Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странен проблем с 255W

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странен проблем с 255W

    Та проблема се изразява в това че при прекомерно висока температура в купето гармина ми отказва да се зарежда през запалката .
    Работи си но отказва да пълни батерията и изписва NTC fault ето тук:




    Та каква е допустимата работна температура на навито и в частност батерията?
    Като "изстине" си зарежда нормално било то от запалката в колата или от усб кабела към компютъра.
    Nuvi 1490T DeLuxe 5.11

  • #2
    До: Странен проблем с 255W

    От извадка в wipedia относно зареждено на литиево йони батерии (предполагам че нувито е с такава) намерих това:
    Charging procedure

    Stage 1: Apply charging current limit until the volt limit per cell is reached.
    Stage 2: Apply maximum volt per cell limit until the current declines below 0.03 C.
    Stage 3: Periodically apply a top-off charge about once per 500 hours.
    The charge time is approximate 3 - 5 hours depending upon the charger used. Generally cell phone type of batteries can be charged at 1C, laptop types 0.8 C. The charging should be halted when the current goes below 0.03 C. Where C is the rated current for the battery. Some fast chargers skip stage 2 and claim the battery is ready at 70% charge.
    Top-off charging is recommended to be initiated when voltage goes below 4.05 V/cell.
    Lithium-ion is charged with approximate 4.2 ± 0.05 V/cell except for military long life that uses 3.92 V to extend battery life. Most protection circuits cuts off if either >4.3 V or 90 °C is reached. Also if threshold of below 2.50 V/cell is reached the battery protection circuit may render it unchargeable with regular charging equipment. Most battery protection circuits stop at 2.7-3.0 V/cell.
    От горе писаното явно схемата за термозащита сработва при около 90 градуса и според схемата за зареждане батерията е заредена и спира заряда. Сега лятото особено тази температура е лесно достижима като имам впреддвид при напичане на купето до 50-60 (не съм сигурен много в това) и ако е пуснато самото устройство да се зарежда и тогава при тази околна температура то като добавиш и още към 40 градуса от самозагряване и ето ти достигната 90 градуса, единственото решение зареждай го ГПС на сянка или през нощта ако е постоянно сложен в колата.

    Коментар


    • #3
      До: Странен проблем с 255W

      Мерси за отговора, явно сработва защитата при висока температура.
      Иначе когато е сравнително хладно в купето няма проблем със зареждането.
      Nuvi 1490T DeLuxe 5.11

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X