Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcetera

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

    Време е да обясним и за скоростта..

    Има три вида скорости на самолетите, въздушна A.S. земна G.S. и истинска скорост T.А.S. (всъщност има и V.S. ама няма да говорим за нея чак толкова)

    Въздушната скорост е релативна скорост, скоростомера действа като мери налягане, което пък налягане самолета създава като върви напред, има сонди "тръби на Пито" които стърчат отстрани, когато се сблъсква с въздушните молекули, това движение създава налягане, което се отчита и по уреда...

    Но защо е релативно понятие, различните слоеве на атмосферата са с различна плътност, различната температура също оказва влияние..

    Какво е наземна скорост G.S. представете си два самолета летят на различни височини единият лети много високо в разредените слоеве на атмосферата, другият на много ниско, и на двата самолета обаче въздушната скорост A.S. е 240 knots

    Обаче наземната им се различава много, единият вдига 700км/ч другият 500км/ч..

    Искам да помислите, и да се сетите защо е така елементарно е..

    Въздушната скорост, предпазва конструкцията на самолета, за да не се сблъсква с голямо съпротивление, и реално за пилота това е най важната скорост която трябва да следи..

    Има и истинска въздушна скорост T.A.S. тя в симулатора няма никакво значение така че няма да я разглеждам, а пък само в самолетите с перки от 60-сете най ще се усети разликата..

    Има и вертикална скорост V.S. вариометър, той мери вертикалната скорост, тоест скорост на изкачване или спускане на самолета..

    Брей, колко скорости имало в самолетите, дали няма да се сетя още някоя..
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

      Реших да направя видео, демонстративно за скоростта: Варна Щутгарт малко да го пукнем от обороти
      На ръба на възможностите на това бебче
      FL35
      Max Speed 290 Knost
      GS 466 Knots 863.03 KM/h

      Забележете как докато катери височина, скоростта на самолета даже пада надолу, беше почти близко до срив (червената зона на скоростният индикатор) докато скоростта на самолета пада, ground speed G.S. пък се расте и се покачва..

      Забележете и как истинската скорост True Air Speed T.A.S. има релация, но само до някъде, после се изравнява със скоростта на самолета...

      Това са скоростните индикации на самолета, за да можете да се ориентирате..

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:speed.jpg
Прегледи:1
Размер:62.5 КБ
ID:5778266

      А това е самото видео...


      А тук вече хвърчим на ръба на тропосферата и стратосферата, като порим въздуха със скорост близка от тази на куршум 863 километра в час, в кух алуминиев цилиндър, не е ли изумително това..
      Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

      Коментар


      • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

        https://www.quora.com/How-much-does-...ight-simulator
        Помечтах си колко ли струва да докараме истински симулатор в София.

        Коментар


        • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

          Ех дааа мечтии, мечтите са хубаво нещо..

          Ако трябва да сме сериозни, до колкото знам такива симулатори фулл моушън има само на 4-5 места в света, Франция в Тулуза, Германия мисля че беше в Щутгарт, може да греша, в САЩ и някъде из балтиката..
          При цена от 44 милиона долара за истински симулатор ще си "литкаме" на П.С. базираните..

          Виж, обаче някой ден мога и да му взема видео карта на моето П.С. и това е напредък.
          Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

          Коментар


          • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

            Първоначално публикуван от Traqn Savov Преглед на мнение
            ...
            При цена от 44 милиона долара за истински симулатор ще си "литкаме" на П.С. базираните..
            Чак не мога да повярвам, явно са послъгали. Към 80 милиона струва истински нов самолет от типа на 737.
            http://247wallst.com/aerospace-defense/2017/03/13/how-much-does-a-boeing-737-cost/


            https://www.aircraftcompare.com/manu...craft/Boeing/1
            Tука от 57 милиона почват.
            Последно редактирано от Ivan Terziev; 14-01-18, 22:58.

            Коментар


            • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

              Първоначално публикуван от Ivan Terziev Преглед на мнение
              Чак не мога да повярвам, явно са послъгали. Към 60 милиона струва истински нов самолет от типа на 737.
              Честно казано нямам представа колко струва симулатора в Толуза, но е уникално оборудване и цената му не може да се сравнява толкова просто с нещо в серийно производство. Не е бракуван или недовършен самолетен кокпит с екрани на прозорците....

