типично за хемороид приложение.
                    Нищи не работи както трябва, въпреки че тук причината е малко по-друга.
                    А именно, че това не е таблет и не му е работа да върши нищо повече от заложеното.

                    Ето го и трака:

                    https://aprs.fi/#!call=a%2FLZ5AF-5&t...3600&tail=3600

                    П.С: Ето и малко скриншотчета от тест-а на APRS Droid работещ върху Garmin Dezl:




                    Последно редактирано от Esper; 16-03-21, 17:49. Причина: П0рн0

                • #10
                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  ...

                  В темата пиша главно защото ми е любопитно какво повече могат по-новите...
                  Точно това прехвърляне на координати между смарт устройство и навигация според мен е много удобно.
                  Аз обикновено винаги сравнявам... Сега вече не е необходимо визуално пренасям точките между двете карти.
                  Да цъхнеш в тамагочито и гармина да тръгне да навигира към тази точка е много яко!
                  Сега тествах с приложение за тази цел работещо с хемороид устройство.
                  Същата работа - апликейшъна ползва не Google Maps а Here.
                  И не може да се превключи към satelite view, което е ГАДНО.
                  Остава копи на координатите от Google Maps към апликейшъна.
                  От Google Maps поне има лесен начин да се вземат координати.
                  От Apple Maps спокойно можеш да счупиш нокът докато го направиш.

                  Трафик информацията, колкото и да е смешна сравнена с тази на гугъл също не е зле.
                  При стартите трансмитери в БГ така и никога не проработи.

                  За размерът изхождам основно от неудобството му при сваляне.
                  Обаче ако живееш в кабината прибирането не е фактор.
                  И последното - цената.
                  10 цола струват над 1,2К, аз съм свикнал така или иначе на малки дисплеи и да плащам такава сума само заради кинескопът - не.
                  То затова и пуснах темата.

                  Поне на този етап прецених, че е излишно да се купува чисто нов.


                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-03-14.jpeg Прегледи:0 Размер:332.5 КБ ID:6720170



                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210314-210020_Smartphone Link.jpg Прегледи:0 Размер:105.6 КБ ID:6720171

                  Последно редактирано от Esper; 14-03-21, 20:27.
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ето това се случва когато от Андроид устройство човек се опита да изпрати от картата към Garmin Dezl точка.
                    Картата е стандартното Google Maps приложение в телефона на баща ми.
                    Естествено инсталирал съм SmartPhone Link - гарминското приложение за връзка между телефон и навигация.
                    Споделяне -> Smartphone Link:




                    Ако обаче се копират координатите от Google Maps в clipboard и се пастират ръчно в SmartPhone Link, вече могат да се изпратят към навигацията.

                    Че съм трол е ясно.
                    Обаче това не работи така, както изглежда, че трябва - НЕ РАБОТИ!!!
                    Ако не работи по този начин не трябва да изглежда, че работи.
                    Не че и при iOS горното е възможно, само че там няма "Sent to SmartPhone Link", тоест знае се, че не става.
                    Хемороида си е хемороид
                    Последно редактирано от Esper; 16-03-21, 17:30.

                • #11
                  При мен споделянето на координатите работи безпроблемно по следният начин:
                  1. Намираш необходимия адрес в гугъл мапс
                  2. Намираш иконката сподели.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210317-121004.png Прегледи:0 Размер:223.4 КБ ID:6721202
                  3. Излизат доста опции според инсталираните приложения на телефона, скролваш докато стигнеш на ''още'' (в случай че не излезе в основното меню).
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210317-115141.png Прегледи:0 Размер:154.4 КБ ID:6721203
                  4. Изпращаш данните през гармин драйв. Ако гпс-а е свързан към телефона става веднага, ако не е изчаква/пита те да се свърже. Това е. При мен РАБОТИ бързо и лесно.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_20210317-115205.png Прегледи:0 Размер:108.9 КБ ID:6721204
                  Трябва да имаш инсталиран не само smartphone link, но и garmin drive.

                  Коментар


                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    А освен това, по-директно прехвърляне на GPS координати Garmin Drive софтуера за какво друго се използва около навигацията?

                    Доколкото видях, това също така е софтуерът, който се ползва и за гарминските Dash Cam.
                    И за още нещо свързано с глас, освен GPS устройствата, което не зная за какво служи.

                  • LZ2BVB
                    LZ2BVB коментира
                    Редактиране на коментар
                    https://buy.garmin.com/en-US/US/p/666925
                    Трябва да става и за видео, но моя гпс няма вградена или свързана външна камера.
                    Трябва да може да се гледа и лайв камери, не съм го пробвал, мисля че се доплаща за това. Силно се съмнявам, че в бг има такива.
                    За актуални интересни точки, като паркинги...отново не съм сигурен доколко това е приложимо в бг.
                    Аз го ползвам само за прехвърляне на адреси и трафик информация, спийд камери. Естествено, както казах трафик информацията на гармин куца много в сравение с waze и реално остава само адресите. Но за тази цел си е много удобно. Изписва когато получиш съобщение по фб, вайбър, смс и т.н. на екрана, както и входящи обаждания. Не можеш да отговориш на съобщението през гпс-а, трябва през телефона. Понякога изписването на съобщенията може да не е много желано, те стават видими за всички в колата/кабината.

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Последните неща ги има и при мен и те идват през Smartphone Link.
                    Водят се Smart Notifications.
                    Могат да се спрат ако трябва като през iOS се отнемат правата на BT устройството до System Notifications.
                    Вероятно и при Hemorois OS има начин.

                    За даш камерите, поне в началоро се използваше Virb.
                    След това явно са направили това приложение но аз нямам интереси в тази насока и следил тенденциите.

                • #12
                  С картата обаче в режим "Камион" поне в България нещата не са никак розови.

                  Има улички за които няма информация и когато съм на тях просто излиза съобщение за "непознат статус".
                  Това не е проблем, защото през тях рутура.
                  Рядкост са такива.

                  Голям проблем е обаче с пътища за които информацията му е невярна.

                  Пример със северната тангента:

                  Посока запад не рутира от там защото имало ограничение за 12 тона.
                  Започва със алармите още при качването от Ботевгадско щосе.
                  Тангентата в посока изток обаче според него е ОК, няма ограничения.

                  Околовръстното на Люлин в посока тангентата също е с ограничение.
                  Започва още от края на магистралата.
                  Обратната посока - не.
                  Скриншота по-долу е точно там.

                  Лошото е, че не е възможно от предпочитанията за избор на път да се махне само ограничение по тегло.
                  Изборът си е както в автомобилният профил - няма разлика.

                  Тези грешки, при това на основни пътни артерии могат да вкарат човек в ебаси приключението и разхода.

                  А ако трябва да превключа в автомобилен режим и да не прави глупости без нужда се обезмисля целият уред.

                  Не знам, вероятно навън картата е ОК.
                  Тук за камион явно не е.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20210317-070231.png
Прегледи:622
Размер:315.5 КБ
ID:6721235
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_20210317-073556.png
Прегледи:605
Размер:297.7 КБ
ID:6721236