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:a320.PNG
Прегледи:1
Размер:245.5 КБ
ID:5778294

              Коментар


              • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                ... но е уникално оборудване и цената му не може да се сравнява толкова просто с нещо в серийно производство. Не е бракуван или недовършен самолетен кокпит с екрани на прозорците....
                По-евтино ще излезе да разбиват бракувани истински самолети

                Коментар


                • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                  Бързо ще им свършат курсантите и най-вече инструкторите.

                  Коментар


                  • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                    То кое мислите че му е скъпо на един самолет, това са двигателите и авиониката, другото си е дуралуминия листи, да не казвам че вече се ползват композитни сплави евтини при това За сега най евтиният е руски самолет, правен почти целият от композитни сплави, ако някой се чуди, науката за правене на самолетни корпуси се нарича Airframe..

                    Иначе, истинският симулатор, си е на практика истински самолет, с компютрите и с авиониката със всичко както е на истинският самолет..
                    Само че тези компютри са свързани с други компютри, които симулират разните датчици, по този начин пилота научава и самият компютър на авиониката как ще реагира.

                    Симулира се и физическият модел на поведение, което не си е лесна работа, реално самолетната авионика, си мисли че действително лети и че е във въздуха, и че се движи, само че реално нищо че не помръдва от земята....
                    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                    Коментар


                    • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                      Фул-моушън симулатори мисля има на доста места.. Например в Москва можеш да си го наемеш по време, и не бе толкова скъпа услугата... И съвсем не е един такъв тренажор, а имат доста, и за различни самолети...
                      Например http://dream-aero.ru или http://xn--80aaagqbgm1c2afr.xn--80adxhks/
                      Не съм питал приятелите дали има подобен в София (май бях подочул нещо такова)...
                      Летял съм на допотопен такъв в РКИИГА, Рига на времето... Като технология, но не и като функции - бе си напълно реален фул-моушън електрико-механичен симулатор... Компютърната техника само управляваше механиката... Видеоизображението не се генерираше от компютър
                      Всичко се прожектираше на проектор... Съжалявам, че тогава не съм разполагал с фотоапарат да заснема цялата техника... Но бе ОГРОМНА... Няколко зали...
                      Последно редактирано от slowtraveler; 15-01-18, 09:42.
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                        Точно това имах предвид, дали няма да си избие парите ако докараме такова нещо в София. Затвориха Софияленд, на практика освен мол Малашевци почти няма интересни неща за мен в София. Ама с тия милиони дето струва явно няма да се получи. Завиждам на московчани, задето си имат такъв симулатор.

                        Коментар


                        • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                          Гледам единия център има поне три такива тренажора (ТУ-204, АН-148, Боинг 737)... Другият и той не е с един тренажор...
                          Затова и предполагам, че цената съвсем не е 40млн.$. По-вероятно е да е под 10млн.$, което пак не е малко де...
                          Ако цената на час е 200$, това ще рече, че само за изплащането на инвестицията ти трябват 50 000 часа
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                            Това в Москва си е скъпа играчка, а онова в Толуза е професионален симулатор, на който се обучават шофьорчета за гражданската авиация.

                            Коментар


                            • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                              Какво разбираш под играчка и професионален симулатор?
                              Това, че 'играчката' отговаря на Doc 9625 ICAO FSTD Type VII, и че е предназначена и за атестация, сертификация, преобучение и получаване на типов допуск на професионални пилоти за даден самолет нищо ли не ти говори?!!!
                              Последно редактирано от slowtraveler; 15-01-18, 11:27.
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • От: Авиационна навигация и системи за управление на полета VOR GPS DME ILS FMS etcete

                                Може би до каква степен симулират точното поведение на самолета, повечето симулатори имат 80 89 процента симулация на поведението, което не е лошо..
                                Интересното е че пилотите на А380 се научиха да летят на него, още преди да бъде построен

                                Иначе един симулатор, е такъв ако го използваш по правилният начин, той е за отиграване и за трениране на процедурите в кокпита..
                                за комуникацията между капитана и първият офицер, за отигравани на различните процедури..

                                И два стола могат да бъдат симулатор

                                Ако го ползваш за играчка е така да си литкаш за кеф, дори и най скъпят симулатор, ще е просто една много, много скъпа играчка.
                                Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X