                  Враг усраине

                  Коментар


                  • #13
                    "Не знам, вероятно навън картата е ОК. Тук за камион явно не е."
                    Личен опит от повече от година с Garmin dezlCam 785LMT D.
                    Същите проблеми има и "навън", т.е в Европа. Пример: товарното пристанище в Барселона, Испания - през цялото време се опитва да те върне, тъй като според него е забранено за камиони над 12т. А там е именно за такива камиони. Същото нещо е за райони във Франция /примерно Марсилия/. И не можеш просто да кажеш: "О.К. приемам и затварям предупреждението. Да продължим напред на моя отговорност." Предупрежденията не спират, маршрутът се преизчислява само за връщане в обратна посока, не и да се продължи напред, след като вече си влязъл. За сметка на това, дори и да не знае пътя до определено място за камион, няма да предупреди, ами те вкарва през такива тесни улички в малко населено място, от където излизането и с малък бус е сериозно предизвикателство, какво остава за почти 17.00м. композиция. Още по-гадно е, когато откриеш, че те е набутало там заради някаква въображаема от устройството и несъществуваща забрана за камиони по използвания от всички път.
                    Като хардуерно устройство е много добро, не лагва, опреснява много бързо екрани, като същевременно записва от даш камерата, но като специализиран за камиони софтуер е със сериозни пропуски за пътната инфраструктура, специфични за камиони забрани и т.н. Също така липсва възможност за едновременно налична на екрана /долу - в дясно/ информация за разстояние до обекта, час на пристигане или прогнозно оставащо време до обекта. Може да се визуализира само един параметър, а за другите трябва да се търси из менюто и да се смени, а това във време на движение е меко казано неприятно.
                    Качеството на запис от камерата също не е особено впечатляващо. Всяко евтино китайско устройство с IGO се справя много по-добре със задачата си за навигиране. Не зная как, но явно там /IGO/ са се справили много по-добре с картата и със събирането на нужната информация за пътищата. При тях пък проблем е евтиния хардуер.
                    Последно редактирано от Алекс Маринов; 03-11-21, 18:28.
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • #14
                      В отговор на това мнение, относно APRS Droid :
                      "При опит да се извика карта от софтуера казва нещо, че гугъл стор не е активен за това устройство, при затваряне гърми програмата и трябва да се пусне отново"
                      https://offroad-bulgaria.com/forum/о...83#post6720783

                      Пробвал ли си с офлайн .apk файла?
                      Последната версия на офлайн апликацията е от 2018 и я пропусках, съвсем съзнателно, в полза на Онлайн версията.
                      https://aprsdroid.org/osm/apk

                      След като обаче се сдобих с един Амазонски таблет, реших да експериментирам - свалих OSM версията от линка, но ударих на същия камък, както и през 2019, картата (Mapsforge project (version 0.3.0) ), която дават тук, за България е доста стара
                      https://aprsdroid.org/osm/

                      Проблема го реших, като си дръпнах нова карта, от тук https://extract.bbbike.org/
                      Чертаеш 4 или много ъгълникаи избираш Mapsforge OSM, даваш име на картата и за имейл може "nobody".
                      Препраща те към страница, където виждаш скорошни експорти.
                      Ако те интересуват само тия, дето са съвместими с APRS Droid , филтрираш.
                      https://download.bbbike.org/osm/extr...rmat=mapsforge

                      Ако отвориш скоро линка, ще видиш една карта на БГ, която обаче остана с грешното име Varna, УПС... , та може да я свалиш направо нея.

                      Ако ти трябва друга карта - само сия чераеш сам, но има някакво ограничение за размер.

                      После, отваряш Зип файла, вземаш картата и я преименуваш на aprsdroid.map и я слагаш в главната папка на андроида.
                      Ако не, май можеше и да навигираш, за да укажеш къде точно е картата в офлайн версията на APRS Droid.

                      При мен сработи идеално, но ми е скъсан кабела на TNCто и не мога да пробвам "баш" офлайн комуникацията.

                      Може и да съм пропуснал нещо в процеса, ама смятам че ще го подкараш, всичко е обяснено на 80%, тук
                      https://aprsdroid.org/osm/

                      Коментар


                      • Esper
                        Esper коментира
                        Редактиране на коментар
                        От почти година не съм включвал уреда, все се каня да го пусна в продажба.
                        Със сигурност програмата е инсталирана от APK, последната актуална версия към онзи момент.
                        Garmin Dezl, поне този просто няма app store или както му се казва.
                        Не е предвиден да се ползва като класически таблет.
                        Само офлайн унсталация на софт, какъвто тръгне.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X